g2play.net, skojarföretag!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ectazy:

Alla har heller inte samma ekonomiska möjligheter som du kanske har.

Arbetslösa har råd med ett eller två spel i månaden, likaså de flesta som pluggar.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Din kompis har ju trots allt fått spela ett antal månader.

Nu ska jag komma och beslagta din dator, det gör väl inget? Du har ju trots allt fått använda den ett antal gånger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreez:

Nu ska jag komma och beslagta din dator, det gör väl inget? Du har ju trots allt fått använda den ett antal gånger?

Gärna om jag får pengarna tillbaka/tillgodokvitto. Då kan jag köpa bättre delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Arbetslösa har råd med ett eller två spel i månaden, likaså de flesta som pluggar.

När jag studerade hade jag lite över 1000kr kvar varje månad efter att alla räkningar var betalda. Det räckte inte till mat, hygienartiklar och kläder. Föräldrarna fick bidra med en vinterjacka så att jag skulle kunna läka mina kylskador. Nu när man är arbetslös får jag inga pengar alls pga alla jävla karenstider! Mitt enda stora nöje under dessa år var att bygga en dator, där rök mina besparingar jag gjort som ett barn men det var värt det <3

Ursäkta mitt off-topic inlägg men jag stör mig på att sanningen inte når ut.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ectazy:

Företagen tjänar fortfarande mer på att jag köper det från g2play än att jag tankar det olagligt.

Det är ju det som är problemet. Det finns ett exempel från Natural Selection 2 där den inställningen faktiskt kostade utvecklaren massa pengar. De fick betala för stulna nycklar. Det var alltså inte bara en fråga om utebliven inkomst utan de fick betala för att någon köpt nycklar med stulna kort.

När du köper från udda kanaler ska du nog räkna med att de som får pengar är den som säljer och ingen annan. Det kan lika gärna vara stulna nycklar, crackade nycklar eller i bästa fall, gråimport från lågprisländer. Så i bästa fall lurar du utvecklaren på delar av pengarna. I värsta fall så kastar du pengar på organiserad brottslighet. Låter som en rätt dålig deal oavsett tycker jag. Lite som att köpa hemelektronik från bakluckan på en svart skåpbil i en mörk gränd.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det är ju det som är problemet. Det finns ett exempel från Natural Selection 2 där den inställningen faktiskt kostade utvecklaren massa pengar. De fick betala för stulna nycklar. Det var alltså inte bara en fråga om utebliven inkomst utan de fick betala för att någon köpt nycklar med stulna kort.

När du köper från udda kanaler ska du nog räkna med att de som får pengar är den som säljer och ingen annan. Det kan lika gärna vara stulna nycklar, crackade nycklar eller i bästa fall, gråimport från lågprisländer. Så i bästa fall lurar du utvecklaren på delar av pengarna. I värsta fall så kastar du pengar på organiserad brottslighet. Låter som en rätt dålig deal oavsett tycker jag. Lite som att köpa hemelektronik från bakluckan på en svart skåpbil i en mörk gränd.

Nu var ju ns2 somsagt ett unikt fall hos g2play. Andra spel är vanligtvis köpta i ryssland för lägre kostnad. Då har allstå utvecklarna fått in pengar av g2play som köpt det och unboxat och tagit keyn.
G2play är somsagt ett perfekt komplement för online spel som inte går att piratkopiera.

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

När jag studerade hade jag lite över 1000kr kvar varje månad efter att alla räkningar var betalda. Det räckte inte till mat, hygienartiklar och kläder. Föräldrarna fick bidra med en vinterjacka så att jag skulle kunna läka mina kylskador. Nu när man är arbetslös får jag inga pengar alls pga alla jävla karenstider! Mitt enda stora nöje under dessa år var att bygga en dator, där rök mina besparingar jag gjort som ett barn men det var värt det <3

Ursäkta mitt off-topic inlägg men jag stör mig på att sanningen inte når ut.

Inte för att vara sådant, men vederbörande skriver enbart för att vara ett troll.

