Tre och förnyande av utgånget mobilabonemang

Permalänk

Tre och förnyande av utgånget mobilabonemang

Hej jag har varit kund hos tre i över 10år. Började med motorola A920 det bör ju tala för hur länge jag varit kund. Haft Motorola A920 , Motorola A1000 , Sony eriksson P990i , Iphone 3GS , Iphone 4 , Iphone 4S. Och sedan har jag haft någon knapp telefon sony eriksson som jag förstrykt för den var horribel. Jag har haft både bra och dåliga tider med tre. När jag hade min 3GS ville dom inte kännas vid att telefonen var defekt. Anledningen till jag slog näven i bordet och böt till iphone 4 istället och problemen försvann med mottagningen.
Tackar även Nadia för massa hjälp på den tiden om hon skulle läsa detta. Synd att de inte finns fler såna bra personer på tre! Det skulle behövas!

I övergången mellan iphone 4 till 4S så gjorde dom också fel på tre och lade istället på 30månader bindningstid istället för 24månader som det skulle varit. Vilket jag fått varit kontakt med dom om för att få korrigerat. vilket 1år senare blev åtgärdat. Snacka om snabb service!

Nu har jag ingen bindningstid kvar utan kan förnya mitt abonnemang igen med ny telefon. Jag vill då självfallet behålla mitt befintliga abonemang. 3total 349kr utan datakapp. Men full fart till 10GB sen långsammare. Och sedan få en ny telefon emot att jag forsätter med tre i 24månader till.

Jag får inget seriöst gensvar av tre. Eftersom jag har ett befintligt abonemang hos dom som jag är nöjd med tycker jag självklart det skall gå att förlänga och fortsätta med. Men det tycker inte tres kundservice. Utan dom hänvisar till att skall jag få en ny telefon så kommer den kosta 599kr och dessutom får jag inte en byte mer än 10GB. Vilket för mig inte är godtagbart. Undrar nu hur man bör tackla detta?

Som gammal kund känns detta helt sinnes skruvat faktiskt. De säljer ju fina telefoner för motsvarande pengar ihop med andra abonemang för 349kr/mån. Varför kan de då inte förlänga mitt 24månader och ge mig en sådan telefon? Nöjer mig gott och väl med en Galaxy S4 eller iphone 5S.

När jag var i butiken jiddrade personen jag pratade med om att jag kunde få någon trogen kund rabatt emot förlängning på mitt abonemang som inte går att förlänga enligt kundservice. Och sedan jiddrade han om att jag inte kunde få någon ny telefon och bibehålla mina villkor alls.

Tre har varit bra en gång i tiden och värnat om sina kunder. Ja har endast haft god kontakt med en enda person på tre som faktiskt förstått vad jag menat och velat. Och det är Nadia ärligt talat tyvärr slutade hon där. Och jag klandrar henne inte! Jag skulle heller inte velat jobbat på ett sånt bygge. Resterande personer på det bygget tycks vara insnöade på samma spår. Så tre har sjunkit i mina ögon.

Ringde idag telenor och dom tycks ha mycket vettigare avtal. Inte billigare. Men de lägger iaf inte en datakapp på 10gb platt. Så får jag inget gensvar blir jag telenor kund istället.

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Medlem

Grejen är ju den att det abonnemang du har nu för 349kr bara var en kampanj dem körde med för runt 2 år sedan. Du kan inte förnya en kampanj, utan du får ta det priset alla andra betalar.

Jag har också 349kr i månaden just nu, alltså den kampanjen. Jag beställde för några dagar sedan en XPERIA Z2 och får snart betala 499kr i månaden istället, drog ner surfen till 5GB istället för 10GB. Detta är ändå är ett riktigt bra pris för en sån telefon + gratis sms/samtal och någorlunda snabb surf.

Säg gärna till om du hittar något bättre erbjudande än det jag skrev.

Permalänk
Entusiast

De har inget krav att förnya gamla avtal som de inte vill förnya. På samma sätt kan de inte tvinga in dig i ett nytt avtal. Däremot har de svårt att göra sig av med dig om du stannar kvar med ditt nuvarande avtal. De kan försämra villkoren för dig men då måste de också erbjuda dig att utan kostnad bryta avtalet.

Så du har i praktiken två alternativ. Köp en ny telefon utan bindningstid och fortsätt på ditt nuvarande abonnemang tills de försöker göra sig av med dig. Det är något jag har börjat göra sen ett par år tillbaks för att jag jag har tröttnat på att vara låst till ett par idioter i två år. Eller så accepterar du det högre priset. Annars kan jag rekommendera att ställa ett ultimatum. Antingen får du behålla dit nuvarande abonnemang och så ger de dig en ny telefon mot att du binder upp dig i två år till eller så lämnar du dem helt. Då får de själva avgöra om det är värt att förlora dig som kund.

Kan rekommendera Telia som operatör. De har bra nät och en support som faktiskt går att resonera med. De gör också fel ibland men där går det att få rätt utan större problem.

Mina egna erfarenhet av 3 har fått mig att aldrig någonsin vilja gå ens i närheten av dem igen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

alternativet är att köpa en telefon kontant typ en nexus 5 eller LG G2 för runt 3000kr och köra vidare på ditt abonnemang du har eller så godtar du deras nya avtal och får en ny telefon, finns inga genvägar!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Ser inte riktigt problemet, det du har nu var en kampanj, vill du ha ny telefon gratis får du bita i det sura äpplet och ta abonnemanget dom erbjuder. Har själv varit kund hos 3 i drygt 10 år, men inte förväntar jag mig att dom ska ge mig en ny telefon med ett kampanj pris. Tog själv en lumia 920 för ca 1 år sedan med 3pott 399, såg sedan reklam om 3total 399 någon månad senare. Ringde kundtjänst och fick byta till 3total 399 utan problem. Även fast hemsidan bara godkände 3total 499. Så helt omedgörliga är inte 3 kundtjänst om man har rimliga krav. Vilket jag inte anser ditt krav är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3 > Intel Core i5-9400F Processor > 2x8GB DDR4 2666Mhz > GTX 1660 TI 6GB > 256GB M.2

Permalänk

3s kundsupport har varit förjävlig de 8-9åren jag har haft dem nu.. behövt ringa kanske 30gånger pga att samtal bryts och ny support inte vill hjälpa utan har sin egna ide så de kan få bonus eller liknande...testa prata med telia osv vet att de matchar pris/abonemang osv ifall du byter till deras! har själv telia modem ist för 3s max data som de helt ändrade i kontraktet av abonemanget och inte ville avsluta för oss dock med 80% "rea" som de kallade det för.. sedan dess har jag använt telia och försökt bestrida 3s abonemang och fick rätt efter två år.... så håller helt klart med på att 3 kan vara förjävliga så kolla abonemangs match med telia!!!!

/stavning /gooooodnatttt

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Hmm verkar vara i samma veva som mig här. Tog ett Max avtal för typ 2 år sedan nu där jag fick 50% rabatt, fick en Sony Xperia S och betalar 349:- i månaden, gratis samtal, gratis sms/mms, och 10gb surf tror jag. Är 3 Total eller ngt. Tänkte förlänga detta nu till samma pris och få en ny telefon samtidigt. Det har jag alltid fått förut så undrar om dem kommer säga ngt denna gången. Har bra kontakt med min 3 säljare (Kalmar) då han e chef där och det finns typ bara ett eller två ställen (3) i Kalmar så... Hoppas jag kan få ngt bra frågan är bara vilken mobbe man ska satsa på

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Hedersmedlem

Samma deal som jag sitter med med andra ord. Vill också byta min HTC One X mot något annat, men jag tror nog att jag sitter kvar på abonnemanget ett tag till tills dess att det finns intressantare mobiltelefoner att byta mot. Ja, såvida inte Tre tvingar mig att byta abonnemang såklart..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd

Fattar inte varför man binder upp sig istället för att köpa telefoner kontant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Inaktiv

3Total 349 med 10 GB surf är säljstoppat och det går inte att teckna. Data har blivit superdyrt sen datalagringsdirektivet kom. Telenor anser jag att de har de sämsta villkoren. Lite surf för dyra pengar. De vill bli som Telia, men deras täckning är otillräckligt. Du kan ju be Telenor att ta fram ett förslag som matchar dina behov 10GB surf, obegränsade samtal och SMS. + telefon. Inte är det några 349 kr i månaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Eftersom det blir betydligt billigare?

Beror dock på abonnemang givetvis... men ska man teckna ett abonnemang för 300-400kr per månad och UTÖVER det lägga 4000-6000 kr för en mobil eller välja bindningstid + mobil men ändå samma månadskostnad?

För dem som knappt ringer/surfar något är kontantkort klart billigast + en mobil som inte betalas på avbetalning.

Det blir sällan "betydligt billigare" numera. Som mest kanske man får runt 1200 rabatt på telefonen vid 24mån abb, ofta finns det abb som är mer än 50:- billigare i månaden.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Eftersom det blir betydligt billigare?

Beror dock på abonnemang givetvis... men ska man teckna ett abonnemang för 300-400kr per månad och UTÖVER det lägga 4000-6000 kr för en mobil eller välja bindningstid + mobil men ändå samma månadskostnad?

För dem som knappt ringer/surfar något är kontantkort klart billigast + en mobil som inte betalas på avbetalning.

Men du får väl alltid föröjd månadsavgift när du lägger till en ny mobil? Om du får en mobil på köpet brukar det väl inte direkt vara en sexuellt upphetsande modell?

Jag ska säga att jag inte har jättrebra koll, har haft studentabbonemang i typ 5 år och endast hjälpt morsan och farsan lite här och där...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Men varför gråter ni, tre har ju en ny kampanj på det där total-abonnemanget

https://www.tre.se/privat/erbjudanden/Mobiler/Rabatt-pa-LG-Ne...

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Går också alldeles utmärkt att köpa telefonen du vill ha någon annanstans mot avbetalning, ett plus i kanten är ju då att om du vill sälja telefonen senare så kommer den inte vara operatörslåst samt att du kan byta operatör när du vill.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eddy:

Men du får väl alltid föröjd månadsavgift när du lägger till en ny mobil? Om du får en mobil på köpet brukar det väl inte direkt vara en sexuellt upphetsande modell?

Jag ska säga att jag inte har jättrebra koll, har haft studentabbonemang i typ 5 år och endast hjälpt morsan och farsan lite här och där...

Jo då. Tre har ett abonnemang som kostar 349:- fria SMS, fria samtal och 5gb data per månad och då får man även en nexus 5 ;).

Men jag kan väl inte riktigt rekommendera tre som leverantör i nuläget. Har fipplat i 3 månader och 4 reparationer för samma fel på luren och de vill bara att jag skickar in telefonen igen för samma fel igen. Så nu ska jag försöka avbryta kontraktet och lämna tillbaka allt så jag slipper dem. Hade kunnat kasta en hel del extra dynga här för de har givit mig så taffliga ursäkter och svar vilket retat upp mig en hel del.
Men det bespar jag er ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Det blir sällan "betydligt billigare" numera. Som mest kanske man får runt 1200 rabatt på telefonen vid 24mån abb, ofta finns det abb som är mer än 50:- billigare i månaden.

Nja. Ett exempel. Jag betalar idag 499 i månaden för min Iphone 5. På 24 månader blir det då ca 12000.
Om jag istället hade köpt Iphone 5 kontant för 6000 så hade jag då kunnat lägga 6000 / 24 på ett abb för att få samma kostnad jag har idag.
Det blir då 250 i månaden. Det finns inget abb för 250 där jag får 5GB i månaden + 3000 samtalsminuter och 3000 sms OCH ett extra simkort med delad trafikpott som jag kan använda på en platta. Därför ser jag ingen anledning alls att köpa telefoner kontant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nja. Ett exempel. Jag betalar idag 499 i månaden för min Iphone 5. På 24 månader blir det då ca 12000.
Om jag istället hade köpt Iphone 5 kontant för 6000 så hade jag då kunnat lägga 6000 / 24 på ett abb för att få samma kostnad jag har idag.
Det blir då 250 i månaden. Det finns inget abb för 250 där jag får 5GB i månaden + 3000 samtalsminuter och 3000 sms OCH ett extra simkort med delad trafikpott som jag kan använda på en platta. Därför ser jag ingen anledning alls att köpa telefoner kontant.

http://www.hallon.se/static/pricelists/Hallon_Prislista_Mobil...

Det har visserligen inte det extra simkortet (men jag misstänker att man kan förhandla till sig det). Men det har istället obegränsade samtal och SMS.

Hoppar man på en kampanj som du säkert gjorde för ditt 499 så blir de fria abonnemangen ännu billigare, så jo, till och med i exemplet du själv gav tycker jag inte att du tjänat mycket.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Det blir sällan "betydligt billigare" numera. Som mest kanske man får runt 1200 rabatt på telefonen vid 24mån abb, ofta finns det abb som är mer än 50:- billigare i månaden.

Så sant så, det blir sällan "betydligt billigare". Men det händer faktiskt. Just kring kampanjen TS tog del av senast var betydligt förmånligare totalkostnad på än för lös telefon och separat abonnemang har jag bestämt för mig. Även om man räknar in kostnaden för att låsa upp telefonen officiellt också...

Konsumenter får helt enkelt ta lite ansvar och räkna på totalkostnad och väga inlåsningseffekter och annat relevant för/mot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fourbyfour:

Så sant så, det blir sällan "betydligt billigare". Men det händer faktiskt. Just kring kampanjen TS tog del av senast var betydligt förmånligare totalkostnad på än för lös telefon och separat abonnemang har jag bestämt för mig. Även om man räknar in kostnaden för att låsa upp telefonen officiellt också...

Konsumenter får helt enkelt ta lite ansvar och räkna på totalkostnad och väga inlåsningseffekter och annat relevant för/mot.

Det kan säkert finnas enstaka kampanjer som är riktigt förmånliga, men ser man tillbaka 10 år i tiden så var erbjudanden med telefon brutalt mycket bättre. Med ett 299:- abb så fick du utan extra månadsavgift en telefon för uppemot 4500 etc.

Oftast så förlorar man inte mycket pengar på att casha telefonen och ha ett obundet abb idag och då är vinsten med att det är just obundet stor.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Förlängde hos halebop med 24 mån. Skulle ju ha ny lur tog en S4:a och betalade 3.500:- kontant för den istället för riktpriset 6.000:-
269:-/ mån. med gratis extra sim 1 år... tyckte det var en bra deal.
Visst har bara 3gb/mån.
Men nu över ett och ett halvt år senare så går det inte köpa telefonen billigare

Visa signatur

Msi Z87-G41, i5 4670K, Asus Strix Gaming GTX 1070, Corsair 2x4096 mb 1600Mhz Vengeance, ssd disk Intel 520 180Gb, Corsair CX 600W, Chieftec chassi, Win 7.

Permalänk

Jag betalade 349kr/mån för iphone 4s med abonemang i 24månader. Efter 24månader betalar jag 349kr trotts ingen telefon blir förnyad. Undrar då helt plöttsligt vad jag betalar för? Eftersom jag inte betalar av på min telefon för den är redan betald. Så blev de ju uppenbarligen dyrare? Hänger ni med där?

Tycker då att jag borde kunna fortsätta med mitt abonnemang jag har nu i 2år (24mån) till tillsammans med ny telefon. Men det tycker inte tre.

Nu har jag ruttnat ihop på tre så jag ska ringa in och säga upp min telefon. Sälja den på blocket. Och sen köper jag mig ett Norskt Telenor abonemang istället. Dom har bättre villkor. Abonemanget är gratis. Men man betalar för vad man använder istället. Och framförallt det verkar lyssna på än. Och man kan surfa och prata en hel del innan man når 700kr/mån.

Tycker inte ärligt talat tre skall ha mina pengar längre. Så jag dissar dom. dom har fått mina pengar i 10år. Nu är det dags att se sig om efter något nytt. Skogen kanske är grönare på andra sidan. Det vet man ju aldrig om man inte kollar. Skall ge telia en changs också och ringa och höra vad de kan göra.

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svchost.exe:

Jag betalade 349kr/mån för iphone 4s med abonemang i 24månader. Efter 24månader betalar jag 349kr trotts ingen telefon blir förnyad. Undrar då helt plöttsligt vad jag betalar för? Eftersom jag inte betalar av på min telefon för den är redan betald. Så blev de ju uppenbarligen dyrare? Hänger ni med där?

Tycker då att jag borde kunna fortsätta med mitt abonnemang jag har nu i 2år (24mån) till tillsammans med ny telefon. Men det tycker inte tre.

Nu har jag ruttnat ihop på tre så jag ska ringa in och säga upp min telefon. Sälja den på blocket. Och sen köper jag mig ett Norskt Telenor abonemang istället. Dom har bättre villkor. Abonemanget är gratis. Men man betalar för vad man använder istället. Och framförallt det verkar lyssna på än. Och man kan surfa och prata en hel del innan man når 700kr/mån.

Tycker inte ärligt talat tre skall ha mina pengar längre. Så jag dissar dom. dom har fått mina pengar i 10år. Nu är det dags att se sig om efter något nytt. Skogen kanske är grönare på andra sidan. Det vet man ju aldrig om man inte kollar. Skall ge telia en changs också och ringa och höra vad de kan göra.

Har haft samma abonnemang och blev även jag lite irriterad när jag inte fick förlänga med ny lur. Men jag förstår dem de kan inte varit nån dunder smart affär direkt. Iaf så tog jag trogenkund rabatten så nu ligger abonnemanget på 320 kr/månaden

Och ifall jag blir sugen på ny lur blire att casha en

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

http://www.hallon.se/static/pricelists/Hallon_Prislista_Mobil...

Det har visserligen inte det extra simkortet (men jag misstänker att man kan förhandla till sig det). Men det har istället obegränsade samtal och SMS.

Hoppar man på en kampanj som du säkert gjorde för ditt 499 så blir de fria abonnemangen ännu billigare, så jo, till och med i exemplet du själv gav tycker jag inte att du tjänat mycket.

Hallon fanns inte när jag skaffade min telefon/kontrakt. Jag räknade noga på det där och det fanns inget erbjudande som var bättre när Iphone 5 var helt ny.
Du har bara 3G data hos hallon också. Inte LTE.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har använt Telia med mobiltelefon sedan 1985. De har aldrig sagt upp en abonnemangstyp så länge jag velat behålla den, oavsett vilket erbjudande den ingick i tidigare. Vet att jag körde ett visst mycket förmånligt abonnemang i minst 5 år efter de slutat sälja det. Ett kundorienterat, välfungerande och bra företag, därför har jag stannat.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Jag har använt Telia med mobiltelefon sedan 1985.

Är ju inte riktigt sant, eftersom Telia inte fanns innan 1993, men vi fattar vad du menar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Det samma gäller för de andra operatörerna?

Jag trodde trådskaparen inte fick behålla sin abonnemangstyp, eller vad menar du?

Skrivet av hoski:

Är ju inte riktigt sant, eftersom Telia inte fanns innan 1993, men vi fattar vad du menar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, Televerket.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag var också en av Tres första kunder i Sverige och jag hade den där fula gråsuggan man fick två batteri med (ett vanligt och ett hög kap., kan den heta A825 kanske?).

