Permalänk
Medlem

Feedback på min app

Nu har jag jobbat alldeles för mycket på min första (seriösa) android app, Studyfocus + tillhörande hemsida.

Jag skulle vara tacksam för feedback på appen och hemsidan

Allt från iden, funktionerna, hur appen känns, om den kraschar till grammatik och stavfel.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Nu har jag jobbat alldeles för mycket på min första (seriösa) android app, Studyfocus + tillhörande hemsida.

Jag skulle vara tacksam för feedback på appen och hemsidan

Allt från iden, funktionerna, hur appen känns, om den krachsar till grammatik och stavfel.

Btw om det fortfarande står "Current Version: 1.0.0" så är appen gratis för evigt, råkade ladda upp betalversionen på trial först nämligen och tar några timmar innan den riktiga trial versionen godkänts/bearbetats. Så om ni skyndar er får ni appen helt gratis för evigt, bara för Sweclockers.

jag studerar ej något mer var som ett tag sen hehe men den verkade ganska fin, när jag gick i skolan så var man lat och glömde oftast bort att plugga men med denna så kanske man faktiskt skulle få något gjort bra koncept, det enda jag kan ge lite kritik på är filmen, tyckte den var lite oseriöst gjort med dina slang ord eller vad man ska kalla det tyckte det kändes lite oseriöst (Enligt mitt tycke iaf)?? men ungdomarna idag kanske faller för det vem vet! bra jobbat iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skeddan:

jag studerar ej något mer var som ett tag sen hehe men den verkade ganska fin, när jag gick i skolan så var man lat och glömde oftast bort att plugga men med denna så kanske man faktiskt skulle få något gjort bra koncept, det enda jag kan ge lite kritik på är filmen, tyckte den var lite oseriöst gjort med dina slang ord eller vad man ska kalla det tyckte det kändes lite oseriöst (Enligt mitt tycke iaf)?? men ungdomarna idag kanske faller för det vem vet! bra jobbat iaf!

Jao, var ett medvetet val att ha med slangorden. Är inte helt säker på hur de tas emot. Om fler reagerar på dem fixar jag det.

Tack

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Jao, var ett medvetet val att ha med slangorden. Är inte helt säker på hur de tas emot. Om fler reagerar på dem fixar jag det.

Tack

Haha inga problem, vilken åldersgrupp siktar du dig in på mest :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skeddan:

Haha inga problem, vilken åldersgrupp siktar du dig in på mest :)?

Främst 15~19 åringar. Men även 19~25 åringar.

Alltså från 8/9:an till en bit in på högskolan.

Innan 8/9:an är det nog få som tar skolan särskilt seriöst.
Först tänkte jag bara ha 9:an till gymnasiet som mål grupp, men en tjej som går på högskolan sa att hon absolut skulle vilja ha en sån här app. Och det kan nog stämma, så det är min andra målgrupp.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Främst 15~19 åringar. Men även 19~25 åringar.

Alltså från 8/9:an till en bit in på högskolan.

Innan 8/9:an är det nog få som tar skolan särskilt seriöst.
Först tänkte jag bara ha 9:an till gymnasiet som mål grupp, men en tjej som går på högskolan sa att hon absolut skulle vilja ha en sån här app. Och det kan nog stämma, så det är min andra målgrupp.

om jag ska vara ärlig så skulle jag tro att det är dem riktigt nördiga killar & tjejer från 9 an till gymnasiet som kommer använda denna, din största "kund" kommer nog vara folk på högskolor men det är bara min uppfattning om det hela men det är min tanke iaf

Permalänk
Medlem

Skulle vara användbard, synd att jag bara har iPhone :P.

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk

Tycker detta verkar väldigt intressant! Får bli ett test. Perfekt kring tiderna med nationella prov också

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

Verkar nice, ska kanske prova den. En liten sak bara: Längst ner på din hemsida så står det "Prepare for a better grade for just $4.99", när priset i play butik är 7kr (Eller det kanske är en grej att den är billigare i sverige?)