Skrivet av Dwightschrute:

Arbetslösa har råd med ett eller två spel i månaden, likaså de flesta som pluggar.

I see what ya' did thaaar' !

Är en klar 'trollbait'. Då det är gravt generaliserande samt slår mot en stor andel av de som sitter på Sweclockers. Personligen så har jag varit arbetslös och fått mina 130sek/dag (2600/månad) och inget bostadsbidrag eller annat på grund av att jag haft sparat kapital. När man är studerande får man studiebidraget vilket är runt 26000sek/år (Kan inte exakta summan). Detta lär knappast räcka till hyra, mat, och andra förnödigheter. Men självklart kan man ju ta lån. Problemet är ju att lån kan alla ta, men det verkar inte folk förstå i allmänhet.

Tillbaka till topic: G2Play handlar jag av ibland, då det helt enkelt är jäkligt mycket billigare. Sedan så finns det andra butiker jag handlar mer av, men självklart så handlar det mycket om vem som har bäst erbjudande. Att G2Play köpte in en jävla massa nycklar av någon källa, och dessa visade sig vara stulna av NS2 tycker jag inte skall reflectera så negativt över G2Play, då det är hur deras affärssystem fungerar. Köp billigt, lägg på några €/£/$ och sälj.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Arbetslösa har råd med ett eller två spel i månaden, likaså de flesta som pluggar.

När jag var arbetslös hade jag omkring 1000kr i månaden till mat, kläder och nöjen. Bara maten kostar mycket om man inte är sugen på äta nudlar eller spannmål 3 gånger om dagen...

Skrivet av Ecfor:

När jag studerade hade jag lite över 1000kr kvar varje månad efter att alla räkningar var betalda. Det räckte inte till mat, hygienartiklar och kläder. Föräldrarna fick bidra med en vinterjacka så att jag skulle kunna läka mina kylskador. Nu när man är arbetslös får jag inga pengar alls pga alla jävla karenstider! Mitt enda stora nöje under dessa år var att bygga en dator, där rök mina besparingar jag gjort som ett barn men det var värt det <3

Ursäkta mitt off-topic inlägg men jag stör mig på att sanningen inte når ut.

Varit i liknande sits och jag tror de flesta har varit där någon gång. Tror det börjat bli vanligt bland ungdomar nu när den svenska arbetsmarknaden har störtat senaste 5-6 åren.

Skrivet av Ectazy:

Alla har heller inte samma ekonomiska möjligheter som du kanske har.

GMG har varit billigare än g2play de flesta gånger på pre orders. Det är inte heller säkert att du får nyckeln av g2play på releasedagen om det släpps vid olika tillfällen i asien.
Har personligen inte använt g2play till annat än timecards sedan jag började handla på GMG. Nästan allt är billigare där och i kombination med steamrea är det ofta snorbilligt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ectazy:

Nu var ju ns2 somsagt ett unikt fall hos g2play. Andra spel är vanligtvis köpta i ryssland för lägre kostnad. Då har allstå utvecklarna fått in pengar av g2play som köpt det och unboxat och tagit keyn.
G2play är somsagt ett perfekt komplement för online spel som inte går att piratkopiera.

Perfekt komplement till vad? Varför inte bara köpa det av en seriös aktör istället? I vissa fall är det ju bättre att pirata spelet så hamnar inte massa pengar i händerna på suspekta bolag. Den typen av handel borde inte finnas för den skadar industrin. Du tror seriöst att NS2 var enda gången som någon fått tag på nycklar på olagligt vis?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Perfekt komplement till vad? Varför inte bara köpa det av en seriös aktör istället? I vissa fall är det ju bättre att pirata spelet så hamnar inte massa pengar i händerna på suspekta bolag. Den typen av handel borde inte finnas för den skadar industrin. Du tror seriöst att NS2 var enda gången som någon fått tag på nycklar på olagligt vis?

Perfekt komplement för dom spelen jag inte kan piratkopiera. Jag tror fortfarande att utvecklaren tjänar mer på att jag köper gråimport från g2play än laddar ner det. Förutom ns2 då.

