Skullcandy vs Beats by Dr Dre

Permalänk

Skullcandy vs Beats by Dr Dre

Har läst lite om både på prisjakt, och vad jag sett har folk skrivit ner skullcandy totalt att kvalitén suger, ljudet suger, hålller max nån månad osv. Och dr. dre ska vara så mycket bättre.

Jag har både Skullcandy och Dr Dre hörlurar och jag är chockad över skillnaden, där Skullcandy vinner i häst längder hur mycket bättre ljudet är än Beats.

Har haft mina Skull Candy nog i 5 år och dom fungerar fortfarande skitbra, och ljudet är suveränt. Kan dock inte säga att dr dre är bra, ljudet är väldigt dåligt och basen är väldigt dålig.

Så nån annan som har dålig erfarenhet av skullcandy eller är det bara folk som fått dåliga kopior av skullcandy som skrivit ner dom?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att du provar ett par riktiga hörlurar så du får höra hur ett par lurar verkligen ska låta.
Lyssna på sennheiser, audio technica, eller akg så ska du få se på skillnad.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Rekommenderar att du provar ett par riktiga hörlurar så du får höra hur ett par lurar verkligen ska låta.
Lyssna på sennheiser, audio technica, eller akg så ska du få se på skillnad.

Har två par sennheiser hörlurar också, ljudkvalitén suger där också, där skullcandy vinner i hästlängder.

Betalade 499:- och 1399:- för mina sennheiser lurar, men har sämre ljud än skullcandy.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Har två par sennheiser hörlurar också, ljudkvalitén suger där också, där skullcandy vinner i hästlängder.

Betalade 499:- och 1399:- för mina sennheiser lurar, men har sämre ljud än skullcandy.

I så fall tycker vi nog att bra ljud låter olika, för beats och skullcandy låter skit imo.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

I så fall tycker vi nog att bra ljud låter olika, för beats och skullcandy låter skit imo.

Eller så är det bara dåliga hörlurar, jag funderar på beställa ett par nya skullcandy bara för att se om ljudet är densamma.
Jag köpte mina skullcandy i USA när jag var där på semester. Kanske är det annat ljud i dom idag om man köper dom i en svensk butik också.

Vad är bra ljud enligt dig?

Jag tycker bra ljud är väldigt svårt och nå upp till, om man går in på hi-fi klubben eller så så säljer dom inte bra ljud t.ex.

Hemma bio system brukar heller inte ha bra ljud, iallafall inte i affärer. (utställningsexemplar)

Bio salongen har absolut inte bra ljud.

En polare fick specialltillverkade högtalare för 100,000 kr / styck, med subwoofer, dom hade bra ljud.

Annars är de svårt.. och komma upp till den nivån.

Hörlurar vet jag mindre om, men jag vet en sak och de är att enda hörlurar jag äger som levererar vettigt ljud är mina skullcandy. Alla andra är skräp.

Vet också att dator ljudet kan bli ganska fint också, och att ljudfiler eller filmfilmers ljud spelas upp olika bra beroende på filen.

Som t.ex Spotify och iTunes, har inte bra ljud.
och många youtube klipp har inte heller bra ljud.

Kan vi ta ett exempel?

https://www.youtube.com/watch?v=2G35tHG6hG0

Den här videon, kan du få ljudet i den videon att låta lika bra som du vore där på plats i folkmassan, att få ljudet i konsert kvalite? eller vad man kallar de, som du vore där bara. Isåfall vill jag gärna veta din setup, och får du det, så bockar jag handen jag vet att skullcandy inte kan få de ljudet. (vet inte om några hörlurar alls kan få det ljudet?) men i högtalare ska de gå iaf.

Du behöver kanske inte testa de nu, ifall du väcker grannarna. och varför jag valde MJ? bara för att jag tycker man kan höra bättre ljud där, men jag lyssnar lika mycket på iron maiden.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Eller så är det bara dåliga hörlurar, jag funderar på beställa ett par nya skullcandy bara för att se om ljudet är densamma.
Jag köpte mina skullcandy i USA när jag var där på semester. Kanske är det annat ljud i dom idag om man köper dom i en svensk butik också.

Vad är bra ljud enligt dig?

Jag tycker bra ljud är väldigt svårt och nå upp till, om man går in på hi-fi klubben eller så så säljer dom inte bra ljud t.ex.