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk

Ser väldigt lovande ut, men jag måste dock hålla med personen som sade att filmen verkade oseriös med slang m.m. Jag är själv en ungdom (18 år) och går i gymnasiet. Planering är det viktigaste momentet i självstudie, det gör att inte blir stressad eller gör läxor i sista minuten. Att ha en app som uppmuntrar dig till att planera dina läxor och din vardag är en väldigt bra lösning! Speciellt eftersom väldigt många sitter uppkopplade non-stop.
Vad som hade varit en bra funktion är att kunna låta appen låsa mobilen tills man är klar med sina läxor, vad jag hört från andra och av egen erfaranhet är det väldigt frestande att ta tag i luren och kolla t.ex. FB eller annat bara "en minut". Men detta ska ju såklart vara valfritt och borde inte blockera inkommande samtal.

Lycka till med din app!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skeddan:

om jag ska vara ärlig så skulle jag tro att det är dem riktigt nördiga killar & tjejer från 9 an till gymnasiet som kommer använda denna, din största "kund" kommer nog vara folk på högskolor men det är bara min uppfattning om det hela men det är min tanke iaf

Det stämmer nog, ska nog fokusera marknadsförningen mot högskolor.

Skrivet av Mufasa133:

Ser väldigt lovande ut, men jag måste dock hålla med personen som sade att filmen verkade oseriös med slang m.m. Jag är själv en ungdom (18 år) och går i gymnasiet. Planering är det viktigaste momentet i självstudie, det gör att inte blir stressad eller gör läxor i sista minuten. Att ha en app som uppmuntrar dig till att planera dina läxor och din vardag är en väldigt bra lösning! Speciellt eftersom väldigt många sitter uppkopplade non-stop.
Vad som hade varit en bra funktion är att kunna låta appen låsa mobilen tills man är klar med sina läxor, vad jag hört från andra och av egen erfaranhet är det väldigt frestande att ta tag i luren och kolla t.ex. FB eller annat bara "en minut". Men detta ska ju såklart vara valfritt och borde inte blockera inkommande samtal.

Lycka till med din app!

Tack

Ska ta och fixa filmen. Är det bara "Time to study, like a baws" som ni tänker på? Eller var det något mer?

Ja, det skulle vara en bra funktion problemet är att det är svårt att genomföra. Ett problem är att jag inte kan blocka alla appar. Tex kanske man vill använda miniräknaren eller lyssna på musik, så de apparna får inte blockeras. Gör man funktionen valfri blir problemet att man bara kan stänga av funktionen om man vill gå in på facebook.

Det jag har gjort just nu är att när man tar upp mobilen så möts man av "Keep it up!" och liknande.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Roligt koncept! Vet inte om det finns eller inte, men man skulle kunna lägga in planerade pauser i pluggandet. Säg att du ska plugga i tre timmar, då kan det vara bra att ta en 5-10 minuters paus i timmen. Du kanske kan spinna vidare med det i kombination med Mufasas förslag, typ att man kan leka med mobilen i tio minuter efter 50 minuters pluggande

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk

Ska testa gratisversionen nu, känns som jag skulle behöva lite motivation med dagens skola.

Går förövrigt i 8:an om du testar olika målgrupper etc

Med lite tur så får jag kanske köpa det från pappas acc och de sponsrar mig med sju kronor

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mufasa133:

Ser väldigt lovande ut, men jag måste dock hålla med personen som sade att filmen verkade oseriös med slang m.m. Jag är själv en ungdom (18 år) och går i gymnasiet. Planering är det viktigaste momentet i självstudie, det gör att inte blir stressad eller gör läxor i sista minuten. Att ha en app som uppmuntrar dig till att planera dina läxor och din vardag är en väldigt bra lösning! Speciellt eftersom väldigt många sitter uppkopplade non-stop.
Vad som hade varit en bra funktion är att kunna låta appen låsa mobilen tills man är klar med sina läxor, vad jag hört från andra och av egen erfaranhet är det väldigt frestande att ta tag i luren och kolla t.ex. FB eller annat bara "en minut". Men detta ska ju såklart vara valfritt och borde inte blockera inkommande samtal.

