Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

sådana där stolar är ju hopplösa, rövsvett deluxe

jag har en kinnarps hemma som jag lootade när jag flyttade från studentkorridoren för ett par år sedan men jag skulle vilja ha en med högre rygg..
har i dagsläget en sådan här: http://www10.kinnarps.com/Images/Products/DeskChairs/Highres/...

min kompis har denna och hade jag 6 laxar att slanta upp på en stol skulle jag köpa den direkt, otroligt skön
http://www.kinnarps.com/sv/se/Har-hittar-du-oss/Kinnarps-Inte...

Håll ett öga på blocket. Hittade en jättefin 6783 (som den du länkade fast utan synkrongunga eller vad det kallas) för lite över 2000 inte långt från där jag bor som jag köpte, jättenöjd verkligen. Har mycket mindre problem med verk och sånt i armar och händer nu jämfört med den billiga ikeastolen jag hade innan.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Köpte mig en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=593549 (Jysk - Prestige) för halva priset (1000kr) och den är så upp över öronen skön, inga glapp, tyget andas så man slipper röv/ryggsvett, hög kvalité.

Håller perfekt för mig på 69-85kg samt min kompis på 90+, haft den i minst 4 år nu.

Edit:
Kan även tillägga att Kinnarps är inte 'all that' heller
Vi har alltid använt dem på jobbet, och alla modeller vi använt har haft tvivelaktig kvalité, och då är vi omkring 150-250 pers.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Skrivet av lolzer:

Någon som vet om det finns någon smalare modell av dx stolarna?
Är 189cm lång och ca 65kg tung så en stol med högt ryggstöd och smal vore perfekt Har även kört racing så en dx är ju väldigt tilltalande ^^

Jag är 195 och byggd som dig skulle jag tro, sitter själv i en D-seriestol då U-serien är alldeless för bred och F-serien alldeless för kort i ryggen. D-serien är väl inte heller riktigt optimal för sånna som oss, men det var det bästa alternativet när jag köpte min. Vågar du så tycker jag att du kan testa en R-serie.

Visa signatur

NZXT Phantom Spec.Edit. Red Stripes | MSI Z77A-GD65 | i5 3570K 4.4 GHz | Corsair H100 | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16 GB | R9 290 MSI Twin Frozr 4 | Samsung 860 EVO 500 GB x2 RAID 0 | Corsair RM1000x 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabeltandad:

Hej!

Jag har länge varit på jakt efter en ny kontorsstol, har dock ännu inte hittat den perfekta stolen för den lägsta kronan. Har fram till nu köpt mina stolar ifrån IKEA och Jysk. Det enda jag kan meddela är att stolarna därifrån har endast varit skit rent ut sagt. Stolarna har varit snea, trasiga, luften går ur pumpen bara man sätter sig i stolen och mycket annat. Hur kan man sälja skit stolar för 1000 - 2000 kronor som går sönder efter max en månad? Senaste stolen från Jysk gick sönder dagen efter jag köpt den och då var det deras GOLD edition, premium varianten. Premium gällande gå sönder fortast?

Nej, nu är det dags att skaffa en ordentlig stol. Man har slösat pengar på stolar som hade kunnat ge mig en riktig Kinnarps stol istället. Men i detta fallet så har jag inte råd med Kinnarps stolar så jag har hittat ett annat märke - DXRacer stolarna. Är det någon som har en DXRacer stol? Någon som kan berätta hur dom är? Vad får dom i betyg? Är stolarna hållbara? Bekväma? Kan man sitta en hel dag utan att arslet domnar bort? Är stolarna stabila och gedigna? Är dom snea? Går pumpen sönder?

Köpte på Chilli, sjukt bra ergonomi och klart bästa stolen jag haft.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Decalibration:

Har inte haft ett enda problem, inte ens med vickande armstöd.

Är detta ett känt problem alltså?

Mina armstöd vickar nämligen en del "åt sidorna". Själva stommen som plaststöden sitter på är helt fasta, men det plaststöd som trätts på denna (det som kan höjas och sänkas) vickar.

Det är nästan så jag funderar på om man ska köra upp något smalt emellan metallen och plasten bara för att få det att sitta stilla.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Är detta ett känt problem alltså?

Mina armstöd vickar nämligen en del "åt sidorna". Själva stommen som plaststöden sitter på är helt fasta, men det plaststöd som trätts på denna (det som kan höjas och sänkas) vickar.

Det är nästan så jag funderar på om man ska köra upp något smalt emellan metallen och plasten bara för att få det att sitta stilla.

Det verkar vara vanligt om man ser till att flera i tråden nämnt det, och flera recensioner på maxfps påpekar samma sak.
Bara att klistra dit ett suddgummi eller nåt

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tommy:

Det verkar vara vanligt om man ser till att flera i tråden nämnt det, och flera recensioner på maxfps påpekar samma sak.
Bara att klistra dit ett suddgummi eller nåt

Jao, det känns ju hyfsat tattaraktigt sett till vad man betalade för stolen, men nöden har ingen lag antar jag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Håll ett öga på blocket. Hittade en jättefin 6783 (som den du länkade fast utan synkrongunga eller vad det kallas) för lite över 2000 inte långt från där jag bor som jag köpte, jättenöjd verkligen. Har mycket mindre problem med verk och sånt i armar och händer nu jämfört med den billiga ikeastolen jag hade innan.

får göra det, just nu bara 5 träffar på kinnarps i östergötland, alla skrivbord

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Funderar på Marcus eller på en DXRacer stol men har svårt att bestämma mig, någon som vet var det finns lite stolar man kan prova i typ "södra sverige"? På chilli här i Växjö hade de ju inte särskilt många modeller...

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Medlem

Lägg pengarna på ett gymkort så kommer ikea/jysk-stolarna samt era liv hålla längre!

Visa signatur

| ASUS ROG G750JM bytes mot 120hz laptop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lannzy:

Funderar på Marcus eller på en DXRacer stol men har svårt att bestämma mig, någon som vet var det finns lite stolar man kan prova i typ "södra sverige"? På chilli här i Växjö hade de ju inte särskilt många modeller...

Jag precis som du väljer mellan DXRacer och Marcus från Ikea, vore intressant att höra om det finns någon som suttit i båda?

Visa signatur

| Laptop1| Asus ROG G701vi | i7 6700HQ | 16gb 2400Mhz | 512GB M.2 SSD | Geforce GTX 1080| | 1920x1080p 120Hz|
| Laptop2| Asus K73 | i7 2670QM | 8gb 1333Mhz | Samsung 830 128GB+Seagate 500GB 7200rpm | GT540m @ 770/1540/1000|

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Lannzy:

Funderar på Marcus eller på en DXRacer stol men har svårt att bestämma mig, någon som vet var det finns lite stolar man kan prova i typ "södra sverige"? På chilli här i Växjö hade de ju inte särskilt många modeller...

Skrivet av mokifly:

Jag precis som du väljer mellan DXRacer och Marcus från Ikea, vore intressant att höra om det finns någon som suttit i båda?

Jag hade en Markus innan jag bytte till en DxRacer Monza.
Det är iofs väldigt individuellt, men jag själv klarade inte av "nättyget" som var i ryggen på Markus, så när armstödet gick sönder så ville jag ha något helt annat. Jag störde mig även på att det inte fanns några inställningsmöjligheter alls, i princip.

Jämfört med Markus känns DxRacer långt mer kvalitativ (förutom armstöden som av någon anledning vinglar, men det går att fixa själv). Det går även att själv ställa in den mer och kuddarna man får med må kännas fjantigt att ens kommentera, men de gjorde faktiskt nytta både i svanken och nacken.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Edit:
Kan även tillägga att Kinnarps är inte 'all that' heller
Vi har alltid använt dem på jobbet, och alla modeller vi använt har haft tvivelaktig kvalité, och då är vi omkring 150-250 pers.

