EA ber Nintendo om ursäkt för misslyckat aprilskämt

Permalänk
Medlem

Undras om EA blev lite extra sura när det babblades HL3 i tweeten. Det "tillhör" ju Valve, konkurrent på flera plan.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Som om EA skulle "straffa" DICE... Pfff... varför slå mjölkkossan?

Vem hävdar att DICE skall straffas? Vad som framgår av artikeln är väl snarare någon form av reprimand för de inblandade individerna - och dessa står inte alltid i hög kurs hos EA så det kan mycket väl få konsekvenser.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Men... vadå?? jag kan verkligen inte förstå vad det är dom inte tycker om.

WiiU som den mest kraftfulla konsollen? Kvantintrassling? vad är det i detta som någon kan bli lurad av?

Eller är det just för att HL3 nämns? isåfall är det ju bara omoget.

Totalt förbryllande.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Första april är störigaste dagen på hela året.

Undrar om inte Alla Hjärtans Dag är störigare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Alltså jag förstår inte riktigt vad dom ber om utrsäkt för, ok om man inte tycker aprilskämtet inte var speciellt roligt men att EA går ut med att det var "oacceptabelt och korkat" ger ju betydligt sämre PR och blåser upp saken mer än om de bara hade sagt "DET VAR ETT SKÄMT!", eller får man inte skoja om saker längre? Var ju inte direkt ett olämpligt icke pk skämt eller något alltför vulgärt.

Permalänk
Avstängd

Quantum entanglement for zero-latency connections, det är ju roligt!

Fan vad EA är tråkiga!

Permalänk
Inaktiv

Haha men va fjantigt, tyckte att allt var klockrent, spec. när dom även passade på att nämna några av spelvärldens i särklass bästa titlar (mario och zelda). Creds till DICE, Buu till EA!

Permalänk
Inaktiv

Skämten är rätt smaklösa då EA minskat stödet för Wii U. Jag förväntade mig personligen mer av Dice. Något BF4-relaterat hade varit mer optimalt än både Wii U och HL3.

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att de missade stort med sitt första-aprilskämt. Det kändes ju lite som något internt skämt som någon mest råkade publicera publikt.

Om de skulle skapa ordentlig oreda så hade de kunnat annonsera att vid köp av Battlefield 5 (lansering 2014) ges betanycklar ut för Half-Life 3. Eller något i den stilen.

Permalänk
Inaktiv

Löjligt att folk här i forumet tycker att EA är dåliga som publicerat skämtet. Det är ju precis vad de inte gjort, utan tagit bort det och bett om ursäkt. Det var en individ som lade upp dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vem hävdar att DICE skall straffas? Vad som framgår av artikeln är väl snarare någon form av reprimand för de inblandade individerna - och dessa står inte alltid i hög kurs hos EA så det kan mycket väl få konsekvenser.

Ingen, i slutet av artikeln så är det oklart jag bara språkade att jag tyckte det var självklart att DICE inte kommer att få några som helst konsekvenser av detta.

Citat:

"Han tillägger även att det inträffade var både oacceptabelt och korkat. Om incidenten kommer få några konsekvenser för de inblandade är ännu inte känt."

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Om ett skämt ska vara plumpt eller osmakligt måste det väl till att börja med finnas en viss grupp människor som ska ha anledning att ta illa upp av dem. Har svårt att se detta, det rör sig ju trots allt bara om en TV-spelskonsol som alla redan vet har klenare prestanda än konkurrenterna.

Om nu någon ska ta sådant som personligt förolämpande så skulle inga skämt någonsin kunna dras av liknande anledningar. Bara löjligt.

Permalänk
Medlem

Torrt, Riktigt torrt

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Quantum entanglement for zero-latency connections, det är ju roligt!

Fan vad EA är tråkiga!

Jo, just den raden var ju en hit - självinsikt kan ge underbar humor och bra aprilskämt. Att trycka ner någon annan är inte humor, det kallas mobbing.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Jo, just den raden var ju en hit - självinsikt kan ge underbar humor och bra aprilskämt. Att trycka ner någon annan är inte humor, det kallas mobbing.

Vi pratar ju inte om att trycka ner någon. Vi pratar trots allt bara om en TV-spelskonsol kan jag upplysa Mobbing av Tv-spelskonsoller... Hmm...