Hemma bio system brukar heller inte ha bra ljud, iallafall inte i affärer. (utställningsexemplar)

Bio salongen har absolut inte bra ljud.

En polare fick specialltillverkade högtalare för 100,000 kr / styck, med subwoofer, dom hade bra ljud.

Annars är de svårt.. och komma upp till den nivån.

Hörlurar vet jag mindre om, men jag vet en sak och de är att enda hörlurar jag äger som levererar vettigt ljud är mina skullcandy. Alla andra är skräp.

Vet också att dator ljudet kan bli ganska fint också, och att ljudfiler eller filmfilmers ljud spelas upp olika bra beroende på filen.

Som t.ex Spotify och iTunes, har inte bra ljud.
och många youtube klipp har inte heller bra ljud.

Kan vi ta ett exempel?

https://www.youtube.com/watch?v=2G35tHG6hG0

Den här videon, kan du få ljudet i den videon att låta lika bra som du vore där på plats i folkmassan, att få ljudet i konsert kvalite? eller vad man kallar de, som du vore där bara. Isåfall vill jag gärna veta din setup, och får du det, så bockar jag handen jag vet att skullcandy inte kan få de ljudet. (vet inte om några hörlurar alls kan få det ljudet?) men i högtalare ska de gå iaf.

Du behöver kanske inte testa de nu, ifall du väcker grannarna. och varför jag valde MJ? bara för att jag tycker man kan höra bättre ljud där, men jag lyssnar lika mycket på iron maiden.

Snälla använd inte youtube för testning av ljud, de är som att testa en bil på en parkering.

Permalänk
Skrivet av simme300:

Snälla använd inte youtube för testning av ljud, de är som att testa en bil på en parkering.

har du läst vad jag skrivit ens?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Har läst lite om både på prisjakt, och vad jag sett har folk skrivit ner skullcandy totalt att kvalitén suger, ljudet suger, hålller max nån månad osv. Och dr. dre ska vara så mycket bättre.

Jag har både Skullcandy och Dr Dre hörlurar och jag är chockad över skillnaden, där Skullcandy vinner i häst längder hur mycket bättre ljudet är än Beats.

Har haft mina Skull Candy nog i 5 år och dom fungerar fortfarande skitbra, och ljudet är suveränt. Kan dock inte säga att dr dre är bra, ljudet är väldigt dåligt och basen är väldigt dålig.

Så nån annan som har dålig erfarenhet av skullcandy eller är det bara folk som fått dåliga kopior av skullcandy som skrivit ner dom?

Vad är det för skullcandy lurar du har? Vilka Beats har du testat? Använder du något speciellt ljudkort/DAC eller liknande?

Alltså, kollar du på ett youtube-klipp från en live-rippad konsert ifrån 1992 så spelar det ingen roll vilka hörlurar du har för det kommer låta ungefär likadant.

Jag hade ett par Skullcandy Lowrider back in the day och de var förmodligen de absolut sämtsa hörlurarna jag någonsin använt. De hade värdelös passform, gick sönder direkt och ljudet var så fruktansvärt dåligt att jag inte testat ett par sedan dess.

Sedan finns det olika sorters hörlurar. Vissa kan vara DJ inriktade och då väljer man ofta att ge dem en lite kraftfullare bas, här kan man även nämna Beats som är bastunga för att låta bättre till Hip-Hop musik (Vilket folk har delade meningar om). Medan andra är bättre anpassade för mid-range segmentet där klassisk musik brukar låta bättre, samtidigt som det även är vanligt med studio-lurar där ljudet ska vara så verklighetstroget som möjligt.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

har du läst vad jag skrivit ens?

Eftersom du skriver så slarvigt och utan större poäng så spelar det nog ingen större roll.
Du tar ju trots allt ett exempel på ett Youtube-klipp med mindre bra ljud, därav blir det lätt att dra kopplingen att du vanligtvis går in på Youtube för någon som jämförelse.

Permalänk

Alla kommersiellt populära hörlurar lider av samma problem, kraftigt obalanserat ljud. Dessa riktar sig mot en enskild musikgenre vilket kan upptäckas för hand genom att bara testa olika EQ inställningar eller spela upp olika genrer av musik där man hör att något inte riktigt stämmer.

Lurar med bra ljudbalans är inte billiga, men värt om man värderar musik högt.