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ectazy:

Nu var ju ns2 somsagt ett unikt fall hos g2play. Andra spel är vanligtvis köpta i ryssland för lägre kostnad. Då har allstå utvecklarna fått in pengar av g2play som köpt det och unboxat och tagit keyn.
G2play är somsagt ett perfekt komplement för online spel som inte går att piratkopiera.

Perfekt komplement för de som är super snåla och har lite av en gråzon i plånboken.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

jag skulle alldrig köpa från g2play men var inne på deras sida nyss och såg det här.
Moneyback guarantee: If your CD key is not working - you are entitled to a prompt refund or exchange - whichever you prefer. You will not find this guaranteed anywhere else.

Permalänk
Medlem

Har handlat mina PC spel exklusivt så här de senaste 2 åren typ. Det är äntligen rimliga priser, får nyckeln direkt i mailen och behöver inte vänta på någon brevbärare. Skulle aldrig köpa ett spel från steam/origin, skyhöga priser. Har även aldrig haft något problem med G2PLAY eller liknande sidor, de bad om legitimation en gång eftersom de får många som försöker lura dem och det var inga problem tycker jag.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Köpte L4D2 från g2play för några år sedan. Nyckeln var redan använd. Kontaktade g2play och sade att nyckeln redan var använd och att jag ville ha en ny eller pengarna tillbaka. De sade att de ville ha screenshots och sånt, ja, hela grejen. Skickade dem det. Sen ville de ha användaruppgifterna till mitt steamkonto så de kunde testa själva. Jag gav dem användaruppgifterna. De sade att mina användaruppgifter inte fungerade och att emailadresser inte kunde vara ens loginnamn. Om de faktiskt testade eller inte vet jag inte men det verkade som om att de försökte komma undan i alla fall, för jag vet ju för sjutton vad jag loggar in på steam med. De vägrade ge mig mina pengar tillbaka och jag betalade alltså 120~ någonting kronor för en redan använd steamnyckel. Skoj.

Som tur var så betalade jag med paypal så jag fick tillbaka 80 kronor i alla fall eftersom Paypal inte heller tyckte att det var okej. För detta blev jag sedan bannad från g2play, men de skickar fortfarande ut reklammail till mig.

Undvik g2play.

ge dom aldrig dina inloggningsuppgifter, någonsin!
sen ska dom inte kunna logga in i vilket fall på steam då det är skyddat, deras dator måste godkännas genom sms eller mailkod etc.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dalton Sleeper:

ge dom aldrig dina inloggningsuppgifter, någonsin!
sen ska dom inte kunna logga in i vilket fall på steam då det är skyddat, deras dator måste godkännas genom sms eller mailkod etc.

OM Steam Guard är aktiverat, ja.

Permalänk
Medlem

Jag handlade windows licens nycklar hos g2play på den tiden dom sålde sånt. Alla nycklarna vart ogiltiga efter 1-2år, efter kontakt med MS-support var dom alla MSDNAA nycklar. Jävla hycklare är g2play, har aldrig handlat av dom igen.

Permalänk
Inaktiv

Kan använda sunt förnuft och inte handla av g2play.net, men visst vill man stödja skojarföretag och därtill riskera köpa stulna nycklar och annat krångel, så gör det. Eller lägg några tior till och köp av några som är seriösa istället. Om man vet detta, varför handlar man? Hur svårt är det att läsa om all skit som g2play gör och istället köpa av någon annan?

Bidra inte till ännu sämre lönsamhet för de som tillverkar genom att handla i gråzoner. Så dåligt med pengar har ni inte.

Och sen att dom ber om user/pass till steamkonto..jeeeezz..

Permalänk
Medlem

Men undviker man inte ban om man köper EU-nycklar? De räknas väl inte som ryska?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Mina erfarenheter med G2play har varit för det mesta positivt.
Har köpt ungefär 7 olika nycklar därifrån och för det mesta gick galant! Däremot så hände det att de i samband med bf4 releasen skickade en ogiltig nyckel.

När jag sedan kontaktade dem och förklarade situationen som så att jag har fått en ogiltig nyckel, så bad dem mig prinstscreena alla mina spel i Origin
(Deras otroligt kassa sätt att bekräfta ifall jag hade den aktiverad eller inte)

Efter det så skickade dem en nyckel som även den var fel, jag besvarade dem med ett välformulerat ganska så argt mail och jag fick sedan en till nyckel men återigen så var den ogiltig.
Tillslut så blev det rätt dock och jag fick min nyckel. Men det var nu flera dagar efter releasen.

Som en liten summering så lär jag nog absolut fortsätta handla via g2play då dem nu har bevisat för mig att de ändå kan fixa sina misstag.
Men jag lär nog inte köpa på releasen från dem igen, lär nog inte heller förhandsboka.

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Medlem

kag har inte läst igenom alltihopa för de är så mycket men jag köpte mw3 därifrån och efter typ en vecka gick de inte å spela de längre.. tänker inte köpa spel därifrån igen. för ja tjänar inte på att köpa ett spel där förstsen köpa de igen på enseriös butik

Permalänk
Medlem

Har personligen köpt spel på G2play för €221.92 (Kollade order history).
Aldrig haft några problem med dem, annat än någon långsam leverans när jag köpte assassin's creed.

Det är väll inte det mest seriösa av företag, antar att det är en hel del stulna nycklar från deras "leverantörer", men man får spelen till ett bra pris och fungerar dem inte så ersätter de dig med ett nytt eller samma spel.

Men för er som verkligen värderar att ha spel som inte försvinner från steam osv så skulle jag nog inte rekommendera G2Play, köp direkt från steam istället.

Visa signatur

CASE: Fractal Design Define R4 H2O: Corsair H80i w/2x Gentle Typhoon @ 1850rpm
CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,2GHz MOBO: MSI Z77A-GD65 ATX
GFX: MSI HD7950 TwinFrozr III SSD: Samsung SSD Basic 840 250GB
RAM: 2x4GB Corsair Dominator Platinum @ 1600MHz HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm
PSU: Fractal Design Newton R3 800W 80+ Platinum OS: Windows 7 Home Premium

Permalänk

jag har köpt säkert 30 spel från dom,inga problem överhuvudtaget.
dom är verkligen en skänk från ovan tycker jag,köpa nya spel för halva priset.

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Har några spel från g2play i mitt Steam-bibliotek. Bara hålla tummarna att de inte försvinner då. Lär inte handla av dem i fortsättningen.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk

har handlat bra många spel från g2play, inklusive natural selection2 och det funkar fortfarande

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Har handlat spel hos G2Play i 2 år, har 17 st på steam och 6 på origin från dom och har aldrig haft ett enda problem..
Dom har förövrigt en svensk sida nu Fast2play..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 // Intel Core i7 3770K @ 4,2 GHz + Cooler Master Hyper 212 EVO // GPU: Gigabyte GeForce GTX 780 Ti Windforce @ 1020 MHz // RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz // MB : ASRock Z77 EXTREME4, ATX // PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000W 80+ Bronze Modulär // SSD: 120GB Intel 520 // HDD: 1,5 TB WD Caviar Black // OS: Win7 64 Ultimate Skärm: Acer 24'' TFT GD245HQAbid 120Hz

Permalänk
Medlem

kan väl lika gärna skriva om mina erfarenheter

har köpt ett 10-tal spel över några år. Det har funkat bra, alltid fått mina nycklar inom några minuter.

Problemet jag haft (det enda): Förra Februari förbokade jag Rainbow Six: Patriots. När jag nu i februari (ett år senare) hörde att spelet försenats till MINST 2015 så mailade jag G2Play och sa att jag ville avboka min order. Inga problem, men de betalar bara tillbaka med Reward Points.

Ok, fine. jag kommer ändå köpa något mer spel där tänkte jag, och tog emot reward points motsvarande 250kr-ish. Såg poängen på mitt konto, och tänkte att de får sitta där några dagar sen ska jag köpa mig nått kul.

