Watch Dogs spelvärld i ny trailer

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna lira "Free Roam" i detta?

EDIT: Klippet som postades längre bak ser ut som en jämförelse av GTA IV och GTA V

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Extremt ambitiöst spel och jag undrar verkligen om de kommer att kunna leverera allt de säger i trailern.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Det är väl ingen som tvingar någon att förboka?

Nja, skulle jag svara på den frågan. Det blir på ett sätt tvingande när de lägger till content som man bara kan få om man förbokar. De tycker jag är ful marknadsföring. Jag är en sån som gärna vill ha "extra allt" och då blir det tvingande att förboka, vilket jag inte har gjort än men börjar känna mig mer eller mindre tvingad i vissa fall. Eller så tappar jag helt intresset och skiter i att köpa spelet överhuvudtaget.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av fgblomqvist:

Haha juste, en föredetta kriminell hacker som plötsligt bestämmer sig för att lämna datorn, ta arsenalet han hade gömt under sängen och gå och söka upp människor som en himla hitman. Händer varje dag

Det är ju just därför det är ett spel och inte står i Aftonbladet...

Inte ens simulatorer är nära verkligheten.

Cod är ju ett roligt exempel, ett krig 6vs6 och man respawn:ar...

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Discokungen
Skrivet av cyzed:

Nja, skulle jag svara på den frågan. Det blir på ett sätt tvingande när de lägger till content som man bara kan få om man förbokar. De tycker jag är ful marknadsföring. Jag är en sån som gärna vill ha "extra allt" och då blir det tvingande att förboka, vilket jag inte har gjort än men börjar känna mig mer eller mindre tvingad i vissa fall. Eller så tappar jag helt intresset och skiter i att köpa spelet överhuvudtaget.

Day one DLC borde vara kriminellt alltså...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Jag börjar ärligt talat bli trött på det här med cross-gen nu. Fokusera på PC/XO/PS4 som är grymt snarlika system så får vi nog riktig next-gen än det här. Har nog tappat hoppet för länge sedan.
Är nyfiken dock, har du någon källa från releaseansvarig för Watch Dogs?

Problemet är att det finns risk att de faktiskt drar ner grafikkvalitén avsevärt för att det skall vara "samma upplevelse oavsett vilken plattform man spelar" (försöker citera någon nöt som skulle kunna uttala sig på detta sätt, har hänt förr). Vi får helt enkelt vänta och se =/

http://mp1st.com/2014/03/08/watch-dogs-build-similar-e3-2013-...

En snabb googling, nu har jag inte stenkoll på hur bra de stämmer men

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Day one DLC borde vara kriminellt alltså...

Ja, helst faktiskt

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Det är ju just därför det är ett spel och inte står i Aftonbladet...

Vi får väl se hur länge det stämmer, det har ju hänt ganske ofta att medier tror att simulerade händelser är på riktigt och har rapporterat om det. Man fattar ganska snart att media skriver vad som helst bara för att sälja för stunden. Ingen tanke på källkritik där inte.

Edit: sry för dubbel post

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kexjohan:

Grafiken ser ut som något från Gta Iv nu....

Hela trailern gav GTA-känsla. Watch dogs rör sig allt mer från den ursprungliga tanken om ett strikt övervakningssamhälle till något förvirrad "gör uppdrag hos kriminella". T.o.m. "notoriety-systemet" är väldigt GTA:igt med att polisen kan börja jaga dig och du kan få stegvis fler poliser efter dig. Inte så mycket stealth när man har flera polishelikoptrar efter sig och spelar spelet som filmen Heat.

Sen var grafiken helt annorlunda än E3-trailern från 2002 också, igen.

Permalänk
Medlem

När folk får hem Watch Dogs och maxar sina inställningar kommer de att gnälla på att spelet laggar sönder, pga att de har för klena maskiner. Med största sannolikhet kommer de flesta att sitta med medium/high inställningar istället för Ultra (Max). OCH sluta spama det där Förb@nnade youtube klippet från osäker källa, räcker det inte att klippet varit med i 58000 andra trådar tidigare, kom med något nytt istället. Räkna med att PC versionen kan komma att kräva sin del av hårdvara för att kunna köra det på Max med allt ögongodis påslaget.

