Permalänk

Diablo III problem

Hej!

Har nyligen börjat spela Diablo III, men tyvärr så känns spelet väldigt laggigt.
När Diablo inte har så speciellt stora krav för att köras undrar jag då varför inte min dator kan hantera det?
Mina specs;
I5 3,10, X4.
8GB DDR3
AMD Radeon HD8470 2GB
1TB Hårddisk

Requirements för D3..

Windows® 7/ Windows 8 (latest service pack)
Intel® Core 2 Duo 2.4 GHz or AMD Athlon™ 64 X2 5600+ 2.8 GHz
NVIDIA® GeForce® 260 or ATI Radeon™ HD 4870 or better
2 GB RAM

Någon som kan veta vad problemet kan vara? Har uppdaterat grafikrutinen med..
Ligger på cirka 20 fps ingame.
//Smurfen

Permalänk

vad kör du med för inställningar i spelet och vilken prolle har du ?

Visa signatur

:Processor: Intel Core i5-3570K :CPU Kylare: Corsair Hydro H80i :Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77
:Grafikkort: ASUS GTX 780
:Minne: Patriont Viper 3 Intel Extreme Masters 16GB DDR3 PC-12800
:Nätagg: Corsair HX750W :Hårddisk: Intel X25-M G2 80GB :Chassi: Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem

Även om Diablo 3 inte är jättekrävande så är ett HD8470 gfx inte avsett för spelande. Antar att det är en laptop du har. Sänk grafiken till absolut lägsta och pröva.

Har du en stationär så skaffa ett nytt grafikkort, resten är det inget fel på.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk

Jag får både stutter och fps drops med dator i sign, så vem vet. Har gjort allt jag kunnat förutom formatering, så jag får leva med det.

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Skrivet av Gling:

Även om Diablo 3 inte är jättekrävande så är ett HD8470 gfx inte avsett för spelande. Antar att det är en laptop du har. Sänk grafiken till absolut lägsta och pröva.

Har du en stationär så skaffa ett nytt grafikkort, resten är det inget fel på.

Kör på stationär, och har lägsta inställningarna. Går såklart att spela, men det känns lite halvt laggigt.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag upplever rätt mycket nätverkslagg med D3 på senaste tiden. Kan det vara det?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Idag är det både DC och höga MS som är framme och lurar..
Krasch och lagg..

Permalänk
Skrivet av giplet:

Jag upplever rätt mycket nätverkslagg med D3 på senaste tiden. Kan det vara det?

Idag har de tekniska problem hos Blizzard så åtminstone nu är det troligt det är hos dem det är problem. Jag har kopplats ner från spelet två gånger, fått det ihoplaggat totalt ett flertal och fått Error 3006 (Time out) ett antal också...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/BlizzardCSEU_EN
Där kan ni läsa om problemen

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Nääää, det är inte nätverkslagg, det är jag 100% säker på. Det är fps problem.

Permalänk

Kan ju då vara grafikkortet, men tycker det är konstigt för att diablo 3 inte är så krävande alls..

Permalänk
Skrivet av fredda_87:

vad kör du med för inställningar i spelet och vilken prolle har du ?

Kör på lägsta inställningarna.

Permalänk
Medlem

Hmm det fanns någon inställning som verkligen ställde till det med mitt AMD-kort. Jag tror det hade med dps-siffror på skärmen att göra.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av Igelkott:

Hmm det fanns någon inställning som verkligen ställde till det med mitt AMD-kort. Jag tror det hade med dps-siffror på skärmen att göra.

Jaså? Du kommer inte ihåg mer exakt vad det va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfcykel:

Jaså? Du kommer inte ihåg mer exakt vad det va?

Nä har inte spelat på nåt år. Men det blev lagg lite då och då när jag jag crittade eller ett monster dog. Så jag tänker mig att alla "floating numbers" för damage eller exp är bra att stänga av till att börja med. Om det går.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfcykel:

Kan ju då vara grafikkortet, men tycker det är konstigt för att diablo 3 inte är så krävande alls..

Titta på det här benchmarket, så kan du få en fingervisning om hur kraftfullt ett HD8470 är.

http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+8470&id=2645

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Laggar på min också då och då, verkar inte synca riktigt. Ett par fryslagg då och då men det kan ju bero på amds beta drivers. Dessutom efter senare patchar så fick jag stänga av dpiskalning då musen började lagga nere vid baren :/

Permalänk
Medlem

Garanterat ditt grafikkort, släng ut ditt kort och köp typ ett amd rp 260 om du inte har så höga krav så blir det bra. Visste inte ens att ditt kort fanns förrän nu, inget att ha.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Avstängd

diablo 3 är dåligt optimerat för mig används bara 1 kärna vilket gav mig lagg. jag fixade det genom att sätta så den använder 2 kärnor bara istället för alla, vet ej varför det hjälpte men det gjorde det. Går att gör i det i aktivitshanteraren.

Permalänk
Sötast

Jag har också en hel del problem med D3 just nu.

4670k+GTX670 = ~20 FPS när 4 spelare totalnukar på skärmen.