Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Oj, jag trodde inte det fanns kopior av dessa. Min bör vara original då USB kabeln är grå samt fungerande styrkors.

inte? kolla ebay, du får en pro kontroll för ca 15-200kr inkl frakt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Har fått ett väldigt skumt fel på mitt wii u och tänkte höra om någon annan haft samma

Allt ljud i Wii U läge är borta men finns via gamepaden då den används som huvudskärm.

har provat göra en återställning men problemet kvarstår fortfarande.
(inget problem med ljudet i övrigt då både tvljud, samt förstärkare fungerar perfekt)

Konsollfakta:
wii u basic 8gb, ålder 7 månader

(wii läge har fungerande ljud, vilket är väldigt udda)

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aster:

Har fått ett väldigt skumt fel på mitt wii u och tänkte höra om någon annan haft samma

Allt ljud i Wii U läge är borta men finns via gamepaden då den används som huvudskärm.

har provat göra en återställning men problemet kvarstår fortfarande.
(inget problem med ljudet i övrigt då både tvljud, samt förstärkare fungerar perfekt)

Konsollfakta:
wii u basic 8gb, ålder 7 månader

(wii läge har fungerande ljud, vilket är väldigt udda)

Kontakta Nintendo?

service@bergsala.se

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aster:

Har fått ett väldigt skumt fel på mitt wii u och tänkte höra om någon annan haft samma

Allt ljud i Wii U läge är borta men finns via gamepaden då den används som huvudskärm.

har provat göra en återställning men problemet kvarstår fortfarande.
(inget problem med ljudet i övrigt då både tvljud, samt förstärkare fungerar perfekt)

Konsollfakta:
wii u basic 8gb, ålder 7 månader

(wii läge har fungerande ljud, vilket är väldigt udda)

Nu behöver detta kanske inte vara svaret på din fråga men jag ger mitt tips ändå.
För mig försvann ljudet från själva tv:n men ej från gamepaden. Det jag fick göra var att dra ut HDMI-kontakterna från tv:n och sen sätta in igen vilket fungerade.
Hoppas det löser sig för dig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fors_89:

Nu behöver detta kanske inte vara svaret på din fråga men jag ger mitt tips ändå.
För mig försvann ljudet från själva tv:n men ej från gamepaden. Det jag fick göra var att dra ut HDMI-kontakterna från tv:n och sen sätta in igen vilket fungerade.
Hoppas det löser sig för dig!

Ska ta och prova det, annars får jag nog kontakta Nintendo som toivo83 skrev.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toivo83:

inte? kolla ebay, du får en pro kontroll för ca 15-200kr inkl frakt

Ah, Ebay förstås. Jag handlar inte där så jag har nog helt inte haft "nöjet" att stöta på de. Samtidigt skulle det ju inte förvåna om dessa skulle dyka upp i Svenska butiker med. Någon inköpare som tycker sig hitta en riktigt bra deal eller liknande.

Permalänk
Medlem

Hej kära clockare.

Jag har nyligen köpt min första Nintendokonsol sen SNES-tiden, och behöver lite råd.

Börjat tagga inför Mario Kart. Jag vill självfallet kunna lira med några vänner, men att köpa multipla Motion Plus kontrollers blir lite onödigt dyrt kanske? Har ett legit exemplar, kan man köpa några kopior för att fylla upp tomrummet? Några tips & råd på modeller som är bra?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aster:

Ska ta och prova det, annars får jag nog kontakta Nintendo som toivo83 skrev.

