Nvidia lovar Mantle-liknande prestanda i Geforce Drivers 337.50 Beta

Permalänk
Medlem

Så varför har de inte släppt detta tidigare? De har medvetet haft "undermåliga" drivrutiner för att kunna sälja nya snabbare GPU:er?
Verkar inte så kundorienterat att inte gjort detta för längesedan utan först nu när det "tvingas" till det. Men, men... då kanske mina 2 560Ti hänger med ett tag till

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk

Då kanske man kan börja använda SLI igen

Visa signatur

[CENTER]
Rigg: Asus Maximus V Formula - i7-3770K 4.4Ghz - Ripjaws 16GB - GeForce GTX970 G1 Gaming - RM850 - NZXT S340
Networking: Unifi Dream Router + Unifi LR wifi6 x2 - Synology DiskStation DS1817+ + 5x3TB Raid5 + 120GB Cash SSD.

#Playstation 5 + Playstation 4 PRO

Permalänk
Medlem

Körde Rome 2's inbyggda benchmark med 337.50 nu och fick ingen boost alls mot mina tidigare drivers.

335.23
Avg Fps: 66.4

337.50:
Avg Fps: 66.5

Datorn i sign @ 1080p allt på Ultra utan deras hemska FXAA. Ska testa hur spelet känns i riktigt stora slag senare i dag, för benchmarken är inte speciellt krävande.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Fortfarande konstigt att Mantle ställs mot nvidia i alla sammanhang då det inte har något med saken att göra.
Mantle konkurrerar med DX och därmed Microsoft, inte nvidia.

Denna uppdatering skiljer sig inte från någon annan prestandahöjande drivrutin som brukar komma lite då och då för både nvidia och AMD. Därför anser jag att hela artikeln borde rikta sig med Catalyst och inte Mantle.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Efter ett snabbt test i BF4 så känns det som sämre prestanda i alla fall.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Fortfarande konstigt att Mantle ställs mot nvidia i alla sammanhang då det inte har något med saken att göra.
Mantle konkurrerar med DX och därmed Microsoft, inte nvidia.

Denna uppdatering skiljer sig inte från någon annan prestandahöjande drivrutin som brukar komma lite då och då för både nvidia och AMD. Därför anser jag att hela artikeln borde rikta sig med Catalyst och inte Mantle.

Nja, Mantle konkurrerar ju indirekt med Intel & nVidia via AMD's grafikkort eftersom det är extremt låg sannolikhet att Mantle någonsin kommer fungera på något annat än AMD-kort.

För övrigt håller jag med dig, som vanligt pekar tillverkarna på extrema situationer i sina sales-pitchar, och förvånansvärt många, även här, sväljer allt med hull och hår (Mantle & Gsync är väl de två senaste exemplen på det)

Permalänk
Skrivet av CreX:

Fortfarande konstigt att Mantle ställs mot nvidia i alla sammanhang då det inte har något med saken att göra.
Mantle konkurrerar med DX och därmed Microsoft, inte nvidia.

Denna uppdatering skiljer sig inte från någon annan prestandahöjande drivrutin som brukar komma lite då och då för både nvidia och AMD. Därför anser jag att hela artikeln borde rikta sig med Catalyst och inte Mantle.

skulle kunna tänka mig dom skriver så pga att de som nu har AMD kort kör med Mantle när dom kan och nvidia som bara kan köra DX så "tävlar" dom endå men håller med dig om att det är lite snedrivet men det är ju som att ta typ en annons från Elgiganten eller vilken butik som helst när dom skriver med stora bostäver 8 GB MINNE men så har dom den lataste cpun på denna jord så du inte får någon andvänd direkt av dessa 8gb minne i en laptop typ

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

"up to 64%" var i första anblick intressant. Men de flesta titlar verkar inte märkvärdigt boostade. Som en vanlig prestandadrivrutin, så att marknadsföra det mot Mantle känns väldigt konstigt då drivrutinen och nvidia inte ens är konkurrent till det utan DX och Microsoft är.

En annan notering att ta är att Sniper Elite V2, Sleeping Dogs, Hitman: Absolution, Far Cry 3 och Tomb Raider är alla AMD Gaming Evolved. Så det är inget ovanligt att det kommer ta tid att få fram en drivrutin för nvidia som är bättre anpassad för dessa titalar. Precis som det är för AMD när det är "NVIDIA: The Way It's Meant to be Played"-titlar, det tar tid att komma ikapp med prestandan. Så har det varit i flera år och prestandadrivrutiner brukar dyka upp sådär en gång per år.

