AMD A10-7850K och A8-7600 "Kaveri"

Permalänk
Medlem

Bra artikel, jag har väntat på den här då jag planerar att bygga en lite extra emulator maskin vilket nu ser ut att bli med kaveri

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Hur presterar den i spel med ett vettigt grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Hur presterar den i spel med ett vettigt grafikkort?

I förhållande till pris och värmeutveckling så presterar den dåligt med "vettigt grafikkort". Kolla de sista sidorna i recensionen och slutsatsen som swec redaktionen dragit så ser man tydligt varför.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Förstår inte poängen med dessa.. Vill du ha spelprestanda köper du Pentium + 750 / 260x. Vill du ha CPU-prestanda köper du en i3 / billig i5

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det är lite av en nischprodukt, kan man tycka. Nischen som jag kollat är en A8-7600 för att familjemedlemmar vill: spela Sims3 på maxade inställningar, andra lättare spel, surfa, se film, och lyssna på musik i en liten dator. Den ska fungera med Pianoteq. A8-7600 kan kylas passivt, så då blir det tyst vid pianot också. Intresset är prisberoende. En A8-7600 för 1000:- ser attraktiv ut med ovanstående kravspec. Men eftersom den mår bättre av snabbare minne, är det fortfarande inget riktigt budgetalternativ. Om det kommer HSA optimerade program så kanske nischen växer.

Permalänk
Medlem

A8-7600 i 3e kvartalet!?
Happ då har man gått å väntat i onödan, vad äre som gör det så svårt att få ut denna APU...
Får väll kanske kolla på en i3 å maxwell.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av gadgety:

Det kommer inte att vara väl spenderade pengar eftersom det motsvarar en i3, och du kommer inte att ha någon nytta av iGPUn. Du kan kolla länkarna jag la in ovan.

Jag har datorer som hobby så jag räknar inte med att i varje enskild situation få ut så mycket som möjligt för mina pengar. Jag är mer nyfiken på nya grejer och jag hade tyckt det varit intressant med ett jämförande test.

Tack för länkarna! Du postade ditt inlägg medan jag skrev mitt

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Coldfire2143:

Förstår inte riktigt varför alla som säger att de inte ser poängen med en APU. Byggde en dator åt farsgubben med förra A10:an och en SSD. Gick på 4000 totalt och han använder den till att spela Skyrim på kvällarna. Inte behöver han ett dedikerat grafikkort.

Tror ingen säger att det inte går att använda en APU, det som i alla fall var min poäng var att modellen är meningslös då man för samma pengar, samma strömförbrukning och samma formfaktor kan få en maskin som presterar långt bättre om målet är surf och enklare spel.

Testet visar bl.a. hur Skyrim flyter på Kaveri samt en prismässigt (och med nVidia strömförbrukningsmässigt) plattform körandes en Pentium CPU, den senare plattformen får mer än dubbelt så hög FPS!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Marquzz:

Jag har datorer som hobby så jag räknar inte med att i varje enskild situation få ut så mycket som möjligt för mina pengar. Jag är mer nyfiken på nya grejer och jag hade tyckt det varit intressant med ett jämförande test.

Tack för länkarna! Du postade ditt inlägg medan jag skrev mitt

Jag kan absolut hålla med om att det finns ett akademiskt intresse av mer "obskyra" konfigurationer! Tyvärr tillät inte tiden några närmare utforskningar på den fronten, vi koncentrerade oss på alternativ som låg i ungefär samma totala prisklass.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Riktigt trevlig läsning!
Tidsåtgången för artikeln måste varit enorm.
Bland annat minnesprestanda i spel var intressant, undrar om det är specifikt för kaveri plattformen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mycket intressant artikel. Jag förutspår att Intels försprång är minimalt om "bara" något år.

Visa signatur

Nätverkstekniker

Permalänk
Medlem
Skrivet av thmz:

Mycket intressant artikel. Jag förutspår att Intels försprång är minimalt om "bara" något år.

Vad baserar du det på? Och försprång på cpu sidan menar du då eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk

Mycket bra artikel. Mitt vrede över att det dragit ut på tiden, förbyttes snabbt emot "Jag vet var all tiden har tagit vägen." NI Testade mer än vad man kan begära - och gjorde det klart för mig att det blir maxwell och en pentium CPU till HTPC:n istället för kaveri!

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

SAv samma anledning tog vi även bort test med externt grafikkort – det är helt enkelt inte intressanta för den här typen av processor, i alla fall för de allra flesta som faktiskt kan tänka sig köpa den.

Jag köpte den på releasedagen, och har ett R9 290 som inom ett par månader byts ut mot 2-3 st 290X eller ett 295, anledningarna är XDMA tillsammans med hUMA, och förmågan, rent teoretiskt, att använda samtliga GCN kärnor samtidigt, även dem inuti Kaveri.