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av SvenOslo:

Vad är det för skullcandy lurar du har? Vilka Beats har du testat? Använder du något speciellt ljudkort/DAC eller liknande?

Alltså, kollar du på ett youtube-klipp från en live-rippad konsert ifrån 1992 så spelar det ingen roll vilka hörlurar du har för det kommer låta ungefär likadant.

Jag hade ett par Skullcandy Lowrider back in the day och de var förmodligen de absolut sämtsa hörlurarna jag någonsin använt. De hade värdelös passform, gick sönder direkt och ljudet var så fruktansvärt dåligt att jag inte testat ett par sedan dess.

Sedan finns det olika sorters hörlurar. Vissa kan vara DJ inriktade och då väljer man ofta att ge dem en lite kraftfullare bas, här kan man även nämna Beats som är bastunga för att låta bättre till Hip-Hop musik (Vilket folk har delade meningar om). Medan andra är bättre anpassade för mid-range segmentet där klassisk musik brukar låta bättre, samtidigt som det även är vanligt med studio-lurar där ljudet ska vara så verklighetstroget som möjligt.

Jag har bara testat mina hörlurar från mp3/mobilen, så där låter Skullcandy bättre än Beats. Jag använder inte hörlurar till PC.
Förmodligen samma som du, eftersom mina är nog 5 år gamla, men mina fungerar fortfarande prima idag. Jag älskar passformen på dem också. Man kan ju undra lite om vi verkligen har haft samma lurar....

Även mina Skullcandy låter bättre till hiphop musik än Beats gör. Men jag snackar inte om några genre-inriktade hörlurar, jag snackar all-around hörlurar som kan leverera bra ljud till allt.

Mr.Borka: Finns det något annat och jämföra med? Vi sitter inte i samma rum.

Om ni inte visste... så är youtube en webbsajt där man laddar upp video-klipp, inte ljudklipp. Och i videoklippen, så finns det ett ljudspår, som är sammanbunden med videon. Och i videon finns det olika sorters ljudspår, även kvalitén är olika. Det finns youtube videor som har skit ljud kvalité, och andra som har bra.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Vi kan ju börja med att slå fast att bra ljud (till skillnad från dina personliga preferenser gällande ljud) är samma sak som korrekt återgivet ljud och hädanefter hålla oss till den definitionen.

Beats har inte bra ljud.
Skullcandy har säkert några modeller med acceptabelt (kanske var att ta i överkant men har inga egna erfarenheter) ljud, men inte för rätt prislapp och det är garanterat inget som slåss mot riktiga hörlurar.
Bra ljud och prisvärt ljud får du inte om du köper hörlurar från någon plojföretag som grundats på 2000-talet och lever på att sälja till okunniga ungdomar med lite dödskallar här och lite glitter där.
Ska du göra en vettig jämförelse av lurar får du allt ta och göra det med en vettig källa.
Youtube har inte bra ljudkvalitet. Det faktum att du påstår det säger ju en del om hur mycket koll du har på ljud och hur bra dina hörlurar (och eventuell annan utrustning) är.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Jag har bara testat mina hörlurar från mp3/mobilen, så där låter Skullcandy bättre än Beats. Jag använder inte hörlurar till PC.
Förmodligen samma som du, eftersom mina är nog 5 år gamla, men mina fungerar fortfarande prima idag. Jag älskar passformen på dem också. Man kan ju undra lite om vi verkligen har haft samma lurar....

Även mina Skullcandy låter bättre till hiphop musik än Beats gör. Men jag snackar inte om några genre-inriktade hörlurar, jag snackar all-around hörlurar som kan leverera bra ljud till allt.

Mr.Borka: Finns det något annat och jämföra med? Vi sitter inte i samma rum.

Om ni inte visste... så är youtube en webbsajt där man laddar upp video-klipp, inte ljudklipp. Och i videoklippen, så finns det ett ljudspår, som är sammanbunden med videon. Och i videon finns det olika sorters ljudspår, även kvalitén är olika. Det finns youtube videor som har skit ljud kvalité, och andra som har bra.

Dessa hörlurarna har jag:

Drog fram dem från lådan nu, tyvärr fungerar bara den ena luren. Kopplade in den till den förstärkta DACn i min PC samt mobilen för att testa om jag misstagit mig när det kommer till ljudkvalitén. Nej. Det var värre än vad jag kunde minnas. Ljudet är burkigt, oskarpt och med en total avsaknad av de lägre frekvenserna (Icke-existerande bas). Påminner mig lite om mono-högtalarna från mitt gamla Gameboy advance fasttejpat på mitt öra (Beskriver även hur bekvämt de satt på huvudet). Hade två kompisar med likadana hörlurar, och minns att de hade liknande ljudkvalité. Antingen har vi alla (Samt resterande personer som givit hörlurarna dåligt betyg) haft väldigt otur eller så är det helt enkelt bara ett par värdelösa hörlurar, finns många sådana.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Aldrig hört någon hylla Skullcandy.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Vi kan ju börja med att slå fast att bra ljud (till skillnad från dina personliga preferenser gällande ljud) är samma sak som korrekt återgivet ljud och hädanefter hålla oss till den definitionen.

Beats har inte bra ljud.
Skullcandy har säkert några modeller med acceptabelt (kanske var att ta i överkant men har inga egna erfarenheter) ljud, men inte för rätt prislapp och det är garanterat inget som slåss mot riktiga hörlurar.
Bra ljud och prisvärt ljud får du inte om du köper hörlurar från någon plojföretag som grundats på 2000-talet och lever på att sälja till okunniga ungdomar med lite dödskallar här och lite glitter där.
Ska du göra en vettig jämförelse av lurar får du allt ta och göra det med en vettig källa.
Youtube har inte bra ljudkvalitet. Det faktum att du påstår det säger ju en del om hur mycket koll du har på ljud och hur bra dina hörlurar (och eventuell annan utrustning) är.

Så du säger alltså att 199 kr för acceptabelt ljud är inte prisvärt? Skullcandy kostar 199 kr. Vad ska acceptabelt ljud kosta i din värld? 10 kr?

Det faktum att du säger att Youtube inte har bra ljud, säger också hur lite du vet om ljud och youtube.

Skrivet av SvenOslo:

Dessa hörlurarna har jag:
http://www.hitechreview.com/uploads/2010/07/HiTechReview-Skul...

Drog fram dem från lådan nu, tyvärr fungerar bara den ena luren. Kopplade in den till den förstärkta DACn i min PC samt mobilen för att testa om jag misstagit mig när det kommer till ljudkvalitén. Nej. Det var värre än vad jag kunde minnas. Ljudet är burkigt, oskarpt och med en total avsaknad av de lägre frekvenserna (Icke-existerande bas). Påminner mig lite om mono-högtalarna från mitt gamla Gameboy advance fasttejpat på mitt öra (Beskriver även hur bekvämt de satt på huvudet). Hade två kompisar med likadana hörlurar, och minns att de hade liknande ljudkvalité. Antingen har vi alla (Samt resterande personer som givit hörlurarna dåligt betyg) haft väldigt otur eller så är det helt enkelt bara ett par värdelösa hörlurar, finns många sådana.

Ja den erfarenheten har iallafall inte jag, basen finns där i mina, och att jämföra dom med GBA är långt ifrån vad mina är.
Eller så är det helt enkelt bara jag som haft tur, och fått bra lurar. Eller så säljer dom olika typer av Skullcandy i andra länder.
Har du kvar förpackningen till dina/någon av dina skullcandy lurar?

En annan fråga, varför har du köpt 3 st Skullcandy-lurar om du visste att dom första var så dålig som du beskriver?

Skrivet av Hattifnatten:

Aldrig hört någon hylla Skullcandy.

Då har du inte kollat överallt.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Jag har bara testat mina hörlurar från mp3/mobilen, så där låter Skullcandy bättre än Beats. Jag använder inte hörlurar till PC.
Förmodligen samma som du, eftersom mina är nog 5 år gamla, men mina fungerar fortfarande prima idag. Jag älskar passformen på dem också. Man kan ju undra lite om vi verkligen har haft samma lurar....

Även mina Skullcandy låter bättre till hiphop musik än Beats gör. Men jag snackar inte om några genre-inriktade hörlurar, jag snackar all-around hörlurar som kan leverera bra ljud till allt.

Mr.Borka: Finns det något annat och jämföra med? Vi sitter inte i samma rum.

Om ni inte visste... så är youtube en webbsajt där man laddar upp video-klipp, inte ljudklipp. Och i videoklippen, så finns det ett ljudspår, som är sammanbunden med videon. Och i videon finns det olika sorters ljudspår, även kvalitén är olika. Det finns youtube videor som har skit ljud kvalité, och andra som har bra.

