Skullcandy vs Beats by Dr Dre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Vad jag har lärt mig av alla ljud trådar på sweclockers så finns det bara 2 katogorier, skit ljud och bra, där bra ljud är svindyrt.
Verkar inte finnas någon som vet vad ett mellanting är

Saken är väl den, att om man har lyssnat på "bra" ljud enligt din definition så har man svårt att tycka att mellantingen är mer än "ok". Men jag håller med dig, man måste in betala åtskilliga tusenlappar för att få bra ljud. Finns mycket fint för strax över tusenlappen!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Har två par sennheiser hörlurar också, ljudkvalitén suger där också, där skullcandy vinner i hästlängder.

Betalade 499:- och 1399:- för mina sennheiser lurar, men har sämre ljud än skullcandy.

Jag tycker Sennheiser är lite för mycket mellanregister samt blir lite allt för tunt. Sedan undrar jag, hur menar du dåligt.

Billiga lurar tenderar till att inte få fram musiken på rätt sätt. Lite mer dyrare runt 1000kr så blir ljudet mer "fokuserat" och över 1000kr då börjar det bli riktigt bra däremot när man kommer upp i dessa summor så handlar det mer om ett visst ljud som man är ute efter och få produkter så länge man fokuserar på de seriösa märken är sällan "dåliga".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Vad jag har lärt mig av alla ljud trådar på sweclockers så finns det bara 2 katogorier, skit ljud och bra, där bra ljud är svindyrt.
Verkar inte finnas någon som vet vad ett mellanting är

det är inte det som är problemet. snarare att TS är så oroligt trångsynt att han hyllar skullcandy och beats som gudar, medans han vägrar lyssna och ta åt sig av andras åsikter. känns nästan som vi börjar prata religioner här...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag tror numera på att han trollar. Inte en chans att detta kan vara legit.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Jag tror numera på att han trollar. Inte en chans att detta kan vara legit.

Sett hans andra trådar? Väldigt konsekvent trollande i så fall!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Twister86:

Har läst lite om både på prisjakt, och vad jag sett har folk skrivit ner skullcandy totalt att kvalitén suger, ljudet suger, hålller max nån månad osv. Och dr. dre ska vara så mycket bättre.

Jag har både Skullcandy och Dr Dre hörlurar och jag är chockad över skillnaden, där Skullcandy vinner i häst längder hur mycket bättre ljudet är än Beats.

Har haft mina Skull Candy nog i 5 år och dom fungerar fortfarande skitbra, och ljudet är suveränt. Kan dock inte säga att dr dre är bra, ljudet är väldigt dåligt och basen är väldigt dålig.

Så nån annan som har dålig erfarenhet av skullcandy eller är det bara folk som fått dåliga kopior av skullcandy som skrivit ner dom?

Skrivet av morxy49:

Rekommenderar att du provar ett par riktiga hörlurar så du får höra hur ett par lurar verkligen ska låta.
Lyssna på sennheiser, audio technica, eller akg så ska du få se på skillnad.

Frågan är ju vad lurarna skall uppfylla för syfte. Beats Studio är en av de bästa hörlurarna i sin klass med sina funktioner (aktiv drivning, noice cancel och hopfällbara). Om det är de funktionerna man letar efter så är det nog svårt att hitta bättre lurar. Är det enbart ljudet an är ute efter, jag då bör man titta på något annat.

Permalänk
Medlem

De sålde AKG K-551 för 990 kr på reference audio. Tål att jämföras med andra lurar i samma prisklass. Man får oftast annars vad man betalar för när det gäller hörlurar. Sen beror det såklart på vilken typ av musik man lyssnar på och vilken ljudbild man föredrar. Tycker trådskaparen att skullcandy är det bästa som finns är det antagligen det för honom tills han testat något som är bättre. Glöm inte bort att vissa lurar kräver något annat än en klen mobiltelefon eller surfplatta för att låta riktigt bra. Detta gör att en lättdriven billig hörlur ibland kan uppfattas likvärdig med en bättre lur om källan och uppspelningsenheten suger. Och suger källan och uppspelningsenheten kan man kanske lika gärna nöja sig med ett par skullcandy eller beats.

Visa signatur

Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - EVGA GTX 780 ACX - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ninjaflipp:

Både Skullcandy och Beats är fullständigt dunderskräp. Äger visserligen inga av dem men har testat båda märkena tillräckligt mycket för att konstatera att de är klappruttna.

Allvarligt, köp något annat istället. Det är pinsamt att i alla fall Beats-lurar säljs för så mycket när de låter så hemskt.

Att säga att alla "Beats" är skräp tyder på förutfattade meningar och okunskap. Jag har svårt att tänka mig att du testat alla modellerna och verkligen tycker att alla är skräp rakt av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Att säga att alla "Beats" är skräp tyder på förutfattade meningar och okunskap. Jag har svårt att tänka mig att du testat alla modellerna och verkligen tycker att alla är skräp rakt av?

Nepp, har inte testat alla modeller. Har testat ett par som ligger i samma prisklass som mina AKG K550 och K551 (har båda) och de låter verkligen hemskt i jämförelse - har även testat några par i några prisklasser under och de var ju inte bättre direkt. Om det är ljudet man betalar för så är det bland det sämsta man kan köpa. Alltså är det enligt mig skräp. Okunskap? Njä.

Med det sagt tycker jag att mina K551 är rätt dåliga jämfört med mina K550.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Att säga att alla "Beats" är skräp tyder på förutfattade meningar och okunskap. Jag har svårt att tänka mig att du testat alla modellerna och verkligen tycker att alla är skräp rakt av?