Detta var i samma veva som sidan fick en ny design: Poäng på kontot: Gammal design. Boom, dagen efter, ny design på sidan. Och tomt konto. Mina poäng var borta. Problem med migreringen tänkte jag. Kontaktade deras chat, och inom några minuter fick jag tillbaka poängen på nya sidan igen. So far so good.

Men återigen, dagen efter, poängen borta - med en notis "adjustement rewards points -2500" som om att någon manuellt plockat bort poängen. Återgien kontakt med support. Återigen kom poängen in. Den här gången valde jag att spendera poängen direkt.

Visst, man kunde förboka ett spel för 250kr men det ger problem om man vill avboka. så det kommer jag inte göra igen på G2Play (förmodligen inte ens via andra kanaler. jag har lärt mig läxer med exempelvis BF4...)...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Det är ju det som är problemet. Det finns ett exempel från Natural Selection 2 där den inställningen faktiskt kostade utvecklaren massa pengar. De fick betala för stulna nycklar. Det var alltså inte bara en fråga om utebliven inkomst utan de fick betala för att någon köpt nycklar med stulna kort.

När du köper från udda kanaler ska du nog räkna med att de som får pengar är den som säljer och ingen annan. Det kan lika gärna vara stulna nycklar, crackade nycklar eller i bästa fall, gråimport från lågprisländer. Så i bästa fall lurar du utvecklaren på delar av pengarna. I värsta fall så kastar du pengar på organiserad brottslighet. Låter som en rätt dålig deal oavsett tycker jag. Lite som att köpa hemelektronik från bakluckan på en svart skåpbil i en mörk gränd.

Men... antingen köper jag spelet billigt via Kinguin.net (från t ex G2play) eller så köper jag inte spelet alls - utan tankar i värsta fall. Precis av samma anledning är spelen billigare i Ryssland och i vissa delar av Asien. Summa summarum så får ju faktiskt utvecklarna in pengar pga att jag kan köpa billiga spel från Hong Kong. Skulle den möjligheten inte finnas hade de inte fått in några pengar alls. Titta på Steams priser t ex. Det är ju komik att man hittar spel där för 400-600 kronor som i en vanlig butik säljs för 149 spänn.

De som snackar om att det är skumt för det är billigt borde väl tänka tvärtom - något är skumt när Steam tar "ockerpriser" för sina spel.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk

Köpt massor utav spel via g2p och endast en gång var det strul med en kod jag fick då det stod att den redan använts.
Kundsupporten var riktigt snabb och hade öppet 24/7 och hjäpte mig få tillbaka mina pengar.

Hitills har jag bara positivt att säga om dem.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TimMy2003:

Köpt massor utav spel via g2p och endast en gång var det strul med en kod jag fick då det stod att den redan använts.
Kundsupporten var riktigt snabb och hade öppet 24/7 och hjäpte mig få tillbaka mina pengar.

Hitills har jag bara positivt att säga om dem.

Intressant att du ser det som positivt att de säljer nycklar som kanske redan är använda, oavsett om de nu gav tillbaka pengarna.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxieboy:

Men... antingen köper jag spelet billigt via Kinguin.net (från t ex G2play) eller så köper jag inte spelet alls - utan tankar i värsta fall. Precis av samma anledning är spelen billigare i Ryssland och i vissa delar av Asien. Summa summarum så får ju faktiskt utvecklarna in pengar pga att jag kan köpa billiga spel från Hong Kong. Skulle den möjligheten inte finnas hade de inte fått in några pengar alls. Titta på Steams priser t ex. Det är ju komik att man hittar spel där för 400-600 kronor som i en vanlig butik säljs för 149 spänn.

De som snackar om att det är skumt för det är billigt borde väl tänka tvärtom - något är skumt när Steam tar "ockerpriser" för sina spel.

Det är bättre du inte köper spelet överhuvudtaget. Det är inte så att speltillverkaren tackar dig för att du köper det ifrån dom...