Kan du tala om vilka Skullcandy du har, och vilka Beats? Jag vet själv att Skullcandy har dåligt rykte och anses plastiga med dåligt ljud osv. Beats anses vara ganska färgade i basregistret, särskilt på modeller upp till Studio-serien. Dock kostar de väl runt 3-5000:- eller så.

Äger själv ett par Skullcandy Aviator och jag anser att ljudet i dem är riktigt bra, de har tom blivit hyllade för sitt neutrala ljud och för att de helt enkelt låter bra. Även byggkvalitén är bra, de är dessutom väldigt portabla, vilket är viktigt för mig som pendlar. Det enda jag egentligen kan anmärka på är att de släpper igenom mycket bakgrundsljud, så tunnelbana eller bussar (Metro här i England) dånar igenom hyfsat lätt. I övrigt är jag jättenöjd, särskilt med tanke poå att jag betalade £50 (ca 500kr). Helst skulle jag köpa ATH-M50 eller liknande, men budgeten tillåter det inte tyvärr.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Skrivet av netbuddy:

Kan du tala om vilka Skullcandy du har, och vilka Beats? Jag vet själv att Skullcandy har dåligt rykte och anses plastiga med dåligt ljud osv. Beats anses vara ganska färgade i basregistret, särskilt på modeller upp till Studio-serien. Dock kostar de väl runt 3-5000:- eller så.

Äger själv ett par Skullcandy Aviator och jag anser att ljudet i dem är riktigt bra, de har tom blivit hyllade för sitt neutrala ljud och för att de helt enkelt låter bra. Även byggkvalitén är bra, de är dessutom väldigt portabla, vilket är viktigt för mig som pendlar. Det enda jag egentligen kan anmärka på är att de släpper igenom mycket bakgrundsljud, så tunnelbana eller bussar (Metro här i England) dånar igenom hyfsat lätt. I övrigt är jag jättenöjd, särskilt med tanke poå att jag betalade £50 (ca 500kr). Helst skulle jag köpa ATH-M50 eller liknande, men budgeten tillåter det inte tyvärr.

Tack äntligen någon som kan säga något positivt om Skullcandy.

Jag har dom här:

och

dom här:

Kom tänka på, ni som lyssnar med era hörlurar i PC, erat ljudkort kan också påverka så att ljudet blir sämre.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Så du säger alltså att 199 kr för acceptabelt ljud är inte prisvärt? Skullcandy kostar 199 kr. Vad ska acceptabelt ljud kosta i din värld? 10 kr?

För 199kr får du inte acceptabelt ljud i ett par skullcandys, jag menade att de dyraste modellerna kanske kunde ha acceptabelt ljud.

Citat:

Det faktum att du säger att Youtube inte har bra ljud, säger också hur lite du vet om ljud och youtube.

Vi hörs!

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

För 199kr får du inte acceptabelt ljud i ett par skullcandys, jag menade att de dyraste modellerna kanske kunde ha acceptabelt ljud.

Vi hörs!

http://reviews.thesource.ca/9026/8004377/skullcandy-skullcand...
http://www.engadget.com/products/skullcandy/lowrider/

Verkar bara som alla andra förutom er är väldigt nöjd med hörlurarna.

Vet inte vad för måndags-exemplar Skullcandy ni köpt/använt/fått tag i, men den stämmer iallafall inte överens med den verkliga bilden.

Istället för snacka en massa skit, varför länkar ni inte ett par bra lurar i er mening?

Jag hade velat gärna höra något bättre än Skullcandy! (om de finns i den prisklassen)

Annars är jag också öppen för förslag av dyrare modeller. (max 5000 kr)

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Har läst lite om både på prisjakt, och vad jag sett har folk skrivit ner skullcandy totalt att kvalitén suger, ljudet suger, hålller max nån månad osv. Och dr. dre ska vara så mycket bättre.

Jag har både Skullcandy och Dr Dre hörlurar och jag är chockad över skillnaden, där Skullcandy vinner i häst längder hur mycket bättre ljudet är än Beats.

Har haft mina Skull Candy nog i 5 år och dom fungerar fortfarande skitbra, och ljudet är suveränt. Kan dock inte säga att dr dre är bra, ljudet är väldigt dåligt och basen är väldigt dålig.

