Månadens gratisspel för Xbox gold

Permalänk

Kanske lite förhastat, då fortsätter vi. Under 2014 kommer Games with Gold även till Xbox One

https://twitter.com/majornelson/status/401072182748393472

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Nytt år och nya ("gratis") spel med spel med guld

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem att dra ner Sleeping Dogs? Får felmeddelande:

"This game's region does not match this console. It won't be downloaded, and you have not been charged."

Enligt xbox support så tillåter inte tillverkaren av spelet oss i Sverige att dra hem det...

Visa signatur

"I thought I was someone else, Someone good."
μ, en åsikt i tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedis:

Någon mer som har problem att dra ner Sleeping Dogs? Får felmeddelande:

"This game's region does not match this console. It won't be downloaded, and you have not been charged."

Enligt xbox support så tillåter inte tillverkaren av spelet oss i Sverige att dra hem det...

Jag påbörjade nerladdningen igår och kom till 4% innan jag skiftade kanal för att slå ihjäl väntetiden. Glömde helt bort det tills jag såg ditt meddelande nu. Tyvärr är jag bortrest t.o.m. lördag och kan därför inte kontrollera men som sagt, nerladdningen startade och gick till 4% innan jag skiftade kanal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedis:

Någon mer som har problem att dra ner Sleeping Dogs? Får felmeddelande:

"This game's region does not match this console. It won't be downloaded, and you have not been charged."

Enligt xbox support så tillåter inte tillverkaren av spelet oss i Sverige att dra hem det...

Skrivet av ducedo:

Jag påbörjade nerladdningen igår och kom till 4% innan jag skiftade kanal för att slå ihjäl väntetiden. Glömde helt bort det tills jag såg ditt meddelande nu. Tyvärr är jag bortrest t.o.m. lördag och kan därför inte kontrollera men som sagt, nerladdningen startade och gick till 4% innan jag skiftade kanal.

har inte testat spela men det laddade ner utan problem för mig?

Använde dock denna länken när jag gjorde "köpet"(självklart gratis).

http://www.xbox.com/en-US/live/games-with-gold?xr=shellnav

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Länken funkar inte för mig i alla fall. Samma felmeddelande ...

Visa signatur

"I thought I was someone else, Someone good."
μ, en åsikt i tiden

Permalänk
Medlem

Fungerade bra att tanka ner det för mig (via konsolen), har dock inte startat det än.
Inte nått av GwG spelen för den delen ^^

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedis:

Länken funkar inte för mig i alla fall. Samma felmeddelande ...

Och du har Svenska och Sverige valt i ditt GT-konto samt på ditt Xbox? Jag hade Engelska som språk för att få det i spel men då vägrade allt via store att fungera(eller om det var USA som land jag minns inte, det var då för att få FC3 och Forza Horizon på engelska ).

Skrivet av {SWEC}Rool82:

Fungerade bra att tanka ner det för mig (via konsolen), har dock inte startat det än.
Inte nått av GwG spelen för den delen ^^

Hehe samma här inte spelat ett enda, dock har jag Sleeping dogs på skiva redan så det är spelat ett x-antal timmar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack. Ska prova det efter jobbet idag. Jag har det inställt på engelska då jag tycker teknik känns mest intuitiv på engelska.

Visa signatur

"I thought I was someone else, Someone good."
μ, en åsikt i tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedis:

Tack. Ska prova det efter jobbet idag. Jag har det inställt på engelska då jag tycker teknik känns mest intuitiv på engelska.

Jo samma här jag kör det mesta på Engelska men jag ju nu som sagt varit tvungen att ändra efter dom tog bort MSP. Har även mitt Windows på engelska
Skriv gärna hur det går.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jo samma här jag kör det mesta på Engelska men jag ju nu som sagt varit tvungen att ändra efter dom tog bort MSP. Har även mitt Windows på engelska
Skriv gärna hur det går.

Fungerar fortfarande inte. Fick hjälp av support, som bad mig rensa cache och annat ... men hävdade att felet var nu att de har problem med xbox live i sig... han garanterade att det skulle fungera när service kom igång igen i alla fall. Vi får se, än så länge ingen lycka...

Tillägg: Nu är xbox live grejen uppe igen, och det fungerar fortfarande inte. Trots att de lovat att det ska fungera. Deras advocacy team ska försöka lösa det säger de ... men de säger bara att spelet inte är tillgängligt i Sverige.

Tillägg 2: Nytt mail från adv system. De ger ingen lösning heller utan säger att allt fungerar i deras testsystem och att allt ska vara frid och fröjd. Skickar med instruktioner hur man kollar att man har fungerande nätverk.

Visa signatur

"I thought I was someone else, Someone good."
μ, en åsikt i tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedis:

Fungerar fortfarande inte. Fick hjälp av support, som bad mig rensa cache och annat ... men hävdade att felet var nu att de har problem med xbox live i sig... han garanterade att det skulle fungera när service kom igång igen i alla fall. Vi får se, än så länge ingen lycka...

Tillägg: Nu är xbox live grejen uppe igen, och det fungerar fortfarande inte. Trots att de lovat att det ska fungera. Deras advocacy team ska försöka lösa det säger de ... men de säger bara att spelet inte är tillgängligt i Sverige.

Tillägg 2: Nytt mail från adv system. De ger ingen lösning heller utan säger att allt fungerar i deras testsystem och att allt ska vara frid och fröjd. Skickar med instruktioner hur man kollar att man har fungerande nätverk.

Jadu då vet jag inte, så länge du har Svenska och Sverige på både din Xbox OCH ditt Live ID(vet att vissa har amerikanskt eller engelskt Live ID(GT))

Kan du ladda ner demos då? Eller andra spel du köpt/fått?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jadu då vet jag inte, så länge du har Svenska och Sverige på både din Xbox OCH ditt Live ID(vet att vissa har amerikanskt eller engelskt Live ID(GT))

Kan du ladda ner demos då? Eller andra spel du köpt/fått?

Har svenska och Sverige på xbox och mitt live id. Kan ladda ner andra demos och spel jag köpt, ingen lust att prova köpa andra spel bara för att se om det fungerar. Provar en sista gång med supporten nu.

Hittills har förslaget varit att jag ska prova med att koppla in xboxen med sladd och med mitt mobila bredband. Även prova starta om den och rensa cachen på xboxen.

Visa signatur

"I thought I was someone else, Someone good."
μ, en åsikt i tiden

Permalänk

Sleeping hogs fungerar bra för mig, så visst finns den i sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Jo, fast inte för mig. Advocacy team har gett förklaring nu varför det inte funkar. Får vi se om får någon kompensation, någon på supporten har lyckats göra så jag har både amerikansk och svensk region på mitt konto. Nu missar jag Sleeping dogs som jag ville spela, får se om de är villiga att ge mig kompensation för sitt misstag. Troligtvis inte.

Visa signatur

"I thought I was someone else, Someone good."
μ, en åsikt i tiden

Permalänk
Skrivet av Hedis:

Jo, fast inte för mig. Advocacy team har gett förklaring nu varför det inte funkar. Får vi se om får någon kompensation, någon på supporten har lyckats göra så jag har både amerikansk och svensk region på mitt konto. Nu missar jag Sleeping dogs som jag ville spela, får se om de är villiga att ge mig kompensation för sitt misstag. Troligtvis inte.

Man tycker ju att de borde kunna lägga till SD till ditt konto.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Man tycker ju att de borde kunna lägga till SD till ditt konto.

Lara Croft gick bra, men ganska ointressant spel. Har nu varit i kontakt med support och advocacy team flera gånger. De lovar om och om igen att de ska fixa det, men ingenting händer. Senast jag hörde från advocacy team var 14:e som lovade fixa det "within a couple of business days". Men ingenting händer. Sjukt dålig support av Microsoft.

Visa signatur

"I thought I was someone else, Someone good."
μ, en åsikt i tiden

Permalänk

Någon info om februari?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Dead island är gratis första halvan på månaden.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Tog hem det i helgen. Gillar det jag spelat hittills, hade helt missat det här spelet när det släpptes.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Tog hem det i helgen. Gillar det jag spelat hittills, hade helt missat det här spelet när det släpptes.

Dead Island hade nog världens bästa trailer för spelet och skapade en enorm hype, dock så var spelet så buggigt i början att det glömdes bort ganska fort. Jag tycker dock att det är ett kul spel efter några patchar men hatar folk med moddade vapen ifall man vill spela co-op

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Någon som hört med om Games with gold för Xbox One?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Någon som hört med om Games with gold för Xbox One?

Kommer att dra igång inom 3månader var det senaste ryktet. Är ganska säker på att LocoCycle är en av de första titlarna

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Kommer att dra igång inom 3månader var det senaste ryktet. Är ganska säker på att LocoCycle är en av de första titlarna

Ok tack, ja det är förmodligen ett sätt för dem att få ut det spelet. Kan tänka mig att Fighter Within kan komma på tal med

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Hitman Absolution och Deadlight är aprils månads spel för Games With Gold till Xbox 360! Först ut är Hitman Absolution

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ck3h:

Hitman Absolution och Deadlight är aprils månads spel för Games With Gold till Xbox 360! Först ut är Hitman Absolution

Japp, är riktigt glad att jag inte köpte Absolution för $10.00 för 2 veckor sedan

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Tid att fixa nytt guld igen, nu när Xbox One med får Spel med Guld

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Tid att fixa nytt guld igen, nu när Xbox One med får Spel med Guld

Kom dock ihåg att med det nya Games for Gold systemet som kommer i Juni så måste du fortsätta vara guldmedlem för att spela spelen du fått gratis, dock så kommer nya guldsystemet att vara bättre med fler titlar och VIP rum där du kan prova nya spel gratis

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Då var det Super Time Force för Xbox One denna månaden

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Assassin’s Creed IV: Black Flag nu i Juli till Xbox One

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt