Finns det någon BF4 demo? PC

Permalänk
Medlem

Finns det någon BF4 demo? PC

Precis köpt ny hårdvara och vill testa den! Men hittar inget spel som kräver mycket

Finns BF4 som demo? Hittar skumma länkar på google. Och inget på den officiella sidan. Finns det via Origin? Har Steam men där finns inget direkt krävande.

Permalänk
Medlem

nej det finns ingen demo

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Rätt meningslöst med ett demo för BF4 ifall du frågar mig eftersom det är ett multiplayerspel. Det är inte värt det att köpa det enbart för singleplayer tycker jag. Däremot tycker jag det är väldigt märkligt att det finns i princip noll demon idag till spel. Det blir så mycket "köpa grisen i säcken".

Jag brukar ladda ner en illegal kopia om de inte orkat släppa ett demo. Är spelet roligt så avinstallerar jag och köper det istället, man får hitta på sidan egna demos när det inte finns några att tillgå. Dock så händer det då och då att vissa kör gratishelg eller dylikt där man kan testa på ett spel. Vet inte om det gjorts eller om det kommer att göras, men man kan ju hoppas.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Brukar också göra som ovanstående, då vet man lite vad man har att vänta och hur det är att spela helt enkelt.
Är ju även bra om man slipper stödja spel man inte vill stödja.
Men om det du tycker om det är det mycket "cleanare" med en riktig licens, även bra för samvetet

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Origin tillåter att man köper och testar spel i 24 timmar och sedan lämna tillbaka dem. Kan vara värt att läsa vidare om det. Eller om du har en vän som äger spelet och kan låna ut sitt konto till dig en stund.

Annars kan du bara skriva ner dina komponenter så kan vi säga på ett ungefär hur bra det kommer att fungera för din del.

Permalänk
Medlem

Nej finns ingen demo.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Nej, men du kan köpa betan på origin för 599 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Rätt meningslöst med ett demo för BF4 ifall du frågar mig eftersom det är ett multiplayerspel.

Dice skulle ju kunna erbjuda en tidsbegränsad period precis som andra online-spel gör, fast det skulle kanske mer ha en avskräckande effekt med tanke på allt snack om buggar och fuskare?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Dice skulle ju kunna erbjuda en tidsbegränsad period precis som andra online-spel gör, fast det skulle kanske mer ha en avskräckande effekt med tanke på allt snack om buggar och fuskare?

Mja, jag vet inte. Jag har iosf bara nosat på MP-läget och spelat 5½h so far men jag har inte stött på någon bugg eller crash eller dylikt än så länge. Kanske bara haft tur.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Mja, jag vet inte. Jag har iosf bara nosat på MP-läget och spelat 5½h so far men jag har inte stött på någon bugg eller crash eller dylikt än så länge. Kanske bara haft tur.

Refererade bara till vad jag sett i olika forumtrådar. Själv saknar jag erfarenheter av den skarpa BF4 betan så jag vet faktiskt inte
Oavsett så vore det ju trevligt för oss konsumenter om man kunde pröva alla spel innan man hostar upp en massa deg. Inte bara för att stressa spelriggen men även för att det inte är så kul att köpa grisen i säcken.

Nej, nu är det dags att dra snuttefilten över sig. Natti, natti.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net