Vill alltså påpeka att slaget i marknadsföringen är medvetet missriktat från nividia mot just Mantle. När det i själva verket är en vanlig prestandadrivrutin och borde rikta konkurensen mot Catalyst.

De blir bara smutsigare och smutsigare, kanske delar advokatbyrå med Apple?

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Nja, Mantle konkurrerar ju indirekt med Intel & nVidia via AMD's grafikkort eftersom det är extremt låg sannolikhet att Mantle någonsin kommer fungera på något annat än AMD-kort.

Det har ju stått klart att Mantle ska släppas öppet "när det är klart", troligen till Khronos Group (OpenGL).

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

"up to 64%" var i första anblick intressant. Men de flesta titlar verkar inte märkvärdigt boostade. Som en vanlig prestandadrivrutin, så att marknadsföra det mot Mantle känns väldigt konstigt då drivrutinen och nvidia inte ens är konkurrent till det utan DX och Microsoft är.

En annan notering att ta är att Sniper Elite V2, Sleeping Dogs, Hitman: Absolution, Far Cry 3 och Tomb Raider är alla AMD Gaming Evolved. Så det är inget ovanligt att det kommer ta tid att få fram en drivrutin för nvidia som är bättre anpassad för dessa titalar. Precis som det är för AMD när det är "NVIDIA: The Way It's Meant to be Played"-titlar, det tar tid att komma ikapp med prestandan. Så har det varit i flera år och prestandadrivrutiner brukar dyka upp sådär en gång per år.

Vill alltså påpeka att slaget i marknadsföringen är medvetet missriktat från nividia mot just Mantle. När det i själva verket är en vanlig prestandadrivrutin och borde rikta konkurensen mot Catalyst.

De blir bara smutsigare och smutsigare, kanske delar advokatbyrå med Apple?

Ja du har rätt! Men tyvärr så sväljer pöbeln dessa nyheter med hull och hår... för de vet inte bättre

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Hedersmedlem

Ska bli intressant om någon mer än de själva får denna "boost"?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Trevligt att se att nVIDIA visar att man inte behöver Mantle för extra prestanda.

Med denna stora förbättring och DirectX 12 inkommande så ser framtiden ljus ut.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Håller helt med dem som undrar varför man inte kunnat undvika dessa kraftiga "overhead" innan. Kan man nu få 64% förbättrad prestanda i Total War eller vad det nu hette, så är något tämligen fel. Jag fattar att man kan få några procents skillnad med förbättrad mjukvara, men 64%?.

Instämmer till fullo när folk säger och undrar, "vad i helsike" har ingenjörerna hållit på med hittills, om det nu finns så "mycket" mer att hämta ur kombinationen, grafikkort och directx?

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Azå... Det bästa med Mantle är inte att det är ett eget API eller ens att det ger mer fps.
Nej det bästa med Mantle är att det ger alla en spark i röven på mjukvarusidan.

På sikt så gör det positiv skillnad för alla oavsett grafikkort.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Det har ju stått klart att Mantle ska släppas öppet "när det är klart", troligen till Khronos Group (OpenGL).

Det tror jag på när jag ser det

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Azå... Det bästa med Mantle är inte att det är ett eget API eller ens att det ger mer fps.
Nej det bästa med Mantle är att det ger alla en spark i röven på mjukvarusidan.

På sikt så gör det positiv skillnad för alla oavsett grafikkort.

Är tveksam till att Mantle öth har något alls att göra med att DX nu får bättre prestanda. Tror snarare att Microsoft är lite rädd för att möjligtvis alternativa plattformar än Windows kommer kunna få ett uppsving (via Steam/OpenGL), det gäller ju att stoppa konkurrensen innan den ens fått fotfäste. Detta också i kombination med att PS4 (vid en extremt lekmannamässig anblick) har fått ett klart försprång mot xbone som jag misstänker också kan tjäna på directx 12 på något sätt.

Permalänk
Medlem

Någon som testat hur eran prestanda blir när ni sätter Shader Cache on/off i nvidia kontrollpanelen?
"Reduce CPU usage by saving compiled shaders to a disk cache"?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Om nu inte Mantle bli "större" än det är så har det iaf satt ett hjul i snurrning...
Me like!

Permalänk
Sötast
Skrivet av Majora:

Om denna prestanda har funnits att vinna via optimeringar av drivrutiner varför har det dröjt ända tills nu innan Nvidia faktiskt fått tummen ur röven och börjat göra något? Vill gärna se tester innan jag tror på detta, känns fortfarande väldigt knäppt att det skulle dröjt tills nu för att få ut den prestandan via lite optimeringar.

