The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

3 ores på 24h är inte mkt att hurra för Vad är Hierling?

Skrivet av som99:

Lär väll bli bättre ore och saker ju högre level/skills du har tippar jag på?

Man kan väll först respeca vid lvl 30 eller så, så vi får väll se hur det går. Men initialt känns det riktigt dåligt. Det kan ju bli bättre ja, men jag är tveksam. Fick min andra blacksmith låda idag, inget imponerande, 3 stenar och någon juvel.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Men maddafakka... Unscheduled maintenance, jahaja. Skrot. Dom kan ju fan inte köra det mitt i early access... Dessutom så verkar det som att det kommer vara 2+ timmar (12:30 local tid med "we expect to have servers up later this afternoon).

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Men maddafakka... Unscheduled maintenance, jahaja. Skrot. Dom kan ju fan inte köra det mitt i early access... Dessutom så verkar det som att det kommer vara 2+ timmar (12:30 local tid med "we expect to have servers up later this afternoon).

Haha håller med hade precis kommit in i det... Men tydligen hade det varit buggar med mainquestet som dom va tvungen att ordna

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarlow:

Haha håller med hade precis kommit in i det... Men tydligen hade det varit buggar med mainquestet som dom va tvungen att ordna

Tror jag har 3-4 quest som inte går att köra färdigt.

Permalänk
Medlem

Nu när det är maintenance kan jag skriva ett inlägg. Fan vad jag har kul! Körde templar i början man har nu gjort en sorcerer då jag tror det passar mig bättre. Bra spel och en förvånansvärt smooth start. Inte laggat, ej blivit utkastad och endast ett fåtal quester som buggat men efter en abandon så har det löst sig, förutom Brothers will rise i Ebonheart.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

En perfekt launch är ju inget kul, det måste gå lite hackigt annars känns det ju inte som en riktigt MMO-launch. "There is a crack in everything that's how the light gets in" som Leonard Cohen sjöng.

Permalänk
Medlem

FAN, jag som skynda hem från jobbet för att lira så är det maintenance.
Men klart fixar dom så att NPC slutar prata tyska så är det lugnt. Blev rätt paff när random NPC prata tyska, sen ibland engelska.

Måste säga att det va en SMOOTH launch. Minns många horribla launcher av MMMO.
En del spawnbuggar fortfarande, men det har nog göra med att för många spelare kommer till en zon på samma gång. gå ut och in genom samma zone och det är stor chans att spawnen finns på sin plats.

Men men, det löser sig nog sa han som sket i vasken.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Flera questsw är buggade. De gjorde en server maintainance, då löste sig en bugg, sen var nästa steg buggad. Det är på serverside som de har buggarna också så chansen du har för lösning då reloadui inte löser det är att relogga och hoppas på en icke buggad server instans. Man borde egentligen kräva sina pengar tillbaka.. rätt dålig asså med buggade quests.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

FAN, jag som skynda hem från jobbet för att lira så är det maintenance.
Men klart fixar dom så att NPC slutar prata tyska så är det lugnt. Blev rätt paff när random NPC prata tyska, sen ibland engelska.

Måste säga att det va en SMOOTH launch. Minns många horribla launcher av MMMO.
En del spawnbuggar fortfarande, men det har nog göra med att för många spelare kommer till en zon på samma gång. gå ut och in genom samma zone och det är stor chans att spawnen finns på sin plats.

Men men, det löser sig nog sa han som sket i vasken.

Smooth? fan fastnad på flera quests som inte går att köra klart. Server side problem dessutom så man måste försöka relogga in i en ny instans... jävligt störande om man får säga så.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Flera questsw är buggade. De gjorde en server maintainance, då löste sig en bugg, sen var nästa steg buggad. Det är på serverside som de har buggarna också så chansen du har för lösning då reloadui inte löser det är att relogga och hoppas på en icke buggad server instans. Man borde egentligen kräva sina pengar tillbaka.. rätt dålig asså med buggade quests.