Lycka till med din app!

Låsa telefonen är väl att ta i, men kanske att man förlorar en del av poängen man verkade få om man gjorde det man skulle?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

tycker filmen var proffsigt gjord.
jag kommer garanterat att använda denna app!
(är 19 och pluggar högskola btw )

EDIT: håller med om att pauser skulle göra appen ännu bättre!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Anmärkningar på hemsidan

Gillar typsnittet och loggan men har lite svårt för 3D effekten på "Soon in 1 minute" etc. Skulle föredra samma men utan 3D effekten

Yes I start to study now hellre Yes I'll start to study now / Yes I will start to study now / Yes I'll start now

your fully focus on your homework > your full focus on your homework

Studyfocus motivates you to do what you really should do. Doing your homework. hellre Studyfocus motivates you to do what you really should be doing, your homework.

It can be hard in these days > Ta bort "in"

things are draging in us > Byt plats på "in" och "us" (Alternativt en annan formulering)

you are worth a even bigger reward. > Jag skulle satt "an" istället för "a" men det kan vara felaktigt.

envolved hellre developed

to give up everything. > Ta bort "everything" det blir övertydligt.

Några synpunkter jag lade märke till vid en första anblick, trevlig hemsida för övrigt.

Permalänk
Medlem

Har en nexus 7 2013, android 4.4.2
när jag trycker på Add homework kommer detta upp:

Jag har internetuppkoppling...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Kort kommentar på hemsidan.
Prova att minska skuggningen på exempelbilderna. Den känns lite överdriven och gråar ner den i övrigt ganska snygga sidan.

Permalänk
Medlem

Appen ser väldigt lovande ut och jag kommer att testa den nästa vecka! Jag läser en yh-utbildning och känner absolut att lite bättre planering och påminnelse vore bra

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk
Inaktiv

Bra film och app

*Lite dyr tycker jag, Bättre du sänker priset så att du får fler som testar den och kanske fler fastnar för den och tipsar andra? Ha kanske 1 hel veckas "try out" period så alla får verkligen testa den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

Roligt koncept! Vet inte om det finns eller inte, men man skulle kunna lägga in planerade pauser i pluggandet. Säg att du ska plugga i tre timmar, då kan det vara bra att ta en 5-10 minuters paus i timmen. Du kanske kan spinna vidare med det i kombination med Mufasas förslag, typ att man kan leka med mobilen i tio minuter efter 50 minuters pluggande

Bra idé! Lagt till den på min todo lista. Det jag har tänkt är att efter 40 minuters pluggande så kan man trycka på en knapp "Break, 10 minutes" och så kommer man till den gula sidan "Prepare to study" (så räknar den ner från 10 min till 0, sen börjar den låta och man fortsätta plugga).

Skrivet av Wille1504:

Ska testa gratisversionen nu, känns som jag skulle behöva lite motivation med dagens skola.

Går förövrigt i 8:an om du testar olika målgrupper etc

Med lite tur så får jag kanske köpa det från pappas acc och de sponsrar mig med sju kronor

Nice

Berätta gärna vad du tycker om appen.

Skrivet av morxy49:

tycker filmen var proffsigt gjord.
jag kommer garanterat att använda denna app!
(är 19 och pluggar högskola btw )

EDIT: håller med om att pauser skulle göra appen ännu bättre!

Tack

Skrivet av Persienner:

Gillar typsnittet och loggan men har lite svårt för 3D effekten på "Soon in 1 minute" etc. Skulle föredra samma men utan 3D effekten

3D effekten är där för att användaren ska förstå att det är knappar man kan trycka på.

Skrivet av Persienner:

Yes I start to study now hellre Yes I'll start to study now / Yes I will start to study now / Yes I'll start now

Blir inte skillnaden "Ja jag börjar plugga nu" mot "Ja, jag ska börja plugga nu"?
Då känns det bättre med att man faktiskt börjar plugga nu, man sitter vid köks bordet med matte böckerna framför sig och börjar plugga.
Inte att man ska börja plugga.

