Söker farmers för Horadric Cache

Permalänk

Söker farmers för Horadric Cache

Kör man 4st på Normal (Adventure Mode) så tar man sig igenom bountys relativt snabbt och därmed får man många Horadric Cache. Någon som vill vara med? Det är bara lönsamt om man är 4st.

Permalänk
Medlem

ja det borde man göra, har addat dig.

Permalänk
Medlem

Inte nu, men gärna senare ikväll! trickeh#1488

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Är också på i kväll.

Bailey#2549

Permalänk
Medlem

Jag kan nog haka på senare ikväll, om inte kan ni ju adda iaf
Bigboris#2888 kör mest Wizard just nu 600k obuffat med meteors och frozen orb.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Ett tips är att när ni är klara så ska ni bege er till respektive akter och ta upp kartan på varje wp där bountys är klara. Tryck på TAB och wips så ser ni ifall det droppat en legendary där. Stor stjärna visar.
Har kört detta med polarna ett par dagar nu och hittat säkert 10 legs...
Detta tar ca 1 min att kolla igenom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Nedfryst:

Ett tips är att när ni är klara så ska ni bege er till respektive akter och ta upp kartan på varje wp där bountys är klara. Tryck på TAB och wips så ser ni ifall det droppat en legendary där. Stor stjärna visar.
Har kört detta med polarna ett par dagar nu och hittat säkert 10 legs...
Detta tar ca 1 min att kolla igenom.

Skickades från m.sweclockers.com

Menar du att man ska teleportera sig till varje WP, där det har varit en bounty, och kolla kartan efter legendary-ikonen?

OnT: Kan tyvärr inte i kväll, fick förhinder. Men jag ska försöka komma ihåg att lägga till er ändå, vill gärna ösa på med sådana här bounty-runs framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Menar du att man ska teleportera sig till varje WP, där det har varit en bounty, och kolla kartan efter legendary-ikonen?

OnT: Kan tyvärr inte i kväll, fick förhinder. Men jag ska försöka komma ihåg att lägga till er ändå, vill gärna ösa på med sådana här bounty-runs framöver.

Precis. Räcker att porta dit,tryck på TAB, har det droppat så ser du det på kartan oavsett hur långt bort den är i zonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nedfryst:

Ett tips är att när ni är klara så ska ni bege er till respektive akter och ta upp kartan på varje wp där bountys är klara. Tryck på TAB och wips så ser ni ifall det droppat en legendary där. Stor stjärna visar.
Har kört detta med polarna ett par dagar nu och hittat säkert 10 legs...
Detta tar ca 1 min att kolla igenom.

Skickades från m.sweclockers.com

Gäller dock bara på kistor(och liknande), de jävlarna har man sällan tid att öppna när caches ska farmas

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Nedfryst:

Precis. Räcker att porta dit,tryck på TAB, har det droppat så ser du det på kartan oavsett hur långt bort den är i zonen.

Men om de har droppat på en högre eller lägre nivå så antar jag att de inte syns? Exempelvis om en bounty innefattar att man ska rensa alla mobs i level 2 av en grotta medan WP:n såklart inte ligger på samma nivå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Men om de har droppat på en högre eller lägre nivå så antar jag att de inte syns? Exempelvis om en bounty innefattar att man ska rensa alla mobs i level 2 av en grotta medan WP:n såklart inte ligger på samma nivå.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej,, men du kommer ju ändå att få fler legendarys än om du inte gjorde det alls. Vill du få alla kanske det är enklast om du gör alla bountys själv

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Skrivet av Se33:

Nej,, men du kommer ju ändå att få fler legendarys än om du inte gjorde det alls. Vill du få alla kanske det är enklast om du gör alla bountys själv

Naturligtvis! Det var ett bra tips han gav, inget snack om saken.

Permalänk

Hur effektivt är detta? Samt är det bättre att öppna dessa cases i tornament 6? eller spelar det ingen roll?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Hur effektivt är detta? Samt är det bättre att öppna dessa cases i tornament 6? eller spelar det ingen roll?

Tidigare fanns det en bugg som gjorde att Caches du fick på normal droppade Imperial Gems om du öppnade dom på torment. Men nu är detta fixat, så nej. Det är lika bra att öppna dom på normal.