Mindre optimeringar, mer försäljningar...

Vem vet, nVidia kanske kan få ut 3x prestandan om de så hade velat...

Permalänk
Entusiast

Det ser ju ut ungefär som deras andra patch notes i andra uppdateringar.

Någon enstaka titel med mycket mer prestanda i ett väldigt specifikt scenario och sedan massa titlar på 5-15 %. Jag orkade inte leta igenom alla patch notes från Nvidia utan tog bara en hög artiklar här från Sweclockers för att illustrera konceptet. Jämför utformningen mellan artiklarna nedan och den nya.

http://www.sweclockers.com/nyhet/16746-nvidia-slapper-geforce...
http://www.sweclockers.com/nyhet/17308-nvidia-slapper-geforce...
http://www.sweclockers.com/nyhet/17626-nvidia-slapper-geforce...
http://www.sweclockers.com/nyhet/17770-nvidia-slapper-geforce...
http://www.sweclockers.com/nyhet/10848-nvidia-uppdaterar-driv...
http://www.sweclockers.com/nyhet/15877-nvidia-publicerar-gefo...
http://www.sweclockers.com/nyhet/9932-nvidia-slapper-geforce-...
http://www.sweclockers.com/nyhet/16637-nvidia-slapper-geforce...
http://www.sweclockers.com/nyhet/12658-geforce-drivers-260-ge...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag körde en Valley innan och efter och fick en (ja precis 1") poäng högre på extreme preset. Känns som "just Another driver".

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk

Och veckans foliehatt går till:

Skrivet av orig_rejser:

Hade man gjort det innan så hade man ju inte haft något att kontra med nu. Så är det i alla branscher. Man spelar aldrig ut det bästa man har. Fordons-industrin är ytterligare ett exempel på detta. Motorer dom har på hyllorna färdiga ligger otroligt långt fram i driftsäkerhet och miljöpåverkan, men det finns ingen anledning att släppa dom.
Släpper man det senaste och bästa man har och någon kontrar så har man förlorat.
Eller för den delen, släppa något så att skillnaderna inte blir så stora.

Skrivet av kevve1:

Minns en gång när AMD släppte "mirakeldrivrutiner" och ett litet tag efteråt kom Nvidia med samma sorts mirakel. Dom jävlarna sitter och ruvar på prestanda.

Permalänk
Medlem

Nu händer det grejer. TACK AMD! Ni har lyft hela marknaden
Mantle och Freesync är fantastiska produkter, nu menar jag inte prestanda eller så utan att de har satt igång utveckling som varit oerhört seg de senaste åren.

Äntligen börjar nvidia och microsoft få arslet ur vagnen!

Hoppas att vi får se mer av detta, det var ju ca 10 år sedan vi såg något liknande på gfx sidan!

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av swetrekki:

Och veckans foliehatt går till:

Men snälla, vad tror du att det är som styr företagen då? De utvecklar väl inte bara för utvecklandets skull?! De vill ju finnas kvar på markanden, och du behöver ju inte vara 10 gånger bättre än dina konkurenter. Det kostar bara en massa pengar utan att man för den delen får 10 gånger fler kunder.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Jag körde en Valley innan och efter och fick en (ja precis 1") poäng högre på extreme preset. Känns som "just Another driver".

Valley är inte CPU-tungt överhuvudtaget. Till synes ska detta minska driver overhead likt mantle så om programmet redan har all CPU-tid det kan önska sig så blir det ju inga prestandavinster.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Är det ingen mer än jag som reagerar över de konstiga siffrorna de valt? GTX 780Ti säger de är 15% snabbare i BF4 med gamla drivrutiner, samtliga tester jag sett så verkar det mer handla om 5% högre medel och 5% lägre lägstatal.

Och de använder Star Swarm som exempel, är det inte en väldigt specifik Mantle-inställning i det demot som måste stängas av för att Nvidia ska prestera bra? Lite konstigt att jämföra ett modifierat benchmark så..

Väldigt intressant att de menar på att Mantle ger 10% boost i Thief, vad jag hört så var det inte ens mätbara skillnader för de flesta

Sen undrar jag över Thief Multi-gpu, vad menas där? Har GTX 780Ti bara 10% skalning av flera grafikkort med nuvarande rutin? Får de upp det till fantastiska 40% med den nya? Eller menar de att de jämfört med något påhittat nollvärde (som inte finns i tabellen) har ökat. Fattar inte den grafen alls..