Kinnarps gör ju inte bara bra grejer. De enklare skrivborden tycker jag själv är väldigt ostadiga jämfört med IKEAs motsvarigheter.

Skrivet av channe:

Lägg pengarna på ett gymkort så kommer ikea/jysk-stolarna samt era liv hålla längre!

Det blir inte mindre obekvämt med en dålig stol bara för att man är vältränad. I övrigt skadar det knappast men gym är ju både dyrt och tråkigt

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Är detta ett känt problem alltså?

Mina armstöd vickar nämligen en del "åt sidorna". Själva stommen som plaststöden sitter på är helt fasta, men det plaststöd som trätts på denna (det som kan höjas och sänkas) vickar.

Det är nästan så jag funderar på om man ska köra upp något smalt emellan metallen och plasten bara för att få det att sitta stilla.

Om jag sliter i det lite så kan det börja vicka, men inte när jag vilar armarna på dem som en normal människa.

Permalänk
Vägledare

Nu har jag inte läst hela tråden men måste ju säga att så kallade "gamer-stolar" känns som rena lurendrejeri. Pimpad kontorsstol?
Det jag kan rekommendera är stolarna Markus och Volmar från Ikea, som så många andra säkert redan nämnt. Stolar med underbar komfort, för ett bra pris och utan allt "P-12-pimp-trams"(sexigt ord ). Och att påstå att de har dålig livslängd känns som ett påstående taget ur luften...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Miikks:

Nu har jag inte läst hela tråden men måste ju säga att så kallade "gamer-stolar" känns som rena lurendrejeri. Pimpad kontorsstol?
Det jag kan rekommendera är stolarna Markus och Volmar från Ikea, som så många andra säkert redan nämnt. Stolar med underbar komfort, för ett bra pris och utan allt "P-12-pimp-trams"(sexigt ord ). Och att påstå att de har dålig livslängd känns som ett påstående taget ur luften...

Det skiljer väl mellan stol och stol, och mellan person och person, men min Markus hade dålig livslängd i alla fall. Sen att materialet var äckligt är ännu en anledning till att inte köpa den.

Volmar vill jag minnas kändes väldigt kexig för att kosta så mycket pengar... I alla fall jämfört med en DxRacer.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har en Dx Racer stol själv. Men den har kroknat i ramen under. Det känns som man klagar på antingen att armstöden är för långt isär och att man borde va mer bredaxlad. Eller så klagar man på att man är bredaxlad och att dom inböjda kanterna är i vägen så man sitter dumt och får ont. Även dom uppböjda kanterna på sitsen tycker ja själv är störande för det är svårt och sitta avslappnat utan å glida fram på kanten (= rygg döden oxå). Nu har ja dock "F" modellen och har förstått att dom övre klasserna "D", "M" och "U" inte har samma problem då dom har bredare rygg osv.

Men ja har fått ut en ny nu för min brakade halvt ihop på 6 månader men kommer sälja den direkt för ja känner bara att den inte är bra för iaf min rygg. Dom flesta som använder armstöden för att resa sig kommer även att trycka ut armstöden ännu längre för staget dom sitter på under är sjukt ostadigt.
Stör mig även på att armstöden är för långt fram så man sitter och sträcker sig framåt med axlar och armar hela tiden + att man håller ut dom åt sidan för att kunna använda armstöden... haha smått hatisk av mig just nu när man lagt ut 2500 typ på en stol som skulle vara bra för ryggen och den va sämst! xD

Permalänk
Medlem

Beställde mig en R-Modell från Maxfps! Såhär är min "recension" efter den första dagen:

Det knackade på dörren, öppnade och där stod det en trevlig tjej med ett stort paket på 28kg(?), som hon hade kämpat med att få upp i trappan då hissen i gången är ur funktion då den blir renoverad.
Skrev under och jag lyfte in paketet och visade mina mäcktiga muskler som knappt existerar!