Permalänk
Medlem

Jag är gärna på ikväll efter 18:00, Morocia#2935 , Wizard med 800-900K dps buffad.

Visa signatur

Corsair TX 650W > Gigabyte GA-P55A-UD4 > Antec Three Hundred> i5 750 @ 2.66GHz > Corsair 8GB 1600MHz XMS3 > Powercolor psc+ 5770 1gb DDR5 > 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med någon gång och farmar act 2. Vill ha handskarna någon gång.. sunq#2308

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av Naxos:

Tidigare fanns det en bugg som gjorde att Caches du fick på normal droppade Imperial Gems om du öppnade dom på torment. Men nu är detta fixat, så nej. Det är lika bra att öppna dom på normal.

Skrivet av SunQ:

Jag är gärna med någon gång och farmar act 2. Vill ha handskarna någon gång.. sunq#2308

Spelar det roll vilken Act man farmar och hur looten från lådorna ser ut?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre o köra Torment I? Eller spelar det någon roll om man kör på Normal eller Torment I om man ska farma dessa Horadric. Jag minns när jag körde med en polare som var lvl 58 på normal och när jag väl öppnade Horadric så var saker på lvl 58 - 60. Tänkte det det ökar chansen att på legendary med Horadric eller om det går lika bra att köra på normal.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Är det inte bättre o köra Torment I? Eller spelar det någon roll om man kör på Normal eller Torment I om man ska farma dessa Horadric. Jag minns när jag körde med en polare som var lvl 58 på normal och när jag väl öppnade Horadric så var saker på lvl 58 - 60. Tänkte det det ökar chansen att på legendary med Horadric eller om det går lika bra att köra på normal.

Du får bättre gems / högre leg drop i torment, samt tomrent legs. Annars äre samme skit i dom.

Permalänk
Medlem

Torment bounties är smartare då dom kan innehålla dom nya setdelarna och Horadric specific legendaries!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Gäller dock bara på kistor(och liknande), de jävlarna har man sällan tid att öppna när caches ska farmas

För att förtydliga lite, man får alltså loot från kistor även om man inte är i närheten? men det gäller inte mobs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

För att förtydliga lite, man får alltså loot från kistor även om man inte är i närheten? men det gäller inte mobs?

Jag fick då loot från mobs när jag inte var i närheten när dem dödade honom. Samma sak med kistor, en gång var jag långt bort och plötsligt så dök det upp stjärna på kartan.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Skrivet av Taft:

Jag fick då loot från mobs när jag inte var i närheten när dem dödade honom. Samma sak med kistor, en gång var jag långt bort och plötsligt så dök det upp stjärna på kartan.

Frågan är om detta även gäller om man är på andra kartor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

För att förtydliga lite, man får alltså loot från kistor även om man inte är i närheten? men det gäller inte mobs?

Ja.
Vet ej hur det är med legendary, men vi får då fan inte ens guld i samma zon om man är lite över en skärm bort(testat massvis).
Aldrig haft loot i andra zoner än det som kommer från kistor. Hört många säga samma.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag är också på.

Normal:
600k tempest-rush monk. Farmar bounties riktigt fort.

Torment:
1,4m dmg Wiz

Så jag är på oavsett.

Lowflow#2804

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Torment bounties är smartare då dom kan innehålla dom nya setdelarna och Horadric specific legendaries!

Dom flesta farmar bounties för gloves of worship, och då är normal betydligt smartare.

Permalänk
Medlem

Det funkar inte längre att öppna Caches i Torment för bättre drops.
Men legendaries kan fortfarande droppa på andra kartor och Akter än den där du är i. Så du borde gå och titta omkring i alla akter och quests områden ni varit i, så ni inte missar något nice.

Fick 1 av mina Zuni set delar genom att titta igenom andras akter och quests.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Jag kommer lira ikväll. Så ifall någon vill köra act 2 med mig (split farming) så vore det fantastiskt.

Normal eller T1 funkar för mig.

sunq#2308 (har jag redan skrivit men bara för att påminna )

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Är på lite split farm, kör helst act 1 eller 3 men allt funkar, är inte kräsen

Skicka en invite!
drawlz#1345

Visa signatur

Du har redan tackat ja!