Byta mobil, Note 3 eller S5?

Permalänk

Byta mobil, Note 3 eller S5?

Mitt abonnemang går snart ut och jag har besluts ångest på vilken mobil jag ska välja jag funderar på samsung galaxy s5 eller samsung galaxy note 3. Vilken tycker ni att jag ska välja?

Permalänk
Medlem

Note 3, större och finare skärm + Wacom (?) Digitizer som funkar bra!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Note 3 ! Har en S3 och farsan har en S4, och min kompis har en note 3. Får jag välja mellan dem så tar jag en Note3. Notera dock att den är ganska stor

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet till det så ska du testa en Note 2/3 så du får en bra känsla för hur stor den är. Är storleken inte ett problem, du har nytta av pennan och multitaskning funktionerna är Note 3 kung i sin klass. Men personligen skulle jag ta S5 eftersom att den är lite smidigare och jag inte har nytta av pennan.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Mattecoach

Tycker pennan är värdelös på en sån liten skärm, samtidigt är telefonen riktigt stor. Skulle ta S5 om valet stod mellan den och Note 3, men tycker inte att någon av telefonerna är särskilt imponerande.

Permalänk
Skrivet av PuMaH:

Tycker pennan är värdelös på en sån liten skärm, samtidigt är telefonen riktigt stor. Skulle ta S5 om valet stod mellan den och Note 3, men tycker inte att någon av telefonerna är särskilt imponerande.

Du tycker ju säkert att Apple släpper imponerande telefoner varje år då?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av chickendealer:

Du tycker ju säkert att iPhone släpper imponerande telefoner varje år då?

Jag tror det är Apple som tillverkar iPhones.
Förövrigt så ja, iPhones är otroligt imponerande, iallafall när det gäller hårdvaran.

Jag tycker TS bör vänta lite på riktiga recensioner av S5 så man kan jämföra ex prestanda, kamera och batteritid.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Gick från en Iphone 4 till en note 3, steget var ganska stort (batteriet i note har ungefär samma storlek som iphonens skärm), men jag älskar det!

Pennan = underbar, (det tar en dags antecknande innan man kan skriva på 5.7" skärmen)
Skärmen i sig, härlig och bra betraktningsvinklar.

Prestandan är också i topp.

Säga vad man vill, men jag har pillat lite med olika launchers, och än har jag inte lämnat touchwiz.

Min röst hamnar på note 3.

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Jag tror det är Apple som tillverkar iPhones.
Förövrigt så ja, iPhones är otroligt imponerande, iallafall när det gäller hårdvaran.

Jag tycker TS bör vänta lite på riktiga recensioner av S5 så man kan jämföra ex prestanda, kamera och batteritid.

Haha oj blev lite fel Men tror nog att det är bäst

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av chickendealer:

Du tycker ju säkert att Apple släpper imponerande telefoner varje år då?

Nej, jag är inte imponerad av iPhone heller, föredrar Android. Men det finns smidigare telefoner som har tillräcklig funktionalitet, även om de kanske inte är lika vassa hårdvarumässigt som S5/Note 3.