SweClockers avbryter Gigabytes tävling

Permalänk
Melding Plague

SweClockers avbryter Gigabytes tävling

Rättighetsproblem tvingar SweClockers att avbryta Gigabytes senaste tävling. Den taiwanesiska komponenttillverkaren har inte tillstånd till att använda varumärket Titanfall.

Besök tävlingen

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Satt faktiskt och klurade på just detta när tävlingen kom upp.
Såblev inte spec förvånad.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Oh snap, dåligt planerat av Gigabyte!

Permalänk
Medlem

Jag kräver ersättning.

Permalänk
Medlem

Jag som spenderade 10 timmar i lördags på att brainstorma och rita, tråkigt då.

Permalänk
Medlem

Haha, vilket mega magplask av Gigabyte.
Som tur var så tyckte jag det var roligt att göra skissen, och jag hoppas fler håller med om det och inte blir allt för bittra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Två känslor har jag just nu:
1. Fett dåligt planerat av Gigabyte. Sånt måste man ju bara ha koll på innan!
2. Stackars alla som la ner tid på att delta i tävlingen med alla tänkbara bidrag!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Entusiast

På ett sätt, rätt löjligt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Jahapp... *stänger ner PS*

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Två känslor har jag just nu:
1. Fett dåligt planerat av Gigabyte. Sånt måste man ju bara ha koll på innan!
2. Stackars alla som la ner tid på att delta i tävlingen med alla tänkbara bidrag!

Är aldrig slöseri med tid att bättra på sin artistiska förmåga. Man gör ju inte det för att det är tråkigt eller hur? Lite dålig planering av Gigabyte dock.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

amatörmässigt av Gigabyte..

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Varje gång man tavlar så ska man göra det för att det är först och fram kul, vinsten är bara en extra morot.
Tråkigt för de spenderade en hel del i photoshop och vet inte om deras bidrag var den bästa dock.

Visa signatur

Das Burk:

Chassi: Corsair Obsidian 750D ||Fläktar: Be Quiet Silent Wings 140mm PWM || Moderkort: ASUS z97-A || CPU: i7 4970k 4,0Ghz ||CPU Kylare: Noctua NH-U14S ||SSD: Samsung 250G || PSU: Corsair RM1000 || GPU: R9 290X Gigabyte Windforce || RAM: Corsair Vengance 16GB

Permalänk
Medlem

Bravo! Ni är så duktiga Gigabyte!
(Inget hat)

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

"åh nej"

Permalänk
Medlem

EA borde ju inse att detta är bra marknadsföring för spelet om dom kör en Titanfall Bundle tex...Förstår inte hur dom tänker!

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om hur man använder photoshop så jag är bara glad denna tävlingen avslutas. Jag tycker sällan om Sweclockers tävlingar i övrigt heller.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Too bad, oh well.

Permalänk
Medlem

Kan vi inte göra ett Titaniumfall, eller Mechfall så man kan fortsätta i samma tema utan att inkräkta på några varumärken?
Ganska nöjd med min skapelse så det känns ju lite surt, men förstår dock varför tävlingen var tvungen att avbrytas.

Permalänk
Inaktiv

jaha ja alla timmarna man spenderat framför photoshop till ingen nytta :/

Permalänk
Inaktiv

la precis upp två nya.............

*Edit kan inte sweclocker redaktionen gå på design ändå och ha något annat som pris? Det är många som lakt ner några timmar! :/

Permalänk

Kränkt!

Visa signatur

Man kan ha hallonsaft istället för avgaser på bilen.

Permalänk
Medlem

usch vad tråkigt för er som la ner massa tid på tävlingen. :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Förstås väldigt tråkigt att tävlingen inte blir av, men sluta lipa över förlagd/ödslad tid, det är väl precis samma sak om man inte vinner tävligen, är det då helt plötsligt bortkastad tid då? Valfritt att delta i tävlingar och det är ingen som kräver det av någon, alltså ingen form av beordrad övertid på jobbet eller dylikt..

Hoppas naturligtvis på flera trevliga tävlingar framöver!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Jaha, det var det! Typiskt när man hade suttit ett tag vid photoshop. Men men nu fick man lite gratis träning i alla fall.

Permalänk
Medlem

Oj, hur kan man vara så sjukt klantig att inte tänka på varumärkesskydd? Gigabyte är ju ändå inget dussinföretag. Trist för alla som kritat ihop bidrag och lagt ned tid på det. Kanske var så att Gigabyte planerade bundlade kort med Titanfall, men att det antingen inte blev av eller så var det inte färdigt, oavsett så är det någon som fattat egna beslut utan kunskap eller så behöver de ny personal på marknad hos Gigabyte

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Jag kräver ersättning.

Va? Du kan ju inte mena allvar.

Om tävlingen hade genomförts och du inte vann, hade du då krävt att få vinna?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Haha, måste vara ett aprilskämt ?

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Va? Du kan ju inte mena allvar.

Om tävlingen hade genomförts och du inte vann, hade du då krävt att få vinna?

Sånt där gör att tom konsumentverket kopplar vidare personen "av misstag" till en telefonist som inte sitter på sin plats..
Otroligt att man ens skriver något liknande...

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Copyright, för Fuck you and your dreams I got lawyers

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Berling:

Sånt där gör att tom konsumentverket kopplar vidare personen "av misstag" till en telefonist som inte sitter på sin plats..
Otroligt att man ens skriver något liknande...

Vederbörande kanske bara skojjade/trollade lite.