Stolen kom väl paketerad och en stark lukt av fejkläder (Eller något) slog mig vid öppnande av kartongen.
Slet ut alla delar, lade upp den på bordet och började skruva utan att läsa instruktionerna.
Efter mycket krångel att få ihop skiten då det va en skruvjävel som krånglade, så lyckades jag tillslut!

In med den på rummet och börja gamea!
Blev Arma 3 från 14:30 tiden till cirka 18 non-stop och jag satt som en gud! Dock plockade jag av den där ryggkudden då jag tyckte det var bekvämare utan den.
Efter det så gick jag och gjorde mig lite mat, satte på en bra film och satte mig ner i stolen igen, vinklade ryggstödet lite bakåt och slappnade av och käkade min mat i lugn och ro och tillslut blev det att inta liggläge under resterande filmen.
Låg riktigt stabilt och kanterna passade mig perfekt och stolen hade en skön passform för mina axlar och rygg, och med kudden för nacken blev det extra skönt att ligga ner.
Armstöden är underbara, går att vrida dem och de är höj/sänkbara och har en perfekt position enligt mig, och inget glapp alls vilket ett par har nämnt här.

Den har hittils en ganska stark lukt som inte vill försvinna, både på sittdynan och ryggen och överallt där det är "läder", hoppas detta försvinner snart!
Är man ganska bredaxlad eller tjock, så kommer det inte vara bekvämt att sitta i stolen, då rekomenderar jag istället U-Serien som inte är lika kupad längs kanterna.

Var rädd att man skulle få rövsvett som heter duga då det är "läder", men hittils har jag inte märkt av något märkvärdigt! Kanske blir värre till sommaren dock, men då är det ett problem man får handskas med då!

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziq:

Har du fått stolen? Hur är dina intryck hittills?

gillar den skarpt. Sitter bättre i den än min gamla Kinnarps 8000 syncro. Bra armstöd bra sittkomfort även vid Marathon gamingpass. Verkar dock inte lika stabil i gaspatronsdelen som Kinnarps. Ganska bra precis som att sätta sig i typ v70xc med läderklädd stol.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Skrivet av Havocboy:

Beställde mig en R-Modell från Maxfps! Såhär är min "recension" efter den första dagen:

Det knackade på dörren, öppnade och där stod det en trevlig tjej med ett stort paket på 28kg(?), som hon hade kämpat med att få upp i trappan då hissen i gången är ur funktion då den blir renoverad.
Skrev under och jag lyfte in paketet och visade mina mäcktiga muskler som knappt existerar!

Stolen kom väl paketerad och en stark lukt av fejkläder (Eller något) slog mig vid öppnande av kartongen.
Slet ut alla delar, lade upp den på bordet och började skruva utan att läsa instruktionerna.
Efter mycket krångel att få ihop skiten då det va en skruvjävel som krånglade, så lyckades jag tillslut!

In med den på rummet och börja gamea!
Blev Arma 3 från 14:30 tiden till cirka 18 non-stop och jag satt som en gud! Dock plockade jag av den där ryggkudden då jag tyckte det var bekvämare utan den.
Efter det så gick jag och gjorde mig lite mat, satte på en bra film och satte mig ner i stolen igen, vinklade ryggstödet lite bakåt och slappnade av och käkade min mat i lugn och ro och tillslut blev det att inta liggläge under resterande filmen.
Låg riktigt stabilt och kanterna passade mig perfekt och stolen hade en skön passform för mina axlar och rygg, och med kudden för nacken blev det extra skönt att ligga ner.
Armstöden är underbara, går att vrida dem och de är höj/sänkbara och har en perfekt position enligt mig, och inget glapp alls vilket ett par har nämnt här.

