Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Wille1504:

Ja, alltså jag kommer så långt som att jag försöker dra in filen till extensions-fliken i chrome men chrome "godkänner" den inte ungefär.
Inget tillägg installeras även om jag drar dit .js filen

Märkligt. Det fungerar för mig.

Men ibland blir det så för mig att det är omöjligt att installera userscript. Man får ett gult felmeddelande högst upp i fönstret. Jag kommer tyvärr inte ihåg det just nu, men det är någonting med att det inte gick att komma åt profilen, tror jag. När det blir så måste jag starta om datorn.

Så mitt förslag (som du kanske redan provat) blir:

  1. Ta bort Better SweClockers.

  2. Starta om datorn.

  3. Prova att installera Better SweClockers igen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Hej!
Skulle det gå att få så att favoritlänkarna öppnas i en ny flik/fönster?
Kanske mha ett tillägg typ om det startar med utropstecken:

!Facebook === https://facebook.com

Edit: Här får man då göra allt själv!

Fick till det som jag ville:

Tillägg Rad 724: var current, name, url, startMatch, endMatch, newPage, catOpen = false; //La till newPage Original: var current, name, url, startMatch, endMatch, catOpen = false; Tillägg Rad 744 - 751: // Link newPage = name.match(/^!\s*.*/); //Tittar om det börjar på !, finns kanske bättre sätt? if (!!newPage) { name = name.replace("!",""); //Tar bort ! ur texten innan det skrivs ut i listan, igen, finns säkert bättre alternativ? elementHTML += '<option data-url="' + url + '" data-target="new">' + (!!name ? name : url) + '</option>'; } else { elementHTML += '<option data-url="' + url + '">' + (!!name ? name : url) + '</option>'; } Original: // Link elementHTML += '<option data-url="' + url + '">' + (!!name ? name : url) + '</option>'; Tillägg Rad 765: if (!!sOption.dataset.url) { if (!!sOption.dataset.target) { window.open( // Och här öppnar vi den i en ny flik/nytt fönster, beroende på hur webbläsaren tolkar _blank sOption.dataset.url, '_blank' ); } else { document.location.href = sOption.dataset.url; } } Original: if (!!sOption.dataset.url) { document.location.href = sOption.dataset.url; }

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av crille631:

Hej!
Skulle det gå att få så att favoritlänkarna öppnas i en ny flik/fönster?
Kanske mha ett tillägg typ om det startar med utropstecken:

!Facebook === https://facebook.com

Edit: Här får man då göra allt själv! http://static-cdn.jtvnw.net/jtv_user_pictures/chansub-global-...

Fick till det som jag ville:

Tillägg Rad 724: var current, name, url, startMatch, endMatch, newPage, catOpen = false; //La till newPage Original: var current, name, url, startMatch, endMatch, catOpen = false; Tillägg Rad 744 - 751: // Link newPage = name.match(/^!\s*.*/); //Tittar om det börjar på !, finns kanske bättre sätt? if (!!newPage) { name = name.replace("!",""); //Tar bort ! ur texten innan det skrivs ut i listan, igen, finns säkert bättre alternativ? elementHTML += '<option data-url="' + url + '" data-target="new">' + (!!name ? name : url) + '</option>'; } else { elementHTML += '<option data-url="' + url + '">' + (!!name ? name : url) + '</option>'; } Original: // Link elementHTML += '<option data-url="' + url + '">' + (!!name ? name : url) + '</option>'; Tillägg Rad 765: if (!!sOption.dataset.url) { if (!!sOption.dataset.target) { window.open( // Och här öppnar vi den i en ny flik/nytt fönster, beroende på hur webbläsaren tolkar _blank sOption.dataset.url, '_blank' ); } else { document.location.href = sOption.dataset.url; } } Original: if (!!sOption.dataset.url) { document.location.href = sOption.dataset.url; }

Dold text

Snyggt!! Fixar det. Men tänker mig nog hellre tre utropstecken, då man kanske (av någon oförutsägbar anledning) vill ha en länk vars namn börjar på ett utropstecken.

En eloge för din tydliga ändringslogg.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tack tack tack! Häpnadsväckande vilket arbete du lagt ner i detta!

10 av 10 disketter får du av mig! Utmärkt produkt!
Redaktionen borde köpa det här av dig!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Installerade det genom userscript.org inga problem.. nu ska jag bara försöka förstå vad det är för något.. ni vet svårt att lära sur gammal gubbe att sitta..

