Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Har precis gjort ett väldigt dåligt köp eftersom min nya mikro bara kan få ut 700watt som inte ens räcker för att värma maten . Varje gång jag ska värma en pirog står det att den ska va där i 1 minut men när jag har den där i 1 min så är det alltid lite frost i den. Jag tänkte överklocka mikron till 1000W men har ingen stor erfarenhet så söker er som kan detta .

Behöver jag byta nätagget eller kan jag köra på samma ? Här kommer lite info om nätagget 230-240V-50hz 1000-1300watts output
Är väldigt tacksam om vi lyckas överklocka den så kommer jag aldrig behöva äta halvfärdig mat längre

(om tråden är på fel sida ber jag en moderator att flytta den tack)

Värm längre

edit: fuck, såg ej datumet

Permalänk
Medlem

Kunde varit roligt, men tyvärr förstördes skämtet av att överklockning höjer frekvens, inte effekt.
skulle du öka frekvensen på mikrovågorna skulle det inte längre vara en mikrovågsugn.

Yes i know, I must be fun at parties.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av chickendealer:

Haha skrattade rejält åt denna Tack!

Jag sitter och äter halvfärdig mat vad är det roliga med det? Nemen no problemos

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

SLI? Får du inte microstutter då?

Du måste synkronisera kockfrekvenserna så att amplituden ökar och ger högre effekt

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Inaktiv

Det heter väl ändå Crossfrier?

När man kör två microvågsugnar alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ainok:

Jag rekommenderar att du överklockar den.
Det är dock lite lotteri beroende på modell.

Jag hade tur, min Electrolux klockar skitbra, 4,9 Ghz på 250 volt. Fryspizzan är klar på 4 minuter.

Om du ska köra vill köra micron i sli/crossfire så måste du köpa en större micro än den du har (eller mindre), sen ställer du helt enkelt den andra micron i den andra. Problemet är dock att detta orsakar ojämn värme på maten. OBH Nordica har dock drivrutiner på gång som ska åtgärda detta.

Mvh

Skrivet av OskarW90:

Haha fan puckot som sitter och kör Electrolux. Min LG ligger på 4.7ghz 230V och värmer pizzorna ca 30% bättre än Electrolux och kostar bara 100 kr mer. Funderar på att få över på vattenkylning, EK har ett par trevliga full cover block som dessutom lägger till en ångfunktion!

Ni båda är ju ute och cyklar. Mitt hemmabygge klarar runt 6.7Ghz på custom vattenloop med kylare från en Volvo 740 TIC, samt att min är turboladdad, laddar runt 1.2bar, så värmer en vanlig Billy's på runt 15-20 sekunder beroende på hur djupfryst denna då är Varför den är turboladdad är ju för att driva runt den varma luften i mikron så att den tillför den också, i en vanlig mikro blåses ju luften bara ut/står still.

//En garvande 16 åring XD

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk
Medlem

Snacka med din "godman" eller vem nu staten tänkt ta hand om dig.

Hoppas dom kan hjälpa dig (vi betalar)!!

Permalänk
Medlem

Iskall april tråd. Tummen upp till dig!

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Har precis gjort ett väldigt dåligt köp eftersom min nya mikro bara kan få ut 700watt som inte ens räcker för att värma maten . Varje gång jag ska värma en pirog står det att den ska va där i 1 minut men när jag har den där i 1 min så är det alltid lite frost i den. Jag tänkte överklocka mikron till 1000W men har ingen stor erfarenhet så söker er som kan detta .

Behöver jag byta nätagget eller kan jag köra på samma ? Här kommer lite info om nätagget 230-240V-50hz 1000-1300watts output
Är väldigt tacksam om vi lyckas överklocka den så kommer jag aldrig behöva äta halvfärdig mat längre

(om tråden är på fel sida ber jag en moderator att flytta den tack)

now i've seen it all

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem

Tyvärr innehar min mikrovågsugn digital klocka, vilket gör att jag kan klocka över men inte överklocka den (innehar man mekanisk vridtimer kan det förstnämnda lösas permanent med spärrskaft).

För seriösare överklockning rekommenderar jag dual-core 380-voltsuttag, ställverk eller kärnreaktor. Notera dock att allehanda närkontakt (dvs. vistelse inom en radie av 0-1 350 meter vid användning) kan orsaka till måttlig till extrem (i vissa fall t.o.m. överklockad eller permanent) risk för håravfall. Fjärrstyrning via NASA eller svärmor nära till hands är därför att föredra vid uppvärming av snabblunchen.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem

Testa annat än Piroger.

Pirogerna är kanske inte optimerade för din mikrovågsugn.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Avstängd

Gäsp...

Permalänk

Det jag skrattar mest åt är alla seriösa svar xD

Permalänk
Medlem

Glöm inte vattenkylning, har hört att luft inte riktigt räcker till när man överklockar mikrovågsugnar.

Visa signatur

MSI 970 Gaming, I5 2500k @ 4,2ghz, 8gb @ 1600mhz corsaire RAM, MSI P67A-C45 REV B3, Samsung 840 EVO 250gb, 1tb seagate HDD.

Permalänk

Jag har vattenkylning i min mikro, varmvatten såklart . Klockat den till hela 1005,502W från 800W.

Först så hade jag sönder BIOS när jag klockade den till 1010W. Så jag resetta CMOS och installerade en ny BIOS uppdatering. Nu kan den gå stabilt i 1005,502W.

En grej jag skulle göra är att byta ut ljudkortet, man vill ju ha bättre ljudkvalité så det är lättare att höra när maten är klar. Använder nu ett Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Har precis gjort ett väldigt dåligt köp eftersom min nya mikro bara kan få ut 700watt som inte ens räcker för att värma maten . Varje gång jag ska värma en pirog står det att den ska va där i 1 minut men när jag har den där i 1 min så är det alltid lite frost i den. Jag tänkte överklocka mikron till 1000W men har ingen stor erfarenhet så söker er som kan detta .

Behöver jag byta nätagget eller kan jag köra på samma ? Här kommer lite info om nätagget 230-240V-50hz 1000-1300watts output
Är väldigt tacksam om vi lyckas överklocka den så kommer jag aldrig behöva äta halvfärdig mat längre

(om tråden är på fel sida ber jag en moderator att flytta den tack)

Det du behöver är ju självklart bättre tryck i volt-talet. Koppla in en hemmabygd kärnreaktor.
Det går att göra av ett flingpaket, lite havregryn och 103,74 tomtebloss. Det är dock väldigt noga
att mängden tomtebloss är exakt, för annars börjar grannarna klaga på svampmoln som växer upp här och var...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Låter som jag måste köpa ny Micro, ska man skaffa en egen i delar eller kan man lika gärna köpa en från alienware? hörde att dem har en lyxig lucka att ta ut maten från.

Permalänk
Hedersmedlem