Den har hittils en ganska stark lukt som inte vill försvinna, både på sittdynan och ryggen och överallt där det är "läder", hoppas detta försvinner snart!
Är man ganska bredaxlad eller tjock, så kommer det inte vara bekvämt att sitta i stolen, då rekomenderar jag istället U-Serien som inte är lika kupad längs kanterna.

Var rädd att man skulle få rövsvett som heter duga då det är "läder", men hittils har jag inte märkt av något märkvärdigt! Kanske blir värre till sommaren dock, men då är det ett problem man får handskas med då!

Hur lång är du och hur mycket väger du? Är du bredaxlad eller slank eller något mittemellan?

Jag undrar också rent allmänt vad som är skillnaden mellan 120kg och 150kg? Kommer jag på ~75kg känna någon skillnad överhuvudtaget? För mig på 75kg, 186 lång och hyfsat normalbyggd, vilken serie skulle ni rekommendera? Har hört att F ska vara för liten, U för bred (har inte så breda axlar) och att D ska fara uppskattad av många. Hur är det med R och M? Vad är skillnaderna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molehasmoless:

Hur lång är du och hur mycket väger du? Är du bredaxlad eller slank eller något mittemellan?

Jag undrar också rent allmänt vad som är skillnaden mellan 120kg och 150kg? Kommer jag på ~75kg känna någon skillnad överhuvudtaget? För mig på 75kg, 186 lång och hyfsat normalbyggd, vilken serie skulle ni rekommendera? Har hört att F ska vara för liten, U för bred (har inte så breda axlar) och att D ska fara uppskattad av många. Hur är det med R och M? Vad är skillnaderna?

Är cirka 192cm lång, väger runt 100kg. Angående axlarna är jag väl något mitt emellan.
Troligtvis kommer du inte känna något skillnad om du väger 75kg.. Antar att vikten är hur mycket cylindern som lyfter upp/ner tål.
F Är för liten om man är ganska lång, då är R att föredra. Vet inget mer om dessa modeller och jag har R och sitter som en gud i den!

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Medlem

Finns dessa stolar att provsitta i någon butik i Norrbotten, nån som vet? Hade varit kul att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molehasmoless:

Hur lång är du och hur mycket väger du? Är du bredaxlad eller slank eller något mittemellan?

Jag undrar också rent allmänt vad som är skillnaden mellan 120kg och 150kg? Kommer jag på ~75kg känna någon skillnad överhuvudtaget? För mig på 75kg, 186 lång och hyfsat normalbyggd, vilken serie skulle ni rekommendera? Har hört att F ska vara för liten, U för bred (har inte så breda axlar) och att D ska fara uppskattad av många. Hur är det med R och M? Vad är skillnaderna?

Finns ju även needforseat som fram tills nu bara sålt dxracer stolarna men nu tagit fram egna som är i princip samma konstruktion men med förbättringar så som bättre armstöd som man kan justera osv. Hade de funnits för några månader sedan hade jag definitivt köpt en sådan då de faktiskt har justerbara armstöd.

http://www.needforseat.de/eu_english/

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Fick hem min Dxracer D-serie igår och kan inte annat än att rekommendera den. Riktigt skön att sitta längre stunder och gibba i.
D-Serien passade förövrigt mig perfekt och jag är ~183cm och väger runt ~75kg.

Nöjd med köpet!

Permalänk

Köpte en från D-serien som jag fick hem idag. Är 175 på ca 80 kg, bredaxlad som få och jag tyckte stolen passade mig bra. Jag jobbar i dyra 24H-stolar och min första känsla är ergonomiskillnaden, DXRacern D-serien - för mig - har sämre ergonomi, men garanterat fler stolar har sämre ergonomi än dessa, så jag känner att det blir bra. Dynorna är precis lagom mjuka i sitt kallskum som kommer behålla sin form över tid och inte plattas till.

Valde att sätta dit huvudkudden och svankkudden vilket för mig blev skönare, men ovant eftersom jag suttit på trästol innan. Måste säga att Stolen var välpaketerad och precis som ovan slogs jag av starka doften av fejkläder (eller vad det är). Lukten fyller upp hela rummet men jag vet att den kommer avta inom sin tid, så det är inget att besvära sig över.

Avslutar att säga med att jag hittills idag är nöjd med stolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mokifly:

Jag precis som du väljer mellan DXRacer och Marcus från Ikea, vore intressant att höra om det finns någon som suttit i båda?

Har både en Marcus och en DX Racer U-55 (Grandmaster) och skillnaden är enorm. Har inte det minsta ont någonstans hur länge jag än sitter (hade småproblem med ryggen innan bytet). Säger som många andra gjort att armstöden är lite väl sladdriga (känns inte som om de viker sig eller så, men de vill gärna snurra runt ett hack - jag kan sätta min vikt på dom när jag reser mig utan att känna rädsla för att dom ger sig)

Det enda jag oroar mig för är hur den kommer vara att sitta i i sommar om det skulle bli rejält varmt.

/Edit - Glömde lägga till att jag inte ångrar för en sekund pengarna jag lagt på stolen. Hade jag varit tvungen att lägga 10k för att slippa ha ont hade jag gjort det.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tommy:

Finns dessa stolar att provsitta i någon butik i Norrbotten, nån som vet? Hade varit kul att testa.

Har du en chilli-butik i närheten så har de säkert någon modell inne. Om inte så kan de säkert ta in en.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag testsatt en http://www.chilli.se/sv/artiklar/cadwell-kontorsstol-textil.h... och en http://www.chilli.se/sv/artiklar/silverstone-kontorsstol-pu.h... i fredags. Jag tyckte den röda (som är F-serie) var skönare. Det jag ogillade med den var dock att den möjligen var lite kort, dock så märkte jag inte detta när jag hade på huvudkudden (som förövrigt var GRYMT skön!), sen gillade jag inte heller att armstöden inte gick att höja eller sänka (fast höjden var hyfsat bra ändå). Det jag ogillade mest var dock att man fick knappt någon plats för benen, man kunde inte riktigt sitta brett med benen i den. Då gillade jag den andra mer. Det jag dock inte gillade med den andra var att den var för smal vid höfterna (antar att jag är onaturligt tjock där). I övrigt var den skön, bra med plats för benen.

Det verkar som ingen serie förutom U-serien är bredare vid höften. Därför har jag kollat lite på http://www.maxfps.se/u-series/dxracer/grandmaster-gaming-chai..., någon som har testat den alternativt har den och som kan ge lite kritik? Om det är någon annan stol som inte är lika smal vid höften som CHIEF så säg gärna till. Med smal vid höften menar jag alltså att de går in skarpt vid höften, om man jämför dessa två bilder https://www.needforseatusa.com/assets/images/custom/dimension... och https://www.needforseatusa.com/assets/images/custom/dimension... så ser man det tydligt.

Permalänk
Medlem

Sorry att jag bumpar tråden, tänkte att det vore bäst att ställa frågan i en tråd där många DXracer-ägare redan finns.

Jag är intresserad av en DXracer CHAWKEN (http://www.maxfps.se/r-series/dxracer/chawken-gaming-chair) men är lite kluven till hålen vid nacken. Hur mycket störs man av dem? Det ser ut som att det är plastkanter där hålen börjar, är det något man tänker på?

Permalänk
Medlem

Kan bara tillägga i tråden att jag vald mellan DX och Marcus. Slutade med en Markus men den var ingen höjdare asså. Använder den i ett par dagar men fick problem med ryggen direkt så jag gick tillbaka till min gammla sletna stol igen. Skulle valt en DX istället... Kan ni prova stolen innan ni köper en så gör det!

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*