Skrivet av Persienner:

things are draging in us > Byt plats på "in" och "us" (Alternativt en annan formulering)

Blir konstigt med "when so many things are dragging us in and begging for our attention".
Men förstår, det kanske blir lite direkt översättning från svenska där? Ska fundera på en annan formulering.

Skrivet av Persienner:

your fully focus on your homework > your full focus on your homework

Studyfocus motivates you to do what you really should do. Doing your homework. hellre Studyfocus motivates you to do what you really should be doing, your homework.

It can be hard in these days > Ta bort "in"

you are worth a even bigger reward. > Jag skulle satt "an" istället för "a" men det kan vara felaktigt.

envolved hellre developed

to give up everything. > Ta bort "everything" det blir övertydligt.

Några synpunkter jag lade märke till vid en första anblick, trevlig hemsida för övrigt.

Stort tack! Fixat till det nu!

Skrivet av morxy49:

Har en nexus 7 2013, android 4.4.2
när jag trycker på Add homework kommer detta upp:
http://i.imgur.com/1oXBRq7.png

Jag har internetuppkoppling...

:/

Kan vara `<access origin="*" />` som saknats, eller att den krävt att servern returnerat med text/json. Har fixat det nu + lägger till så att pop-up rutan ger mer debug information. Tar några timmar innan v1.0.2 godkänts av google.

Skrivet av Elumes:

Kort kommentar på hemsidan.
Prova att minska skuggningen på exempelbilderna. Den känns lite överdriven och gråar ner den i övrigt ganska snygga sidan.

Bytte till en lite ljusare grå färg + minskade skuggan med 5px.

Skrivet av L0bbe:

Appen ser väldigt lovande ut och jag kommer att testa den nästa vecka! Jag läser en yh-utbildning och känner absolut att lite bättre planering och påminnelse vore bra

Tack

Skrivet av anon186265:

Bra film och app

*Lite dyr tycker jag, Bättre du sänker priset så att du får fler som testar den och kanske fler fastnar för den och tipsar andra? Ha kanske 1 hel veckas "try out" period så alla får verkligen testa den!

Trial appen funkar 2 veckor eller 16 tryckningar på Add homework.

Vad anser du är ett lagom pris på appen?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Bra film och app

*Lite dyr tycker jag, Bättre du sänker priset så att du får fler som testar den och kanske fler fastnar för den och tipsar andra? Ha kanske 1 hel veckas "try out" period så alla får verkligen testa den!

7kr är väl standardpris på appar i den här klassen?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Sony?:

Blir inte skillnaden "Ja jag börjar plugga nu" mot "Ja, jag ska börja plugga nu"?
Då känns det bättre med att man faktiskt börjar plugga nu, man sitter vid köks bordet med matte böckerna framför sig och börjar plugga.
Inte att man ska börja plugga.

Jag förstår precis vad du menar och du har rätt, båda formerna är korrekta men sammanhanget med att det är ett svar på en fråga och det handlar om något du tekniskt sätt inte börjar med så blir det svårt att få till en bra formulering. Det skulle kunna stå Start eller I'm ready eller begin studying om du skulle föredra det.

Skrivet av Sony?:

Blir konstigt med "when so many things are dragging us in and begging for our attention".
Men förstår, det kanske blir lite direkt översättning från svenska där? Ska fundera på en annan formulering.

Ja precis, det blir svengelska. With so many distractions kanske skulle fungera bättre?

Skrivet av Sony?:

Stort tack! Fixat till det nu!

Inga problem!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sony?:

Trial appen funkar 2 veckor eller 16 tryckningar på Add homework. Vad anser du är ett lagom pris på appen?

Jätte bra med två olika funktioner för gratisversionen! Angående priset tycker jag att ca 10-20 kr är lagom. Tror du tjänar mer på det. Sen finns det liknande appar? Vad tar dom? Var lite billigare Men du väljer själv det du tror den är värd!

Skrivet av morxy49:

7kr är väl standardpris på appar i den här klassen?