Så nån annan som har dålig erfarenhet av skullcandy eller är det bara folk som fått dåliga kopior av skullcandy som skrivit ner dom?

De "bästa" Skullcandy är tydligen aviators och de har även Crusher som fått någorlunda hyffsad kritik.

http://www.innerfidelity.com/content/unique-bass-sensation-sk...

Beast å andra sidan så är Studio V2 de bästa enligt mig. Dock är de inte prisvärda för fem öre i min värld.

Bowers & Wilkins P7 är däremot riktigt bra hörlur.

Permalänk
Medlem

Har aldrig provat on-ears från skullcandy så kan inte kommentera på dem. Dock är deras in-ears bland den sämsta skiten jag har varit med om. Gummi som färgar av sig, kablar som lossnar helt utan att ha blivit stressade och piss-ljud för pengen dessutom.

Till TS: Du är medveten om att ljudet på Youtube är hårt komprimerat va? Inte direkt en jättebra källa för ljud oavsett vad du personligen tycker!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Det är lite för sent för första april-skämt...

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk

Kan inte låta bli och småskratta lite när jag läser det du skriver, du hyllar skullcandy som om det vore guld och de finare lurarna som de vore skräp haha!

Men men.. ljud och ens åsikt om hur ljud ska låta är just det, personligt.

Jag tycker de låter som att de dyrare lurar du provat kanske skulle behövt en dac/hörlursförstärkare för att lira bra, alltså studiolurar.

Så att de billigare alltså kanske låter bättre i just telefonen din med mera för att den faktiskt kan driva de billigare lurarna riktigt, till skillnad från de dyrare mer studio'ish lurarna.

Samt att det är ju som sagt en fråga om personliga åsikter, du har väl vant dig med ett visst 'sound' och gillar det.

Dyrare (studio) lurar behöver ju även inte bara (möjligtvis) en förstärkare, utan mycket högre ljudkvalité också för att låta bra.

Godnatt och tack för mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Jag ska ta och försöka sammanfatta lite här.
Bra ljud låter olika i olika personers öron, men om man hamnar i en situation där 20 pers tycker rakt emot vad du tycker, kanske man ska börja fundera på att vidga sina vyer lite?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Jag ska ta och försöka sammanfatta lite här.
Bra ljud låter olika i olika personers öron, men om man hamnar i en situation där 20 pers tycker rakt emot vad du tycker, kanske man ska börja fundera på att vidga sina vyer lite?

Sådant kan vara farligt tydligen.

Permalänk
Medlem

Både Skullcandy och Beats är fullständigt dunderskräp. Äger visserligen inga av dem men har testat båda märkena tillräckligt mycket för att konstatera att de är klappruttna.

Allvarligt, köp något annat istället. Det är pinsamt att i alla fall Beats-lurar säljs för så mycket när de låter så hemskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

http://reviews.thesource.ca/9026/8004377/skullcandy-skullcand...
http://www.engadget.com/products/skullcandy/lowrider/

Verkar bara som alla andra förutom er är väldigt nöjd med hörlurarna.

Vet inte vad för måndags-exemplar Skullcandy ni köpt/använt/fått tag i, men den stämmer iallafall inte överens med den verkliga bilden.

Istället för snacka en massa skit, varför länkar ni inte ett par bra lurar i er mening?

Jag hade velat gärna höra något bättre än Skullcandy! (om de finns i den prisklassen)

Annars är jag också öppen för förslag av dyrare modeller. (max 5000 kr)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102 <-- Ett par bra lurar. För det priset är dom oslagbara.

Edit: Btw du som bor i Malmö och inte gillar bioljud. Har du varit på Entré och kollat bio? Sjukast ljud evver.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Luktar troll enligt mig, sen säger du att sennheiser lurarna du har suger men vilken prisklass? 150kr? Har du en 5000kr budget som du sa kan du skaffa en dac med amp plus sennheiser hd650 och hör skillnaden.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Det faktum att du säger att Youtube inte har bra ljud, säger också hur lite du vet om ljud och youtube.

Haha, okej...

Permalänk

Vad jag har lärt mig av alla ljud trådar på sweclockers så finns det bara 2 katogorier, skit ljud och bra, där bra ljud är svindyrt.
Verkar inte finnas någon som vet vad ett mellanting är

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod