SweClockers avbryter Gigabytes tävling

Permalänk
Medlem

Väldigt surt för oss som slipat på ett bidrag.
MEN snälla, visa förståelse mot Sweclockers i detta fall, som egentligen borde göra det väldigt tydligt att en tävling kan tyvärr, genom oförutsedda händelser stoppas.
Detta är tyvärr en sådan sak och därmed inget man borde klandra sweclockers för.

Permalänk
Medlem

EA, Copyright, så oförväntat.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Dom som beskyller Swec för det här har verkligen inte tänkt efter.
Dom råkade hamna emellan när EA bestämde sig för att daska till Gigabyte och säga Ey! Va f*n håller ni på med?!
Det är Gigabyte som har klantat sig, inte Swec.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Copyright, för Fuck you and your dreams I got lawyers

För du skulle såklart vilja att andra företag utnyttjar ditt IP, som du lagt ned några miljoner på att utveckla, för att främja sin egen image?
Det är Gigabyte som tabbat sig, inte lagstiftaren.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Jag har ingen aning om hur man använder photoshop så jag är bara glad denna tävlingen avslutas. Jag tycker sällan om Sweclockers tävlingar i övrigt heller.

Vad roligt att du har den inställningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konabu:

Vad roligt att du har den inställningen..

Som jag ser det så kan det rätt ofta vara lite orättvist då det ofta är designtävlingar. Och för personer som mig som inte besitter sådana kunskaper har vi ingen möjlighet att ens delta =/

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Inaktiv

Sweclockers... än är det inte april.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Som jag ser det så kan det rätt ofta vara lite orättvist då det ofta är designtävlingar. Och för personer som mig som inte besitter sådana kunskaper har vi ingen möjlighet att ens delta =/

Om du spelar fotboll med dina kompisar och du inte är lika bra som dom. Sätter du dig ner då och klagar på att det inte är rättvist att du inte är lika bra som dina polare?

Eller när du får ett prov tillbaks och du har sämre poäng än dina klasskamrater och att det minsann är orättvist att inte du kunde Europas alla floder lika bra som alla dom andra som fick högre poäng än dig.

Du kan inte få allt gratis. Vill du vinna så lär dig verktygen som krävs för att vinna. Gäller ALLT i livet.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Som jag ser det så kan det rätt ofta vara lite orättvist då det ofta är designtävlingar. Och för personer som mig som inte besitter sådana kunskaper har vi ingen möjlighet att ens delta =/

Är själv artistiskt obegåvad.

Alternativet är ju att Sweclockers helt enkelt slutar med tävlingar, det låter trist enligt mig.

Permalänk
Medlem

Titanfail

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

I princip alla sweclockers.com tävlingar har alltid varit nischade där endast en viss typ av personer har en chans att vinna. Jag har i flera år påpekat att det vore trevligt med (fler) tävlingar där _ALLA_ medlemmar faktiskt har en chans att vinna.

Ett praktexempel varje år är julkalendern.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Om du spelar fotboll med dina kompisar och du inte är lika bra som dom. Sätter du dig ner då och klagar på att det inte är rättvist att du inte är lika bra som dina polare?

Eller när du får ett prov tillbaks och du har sämre poäng än dina klasskamrater och att det minsann är orättvist att inte du kunde Europas alla floder lika bra som alla dom andra som fick högre poäng än dig.

Du kan inte få allt gratis. Vill du vinna så lär dig verktygen som krävs för att vinna. Gäller ALLT i livet.

Det går inte att jämföra.. Jag besitter väldigt lite kunskaper kring design men jag kunde tränat upp det. Så där håller jag med. MEN jag har absolut ingen talang på det så jag hade aldrig kunnat vinna även om jag kunde programmet. Och sen är Sweclockers tävlingar jävligt en formiga och ger enbart ett få tal chansen att vinna.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Designade aldrig något kort - men seriöst, vad är det för snålhet? Individer har suttit i flera timmar och ansträngt sig för den annonserade tävlingen, de kan väl åtminstone välja det kort de HADE valt om dem hade rättigheter och prisa den individen med ett likvärdigt kort.

Riktigt dålig PR detta, inte bara att det visar kommunikationsbrister inom organisationen utan även att de skiter i att försöka reparera tabben genom att ändå ge ut priser. Är ett kort så mycket mer värt än denna negativa PR? Idiotiskt.

Permalänk

EA: Gratis reklam för oss? Fasen heller, vi vill förinta den lilla tro folk har på oss!

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Copyright, för Fuck you and your dreams I got lawyers

"Trademark" är ordet du letar efter och till skillnad från copyright (i många fall) fyller det faktiskt sin funktion.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Var med i en tävling som Gigabyte hade på sin Facebook sida för ett tag sen. Man skulle göra en wallpaper från scratch i princip, med ett FPS spel tema.
Vinnare blev en snubbe som hade tagit en wallpaper från ett spel (kommer ej ihåg vilket) och lagt in några Gigabyte loggor på produkter ovanpå. Han vann tävlingen på det alltså. Först efter att flera användare och jag själv rapporterat om upphovsrättsbrott började dom radera kommentarer och ville ej svara på det.

Med andra ord är jag knappast förvånad. Gigabyte verkar inte riktigt ha koll på vissa saker, åtminstone inte när det gäller tävlingar.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Det går inte att jämföra.. Jag besitter väldigt lite kunskaper kring design men jag kunde tränat upp det. Så där håller jag med. MEN jag har absolut ingen talang på det så jag hade aldrig kunnat vinna även om jag kunde programmet. Och sen är Sweclockers tävlingar jävligt en formiga och ger enbart ett få tal chansen att vinna.