Spelet verkar grymt, ser verkligen framemot att få sätta mig ner och spela Watch Dogs. sen om det härmar GTA eller inte who cares, vem gillar inte GTA

Full list of Grand Theft Auto V record-breaking achievements:

1. Best-selling action-adventure videogame in 24 hours

2. Best-selling videogame in 24 hours

3. Fastest entertainment property to gross $1 billion

4. Fastest videogame to gross $1 billion

5. Highest grossing videogame in 24 hours

6. Highest revenue generated by an entertainment product in 24 hours

7. Most viewed trailer for an action-adventure videogame

Källa: http://www.guinnessworldrecords.com/news/2013/10/confirmed-gr...

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Ser typ ut som om en mod till gta4 eller något, sure, coola ideer med hackningen och det, men för övrigt ser det väldigt generiskt ut...

Permalänk
Medlem

Tycker det är kul att folk verkar tro att grafiken har blivit sämre för att dom inte visar natt gameplay med lampor ifrån bilar och ifrån staden hela tiden.

Och sen sitter och jämför två klipp, som är EXAKT samma förutom att ett av dom ser ut att blivit rippat ifrån Youtube en miljard gånger.

Permalänk

Lätt att visa lite utvalda klipp med mycket motion capture i. Och jag avskyr alla popups med tips på vad du kan göra överallt och "digitalized" looken på UI, blä.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk hypat den här skiten? Ser helt ointressant ut.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av WoG:

Det gjorde det. Det som har visats i trailers och liknande är taget från PS4. PC har mycket högre grafikinställningar än konsollerna. Denna fråga har besvarats av releaseansvarig för Watch dogs Dont lose hope just yet!

Varför är man då så dum att man visar den fulaste versionen? Har dom lärt sig att det är bättre att slå från under läge och att folk inte minns E3 eller vadå

Permalänk
Medlem

Spelidén verkar vara att du är NSA personligen och vad gör du då med denna makten? Svaret är ju uppenbart; jag jagar fildelare.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banänäbrääken:

Varför är man då så dum att man visar den fulaste versionen? Har dom lärt sig att det är bättre att slå från under läge och att folk inte minns E3 eller vadå

Dom är inte dumma? Det här är trailern för spelet, den första trailern var på data med en ps4 kontroll, eftersom att ps4an inte klarade grafiken fick dem sänka den tills den blev bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uniko:

Kommer man kunna lira "Free Roam" i detta?

EDIT: Klippet som postades längre bak ser ut som en jämförelse av GTA IV och GTA V

Klart att det finns Free Roam

Visa signatur

Intel Core i7-4710HQ || 16GB DDR3 || 256GB SSD || 1TB HDD || GeForce GTX980M 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Självklart inte. Menade mer att det verkar vara viktigare att sälja spelet innan det kommit ut än efter. Det är ingen bra utveckling för industrin.

Nej, där är jag benägen att hålla med dig helt klart.

Skrivet av cyzed:

Nja, skulle jag svara på den frågan. Det blir på ett sätt tvingande när de lägger till content som man bara kan få om man förbokar. De tycker jag är ful marknadsföring. Jag är en sån som gärna vill ha "extra allt" och då blir det tvingande att förboka, vilket jag inte har gjort än men börjar känna mig mer eller mindre tvingad i vissa fall. Eller så tappar jag helt intresset och skiter i att köpa spelet överhuvudtaget.

DET tycker jag däremot att man kunde ta bort/förbjuda. Det är väl kanske en sak om vi har någon indie-utvecklare eller liknande som inte har någon budget försöker finansiera färdigställande av spelet med hjälp av förbokningar eller liknande. Däremot AAA med publishers som EA/Ubisoft/Square Enix eller dylikt så känns det bara skamligt.

Nästa steg är ju dessa season passes till DLC också småfult tycker jag där DLC:et ofta kan vara ganska tveksamt i form av innehåll i relation till pengen det kostar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Nästa steg är ju dessa season passes till DLC också småfult tycker jag där DLC:et ofta kan vara ganska tveksamt i form av innehåll i relation till pengen det kostar.

Ja, men vi får väl se vad som händer i framtiden. Tror att hela branchen kommer gå över till något som liknar netflix/spotify's system med månadsinbetalningar och ett spelbibliotek att välja ifrån. Det skulle ju bara bli en vinst för oss slutanvändare, i och med att vi inte ens idag äger våra spel som vi köpt.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Och vilken avskyvärd mjukvara (läs Steam, Uplay, Origin etc) blir man påtvingad om man vill spela detta spelet på laglig väg?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Det är väl ingen som tvingar någon att förboka?