Smooth? fan fastnad på flera quests som inte går att köra klart. Server side problem dessutom så man måste försöka relogga in i en ny instans... jävligt gay om man får säga så.

Fruktansvärt vad negativ man var här då, du vill ha pengarna tillbaka INNAN release i affärer för att några quests buggar? Tycker du det här är katastofalt... Då kan du inte vart med på många MMORPG releaser... Det är småbekymmer och fruktansvärt överbelastat i nya områden då alla börjar och alla är låga levels och är i start områderna, hade du vart gladare om det vart kösystem så du får vänta ett par timmar för att komma in? Nej precis...

Ja jäklar fram med högafflarna och facklor så skall vi visa dem!

Sen nej till din sista mening, det har inget med homosexuella att göra så det passar sig inte att säga så utan uppfattas enbart omoget.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Fruktansvärt vad negativ man var här då, du vill ha pengarna tillbaka INNAN release i affärer för att några quests buggar? Tycker du det här är katastofalt... Då kan du inte vart med på många MMORPG releaser... Det är småbekymmer och fruktansvärt överbelastat i nya områden då alla börjar och alla är låga levels och är i start områderna, hade du vart gladare om det vart kösystem så du får vänta ett par timmar för att komma in? Nej precis...

Ja jäklar fram med högafflarna och facklor så skall vi visa dem!

Sen nej till din sista mening, det har inget med homosexuella att göra så det passar sig inte att säga så utan uppfattas enbart omoget.

Yeap, de har utvecklat, de har testat, de har beta testat. När ett lir släpps bör man kunna fullfölja en story line. Var ett tag sedan det inte gick att göra i ett nytt lir. Visst, finns många saker de lyckats med men att misslyckas med en så viktig hörnsten i liret känns illa.

Du har dock fel, det är inte överbelastat. Det är en del de gjort bra, flyter mycket bra trots mycket folk. De har något annat typ av problem med koden på serversidan.

Kö system? Det om något är efterlegat, men det kör jag hellre om det skulle innebära oavbrutet lir. Det förstör känslan när man lagt ned 30-60s på att dräpa en lvl 9-10 q mob, nord quest i grotta som helar upp sig själv, och efter det så kan man inte slutföra. Fanskapet bara ligger där och är dött. Första gången sa den döda den när den var död, andra gången var det ta själen eller något dylikt men fanns inget att ta, treje försöket lika dant.

Omoget är att som företag att inte sjukta upp en lansering innan de fått sina hörnstenar på plats.

Edit: Det är inte direkt så att de inte kände till dessa problem, de tog ett beslut om att släppa liret ändå före det var klart. Så pass grundläggande problem som quest problem redan i startzoon, det kände de till när de släpte liret och vände bort blickarna och såg till inkomsterna de ville ha, nu direkt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Det enda quest jag har problem med än så länge är "grodracet". Min groda springer inte!
Annars har de flesta saker fungerat som det ska, ibland står dock 30st och väntar på samma
boss som respawnar. Då kan det bli lite segt.

/J

Permalänk
Avstängd

Tycker det var intressant att en del inte lade märke till vilket datum jag skrev inlägget på. Jag avbokade mitt exemplar för att spelet frestade för mycket. Skulle nog lagt för många timmar på det.

Gillar den hårda känslan i spelet. Pvp-scenerna känns också grymt genuina med väldigt vackra hästar och landskap. Vill inte tänka på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Tycker det var intressant att en del inte lade märke till vilket datum jag skrev inlägget på. Jag avbokade mitt exemplar för att spelet frestade för mycket. Skulle nog lagt för många timmar på det.

Gillar den hårda känslan i spelet. Pvp-scenerna känns också grymt genuina med väldigt vackra hästar och landskap. Vill inte tänka på det.