Du behöver inte ha talang. Du behöver fantasi. Sen behöver du kunskap i hur man använder exempelvis Photoshop för att kunna förverkliga dina fantasier.

Inte svårare än så. Då pratar jag bara om Sweclockers tävlingar. Inte om att designa kläder, möbler etc.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Föredetting

Amatörer.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

EA: Gratis reklam för oss? Fasen heller, vi vill förinta den lilla tro folk har på oss!

Fast du bör tänka lite längre, frågan är hur de värderar denna 'gratis reklam' och om det ens genererar något faktiskt värde. De kanske ej vill förknippas med GIGABYTE eller kräver betalning för att licensera ut sitt varumärke. Varför skulle de ge GIGABYTE chansen att använde varumärket gratis? Tror den 'gratis reklamen' är försumbar för EA (hur många väljer att köpa Titanfall enbart baserad på vad som står på ett kort?) - EA fick helt enkelt inte tillräckligt i utbyte för att göra det lönsamt för dem. Det är så vinstdrivande företag fungerar, de vill skapa leverage och då måste man ställa krav, vilket EA kan.

Som sagt, de som har gjort fel är ju marknadsavdelningen på GIGABYTE. Riktigt amatörmässigt.

Permalänk
Medlem

Det var ju synd. Här har man suttit nu i ett par dagar och skissat och designat. Men,men! Waste of time mao.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

"Trademark" är ordet du letar efter och till skillnad från copyright (i många fall) fyller det faktiskt sin funktion.

Varumärken är upphovsrättskyddade så båda är olika sidor av myntet. Vad jag är nyfiken på är vad du menar med att den ena inte fyller sin funktion?

Tycka vad man vill men det är knappast något nytt att företag skyddar sina varumärken med näbbar och klor. Gammal klassiker: Teflonminne

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Ahja får spara materialet. Var lika roligt iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Du behöver inte ha talang. Du behöver fantasi. Sen behöver du kunskap i hur man använder exempelvis Photoshop för att kunna förverkliga dina fantasier.

Inte svårare än så. Då pratar jag bara om Sweclockers tävlingar. Inte om att designa kläder, möbler etc.

Du har nog inte sett mig måla/rita XD
Det finns faktiskt ganska många bra redan i den tråden och nej jag hade inte vunnit. Sweclockers tävlingar tilltalar inte mig alls.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Då får man väl stämma Gigabyte för att ha blåst mig på dyrbara tid
skämt åsido men det var dåligt att inte kolla upp sånt innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

För du skulle såklart vilja att andra företag utnyttjar ditt IP, som du lagt ned några miljoner på att utveckla, för att främja sin egen image?
Det är Gigabyte som tabbat sig, inte lagstiftaren.

En IP som mer eller mindre är helt stulen från andra spel och om man kollar noga eller detaljerat nog så skulle man kunna säga att ID fortfarande äger 3D FPS konceptet.

Förstår inte hur någon som inte direkt tjänar pengar på att äga varumärken och redan är rik kan förvara rådande system.

Titanfall är inte originellt på någon nivå, om dom skulle behöva dubbelkolla med ALLT och ALLA som äger rättigheterna till en "robot-dräkt-med-en-människa-på-insidan" skulle det aldrig någonsin förekomma en robot i något spel någonsin igen.

Vill vi det eller vill vi ha lite flexibilitet när det kommer till att låna ide eller bilder? Jag föreslår det sistnämnda, skadar det inte varumärket så ska dom inte ha något att säga till om!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konabu:

Är själv artistiskt obegåvad.

Alternativet är ju att Sweclockers helt enkelt slutar med tävlingar, det låter trist enligt mig.

Jaha, så du ser endast att det finns 2 alternativ? Antingen så har man designtävlingar eller så har man inga tävlingar alls?
Vad sägs om ett tredje alternativ: andra former av tävlingar?

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Om du spelar fotboll med dina kompisar och du inte är lika bra som dom. Sätter du dig ner då och klagar på att det inte är rättvist att du inte är lika bra som dina polare?

Eller när du får ett prov tillbaks och du har sämre poäng än dina klasskamrater och att det minsann är orättvist att inte du kunde Europas alla floder lika bra som alla dom andra som fick högre poäng än dig.

Du kan inte få allt gratis. Vill du vinna så lär dig verktygen som krävs för att vinna. Gäller ALLT i livet.

Var vänligen tänk över vad du tänker skriva. Det var en fruktansvärt dålig jämförelse. Alla kan spela fotboll, det är något som är väldigt enkelt att lära sig medan det är svårt att bemästra. Jag hade sett det som en bra tävling(kanske inte på sweclockers men ändå) - det är på lika vilkår. Många här har inte ens PS. En rimlig jämförelse här vore typ att ha en tävling i teoretisk fysik...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Ja ni Gigabajs.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Jaha, så du ser endast att det finns 2 alternativ? Antingen så har man designtävlingar eller så har man inga tävlingar alls?
Vad sägs om ett tredje alternativ: andra former av tävlingar?

Med tanke på att Sweclockers tävlingar oftast är inriktade på att det skall användas av företaget som står bakom så finns det inte så många andra alternativ.

En tävling att hitta på bra och rättvisa tävlingar, så alla kan vinna?

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt med tanke på hur mycket tid man la på sitt bidrag ;(. Men Skit händer, tyckte det ändå det var en kul och utmanande tävling.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster