Permalänk

Modem/Router - hur ska jag koppla in?

Hej! Fungerar den här som både ett modem och router i ett? Ska koppla genom telejacket. Eller behöver jag ett modem som jag kopplar routern i? Är helt värdelös när det kommer till sånna här grejjor.

Mvh Sjö

Permalänk
Skrivet av Sjöblomman:

Hej! Fungerar den här som både ett modem och router i ett? Ska koppla genom telejacket. Eller behöver jag ett modem som jag kopplar routern i? Är helt värdelös när det kommer till sånna här grejjor.

Mvh Sjö

det beror väl på vilken operatör som ens finns till ditt telejack..
beroende på vilken operatör du nu väljer så är då kvaliteten på deras routrar olika..
hur snabbt internet ska du ha?
vet du vilka ISP ( internet service provider ) som kan leverera hem till dig ?
hyreshus / Villa ?

din nuvarande fråga är i stil med "hur långt är ett snöre"?
och svaret är då följande Blå banan

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Fel forumdel och vad är "den här"?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd flyttad och rubrik ändrad ***

Jag misstänker att tråden av misstag hamnade i fel avdelning. Tänk dock på att försäkra dig om att trådar skapas i den bäst passande forumavdelningen.

Jag har även ändrat rubriken eftersom den inte uppfyllde forumkravet:

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Följs inte den regeln kan tråden komma att låsas tills dess att TS via PM skickar förslag på en bättre rubrik.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Ett modellnamn hade hjälpt.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.