Planerar man ett steg längre när stödet blir bredare så är Kaveri och ett GCN 1.1 kort överlägset ex en Intel i samma prisklass och ett grafikkort för samma peng.

MVH

Permalänk
Medlem

Måste tacka väldigt hjärtligt för denna artikel även om jag liksom andra saknade test med diskret grafikkort. Inte för att det är en vanlig användning av APUn men för att det har stor del i framtidsutsikterna för den. Det verkar ju som att CPU-delen är starkare än GPU-delen (vilket även skulle förklara det minimala lyftet av Mantle) så det hade varit intressant att se hur den stått sig mot Intels alternativ med ett mid- till high end grafikkort. Jag får känslan av att exempelvis en hyfsad i3 spöar den i den aspekten och på så sätt är bättre ur spelsynvinkel.

Jag var lite småsur på mig själv att jag inte köpte en APU när min i3-4340 hade problem med FPS i enkla spel som Elysian Tail (i 720p 30 Hz gick det fint dock, funkar på TV) och den lite bättre prestandan i spel som AMD ger hade hjälpt. Efter detta test inser jag att den extra prestandan kom till ett högt pris i form av värme och att det då är bättre ur de flesta aspekter att skaffa ett schysst grafikkort ändå, Nvidia Maxwell ser lovande ut då jag önskar tyst och effektiv dator även om AMDs Mantle och True Audio också vore fint, True Audio till biosystemet kan vara tufft.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Varför inga test av HSA? Det är det som är innovationen i Kaveri. Som att recensera en Tesla Model S utan att testa elmotorn.

Permalänk
Avstängd

Linustechtips har precis släppt en helt ny value build guide baserad på Kaveri, att denna banbrytande APU får såpass stort genomslag internationellt som den nu har fått säger egentligen allt.

Bra video för den som är nyfiken,

För övrigt, Kaveri + R9 290(X) fungerar riktigt bra.

MVH

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tejpis:

Varför inga test av HSA? Det är det som är innovationen i Kaveri. Som att recensera en Tesla Model S utan att testa elmotorn.

Riktigt pinsamt, men det är ganska uppenbart att Intel och Nvidia har förtur på Sweclockers när AMDs största satsning på år inte ens hamnar på förstasidan vid release, och deras nya R9 serie enbart pekas ut för sin värmeutveckling och sina effektbehov (som är ett problem i Sverige sedan när då?) när korten för 3-4 tusen kronor fullständigt med lite överklockning kör över 780 korten i pris/prestanda.

Framtiden är HSA.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av m86s:

Linustechtips har precis släppt en helt ny value build guide baserad på Kaveri, att denna banbrytande APU får såpass stort genomslag internationellt som den nu har fått säger egentligen allt.

Bra video för den som är nyfiken,
Hc72CvqS54o

För övrigt, Kaveri + R9 290(X) fungerar riktigt bra.

MVH

Kaveri + R9 290 . Är inte de slöseri? Vad tjänar den integrerade grafikdelen för nytta där. Måste ju vara bättre att köpa en i5 + R9 290 istället. Samma pris mindre strömförbrukning och bättre prestanda... APUn har sitt användningsområde, detta är inte det. Fanboy?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av tejpis:

Varför inga test av HSA? Det är det som är innovationen i Kaveri. Som att recensera en Tesla Model S utan att testa elmotorn.

Det enda HSA-testet jag känner till är LibreOffice där det krävs löjligt stora ark i Excel för att få ut några vettiga/märkbara prestandavinster. Tror även helsyntetiska Sisoft Sandra har "äkta" HSA-stöd. Kort sagt finns det inte mycket att testa och fram till dess är HSA inte mer än en mycket lovande framtidsvision. Den dagen det finns vettiga applikationer kommer vi gladeligen integrera dessa i våra recensioner, precis som att vi exempelvis väntat i åratal på att Handbrake med OpenCL ska släppas i skarp version.

Däremot testade vi PCMark 8 med och utan OpenCL, som accelererar delmomenten "Video Chat" (totalt fyra), "Photo Editing", "Batch Photo Editing" och "Video Editing" (två tester). Ett annat test vi har med i recensionen är Luxmark.

Skrivet av m86s:

Riktigt pinsamt, men det är ganska uppenbart att Intel och Nvidia har förtur på Sweclockers när AMDs största satsning på år inte ens hamnar på förstasidan vid release, och deras nya R9 serie enbart pekas ut för sin värmeutveckling och sina effektbehov (som är ett problem i Sverige sedan när då?) när korten för 3-4 tusen kronor fullständigt med lite överklockning kör över 780 korten i pris/prestanda.

