Tre och förnyande av utgånget mobilabonemang

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Är nog ganska många som saknar inkomst?

Exakt. Kass.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Exakt. Kass.

Finns inte tillräckligt arbeten.

OnT: Valde halebop under kampanj och ger 449:- i månaden för Halebop rubbet. 6000sms/mms 600samtal och 3GB data i LTE. Samt en galaxy s4. (Som jag paja och fick iFån 5s från försäkring) tycker det funkar skitbra, delar ju nät med Telia.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Jag ringde för att säga upp mitt 3 Total 349 kr/mån, men också för att se om och vad de kunde erbjuda mig om jag fortsatte vara kund hos dem. Jag vet nämligen att de flesta telekombolagen brukar vara ganska måna om att en ska fortsätta vara kund hos dem. De kunde erbjuda mig en Nokia Lumia 1020 och samma abonnemang för 49 kr mer per månad, något som jag inte lockades nämnvärt av. Det slutade med att jag inte tog någon ny telefon men behöll Total-abonnemanget och att de matchade min månadskostnad mot Halebops Rubbet Liten, dock med den skillnaden att jag fick 1 GB surf i stället för 10 GB. Mindre surf gjorde mig inget alls eftersom jag sällan kommer upp i ens 0,5 GB per månad

Så läs på lite om vad konkurrenterna har att erbjuda, ring upp och gör dig beredd på att förhandla lite vet jag!

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

3 var ett mycket bra bolag med utmärkt support och kundbemötande för kanske 5år sedan men det har gått utför sedan dess. Har man ett äldre abonnemang så ska man vara rädd om det då villkoren och priserna för mobil surf bara blir sämre och mer begränsade med tiden, med allt snävare begränsade datamängder och högre priser i sann amerikansk anda.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, hade ett abonnemang som hade kampanjpris som jag ville förlänga.
Hade samtalen i pott och "fri surf". (Dock hos telenor)

Tyvärr var dom ju varken villiga att låta mig ha priset eller fri surf kvar.
Säljaren tyckte att ett abb för 599 skulle passa mig kanonbra, då jag får en ny telefon och fria samtal. När jag då förklarade att jag inte ens ringde upp min pott på 350:- samt att den inkluderat en avbetalning på en lur de senaste två åren och gett mig fri surf, och han på fullaste allvar inte förstod försämringen det innebar, så gav jag upp och bytte operatör.

Fria samtal är ingenting man kan sälja på längre, skälet till att dom kan ge fria samtal är ju för att samtalen överlag minskat såpass mycket. Data är vad man använder nuförtiden...

Tyvärr verkar kundvård inte vara någonting operatörerna bryr sig om, allt handlar bara om att låsa in folk i nästa 24 månadersplan, och enklaste sättet där är att erbjuda den "bästa" luren och nått halvtaskigt abonnemang för folk verkar ju köpa ändå.

Det slutade med att portera in numret till jobbet och köra ett företagsabb för där fick man 50gig i månaden, något dom inte ens erbjöd privatpersoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

3 var ett mycket bra bolag med utmärkt support och kundbemötande för kanske 5år sedan men det har gått utför sedan dess. Har man ett äldre abonnemang så ska man vara rädd om det då villkoren och priserna för mobil surf bara blir sämre och mer begränsade med tiden, med allt snävare begränsade datamängder och högre priser i sann amerikansk anda.

Håller med där, Tre var ett väldigt bra företag dom första åren men efterhand som dom blev mer och mer etablerade i Sverige och inte längre "the little guy" på marknaden så blev dom också mer och mer låsta/ovilliga att göra "specialare".

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BasseBaba:

Jag hade samma problem, hade ett abonnemang som hade kampanjpris som jag ville förlänga.
Hade samtalen i pott och "fri surf". (Dock hos telenor)

Tyvärr var dom ju varken villiga att låta mig ha priset eller fri surf kvar.
Säljaren tyckte att ett abb för 599 skulle passa mig kanonbra, då jag får en ny telefon och fria samtal. När jag då förklarade att jag inte ens ringde upp min pott på 350:- samt att den inkluderat en avbetalning på en lur de senaste två åren och gett mig fri surf, och han på fullaste allvar inte förstod försämringen det innebar, så gav jag upp och bytte operatör.

Fria samtal är ingenting man kan sälja på längre, skälet till att dom kan ge fria samtal är ju för att samtalen överlag minskat såpass mycket. Data är vad man använder nuförtiden...

Tyvärr verkar kundvård inte vara någonting operatörerna bryr sig om, allt handlar bara om att låsa in folk i nästa 24 månadersplan, och enklaste sättet där är att erbjuda den "bästa" luren och nått halvtaskigt abonnemang för folk verkar ju köpa ändå.

Det slutade med att portera in numret till jobbet och köra ett företagsabb för där fick man 50gig i månaden, något dom inte ens erbjöd privatpersoner.

Telenor fick som de ville. Nämligen att få dig säga upp ditt abonnemang. Du hade det åtråvärda pott399 med riktigt fri surf upp till 16Mbit/S. De brukar försöka att få folk byta ifrån sina 'fri surf'-abonnemang till nya, dyra, abonnemang med begränsad surf.

Skickades från m.sweclockers.com