Joy! AvP blir mindre dåligt! Tur att jag inte kört det än. Eller ska. Undrar för övrigt om detta påverkar mitt GTX 460, såg att det kvalade in som minimum för Watch Dogs, måste ju testa det bara för att se hur det är att ha minimum-system..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Valley är inte CPU-tungt överhuvudtaget. Till synes ska detta minska driver overhead likt mantle så om programmet redan har all CPU-tid det kan önska sig så blir det ju inga prestandavinster.

Näe jag vet att det inte är det perfekta sättet att testa men tänkte att det kunde vara kul för nån som undrade bara. Såklart är förbättringarna oftast enbart i spel men nu vet ni i alla fall.

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Om denna prestanda har funnits att vinna via optimeringar av drivrutiner varför har det dröjt ända tills nu innan Nvidia faktiskt fått tummen ur röven och börjat göra något? Vill gärna se tester innan jag tror på detta, känns fortfarande väldigt knäppt att det skulle dröjt tills nu för att få ut den prestandan via lite optimeringar.

Skrivet av Wallman_91:

Varför i h*lvete har de inte gjort dessa optimeringar innan då om de nu hela tiden funnits i DirectX. Jäkla bullshit, var helt enkelt dags att få arslet ur vagnen och göra bra drivrutiner.

Skrivet av Gröngås:

Känns ju rätt sniket att man inte gjort dessa optimeringar tidigare om det nu finns så mycket kvar att ta av i Direct X...

Skrivet av Cirap:

att det kommer efter Mantle gör mig ju lite skeptisk. Varför inte tidigare? Var det först nu de kände tryck på sig att göra något och de bara satt och rullade tummarna innan?

eller är det, vad jag tror, återigen en drivrutin som ger dessa fina siffror, fast på 1% av systemen med väldigt specifika processorer och kort i kombination? Det fina med Mantle var ju att man kunde få riktigt goooooo boost på en Phenom II X4 processor och mellanbra kort, eller nyttja ett riktigt kraftfullt graffikort fast på en slö processor utan att flaskhalsa. Tvekar på att NV lyckas uppnå detta magiskt. Men man kan ju hoppas. Om det finns sånt här utrymme kvar i DX11 finns det bara gottigheter att hämta

Därför att man spelar inte alla sina kort direkt och riskerar att falla pladask om konkurrensen överträffar en, klart nVidia håller på detta så dem kan kontra om AMD släpper "bomben".

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hwasser:

Om ens gamla grafikkort hela tiden optimeras så här kraftfullt (+20-60% prestanda) finns det ingen anledning att byta till nästa generations som är +10-15% snabbare

Du tror inte optimeringarna går över till nästa generation?

Människor ta dessa siffror med ett skeppslast salt. Kom ihåg att Corsairs påståenden den sista tiden.

Skrivet av Orici:

Trevligt att se att nVIDIA visar att man inte behöver Mantle för extra prestanda.

Med denna stora förbättring och DirectX 12 inkommande så ser framtiden ljus ut.

Ja... eller hur? Dessa "förbättringar" verkar mest tagna ur luften.

Skrivet av cyzed:

Men snälla, vad tror du att det är som styr företagen då? De utvecklar väl inte bara för utvecklandets skull?! De vill ju finnas kvar på markanden, och du behöver ju inte vara 10 gånger bättre än dina konkurenter. Det kostar bara en massa pengar utan att man för den delen får 10 gånger fler kunder.

Nu säljer de inte drivrutiner och dessutom så tvivlar jag att AMD och Nvidia sitter inne medvetet med prestanda utan det handlar om ny kodning som kan vara lite mer effektiv än den tidigare och då släpps nya drivrutiner som dessutom innehåller buggfixar. Nvidia säljer varken fler eller färre kort pga. detta. Detta är mest bara en fin gest från Nvidias sida.

Skrivet av Marticus:

Därför att man spelar inte alla sina kort direkt och riskerar att falla pladask om konkurrensen överträffar en, klart nVidia håller på detta så dem kan kontra om AMD släpper "bomben".

Vad skulle de tjäna på det? Snarare så att de konstant uppdaterar sina drivrutiner och ibland hittar man lite mer prestanda. Detta verkar mest bara vara förbättringar av prestanda i spel där prestandan varit halvtaskig. Dessutom verkar inte direkt folk känna av det ALLS. Luktar ganska mycket påhittade siffror eller i "Bästa fall" från Nvidia.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon här som verkligen märkt någon skillnad?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)