Framtiden är HSA.

MVH

Kaveri hamnade på förstasidan vid release, men tyvärr blev det endast en nyhet. Vill du ha den långa versionen om varför vi inte hade en recension till lanseringsdatumet kan du läsa om det i mitt tidigare inlägg om saken. Kort sagt har AMD:s relation med media varit allt annat än bra senaste halvåret, någonting jag säger utifrån vår egna (SweClockers) erfarenheter samt branschkollegor från andra medier, nationella såväl som internationella. Efter misslyckandet att få ut ett paket i tid flyttades istället fokus till andra, mer aktuella, recensioner.

För sidospåret R9-serien testade vi under vintern grafikkort från tredjepart baserade på både R9 290X och GTX 780 Ti. I samtliga fall pekade vi ut hög strömförbrukning som en nackdel, men hyllade trots det kort som Sapphire Radeon R9 290X Tri-X OC och Asus Radeon R9 290X DirectCU II OC - MSI Geforce GTX 780 Ti Gaming fick till och med topputmärkelsen "Toppklass", oavsett vad energimätaren visade. Vad vi däremot kritiserade hårt var referenskylaren som användes till både R9 290 och R9 290X, men trots det kammande korten hem nivån "Utmärkt" vid lansering.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kufra:

Kaveri + R9 290 . Är inte de slöseri? Vad tjänar den integrerade grafikdelen för nytta där. Måste ju vara bättre att köpa en i5 + R9 290 istället. Samma pris mindre strömförbrukning och bättre prestanda... APUn har sitt användningsområde, detta är inte det. Fanboy?

Skickades från m.sweclockers.com

Förhoppningsvis kommer AMD ge Kaveri stöd för XDMA, dvs för GCN 1.1 R9 290(x) och 295.

Ex min setup med Kaveri som har 512 streamprocessorer, och R9 290 som har 2560, så ger det totalt 3072 st, med XDMA och HSA kommer man förhoppningsvis kunna använda samtliga, tekniken är i sin linda men den är extremt lovande. Det har talats om att ex prestandan i Kaveri kan användas till att rendera vissa element, medan det eller de diskreta korten utför annat eller tyngre arbete.

Om det utvecklingen går i den riktningen, kombinerat med Mantle och DX12 som minskar CPU behov, så kommer en spelare få ut mer grafisk prestanda med en GCN APU + grafikkort än en enskild CPU som saknar integrerad grafik.

Maximalt i dagsläget vore 3x 290X med en Kaveri, 8960 streamprocessorer.

Man kan allltid drömma och hoppas.

MVH

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrSvamp:

Hur presterar den i spel med ett vettigt grafikkort?

Den presterar väldigt bra, enligt min erfarenhet.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av m86s:

Förhoppningsvis kommer AMD ge Kaveri stöd för XDMA, dvs för GCN 1.1 R9 290(x) och 295.

Ex min setup med Kaveri som har 512 streamprocessorer, och R9 290 som har 2560, så ger det totalt 3072 st, med XDMA och HSA kommer man förhoppningsvis kunna använda samtliga, tekniken är i sin linda men den är extremt lovande. Det har talats om att ex prestandan i Kaveri kan användas till att rendera vissa element, medan det eller de diskreta korten utför annat eller tyngre arbete.

Om det utvecklingen går i den riktningen, kombinerat med Mantle och DX12 som minskar CPU behov, så kommer en spelare få ut mer grafisk prestanda med en GCN APU + grafikkort än en enskild CPU som saknar integrerad grafik.

Maximalt i dagsläget vore 3x 290X med en Kaveri, 8960 streamprocessorer.

Man kan allltid drömma och hoppas.

MVH

Så det blir som en bättre version av crossfire? Jag känner ändå att cpu delen borde flaska när grafikprestandan blir såpass bra och då borde de göra sig med en snabbare Intel cpu då de är snabbare i dagsläget. Även med mantle finns det ju laster som går på cpun och skillnaden är stor i en trådig prestanda mellan en dyrare Intel och amd apun. Dessutom går man all out och skaffar sig 4% extra grafikprestanda eller vad de nu kan bli så kommer man inte kunna köra cpuintensiva applikationer lika bra då man har en mycket långsammare cpu. Och den marknaden måste vara ännu mindre än APU endast marknaden som jag ändå kan tänka mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jacob:

........
Kaveri hamnade på förstasidan vid release, men tyvärr blev det endast en nyhet. Vill du ha den långa versionen om varför vi inte hade en recension till lanseringsdatumet kan du läsa om det i mitt tidigare inlägg om saken. Kort sagt har AMD:s relation med media varit allt annat än bra senaste halvåret, någonting jag säger utifrån vår egna (SweClockers) erfarenheter samt branschkollegor från andra medier, nationella såväl som internationella. Efter misslyckandet att få ut ett paket i tid flyttades istället fokus till andra, mer aktuella, recensioner.
.........