"preorder now to get exclusive x", det är en affärsmetod som inbjuder till att ljuga och skapa hype över något som inte existerar. Och "det är väl ingen som tvingar" är ju ett icke-argument.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Och vilken avskyvärd mjukvara (läs Steam, Uplay, Origin etc) blir man påtvingad om man vill spela detta spelet på laglig väg?

uplay garanterat, förmodligen används steam som marknadsplats för att sälja spelet, så har i alla fall tidigare "AAA" ubisoft-titlar som ex. asscreed hanterats.

Permalänk
Medlem

Snygg trailer! Hoppas slutprodukten blir lika grym som det verkar!!
Btw söt robo spider precis i slutet när alla bilder flashar förbi - 03.36

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kabex:

Inte jättekonstigt, de senaste Ubisoftspelen har haft Sony-exklusivt innehåll (FC3, AC 3&4, tror tidigare AC-spel också hade, inte säker dock).

Så det skulle inte fårväna mig om Sony skjuter till pengar för att PS4-versionen ska visas upp mer.

Ser egentligen inget fel i att Sony får lite mer exklusivitet.. Det är i grund och botten en ganska kraftigare konsol än vad X1 är och det kan betyda lite mer grafiskt lull lull för oss PC spelare i slutändan.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Spelet verkar grymt, ser verkligen framemot att få sätta mig ner och spela Watch Dogs.

Bra att det är någon mer som verkar bry sig om roliga spel. Jag tycker också det här spelet verkar bli häftigt och troligtvis roligt att spela.
Verkar som att resten i tråden bara vill ha snygga grafikdemon, sen om det är något kul spel eller typ 3D Mark eller liknande spelar ingen roll, bara det är snyggt.
Jag tycker nog mer tvärtom, jag spelar hellre roliga spel, sen om de är snygga också är mer en bonus.

Permalänk
Medlem

Grafiken bekymrar mig inte så mycket utan snarare att de ens håller 50% av vad de säger i trailern. Mycket upplevs som modifierad sanning.

Jag tror många av dessa möjligheter den uppräknar är linjärt styrda av en storyline... Visst, du kan säkert "hacka vem som helst" men kommer säkert vara någon slumpfunktion som är sådär halvkass att efter man har spelat ett tiotal timmar så ser man redundansen framför sig. Om alla är unika, kommer alla klä sig unik? Bara en sån sak gör mig tveksam.

Nepp, tror det är snarare gameplayet som sviker än grafiken. Det hela låter för bra för att vara sann.

Permalänk
Medlem

Coolt om man kan invada andra spelares världar etc. Som Dark Souls. Gör de den funktionen bra kan det bli riktigt lyckat. Ifall nu grafik etc är som det skall

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Hur gör de egentligen när ett spel ser toppen ut från början och sen blir sämre?
Typ maxxar de grafik och förrenderar trailern och sen drar ner på det successivt närmare release för att ej ha falsk marknadsföring? Då kanske inget system klarar köra det på max?
Eller tar de spelet som ej är så snyggt och efterbehandlar det så det ser snyggare ut?
Som Aliens colonial. Är ju samma ställen i spelet som i trailerna men ser ju crap ut i spelet. De måste efterbehandlat trailern eller ngt? Och typ förrenderat fiender som ej fanns i riktiga spelet eller ngt?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Hur gör de egentligen när ett spel ser toppen ut från början och sen blir sämre?
Typ maxxar de grafik och förrenderar trailern och sen drar ner på det successivt närmare release för att ej ha falsk marknadsföring? Då kanske inget system klarar köra det på max?
Eller tar de spelet som ej är så snyggt och efterbehandlar det så det ser snyggare ut?
Som Aliens colonial. Är ju samma ställen i spelet som i trailerna men ser ju crap ut i spelet. De måste efterbehandlat trailern eller ngt? Och typ förrenderat fiender som ej fanns i riktiga spelet eller ngt?

vet ej men dom trixar säkert så att det ser snyggt ut tidigt och sen blir det bara sämre och sämre av nån anledning.. stör mig som fan på det märks ju tydligt att spelet ser inte alls ut som dom första e3 videos som kom ut.