Du skrev att du var max level, vilket iaf jag tolkade som level 50, inte max veteran rank. Det är inte alls omöjligt att du hade kunnat komma dit på så kort tid, med tanke på hur vissa powerlevlar i MMORPG utan stopp. En kille i Titanfall varvade spelet 10 gånger inom loppet av 3 dagar, och blev t o m uppmärksammad av utvecklarna(och att varva spelet en gång tar normalt sett ca 15 timmar för "normala" spelare).

Så nej, datumet var inte märkligt. Däremot så var din post trollig genom att du först skrev att endgame var tråkigt och nu säger du plötsligt att du avbokade för att spelet verkade för bra.

Med andra ord så har du diskvalificerat dig själv från diskussionen.

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att igår blev mina crafting skills nivå ~4-6 där jag har för mig blacksmithing blev nivå 6. Ikväll får jag mer gear av min "hierling". Skulle bli förvånad om jag inte också denna gång bara får 3 st iron + något random. Men jag återkommer om det, påminn om ni är intresserade och jag glömmer. Tills vidare är min rekommendation att ni inte investerar pts i hierling utan lägger ut dem på något smartare... jag råka bli försökskanin här men man måste ju testa, testet ser dock inte ut att ge pay off hittills :/

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jas_99:

Det enda quest jag har problem med än så länge är "grodracet". Min groda springer inte!
Annars har de flesta saker fungerat som det ska, ibland står dock 30st och väntar på samma
boss som respawnar. Då kan det bli lite segt.

/J

Hahaha låter som en rolig quest med en komisk besvikelse hehe. Vilken allians rollade du?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Smooth? fan fastnad på flera quests som inte går att köra klart. Server side problem dessutom så man måste försöka relogga in i en ny instans... jävligt gay om man får säga så.

Va faan har homosexualitet med att du fastnar i quests att göra? Eller försöker du enbart använda gay som en indikation på att något är dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Va faan har homosexualitet med att du fastnar i quests att göra? Eller försöker du enbart använda gay som en indikation på att något är dåligt?

Justerade min kommentar. Det är ett rätt vanligt uttryck, kanske beroende på var man kommer ifrån, men det kan ju uppfattas och tas på fel sätt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Hahaha låter som en rolig quest med en komisk besvikelse hehe. Vilken allians rollade du?

Grodracet förekommer i en quest hos Aldmeri Dominion, och var buggat genom hela betan, fixades dock i sista betahelgen, men nu verkar det kört igen.

Kul quest annars, man skall tävla med racinggrodor av olika slag som man hyr av olika uppfödare, jag valde en röd groda vid namn Bloodthirst! från en Orchisk uppfödare. Sedan kan man "dopa" sin groda med specialfoder

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Grodracet förekommer i en quest hos Aldmeri Dominion, och var buggat genom hela betan, fixades dock i sista betahelgen, men nu verkar det kört igen.

Kul quest annars, man skall tävla med racinggrodor av olika slag som man hyr av olika uppfödare, jag valde en röd groda vid namn Bloodthirst! från en Orchisk uppfödare. Sedan kan man "dopa" sin groda med specialfoder

Alla quests i mitt område, bortsett att supa och mucka gräl och spöa på vakter, har varit rätt stela och seriösa men hyfsat välgjorda. Jag hoppas det dycker upp mer sådan där rolig humor för mig som nord!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Grodracet förekommer i en quest hos Aldmeri Dominion, och var buggat genom hela betan, fixades dock i sista betahelgen, men nu verkar det kört igen.

Kul quest annars, man skall tävla med racinggrodor av olika slag som man hyr av olika uppfödare, jag valde en röd groda vid namn Bloodthirst! från en Orchisk uppfödare. Sedan kan man "dopa" sin groda med specialfoder

Buggat genom hela betan var det inte, Fungerade på pts och även första stora stresstestet

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Att det är många på officiella forumet som har problem med att logga in i själva spelet är vida känt, men jag har ett mer grundläggande problem.

Är det någon här, mer än jag, som inte ens kan logga in på account.elderscrollsonline.com?

Jag tog mig friheten att skapa en ny tråd, med detaljerad info, här:
http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/1289936-elder-scrolls-online-kan-ej-logga-eller-skapa-account/

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk

De var tydligen tvugna att göra någon form av "emergency maintenance" igår då, enligt rykten, det fanns minst en quest som gick att missbruka och som gav "oändligt" med guld och XP. En del hade tydligen använt den questen flitigt ett tag och fått en sjuhelsikes massa guld och XP och sedan delat ut guld gratis... Servern var ju inte nere såå jäkla länge att det var ngt att klaga på tycker jag med tanke på anledningen.

Angående att en massa quests buggar sig beror nog mest på phasing/instancer. Det är en massa spelare på samma quest i samma område vilket gör att det blir problem när det kommer nya spelare som skall starta questen igen eftersom andra redan har aktiverat NPCn. Samma sak med bossar i dungeons vilket gör att det blir längre väntetider innan de respawnar igen.

Jag tycker annars att (early access-) launchen har varit fantastiskt bra hittills, återstår bara att se hur det blir den 4e

Permalänk
Medlem

Det blev ingen förbättring på reward från hireling igår. Däremot, runor, har sjukt många rektanglar och circlar men riktigt dåligt med fyrkanter. Fick 2 fyrkanter, kanske tur kanske inte av min enchant hireling så det var faktiskt rätt nice. Däremot för wood och metal så fick jag samma löjliga mängd.

Jag har dåligt med fyrkanter, är det någon som vill sälja? Alternativt så kan jag för varje fyrkant jag får, så långt mitt lager räcker, ge tillbaka en enchant, så skjyst är jag för att jag vill lvl'a Heter Antitheist ingame.

Testade igår lite alchemy innan jag gick och lade mig, tror jag nådde lvl 9 men det låter konstigt mycket när jag tänker tillbaka på det. Jag var lite trött så mixade mest och gjorde lite balla potions och några som inte blev något. Glömde bort att tänka på vad jag mixar för vilket resultat.. någon som kommer ihåg om man får "recipies" eller måste man skriva ned hur man gör de olika sakerna?

P.S. om det är någon som inte vill gå in lika hårt för crafting och lvla, tar ju lite tid och inventory, så kan jag mot råvaror / vad råvarorna är värda crafta lite gear, lvlar alla crafting skillsen. Använder konstant egentillverkade vapen tex, ger mig bättre dps. Också gjort en del utrustning, tex axlar och hjälm.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Någon annan som "skicka brev/ post" strular för? Igår kunde jag bara överföra saker till en polare genom att köra trade och då måste man vara nära varandra.

Tänkte, de som vill och inte vill lägga skill points på crafting eller lägga för mycket tid på att leta resurser, kan om de vill maila mig resurer, skriva vad de önskar få tillbaka och betala för porto så skickar jag tillbaka det. Tänker inte bedriva någon vinstverksamhet utan det är mest välvilja samt att snabbare öka lvl på min crafting.

Just nu kan jag göra utrustning till lvl ~14. Det lär gå upp några lvls per kväll. Om du är intresserad så är det bara att hojta till, tänk på att det går åt en varierad mängd per lvl och typ av utrustning. Givetvis går det bra att skicka gear som jag smälter ned och craftar från, ofta får man tillbaka 2-4 st metall tex från ett svärd men det händer att man får någon bonus eller inget alls.

Erbjudande
Om någon är intresserad av ett utökat samarbete här så kan jag, så länge det inte blir för många, förbinda mig till att alltid hjälpa till med crafting om jag har möjlighet. Men det bygger då på att jag får utrustning/ lite råvaror att lvla för och du får saker tillbaka som du önskar, ingen vinstgrej utan endast ett samarbete för att få möjlighet till utrustning. Om du sen säljer något jag gör, helt upp till dig, inget jag lägger mig i.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Igår 2345 tog dom återigen ner servrarna (kanske bra så jag kom i säng i någorlunda vettig tid). Vet inte hur länge dom va nere, eller va dom gjorde under servicen.

Till Er som craftar, hur F** levlar ni crafting så fort?? Jag kom upp till lvl 6 i woodworking och lvl 4 i clothing, ca 15 timmars speltid, dock inte focuserad på att skaffa resources, men ändå. Tänkte ge crafting en chans, har lirat en hel del mmo sen 2001 men aldrig fastnat för crafting. Inte ens i SWG som folk ansåg hade det bästa crafting i ett MMO.

Har en lvl 14 sorc, tyvärr lite undergeared och några felplacerade SP
En lvl 4 Nightblade som jag skapa igår då jag crasha med min Sorc och inte kunde logga in på ett tag så jag orka inte vänta på att servern skulle släppa min main sorc.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Igår 2345 tog dom återigen ner servrarna (kanske bra så jag kom i säng i någorlunda vettig tid). Vet inte hur länge dom va nere, eller va dom gjorde under servicen.

Till Er som craftar, hur F** levlar ni crafting så fort?? Jag kom upp till lvl 6 i woodworking och lvl 4 i clothing, ca 15 timmars speltid, dock inte focuserad på att skaffa resources, men ändå. Tänkte ge crafting en chans, har lirat en hel del mmo sen 2001 men aldrig fastnat för crafting. Inte ens i SWG som folk ansåg hade det bästa crafting i ett MMO.

Har en lvl 14 sorc, tyvärr lite undergeared och några felplacerade SP
En lvl 4 Nightblade som jag skapa igår då jag crasha med min Sorc och inte kunde logga in på ett tag så jag orka inte vänta på att servern skulle släppa min main sorc.

Jag gör ett gäng svärd kanske, sen bryter jag ned dem, då har jag kanske fått tillbaka 1/3 eller 1/4 och kan göra lite mer. Sen det mesta jag hittar säljer jag inte, jag bryter ned det. Det tar lite på ens ekonomi att göra så dock. Sen hoppas jag att du inte missat att det går att göra högre lvl gear än du kan använda, så du kan anpassa svårighetsgraden så det matchar hur mycket material du har tex. Jag har inte mätt, men jag inbillar mig att göra saker på samma eller lite högre lvl ger bäst utdelning. Men det tar tid helt klart. Glöm inte läsa böcker/ bokhyllor här och där, kan öka något också ibland.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Från reddit "So my miner hireling just sent me one of these":
http://imgur.com/TGuq9hR
Random är random.

Frograce var buggad för mig sen efter en 15-20 försök funkade det huxflux.

Vad gäller alchemy och enchanting så inns det bra guides där ute om man googlar och det markeras" på ingredienserna vad de gör för något om man upptäckt den effekten, tex på en växt om man "upptäckt" spell crit som möjlig effekt så står det så i crafting fönstret. Sen måste man kombinera växten med något som har en möjlig matchande effekt (av fyra olika på en ingredient) för att få något resultat av att crafta.

Permalänk
Medlem

Märkt att det är konstant brist på plats både i inventory och bank...

Men guildbanken har 500 platser och man kan ju vara med i 5 olika gillen och ett gille kräver 10 medlemmar för att låsa upp banken, borde inte vi sweclockare kunna hjälpa varandra med lite gillesutfyllnad, dvs karaktärer som är passiva medlemmar i varandras gillen för att vi skall komma åt dessa 500 mumsiga platser?

Jag nås på @Sopbil i spelet och kan gärna fylla ut lite plats i någons gille om denne gör detsamma i mitt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Blev nyligen lvl 12. Smidde 2x enhandare lvl 12 svärd, gröna. Damage 34 per styck + runa = ~40 damage /st.
@Helvetius ingame (Antitheist)

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!