De nya Beats Studio 2.0 har bäst ljud enligt mig. Dock är det inte värt den hiskeliga prislappen för kvalitén man får.

Har provat alla beats utom vanliga Solo (ej HD) samt wireless och in-ear.

Permalänk

Jag hyllar inte Beats... jag sa att mina Skullcandy hade bättre ljud än Beats.

Jag är nöjd med mina skullcandy, och kommer fortsätta köra med dom tills jag hittar ett par nya bättre, vilket är svårt, men enligt era tips så bör det kunna gå. Om jag inte blir lurad, så jag slänger ut 1000 kronor i sjön och får ett par lurar som låter sämre än skullcandy...

Förresten är jag lite nyfiken, har era skullcandy erfarenheter låtit sämre än en tv inbyggda högtalare, laptop dator inbyggda högtalare, radio i olika varuhus, osv?

Och hur är ljudet ens på en GBA; är det bättre eller sämre än en Nintendo 3DS XL?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Jag hyllar inte Beats... jag sa att mina Skullcandy hade bättre ljud än Beats.

Jag är nöjd med mina skullcandy, och kommer fortsätta köra med dom tills jag hittar ett par nya bättre, vilket är svårt, men enligt era tips så bör det kunna gå. Om jag inte blir lurad, så jag slänger ut 1000 kronor i sjön och får ett par lurar som låter sämre än skullcandy...

Förresten är jag lite nyfiken, har era skullcandy erfarenheter låtit sämre än en tv inbyggda högtalare, laptop dator inbyggda högtalare, radio i olika varuhus, osv?

Och hur är ljudet ens på en GBA; är det bättre eller sämre än en Nintendo 3DS XL?

jaha, så tråden blev upplåst igen. du är alltså inte ett troll? makalöst.

jaja, OnT: varför jämför du hörlurar med "tv inbyggda högtalare, laptop dator inbyggda högtalare, radio i olika varuhus"?
det är som att jämföra bilar med bussar och traktorer, alla går på hjul, men det finns även mycket som skiljer dom åt.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Du kanske ska hålla dig till dina oslagbara skullcandy-lurar då det uppenbarligen inte finns något som är bättre. Har du fler tips på andra bra prylar? Jag läste något om Itera-cyklar, ska tydligen vara skitbra!

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Jag har bara testat mina hörlurar från mp3/mobilen, så där låter Skullcandy bättre än Beats. Jag använder inte hörlurar till PC.

mobilen/mp3 har oftast inte mycket kraft. så beats låter möjligtvis sämre för att kraften inte räcker till.
dock är väl både skullcandy och beats rättså low budget / smutsigt ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

http://reviews.thesource.ca/9026/8004377/skullcandy-skullcand...
http://www.engadget.com/products/skullcandy/lowrider/

Verkar bara som alla andra förutom er är väldigt nöjd med hörlurarna.

Vet inte vad för måndags-exemplar Skullcandy ni köpt/använt/fått tag i, men den stämmer iallafall inte överens med den verkliga bilden.

Istället för snacka en massa skit, varför länkar ni inte ett par bra lurar i er mening?

Jag hade velat gärna höra något bättre än Skullcandy! (om de finns i den prisklassen)

Annars är jag också öppen för förslag av dyrare modeller. (max 5000 kr)

http://www.ljudochbild.se/test/akg-q701

där kan vi prata om ljud, tänk bara på att hörlursförstärkare är att föredra om du vill utnyttja lurarna till fullo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102 <-- Ett par bra lurar. För det priset är dom oslagbara.

Edit: Btw du som bor i Malmö och inte gillar bioljud. Har du varit på Entré och kollat bio? Sjukast ljud evver.

+1, de är suveräna!
Och jag har även dessa som måste vara en av de mest prisvärda lurarna du kan få:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=214635

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Jag har bara testat mina hörlurar från mp3/mobilen, så där låter Skullcandy bättre än Beats. Jag använder inte hörlurar till PC.

Bra referenspunkt, grabben.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Vad jag har lärt mig av alla ljud trådar på sweclockers så finns det bara 2 katogorier, skit ljud och bra, där bra ljud är svindyrt.
Verkar inte finnas någon som vet vad ett mellanting är

Just i detta fall har dock TS testat lurar från Sennheiser för 1400 kr men tycker ändå Skullcandy är bättre, då börjar man undra. Personen i fråga hävdar dessutom att alla andra har provat Skullcandy med sina dåliga ljudkort (så som Essence STX) och det är därför de låter dåligt. Det luktar megatroll.

Permalänk
Avstängd

Oj oj oj vad sugen man är på att skriva några väl valda meningar till TS angående detta :D...Det skulle nog löna sig att lyssna på dom som faktiskt vet
Men min 14 dagars avstängning tog slut för typ 10h sedan, så kanske inte tar en till direkt på första kommentaren

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Jag hyllar inte Beats... jag sa att mina Skullcandy hade bättre ljud än Beats.

Jag är nöjd med mina skullcandy, och kommer fortsätta köra med dom tills jag hittar ett par nya bättre, vilket är svårt, men enligt era tips så bör det kunna gå. Om jag inte blir lurad, så jag slänger ut 1000 kronor i sjön och får ett par lurar som låter sämre än skullcandy...

Jag tycker att du ska köpa dessa!
http://www.maxfps.se/headsets/steelseries/siberia-v2-red-game...
Bra ljud, otroligt snygga och snygg keps på köpet (!!). Inte fel att matcha både lur och keps när du sitter och sneglar på brudar på tuben. Top notch!

Onödigt §1.5
Visa signatur

"Happiness is only real when shared"