Permalänk
Medlem

Flimmer/dålig grafik på avstånd

Spelar cs go och har flimmer på objekt samt så är det dålig grafik ju längre bortifrån objektet jag kommer.

Har även prövat 3dMARK och det flimmrar där med på kanter av saker och sånt..

Har alla nya drivrutiner även prövat ominstallera dem så det hjälpte inte.

Har även prövat med V/Sync och dra ner uppdateringsfrekvensen på skärmen.

Hjälpte inte.¨

Finns det ngn lösning?

Permalänk
Medlem

dator även 2 veckor ny för att tillägga. upplever också att jag får ont i ögonen oavsett om jag kollar på skärmen under spel eller när jag bara surfar.

Permalänk
Medlem

Vad har du för grejjer?

Permalänk
Permalänk
Avstängd

en av sakerna har med problemet att göra, fattas en.........

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Skärm så klart.

Permalänk
Medlem

Roligt skämt, har en benq xl2411z

Permalänk
Medlem

Flimmer på kanter? Screenshot? Menar du aliasing eller vad?

Permalänk
Medlem

http://www.ladda-upp.se/bilder/grigzcrebskz/

man ser knappt på SS, men kolla noggrannt så ser du, när jag rör mig så flimmrar det på nästan exakt allting, vilket inte går att printa.

Permalänk
Medlem

Anti-aliasing är avstängt ser det ut som... Har i och för sig inte provat csgo men det är vad det ser ut som

Permalänk
Medlem

LÄS innan du skriver. sa att det var samma under benchmarktestet på 3DMARK

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengan94:

LÄS innan du skriver. sa att det var samma under benchmarktestet på 3DMARK

Att det är likadant i benchmark är inget som motsäger att det är brist på AA som orsakar flimmer i kanterna på objekt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Att det är likadant i benchmark är inget som motsäger att det är brist på AA som orsakar flimmer i kanterna på objekt.

What he said! Det är med största sannolikhet AA'n som saknas.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengan94:

LÄS innan du skriver. sa att det var samma under benchmarktestet på 3DMARK

Ser ut som att vad du beskriver som flimmer och dålig grafik bara är helt vanlig grafik som det är tänkt att vara, förutom att kantutjämning är avstängt då.
Kan inte se något fel öht på screenshotet, förutom sjukt låg upplösning och brist på AA.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

har aa på nu, ingen större skillnad. eller ärligt tarlat ingen skillnad alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengan94:

har aa på nu, ingen större skillnad. eller ärligt tarlat ingen skillnad alls

Skillnad på grafiken eller skillnad på flimmret? Har du rätt upplösning? Filma och lägg upp?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengan94:

har aa på nu, ingen större skillnad. eller ärligt tarlat ingen skillnad alls

Kantutjämning kan bara göra en del av jobbet. Om du provar höja upplösningen, dra upp aa och af på max så ser du nog skillnad. Har du kollat att ccc inte är inställt att göra override på application settings och stänger av det åt dig?

Permalänk
Permalänk
Medlem

staketet försvinner ju längre bak jag kommer

Permalänk
Medlem

Jag ger mig, det där ser verkligen felaktigt ut. Kan aldrig tänka mig att det handlar om ett fysiskt fel på ditt grafikkort utan en inställning i ccc eller skev drivrutin eller fel på både 3dmark och csgo (osannolikt)
Fysiska fel på grafikkort ter sig mer som färgglada ränder som skär genom bilden på olika kreativa sätt eller spontana krascher till desktop eller reboot.

Permalänk
Medlem

någn annan med förslag?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hallå, tittade lite på listan, R9 280x har rekommenderad Watt på 600W då dock ditt nätagg bara producerar 530W. Inte tillräcklig med effekt kan leda till att GPUn inte klarar av att jobba korrekt vilket kan leda till flimmer. Så det kan vara värt att kolla upp.

Visa signatur

Intel i5 @ 4,5 Ghz l ASUS P8Z77-V l 16Gb Corsair vengece LP l MSI R9 280X 3GB Gaming l 2TB WD Black l 3TB WD Green l OCZ Agillity 3 120Gb SSD l Noctua NH-D14 l Corsair AX 850W l

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfa8897:

Hallå, tittade lite på listan, R9 280x har rekommenderad Watt på 600W då dock ditt nätagg bara producerar 530W. Inte tillräcklig med effekt kan leda till att GPUn inte klarar av att jobba korrekt vilket kan leda till flimmer. Så det kan vara värt att kolla upp.

Snälla, titta upp vad kortet samt system drar innan du glappar...

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Det är vad tillverkaren säger ja. Kolla testerna sweclockers gjort på kortet och se därefter hur hög watt som minst är rekommenderad, ligger långt över den.

Avinstallera och laddade hem de drivisarna du länkade utan resultat.
tacksam för all er hjälp hursomhelst!

Någon annan som kan lösa detta mysterium?

Permalänk
Medlem

Och du har kopplat signalkabeln från datorskräm till ditt graifkkort och inte till dit moderkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Snälla, titta upp vad kortet samt system drar innan du glappar...

Kortet drar runt 360W under belastning, med processor m.m så kommer det väldigt nära smärt gränsen för nätagget. Då kommer näragget att på ungefär 95% av vad det klarar vilket är jobbigt för nätagget och kommer då inte klara av att prestera på max under en längre tid.
Ville bara ge förslaget för att jag hade ett liknade problem med Radeon 7870 i CF sedan när jag bytte nätagget så blev det markant skillnad.

Visa signatur

Intel i5 @ 4,5 Ghz l ASUS P8Z77-V l 16Gb Corsair vengece LP l MSI R9 280X 3GB Gaming l 2TB WD Black l 3TB WD Green l OCZ Agillity 3 120Gb SSD l Noctua NH-D14 l Corsair AX 850W l

Permalänk
Medlem

Ser normalt ut. Staketet har med texture filtering och eventuellt även transparency antialiasing att göra. Höj kvaliteten på de inställningarna. Vet inte vad AMD kallar dem.

Permalänk
Medlem

men det är inte normalt. har spelet spelet på över 10 datorer och ingen får likvärdigt resultat med samma settings.