Tänk på att det fins rätt avancerade inställningar angående hur ljudet skall komma ut, tex via HDMI eller analogt via AV kabeln alternativt både och. Jag behövde starta om mitt wii innan gjorda inställningar tog fart. så efter att ha gjort om + gjort rätt, testa starta om Wii Uet.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aster:

Har fått ett väldigt skumt fel på mitt wii u och tänkte höra om någon annan haft samma

Allt ljud i Wii U läge är borta men finns via gamepaden då den används som huvudskärm.

har provat göra en återställning men problemet kvarstår fortfarande.
(inget problem med ljudet i övrigt då både tvljud, samt förstärkare fungerar perfekt)

Konsollfakta:
wii u basic 8gb, ålder 7 månader

(wii läge har fungerande ljud, vilket är väldigt udda)

Hej,

Har ett liknande problem. Mitt ljud försvinner från förstärkaren, och hörs enbart från kontrollen. OM ljudet har försvunnit så är det det från början när jag startar min konsol, det har ännu aldrig skett medans den varit igång.

Min lösning har varit att med fjärren stänga av och sätta på förstärkaren. Har antagit att det var min gamla Onkyo som bråkar, men nu kanske man tror att det är konsollen istället..?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MoNkeY-05:

Hej,

Har ett liknande problem. Mitt ljud försvinner från förstärkaren, och hörs enbart från kontrollen. OM ljudet har försvunnit så är det det från början när jag startar min konsol, det har ännu aldrig skett medans den varit igång.

Min lösning har varit att med fjärren stänga av och sätta på förstärkaren. Har antagit att det var min gamla Onkyo som bråkar, men nu kanske man tror att det är konsollen istället..?

Kan vara värt att koppla Wii U direkt till TV'n eller prova en annan HDMI-kabel ifall det hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kan vara värt att koppla Wii U direkt till TV'n eller prova en annan HDMI-kabel ifall det hjälper.

Har gärna ljud från högtalarna istället för från tv'n, samt kabeln tror jag inte det är fel på. Har fungerat utmärkt till PS3 likväl som TV innan, men kan ge det ett försök.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MoNkeY-05:

Har gärna ljud från högtalarna istället för från tv'n, samt kabeln tror jag inte det är fel på. Har fungerat utmärkt till PS3 likväl som TV innan, men kan ge det ett försök.

Det var menat som felsökning och inte en permanent lösning alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det var menat som felsökning och inte en permanent lösning alltså.

Ah. Doh.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Inaktiv

Nu tog det nästan en månad efter köp för mig att komma igång med Donkey Kong Country: Tropical Freeze men när jag nu nått andra världen/ön så måste jag säga att jag gillar vad jag sett skarpt. Fortfarande ingen nummer ett men inte långt ifrån sett till plattformsspel lanserade efter 2010.

Spelet är helt klart värt högre betyg än vad blandannat Eurogamer, Gamespot och Shacknews gett.

Permalänk
Avstängd

DKC är årets spel enligt mig. Det är cp svårt fram till värld 5, (inlärningsfasen) sen blir värld 6 lite lättare och man får en rush av hur bra bandesign/grafik/spelmekanik är

Gäller bara att ta sig igenom den ortroligt svåra värld 5

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spikey13:

DKC är årets spel enligt mig. Det är cp svårt fram till värld 5, (inlärningsfasen) sen blir värld 6 lite lättare och man får en rush av hur bra bandesign/grafik/spelmekanik är

Gäller bara att ta sig igenom den ortroligt svåra värld 5

Med tanke på hur lite, för mig, titlar värda att spela som släppts hitills i år så kan jag nog i någon mån hålla med. Det är väl DKC:TF, South Park och möjligen Thief och Titanfall som är det enda som intresserar mig av det som hitills lanserats. Nu brukar förvisso Q1 vara rätt klen men förra året var definitivt bättre.

För Wii U är det Mario Kart 8 som är nästa stortitel eller har jag missat någon?

Permalänk
Medlem

Jepp Mario Kart i slutet på maj.

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte precis Advance Wars i eShopen. Inte helt dumt att köra det på Gamepaden faktiskt.

Någon mer som hunnit köpt och testat något?