Btw: Kör med firefox..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Har tänkt lite, tycker swec fungerar väldigt bra nu men något som vore kul vore om man såg när något hände i en tråd man prenumererar på.

Alltså för mig så står det nu så här när jag trycker på min profil/ mitt namn:

Citat:

Nytt inlägg i Dagens fynd – BARA TIPS, INGEN DISKUSSION – läs första inlägget innan du postar

Om det stått ett klockslag efter så hade jag inte tryckt på den så många gåger då jag vetat att jag redan sett det fyndet

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Avstängd

F A N T A S T I S K T Tackar så jättemycket.

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem

Och när man väl kommer på att man måste uppdatera så ligger userscripts.org nere

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Kan ej ladda ner :/

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Installerade det genom userscript.org inga problem.. nu ska jag bara försöka förstå vad det är för något.. ni vet svårt att lära sur gammal gubbe att sitta..

Btw: Kör med firefox..

Jag tänkte precis som du men nyfikenheten tog överhand, och jag måste säga att jag använder flera av verktygen. Framförallt gillar jag "splitat" och länkning men även färgpaletten. Ska jag vara ärlig så finns det några funktioner kvar att testa för min del. Så jag antar att man kan lära oss gamla sura gubbar att sitta, bara belöningen är bra nog.

Permalänk
Medlem

Verkar som userscripts.org fortfarande ligger nere, typiskt när man var sugen på att testa detta.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av BrutalSwede:

Och när man väl kommer på att man måste uppdatera så ligger userscripts.org nere

Skrivet av WonderPlatoon:

Kan ej ladda ner :/

Skrivet av Zimbaa:

Verkar som userscripts.org fortfarande ligger nere, typiskt när man var sugen på att testa detta.

Jag ska försöka göra klart nästa version så snabbt som möjligt och ladda upp den – i ett inlägg om det behövs.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

———— Uppdatering: Better SweClockers v1.3.0 ————

  • Automatisk aktivering av Blargmodes mörka tema: Ställ in mellan vilka klockslag temat ska vara aktivt, så sköter Better SweClockers det automatiskt. Tack till Jockew1989. Se 3.6.2.

  • Möjlighet att använda Google istället för standardsökfunktionen. Kunde inte lösa det så att man kan trycka Enter i sökrutan, utan man får använda knappen G. Tipsa gärna om hur man kan få vanlig submit att fungera. Se 2.5.3.

  • Skriv !!! framför en favoritlänk så öppnas den i en ny flik. Tack till crille631. Se 3.5.

  • Gör bilder klickbara – gör bilder som inte redan ligger i länkar klickbara (se 2.5.4).

  • Luft mellan citat – den här knappen infogar extra radbrytningar mellan varje citat i textfältet. Praktiskt när man ska svara på flera inlägg separat.

  • Åtgärdat en bugg som gjorde att länken + Filterinställningar ibland blev trasig. Tack till BrutalSwede.

Sök med Google

Dold text

Då Userscripts.org ligger nere har Blargmode varit snäll och lagt upp filen på sin hemsida:

    » Ladda ner Better SweClockers v1.3.0 från Blargmodes hemsida

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Man tackar.

Blev hur fint som helst. Keep up the good work.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Noterade detta:

Om jag ändrar height till 22px samt padding till 0 2px på #betterSwecButtonSearchWithGoogle så ser det bättre ut:

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

———— Uppdatering: Better SweClockers v1.3.0 ————

  • Automatisk aktivering av Blargmodes mörka tema: Ställ in mellan vilka klockslag temat ska vara aktivt, så sköter Better SweClockers det automatiskt. Tack till Jockew1989. Se 3.6.2.

  • Möjlighet att använda Google istället för standardsökfunktionen. Kunde inte lösa det så att man kan trycka Enter i sökrutan, utan man får använda knappen G. Tipsa gärna om hur man kan få vanlig submit att fungera. Se 2.5.3.

  • Skriv !!! framför en favoritlänk så öppnas den i en ny flik. Tack till crille631. Se 3.5.

  • Gör bilder klickbara – gör bilder som inte redan ligger i länkar klickbara (se 2.5.4).

  • Luft mellan citat – den här knappen infogar extra radbrytningar mellan varje citat i textfältet. Praktiskt när man ska svara på flera inlägg separat.

  • Åtgärdat en bugg som gjorde att länken + Filterinställningar ibland blev trasig. Tack till BrutalSwede.

Dold text

Då Userscripts.org ligger nere lägger jag upp filen på Webs, som dock inte tillåter filer som slutar på .js. För att installera v1.3.0 laddar man ner filen, döper om den till bettersweclockers.user.js och gör sedan som vanligt (se avsnitt 1 i dokumentationen).

    » Ladda ner Better SweClockers v1.3.0

Blargmode har också varit snäll och lagt upp filen på sin hemsida, vilket innebär att man inte behöver byta namn på den:

    » Ladda ner Better SweClockers v1.3.0 från Blargmodes hemsida

Dold text

Tyvärr så är fortfarande länken till filterinställningarna trasig för mig i alla fall. (Kör 1.3.0)

Dold text
Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Efter uppdateringen till 1.3.0 slutade massa saker fungera. Utöver det på bilden funkar inte inställningspanelen eller redigeringsverktygen. Har du någon aning om vad som har hänt här?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av LemonIllusion:

Efter uppdateringen till 1.3.0 slutade massa saker fungera. Utöver det på bilden funkar inte inställningspanelen eller redigeringsverktygen. Har du någon aning om vad som har hänt här?
http://i.imgur.com/Nh9rC6x.png

Ett utmärkt exempel på hur dålig felhanteringen är: Om ett fel inträffar failar hela scriptet. Ska definitivt försöka förbättra det.

Printa gärna samma sida med konsolen uppe (F12 → Console) eller klistra in felmeddelandet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Ett utmärkt exempel på hur dålig felhanteringen är: Om ett fel inträffar failar hela scriptet. Ska definitivt försöka förbättra det.

Printa gärna samma sida med konsolen uppe (F12 → Console) eller klistra in felmeddelandet.

Så här eller?

Dold text

EDIT: Nej, nu fattade jag vad du ville ha.

Uncaught TypeError: Cannot read property 'replace' of null script.js:883 favoriteLinksElement script.js:883 favoriteLinks script.js:916 (anonymous function) script.js:2151 (anonymous function) script.js:2244

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Upplever lite olika problem med detta.

Kunde inte trycka "Gilla" på ett inlägg.
Ifall jag tryckte på en bild i en artikel öppnades aldrig bilden, snurran kom fram men bilden visas inte.

Stänger jag av Better Sweclockers fungerar båda dessa utan problem.

Använder Chrome 34.0.1847.131 m

"Gilla"

Uncaught TypeError: undefined is not a function combine.min.js?v=5:1 A.addHeaders combine.min.js?v=5:1 f.addHeaders combine.min.js?v=5:1 Taiga.Rpc.c.xhr combine.min.js?v=5:1 a.likePost combine.min.js?v=5:1 onclick

Bild

Uncaught TypeError: undefined is not a function jquery.min.js:4 c.defaultView.c.defaultView.getComputedStyle.bz jquery.min.js:4 f.extend.css jquery.min.js:4 (anonymous function) jquery.min.js:4 e.extend.access jquery.min.js:2 e.extend.access jquery.min.js:2 f.fn.css jquery.min.js:4 tb_position combine.min.js?v=5:3 imgPreloader.onload

Uncaught TypeError: undefined is not a function jquery.min.js:4 c.defaultView.c.defaultView.getComputedStyle.bz jquery.min.js:4 f.extend.css jquery.min.js:4 f.fx.cur jquery.min.js:4 g jquery.min.js:4 f.extend.dequeue jquery.min.js:2 (anonymous function) jquery.min.js:2 e.extend.each jquery.min.js:2 e.fn.e.each jquery.min.js:2 f.fn.extend.queue jquery.min.js:2 f.fn.extend.animate jquery.min.js:4 f.fn.(anonymous function) jquery.min.js:4 Newsticker.g.next combine.min.js?v=5:1 (anonymous function)

Lagt till felmeddelanden
Permalänk
Medlem

Såg inte illa ut. Enda direkta klagomålen jag kan komma med är den där "doge" memen, något sådant vill jag inte ha i ett tillägg Och sedan hade jag gärna sett att man kunde välja sökmotor, då jag själv absolut inte vill ha Google.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Riktigt bra gjort måste jag säga! Har inte hunnit testa sådär jätte mycket än så just nu har jag ingenting att klaga på, men återkommer om jag hittar något!

           wow                                                                                           
     much mod                                                      
                                       

                 
                                                                               very shibe          
                          so doge

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Zimbaa:

Upplever lite olika problem med detta.

Kunde inte trycka "Gilla" på ett inlägg.
Ifall jag tryckte på en bild i en artikel öppnades aldrig bilden, snurran kom fram men bilden visas inte.

Stänger jag av Better Sweclockers fungerar båda dessa utan problem.

Använder Chrome 34.0.1847.131 m

"Gilla"

Uncaught TypeError: undefined is not a function combine.min.js?v=5:1 A.addHeaders combine.min.js?v=5:1 f.addHeaders combine.min.js?v=5:1 Taiga.Rpc.c.xhr combine.min.js?v=5:1 a.likePost combine.min.js?v=5:1 onclick

Bild

Uncaught TypeError: undefined is not a function jquery.min.js:4 c.defaultView.c.defaultView.getComputedStyle.bz jquery.min.js:4 f.extend.css jquery.min.js:4 (anonymous function) jquery.min.js:4 e.extend.access jquery.min.js:2 e.extend.access jquery.min.js:2 f.fn.css jquery.min.js:4 tb_position combine.min.js?v=5:3 imgPreloader.onload

Uncaught TypeError: undefined is not a function jquery.min.js:4 c.defaultView.c.defaultView.getComputedStyle.bz jquery.min.js:4 f.extend.css jquery.min.js:4 f.fx.cur jquery.min.js:4 g jquery.min.js:4 f.extend.dequeue jquery.min.js:2 (anonymous function) jquery.min.js:2 e.extend.each jquery.min.js:2 e.fn.e.each jquery.min.js:2 f.fn.extend.queue jquery.min.js:2 f.fn.extend.animate jquery.min.js:4 f.fn.(anonymous function) jquery.min.js:4 Newsticker.g.next combine.min.js?v=5:1 (anonymous function)

Jag har exakt samma problem, fast bara på iPad: Många JavaScript-grejer, inklusive Gilla, klicka på bilder och Rätta artikel, fungerar inte. Jag har inte orkat undersöka det närmare då det är asjobbigt att felsöka på iOS. Så tack för felmeddelandena; de kan nog hjälpa mig lösa problemet!

Skrivet av Atlas Tasume:

Såg inte illa ut. Enda direkta klagomålen jag kan komma med är den där "doge" memen, något sådant vill jag inte ha i ett tillägg Och sedan hade jag gärna sett att man kunde välja sökmotor, då jag själv absolut inte vill ha Google.

Du kan stänga av Doge-knapparna i inställningsmenyn. Vilken sökmotor vill du ha istället för Google och varför?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Permalänk
Medlem

Imponerande arbete!

Permalänk
Medlem

Kan man få kika på koden? Riktigt bra jobbat. Du borde fakturera Sweclockers för ditt fantastiska arbete.

Visa signatur

An expert is a man who has made all the mistakes which can be made, in a narrow field.
Niels Bohr

Permalänk
Medlem
Skrivet av akashi:

Kan man få kika på koden? Riktigt bra jobbat. Du borde fakturera Sweclockers för ditt fantastiska arbete.

Det är väl bara att öppna .js dokumentet man laddar ner.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Någon som provat installera skriptet i Comodo Dragon? Jag får det inte att funka, går in i dragon://extensions och drar över .js-filen, då står det till och med en ruta med "Drop to Install", men så fort jag släpper .js-filen så öppnas den bara upp som en text i en ny flik.

Tips?

EDIT: Nävermajnd, jag hade råkat döpa om filen till "bettersweclockers.js" och då funkar det uppenbarligen inte. Döpte filen till 429010.user.js så gick det fint sen.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av LemonIllusion:

Så här eller?

EDIT: Nej, nu fattade jag vad du ville ha.

Uncaught TypeError: Cannot read property 'replace' of null script.js:883 favoriteLinksElement script.js:883 favoriteLinks script.js:916 (anonymous function) script.js:2151 (anonymous function) script.js:2244

Kan du posta en bild på dina inställningar för Better SweClockers?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Kan du posta en bild på dina inställningar för Better SweClockers?

Problemet finns inte längre så vet inte om det skulle vara någon idé. Bytte till 1.2.2 och sedan tillbaka till 1.3 och då fungerade allting igen.
Här är bilderna iaf.
http://i.gyazo.com/3e53783bc3192387a95e8d39292a058c.png
http://i.gyazo.com/19e4ae6d5133bc2a3e865077e7abdd02.png

Dold text
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.