Så på grund av sena utskick och logistiska problem , så tog det er 3 månader eller 77 dagar att posta en uppföljning? Amd fick lägre prioritet på grund av ett försenat paket? Det är inte konstigt att folk tror att ni ger Intel och Nvidia förtur när ni går ut och skriver så där. Har ni ont om anställda så är det bara att anställa.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av anon185723:

Så på grund av sena utskick och logistiska problem , så tog det er 3 månader eller 77 dagar att posta en uppföljning? Amd fick lägre prioritet på grund av ett försenat paket? Det är inte konstigt att folk tror att ni ger Intel och Nvidia förtur när ni går ut och skriver så där. Har ni ont om anställda så är det bara att anställa.

Även om paketet kommit fram "i tid" (först fredag den 10 januari, vilket senare blev måndag den 13 januari) hade det ändå varit på tok för kort tid att hinna med någonting annat än en snabbtitt – en riktig recension hade dröjt oavsett. Om tillverkaren har en total avsaknad av framförhållning eller att hårdvaran inte dyker upp i tid blir det problem, oavsett avsändare. Hade de haft för avsikt att skicka paketet tidigare från första början hade det hela aldrig uppstått. Att det är AMD spelar förövrigt ingen roll, Kaveri fick i det här fallet lägre prioritet till förmån för framförallt grafikkort från tredjepartstillverkare, där både AMD (R9 290X) och Nvidia (GTX 780 Ti) representerades.

Det är säkert många som undrar om vi kommer testa Intels kommande processorer och ha recensionerna redo till lanseringsdagen. Svaret är ja, förutsatt att vi faktiskt får produkter att testa mer än ett enstaka dagar eller timmar i förväg. Detsamma gäller AMD:s kommande lanseringar och vi, tillsammans med många andra medier, har gjort våra röster hörda om hur uselt hanterad lanseringen av Kaveri var.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hjälpsam

Kan nämna att 2400MHz kan fungera med andra minnen än AMD:s egna, även om AMDs antagligen är ett säkrare kort.

Jag kör med följande grejer, det krävdes bara att aktiver D.O.C.P i UEFI så började minnena tuffa på i 2400 MHz.

ASUS A88XM-PLUS
CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE PRO GOLD 2400MHZ
AMD A-SERIES X4 A10-7850K

Jag hade klarat mig med 8 GB men jag hittade inget sett i guldfärg.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Kan nämna att 2400MHz kan fungera med andra minnen än AMD:s egna, även om AMDs antagligen är ett säkrare kort.

Jag kör med följande grejer, det krävdes bara att aktiver D.O.C.P i UEFI så började minnena tuffa på i 2400 MHz.

ASUS A88XM-PLUS
CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE PRO GOLD 2400MHZ
AMD A-SERIES X4 A10-7850K

Jag hade klarat mig med 8 GB men jag hittade inget sett i guldfärg.

Har du möjligen prövat world OF tanks med din 7850? Lite sugen fast med tanke på att spelt bara körs på en cpukärna är jag tveksam till en amd CPU. Har en 3520m nu och kan när den är klockad köra spelt på low:P

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har du möjligen prövat world OF tanks med din 7850? Lite sugen fast med tanke på att spelt bara körs på en cpukärna är jag tveksam till en amd CPU. Har en 3520m nu och kan när den är klockad köra spelt på low:P

Nej tyvärr.
Jag ser väl mest datorn som ett slags mellanting mellan HTPC och en speldator, den klarar spel om man är beredd att dra ned på inställningarna och den klarar att spela film helt utan problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Nej tyvärr.
Jag ser väl mest datorn som ett slags mellanting mellan HTPC och en speldator, den klarar spel om man är beredd att dra ned på inställningarna och den klarar att spela film helt utan problem.

Ok får ta o söka runt lite på det. Men tänkte vänta tills den sjukt i pris en bit närmare 1000kr. Slipper gärna ett grafikkort

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Relik 📜

Nu har jag kompletterat speltesterna med resultat för 1 280 x 720 pixlar, intressant för de som är nyfikna på prestanda vid lägre upplösning.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av emilakered:

Nu har jag kompletterat speltesterna med resultat för 1 280 x 720 pixlar, intressant för de som är nyfikna på prestanda vid lägre upplösning.

Tack, det var ju intressanta siffror, verkar som att det är den upplösningen som ofta bör väljas.
En liten miss antar jag, det skall väl stå 1280 x 720 i den nedre grafen för Metro?
http://www.sweclockers.com/recension/18514-amd-a10-7850k-och-...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |