EA ber Nintendo om ursäkt för misslyckat aprilskämt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikita91:

Jävligt lågt
Blir att avinstallera BF och andra spel från det företaget
Ska aldrig mer handla Spel som har med Frostbite att göra

hoppas du är allvarlig.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Rätt åt Wii, töntigt av EA att dra tillbaka det ..

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Vi pratar ju inte om att trycka ner någon. Vi pratar trots allt bara om en TV-spelskonsol kan jag upplysa Mobbing av Tv-spelskonsoller... Hmm...

Öh, nähe - menar du inte. Men om du tänker ett varv till kanske du kan förstå att det finns människor bakom konsolen och dom kanske inte tyckte att det här var årets aprilskämt direkt.
EA måste ha fattat det iallafall för varför skulle de annars gå ut och be om ursäkt för att en spelmotor precis förolämpat en konsol?

Personligen tycker jag mest bara att det är dålig still att göra sig lustig på någon annans bekostnad, vare sig det är en person eller något en person skapat. Med tanke på problemen DICE har med sin s.k. netcode så hade det ju varit klockrent att våga vara lite självironisk.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Den stackars kodaren hanterades internt...

"Prepped for #GoT next week by beheading the programmer who ran this account for being mean and unfunny. He was a great programmer though."

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Öh, nähe - menar du inte. Men om du tänker ett varv till kanske du kan förstå att det finns människor bakom konsolen och dom kanske inte tyckte att det här var årets aprilskämt direkt.
EA måste ha fattat det iallafall för varför skulle de annars gå ut och be om ursäkt för att en spelmotor precis förolämpat en konsol?

Personligen tycker jag mest bara att det är dålig still att göra sig lustig på någon annans bekostnad, vare sig det är en person eller något en person skapat. Med tanke på problemen DICE har med sin s.k. netcode så hade det ju varit klockrent att våga vara lite självironisk.

OK, det innebär då att kritik mot dåliga produkter rent generellt bör förbjudas eller undvikas, eftersom människor som varit med och gjort dom kan känna sig förolämpade.

Du hör ju själv hur dumt det låter. Och att ex skämta lite i en sperecension om ett mediokert spel skulle vara omöjligt eftersom någon som varit med och gjort det kan bli förolämpad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

OK, det innebär då att kritik mot dåliga produkter rent generellt bör förbjudas eller undvikas, eftersom människor som varit med och gjort dom kan känna sig förolämpade.

Du hör ju själv hur dumt det låter. Och att ex skämta lite i en sperecension om ett mediokert spel skulle vara omöjligt eftersom någon som varit med och gjort det kan bli förolämpad.

Ok, innan vi spårar ur helt så vill jag bara säga att jag är inte på något sätt tokupprörd över det här - och första exemplet i nyhetstexten hade varit en höjdare om man inte avslutat med att sparka nedåt.
Sedan pratade vi väl inte om kritik och att förbjuda åsikter om att något inte är bra, eller hur? Kritik är utmärkt, speciellt om den är konstruktiv och att i en jämförelse mellan WiiU och PS4 konstatera att PS4'an är rejält kraftfullare är ju fakta.
Alla som har barn vet till exempel att det är en enorm skillnad på att säga till ett barn - 'Vad du är dum som gjorde sådär' jämfört med 'Det var dumt gjort av dig att göra sådär'. Fär den som blir tilltalad är det en enorm skillnad men bägge är ju kritik.
Bara ett exempel för att visa att sättet man framför något på är viktigt.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

hoppas du är allvarlig.

Ja väldigt seriös. Aldrig mer EA.
Så sjukt lågt av dom, jag älskar nintendo.

Permalänk
Medlem

Tyckte det var en av de bästa aprilskämten, skrattade när jag läste det (nyss). Nintendo har väl bättre självsäkerhet än så? Alla vet ju att Nintendo är mer för bra gameplay än bra grafik.. gör dom inte sämre i mina ögon

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk

Och som en annan tidigare påpekade kan man undra vilket skämt som fick bäst genomslag:
"Frostbite till Wii U" eller att "EA ber nintendo om ursäkt".
Det där bolaget verkar va en riktig busfabrik

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikita91:

Ja väldigt seriös. Aldrig mer EA.
Så sjukt lågt av dom, jag älskar nintendo.

Jebus funking Christ!

Wow....

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Fy fan. Helt oacceptabelt aprilskämt! Dumt som in i helvete!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nikita91:

Jävligt lågt
Blir att avinstallera BF och andra spel från det företaget
Ska aldrig mer handla Spel som har med Frostbite att göra

Hahahaha

Själv ska jag ta bort alla EA-logotyper från mina spel hemma och bränna upp dem och ogilla dem på Facebook så att EA verkligen lider

(Fast i själva verket ska jag inte göra något av det där ).

Permalänk
Skrivet av MrNubcake:

Pinsamt av EA

Bättre aprilskämt vore att säga att BF5 kommer i oktober, folk skulle bli helt galna

Hade varit ännu roligare om de annonserade för BF5.. och att det skulle göras med cel-shade-teknik à la Zelda Windwaker.

Permalänk
Medlem

WiiU är hopplöst efter i prestanda. Den kom ut strax innan PS4 och Xbox One men är gjord för att konkurera med PS3 och 360. Den är inte mycket kraftfullare än 360n fast den kom ut 6 år efter....har inga problem med om folk gör narr av den. Nintendo har inte gjort mycket bra sedan SNES tiden ändå.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dagas:

WiiU är hopplöst efter i prestanda. Den kom ut strax innan PS4 och Xbox One men är gjord för att konkurera med PS3 och 360. Den är inte mycket kraftfullare än 360n fast den kom ut 6 år efter....har inga problem med om folk gör narr av den. Nintendo har inte gjort mycket bra sedan SNES tiden ändå.

Kolla datumen igen. Det skiljer ungefär ett år. När Wii U precis skulle lanserades var tidpunkten när Sony och MS tillslut började prata officiellt om deras nya konsoller. Lite för sent då att specifiera om konsollen.

Permalänk
Medlem

Nintendo fansboys gråter av ilska.

Kom igen, vi vet ju alla att Wii U är inte har mer kräm en bättre smartphone. Så är det helt enkelt. De har satsat på bättre spel, (Mario Mario och Mario) och då får de tåla att de sparat in på konsolens hårdvara, (och som det ser ut idag, är det ganska lite de sparat på stor bekostnad av prestanda i framtiden... tyvärr inte smart)

Permalänk
Medlem

Tycker att Nintendo förtjänar detta

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ser inget fel med skämten. Tycker det är trist o drygt av den där Peter Moore att be som ursäkt för nåt sånt....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Trist när man inte kan ta ett sådant väldigt harmlöst aprilskämt. Skulle vara bättre om stora företag som EA och Nintendo kunde visa på lite personlighet och humor istället för att vara så kyligt tråkiga ibland. Nåja, visar kanske på en annan attityd och kultur vi har på de lite mindre företagen och kontoren här i Norden!

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/