Ingen aning håller inte på med appar förutom 9gag och tv.nu appen ^^ men såg att det skulle kosta $4,99! Lite dyrt tyckte jag

Permalänk
Medlem

Jag köpte den precis (för ca 3 mintuer sedan) för 7 kr och jag kan säga att jag inte hade gjort det om den hade kostat mer än 10 kr. Men det är ju jag det. Annars tycker jag det ser fräscht ut

Om jag ska anmärka på något negativt så känns den liiiiite seg. Men återkommer med mer när jag hunnit använda den

Permalänk
Medlem

Har rättat fler stavfel / grammatiska fel på hemsidan nu.
Håller också på att rendera en ny version av reklam filmen där "Lika a baws" är borttaget + 2 andra små fixar.

-

Skrivet av morxy49:

Har en nexus 7 2013, android 4.4.2
när jag trycker på Add homework kommer detta upp:
http://i.imgur.com/1oXBRq7.png

Jag har internetuppkoppling...

Fixade v1.0.2 problemet för dig?

Skrivet av Persienner:

Jag förstår precis vad du menar och du har rätt, båda formerna är korrekta men sammanhanget med att det är ett svar på en fråga och det handlar om något du tekniskt sätt inte börjar med så blir det svårt att få till en bra formulering. Det skulle kunna stå Start eller I'm ready eller begin studying om du skulle föredra det.

Ja begin studying skulle kunna fungera.

Funkar "Yes, I begin studying now"?

Citat:

Ja precis, det blir svengelska. With so many distractions kanske skulle fungera bättre?

Inga problem!

Typ:

"It can be hard these days to do what we really want to do, with so many distractions like social medias and games begging for our attention. Studyfocus just beg for one thing, your full focus on your homework."

Skrivet av Alotiat:

Jag köpte den precis (för ca 3 mintuer sedan) för 7 kr och jag kan säga att jag inte hade gjort det om den hade kostat mer än 10 kr. Men det är ju jag det. Annars tycker jag det ser fräscht ut

Om jag ska anmärka på något negativt så känns den liiiiite seg. Men återkommer med mer när jag hunnit använda den

Tack för ditt stöd

Vad är det som känns lite segt? Är det när appen startar eller hela appen?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av morxy49:

Har en nexus 7 2013, android 4.4.2
när jag trycker på Add homework kommer detta upp:
http://i.imgur.com/1oXBRq7.png

Jag har internetuppkoppling...

Till TS: Appen verkar toppen och hemsidan har en enkel och bra design. Angående just den här bilden så villjag bara påpeka det att ordet "shit" är en grov svordom, mycket grövre än "skit", så det kan vara värt att tänka på (om det nu är du som valt orden för pop-up-fönstret.).

Permalänk
Medlem

Har inte provat appen, bara besökt hemsidan och tänkte på följande.

Konstruktiv kritik incoming!:

  • Logon är trending a lá flat design, dock är texten "Studyfocus" inte "flat design" då den har skuggor. Ta bort skuggorna och det kommer se mycket bättre och mer enhetligt ut! :).

  • Samma på screenshotsen i appen där du har skuggor på knappar men andra element är "flat design". Blir nog bättre om du har samma rakt igenom

Permalänk
Sötast

4 subjects you have improved in : Physics, Chemistry & Math ? (3)

I övrigt så gillar jag idén, appen ser väl utförd ut, det enda som jag inte riktigt håller med om är språket i form av felstavningar och grammatik. Det är en stor del som skulle kunna skrivas om för att uppfattas på ett mer professionellt sätt.

Permalänk
Hedersmedlem

Du kallar 9gag för "9fag", tror inte det går hem hos många. Dels då en del inte lär gilla att du använder ordet "fag" i negativ bemärkelse, och dels då du riktar dig mot ungdomar och många av dessa kan tänkas gilla 9gag.

http://studyfocusapp.com/img/printscreens/studying-0min.png

Skulle även föreslå att du byter ut 9gag mot t.ex. Youtube, Twitter eller Instagram (bättre att ta så kända namn som möjligt så att du inte "tipsar" någon om 9gag och det slutar med att de sitter där hela dagarna istället för att plugga), samt att du skriver dem med stor bokstav då de är namn.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB