Microsoft återinför startmenyn – på riktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Vill ha ett OS som fungerar som tänkt från början, inte behöva laga det de första jag gör. Finns ingen anledning för mig att 'uppgradera' i det fallet, nu kanske det kan vara på tal dock.

Då skulle du ha köpt det från början, då fungerade det nämligen som det var tänkt. Problemet var ju att användarna helt enkelt inte gillade hur MS tänkte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Så, ni har vägrat pga. startmenyn? Låt mig presentera ett kraftfullt verktyg kallat Google. Ni kan söka där, ett riktigt hett tips är "Start8" eller något så simpelt som "start menu in windows 8".

Lite samma argument som att det "bara är att roota och lägga in en customlauncher" för att få sin Androidtelefon att fungera som den ska. Jag vill ha något som funkar out of the box och inte kräver småpillande.

Kan dock säga att det inte är Startmenyn som hindrat mig från att uppdatera till Win8 utan det är snarare att Win7 fortfarande rullar bekvämt på min dator och jag inte sett något behov av att uppdatera då Win8 inte ger någon stor boost.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Inaktiv

Ser riktigt bra ut:-)

Permalänk

Och jag som köpt StartIsBack, menmen, det ser mer ut som 7an iallafall

Permalänk
Medlem

Vad ska man ha startmenyn till...?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Väntar nog till windows 9...

Permalänk
Entusiast

På tiden men det blir ändå inget nytt operativsystem för mig, Windows 7 har allting som jag behöver och det är nog så många känner för Windows 7 bortsett från att vissa bara hatar ModernUI.

Det är lite som att jämföra Windows XP Service Pack 3 och Windows 7, de är ju (I alla fall i mina ögon) ganska lika för privatpersoner när det gäller funktioner etc så det enda som egentligen fick många att flytta ifrån Windows XP är väl förmodligen avsaknaden av program och spel till XP vilket får bli min anledning att någon gång gå ifrån Windows 7.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Master of Overkill

Nu börjar dom fatta

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Finns det någon anledning att inte byta till Windows 8 nu? Seriös fråga. Sitter med Windows 7 just nu men känner "Varför fixa något som inte är trasigt?"

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

"Startmenyn är bara att glömma, den får ni aldrig se igen. Lika bra att ni anpassar er och slutar vara bakåtsträvare."

HA!

Microsoft måste tjäna pengar precis som vilket företag som helst.. Så förnuftet vann väl tillslut.

FY FAN SÅ GÖTT!! Om jag hade haft råd hade jag bjudit alla på bärs.. Det känns som jag vunnit på lotto!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

jag som nyss börjat gilla livet utan en start meny :/

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Kan man stänga av startknappen nu då?

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

Håller med

Skrivet av Dallebull:

Okunnigheten här är ju skrämmande. Tror folk seriöst fortfarande att Win8 är Synonymt med ModernUI?

Finns tusentals sätt att få sitt desktop och startmeny som man är van vid sedan 7an, och som jag och många säger blir datorn betydligt snabbare med Win8 Desktop än Win7, DX11.2 skadar inte heller, sen är det massa annat jag vant mig med i 8an jag aldrig visste att jag saknade i 7an...

Där finns så mycket detaljer i Windows 8 som gör det till en mycket mer komplett upplevelse, speciellt som jag kör det som mediacenter. Och nu när det har kommit VLC och bra torrent-program till MUI kan det gå flera dagar utan att jag ens tittar på skrivbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skönt gillar faktiskt lite hur dom ändrat den.
Ska dock fortfarande mer till för att jag ska byta från Win7, känner mig alldeles för hemma samt att det inte finns något direkt game changing förutom DirectX som jag inte använder. (allt ser värdelöst ut utan Aero)

Intressant att dom valt att ha med detta som uppdatering och inte håller på det tills Windows 9.

Permalänk
Medlem

Vänta.. va?! Folk vill inte använda Windows 8 för att de tvingas installera tredjepartsprogram för att få det att se ut som de vill.. Sedan sitter de flesta och installerar Coretemp, mm... hejvillt för att få något som saknas med sjuan.. Kan jag lukta mig till "XP-sjukan" eller "det-var-bättre-förr"-syndromet? Samma personer lägger ofta gladeligen en hel del pengar på att uppgradera grafikkort/cpu, men att uppdatera till ett nytt OS som ger högre prestanda i många spel och är betydligt rappare är tydligen helt orimligt.

Tycker ni att det är svårare att installera Start8 än att klocka er cpu? Eller varför sitter folk med upplåsta k-processorer och gnäller på att man måste installera en sak som går på en minut för att komma ifrån mui?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

Men de som faktiskt gillade hur det såg ut då?
Jag har vant mig för länge sedan och tycker det fungerar otroligt smärtfritt; väldigt smidigt vågar jag till och med kalla det.

Permalänk
Musikälskare

För sent, aldrig att jag skaffar den här soppan till OS... Herregud

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

För sent, aldrig att jag skaffar den här soppan till OS... Herregud

Så du orkar klocka din cpu men inte installera t.ex. Start8?

"Okej"

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk

På tiden. Trodde inte det skulle ske förrän med Windows 9. Nu kan även jag skaffa Windows 8...

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är det bara att återinföra "klassiskt läge/w2k-utseendet" också så man kan se skillnad på fönster, skrivbord och innehåll.

Alternativt möjlighet att själv bestämma hur alla grafiska delar i windows ska se ut med någon form av smidigt program/editor.

Sen är jag nog nästan nöjd

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Bevis på att MS nya tabletway *failade*

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Inaktiv

Awwwww, det tog sin tid! Kan det vara så att inte ett företag i världen tar i Windows 8 frivilligt? Det går INTE att jobba effektivt med Windows 8 i företagsmiljö.

Nu återinför man en simpel sak som applikationer i fönster (!!!) och nu blir skiten användbar - alldeles för sent!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Startmenyn måste vara något av de mest onödiga att gnälla över. Personligen saknar jag den inte för fem öre.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som gillar Modern UI-startmenyn bättre? Känns som man har mer nytta av den, än vad man hade med den klassiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Finns det någon anledning att inte byta till Windows 8 nu? Seriös fråga. Sitter med Windows 7 just nu men känner "Varför fixa något som inte är trasigt?"

Kostar pengar / orka formatera är det för min del i alla fall. Kan få tillgång till det gratis som student men... orka formatera, som sagt.

Permalänk
Permalänk

Men va fan.

Har använt windows 8 sen "betan" släpptes och jag som tycker att nuvarande start menyn är så otroligt smidig, snygg och snabb..

Varför är folk så jävla trångsynta och helt bojkottar 8an bara pga något de hört om start menyn? Alla vänner jag introducerat till Windows 8 har helt ändrat uppfattning och älskar det. Vad är det som är så dåligt med start menyn? Ge mig ett konkret svar

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Kostar pengar / orka formatera är det för min del i alla fall. Kan få tillgång till det gratis som student men... orka formatera, som sagt.

Är också student, hur fan då?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Skrivet av beyorn:

Men de som faktiskt gillade hur det såg ut då?
Jag har vant mig för länge sedan och tycker det fungerar otroligt smärtfritt; väldigt smidigt vågar jag till och med kalla det.

Antagligen går det att välja, modern UI måste ju fortfarande kunna användas på touchdatorer (som ju uppenbarligen är oerhört populära /s). Jag bryr mig inte så mycket, kommer vänja mig snabbt.

Men jag undrar hur mycket kritik och trubbel Microsoft hade klarat sig undan om de behållit alla alternativ för gränssnittet som fanns i windows 7 (?). Alternativt, om de ville spara plats, lagt lite tid på att fixa officiella "themes" som bakåtsträvande användare kunde ladda hem.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.