Iaf, jag har inte läst tråden så jag vet inte om det sagts innan men varför låter du inte bara ditt nuvarande abonnemang löpa utan bindningstid och köpa en ny telefon kontant istället ?

Att medvetet välja att betala tre gånger så mycket för en telefon som sen dessutom måste låsas upp är helt vansinnigt, jag har gjort det i början när jag fick mobil och man inte visste bättre. Alla dom senaste telefonerna jag har haft har jag köpt kontant och jag har sparat många tusentals kronor på det.

Sen kan jag säga också att även om du har varit kund hos tre i över ett decennium och skött dig som du ska så görs en ny kreditkoll på dig när du ska förlänga ditt abbonnemang och har du minsta skit då så vägrar dom förlänga det. Jag kör numera med Comviq fastpris istället och har aldrig haft lägre mobilräkningar Saknar dock som du säger surfen som inte tar tvärslut utan bara blir segare när ens "pott" har förbrukats.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Eftersom det blir betydligt billigare?

Beror dock på abonnemang givetvis... men ska man teckna ett abonnemang för 300-400kr per månad och UTÖVER det lägga 4000-6000 kr för en mobil eller välja bindningstid + mobil men ändå samma månadskostnad?

För dem som knappt ringer/surfar något är kontantkort klart billigast + en mobil som inte betalas på avbetalning.

Senast jag köpte mobil köpte jag den kontant eftersom det var billigare eller samma pris mot summan av den förhöjda månadsavgiften på alla modeller jag var intresserad av. Sedan visade det sig att jag inte kunde få den version jag ville ha av mitt abonnemang utan att binda mig 24 månader igen, slutade med att jag köpte till en dyrare version av den i stället eftersom jag inte binder mig på 2 år för 25-50 kr (600-1200 kr över 2 år) i månaden...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av [TBOC:

Razor;14517902]
Sen kan jag säga också att även om du har varit kund hos tre i över ett decennium och skött dig som du ska så görs en ny kreditkoll på dig när du ska förlänga ditt abbonnemang och har du minsta skit då så vägrar dom förlänga det.

Man är dock jävligt kass om man inte klarar kreditvärdigheten till ett mobilabonnemang.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svchost.exe:

Jag betalade 349kr/mån för iphone 4s med abonemang i 24månader. Efter 24månader betalar jag 349kr trotts ingen telefon blir förnyad. Undrar då helt plöttsligt vad jag betalar för? Eftersom jag inte betalar av på min telefon för den är redan betald. Så blev de ju uppenbarligen dyrare? Hänger ni med där?

Tycker då att jag borde kunna fortsätta med mitt abonnemang jag har nu i 2år (24mån) till tillsammans med ny telefon. Men det tycker inte tre.

Nu har jag ruttnat ihop på tre så jag ska ringa in och säga upp min telefon. Sälja den på blocket. Och sen köper jag mig ett Norskt Telenor abonemang istället. Dom har bättre villkor. Abonemanget är gratis. Men man betalar för vad man använder istället. Och framförallt det verkar lyssna på än. Och man kan surfa och prata en hel del innan man når 700kr/mån.

Tycker inte ärligt talat tre skall ha mina pengar längre. Så jag dissar dom. dom har fått mina pengar i 10år. Nu är det dags att se sig om efter något nytt. Skogen kanske är grönare på andra sidan. Det vet man ju aldrig om man inte kollar. Skall ge telia en changs också och ringa och höra vad de kan göra.

Slutar du med Tre för att du är sur på de eller är det för att Telenor har bättre erbjudande? Iphone 5s med obegränsade samtal SMS och 10GB kostar 649 kr/månad i 24 månader Vad är fördelen med Telenor? Du låter din ilska diktera dina val istället för bästa tillgängliga erbjudande.

Skickades från m.sweclockers.com