Permalänk
Medlem

Det är en jävla spelkonsoll inte en person med känslor. Herregud...

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Streamingen av information från WiiU till handkontrollens skärm har bättre hit detection än BF4, så man kanske inte ska vara så kaxig.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

För dem med riktigt skruvat sinne för humor är ursäkten publicerad 1 April, så...

Permalänk
Medlem

Smaklösa skämt. Bra drag av EA att be om ursäkt och ta bort inläggen, vore inte bra med mer negativ PR än vad de redan får.

Permalänk

Haha kan någon förklara för mig varför folk tar detta på så stort allvar?

Tyckte faktiskt det var roligt

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bordsvatten:

Haha kan någon förklara för mig varför folk tar detta på så stort allvar?

Tyckte faktiskt det var roligt

För att folk reagerar mycket kraftigare på internet än i verkligheten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag skrattade och fann det hela underhållande.

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bordsvatten:

Haha kan någon förklara för mig varför folk tar detta på så stort allvar?

Tyckte faktiskt det var roligt

Allt EA gör brukar vara laddat för vissa. Hade det varit Valve som klämt ur sig samma aprilskämt så hade reaktionerna varit väldigt annorlunda.

En del människor är helt sanslösa. När EA gav bort spel som plåster på såren efter den misslyckade lanseringen av Sim City (2013) så gnälldes det som vanligt. När de körde en Humble Bundle så gnälldes det även då, trots den kanske bästa bundlingen hitills sett till spelen i bundlingen och priset för dessa.

Permalänk
Medlem

MEN BÖLARÅ! Blir less på såna små skitsaker dom ska bry sig om. Det är ju inte så att wii inte kommer sälja längre för ett skämt. Wii är ju bra på andra fronter.

Visa signatur

Corsair 700D Corsair HX1000W Intel 980X 4,5Ghz 133x34 1.375V Corsair H70 Intel 320120GB Corsair F120 120GB Intel 320 120GB----[RAID 0] Intel 320 120GB ----[RAID 0] 2000GB Seagate Barracuda XT GTX TITAN stock 12GB 6x2GB Corsair XMS3 1600MHZ Gigabyte GA-EX58-UD5 Samsung Blu-ray player NZXT Sentry 2

Permalänk
Medlem

Lättkränkthet i sociala medier verkar vara årets giv och allmänna trend.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Inaktiv

Är det bara jag som skrattar?

Permalänk
Medlem

Var nog ett lite för smalt skämt, ska det vara publika skämt bör de vara breda.
Kan tänka mig att dessa skämt förmodligen är hysteriskt roliga för utvecklare och nätkodsprogramerare t.ex. som har mer insikt i koden/utmaningarna/Wii.
Tycker det första var helt ok, med quanttunnling och att det skulle vara exklusivt för WiiU när jag vet att Frostbite (hädanefter förkortat FB) har stöd för i princip alla andra plattformar (utom mobil) förutom WiiU. De flesta av de här skämten bygger på att man har lite insikt i att WiiU inte är den kraftigaste konsolen, att FB finns till allt utom WiiU, att HL3 aldrig skulle lanseras av FB och använda FB och att Mario och Zelda har noll med FB att göra. Att skämta om WiiU ser jag som helt ok, men att dra in andra företags IP börjar gå på gränsen.

Samtidigt tycker jag man får ta det utifrån perspektivet där det hände, kan förstå att det ser dåligt ut uppifrån från ett företagsperspektiv, men man måste ha i åtanke att de personer som följer @FrostbiteEngine förmodligen har lite insikt i vad FB är och gör och vad som är rimligt/inte. Med andra ord, de som följer@FrostbiteEngine har förmodligen avsevärt högre träffprocent i att tycka det var roliga skämt och ta det med en klackspark.

Jag hade inte lagt märke till detta om det nu inte kommit fram och lagts ut som nyheter, så genom att be om ursäkt har de nu förmodligen fått mer negativ än positiv PR :/

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Ser inget fel med "EA's" skämt.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

I Sverige bidrar ju CopySwede och Genuspedagoger med aprilskämt året runt och det är blodigt allvar

En av de bästa meningarna jag läst på väldigt länge. Höll på att sätta kaffet i halsen av skratt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Medlem

Jävligt lågt
Blir att avinstallera BF och andra spel från det företaget
Ska aldrig mer handla Spel som har med Frostbite att göra