Permalänk
Medlem

sålänge de har de priserna lär det inte bli aktuellt såvida det inte är nått som är fullständigt omöjligt att hitta på auktioner, oemulerat men inte ohemult föredras här.

sen begriper jag inte hur i hela ett jäkla 16-bitsspel ska behöva ta 150MB heller, så även det lilla minnet som finns kostar det på rätt rejält. vad är egentligen grejen här, funkade inte ljudemuleringen så att de la in den som MP3? är nån emulatormotor inbakad i själva filen? eller får man med Myamotos familjealbum med varje spel?

den historiskt spåniga rättighetshanteringen bidrar inte heller till plånboksöppnandet direkt. det kanske har blivit bättre nu, men det skulle inte förvåna mig om jag vid ett konsollbyte skulle behöva:

1. gamla maskin (fortfarande fungerande)
2. nya maskin
3. två SD-kort för auktoriseringsnyckeln samt deauktoriseringsnyckel
4. en USB-disk för själva spelfilerna
5. två routrar för att maskinerna krockar på samma nät.
6. en PRO-kontroll (samma anledning som 5)
7. en uppstoppad turiller bara för att det ska funka. (ev även för att fånga upp statisk elektricitet)
8. <----------------------------------------------------------------------------------------- oändligt med tålamod : )

och hur gör man förresten en säkerhetskopia på sina sparfiler? (gissar iof redan att punkt 3 och 4 ovan typ besvarat den med..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ja kontosystemet är horribelt dåligt. Har för mig man måste kontakta Nintendo så de kan överföra köpen om den går sönder. Vet inte om det är ett stort problem dock för jag har aldrig varit med om att en Nintendokonsoll gått sönder.

Permalänk
Medlem

barnen har ett wii u, och några spel, sonic racers har tvärt sluta funka, den hittar inte skivan, skivan ser ut som ny inte en repa.
alla andra spel funkar klockrent, nån som varit med om liknande

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Medlem

Kan vara fel på skivan ändå. Du känner ingen annan som har en wii u så du kan prova om det är skivan det är fel på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Kan vara fel på skivan ändå. Du känner ingen annan som har en wii u så du kan prova om det är skivan det är fel på?

har nog inte det tyvärr. den har ju funkat några gånger. tänkte om nån hade kolla om detta har hänt förut,

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Medlem

Men om man äger spelet på skiva och kan visa upp bevis på det, kan man då inte få ladda ner det gratis via Nintendoshoppen om man kontaktar Nintendos support?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Men om man äger spelet på skiva och kan visa upp bevis på det, kan man då inte få ladda ner det gratis via Nintendoshoppen om man kontaktar Nintendos support?

Nej, men en hel del distributörer av spel, kontaktar du dom om att du har en trasig skiva så kan de kanske fixa detta, men det beror på distributör. Så kontakta företaget i fråga som publicerade spelet i Sverige.

---

Samt det kan fortfarande finnas repor på skivan, även om de inte precis syns jag skulle testa med att slipa den ( kostar typ 50 kr i närmat game eller hemmakväll )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag har senaste tiden gått och funderat på en Wii U. Har aldrig haft en Wii så det finns ett väldigt stort spelbibliotek. Sen tilltalas jag nog inte av alla spel men en hel del. Frågan är om man har tiden att spela allt...

Permalänk
Medlem

Lirade lite på N64:an igår. Började kolla upp Wii U... Jag måste ha ett!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hylve:

Lirade lite på N64:an igår. Började kolla upp Wii U... Jag måste ha ett!

Skickades från m.sweclockers.com

Tänk bara på att inga Nintendo 64-titlar dykt upp i Virtual Console ännu. Men det finns samtidigt mycket annat att spela med såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tänk bara på att inga Nintendo 64-titlar dykt upp i Virtual Console ännu. Men det finns samtidigt mycket annat att spela med såklart.

Jag vet. Blev bara generellt sugen att få lira lite nya Nintendo-titlar. Senaste Nintendo konsolen var Gamecube.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Det här räcker för att skaffa en Wii U.