Permalänk
Medlem

Nex3r's Corsair Obsidian 350D

Hejsan alla glada Sweclockare!

Har äntligen tagit mig tid att fota samt lägga upp detta galleri på dator som stått färdig en längre tid nu. Den byggdes i höstas och jag har länge velat lägga ut ett galleri men det har bara inte blivit av, förens nu.
Detta är mitt andra dator bygge. Det första var i ett Corsair Graphite 600T men tröttnade på hur stort och klumpigt det var.

Komponenter:
Chassi: Corsair Obsidian 350D
MOBO: Asus ROG GENE V
PSU: Corsair AX 860
CPU: Intel i5 3570k @ 4,5 GHz
GPU: Asus Gtx 670 DCUII
RAM: Corsair 16GB 1600 Mhz
SSD: Intel 320 120 GB
HDD: Seagate Barracud 1TB 7200 RPM
Kylning: Corsair H100i, 2 x SP120 + 2 x AF140 + AF 120
LED: NZXT White 1m
Sleeve: MDPC Color-X + Small Black

Hoppas ni gillar bygget! Lämna gärna feedback.

Mvh Nex3r

Nex3r's Corsair Obsidian 350D

Permalänk
Medlem

snyggt bygge Lär vara svalt och skönt i lådan! Ser ut som att du gillar corsair med hehe

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

snyggt bygge Lär vara svalt och skönt i lådan! Ser ut som att du gillar corsair med hehe

Jodå tempsen är det inga problem med. Vet inte varför det slutade med så mycket Corsair, bara blev så

Permalänk
Medlem

Mycket typiskt Corsairbygge. Tror detta är den vanligaste av alla kombinationer i Corsairs Obsidianserie. Men iallafall skönt att se att du till skillnad från de flesta andra inte köpt försleevade röda kablar.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Mycket typiskt Corsairbygge. Tror detta är den vanligaste av alla kombinationer i Corsairs Obsidianserie. Men iallafall skönt att se att du till skillnad från de flesta andra inte köpt försleevade röda kablar.

Haha, jo jag vet temat börjar bli lite uttjatat... Old but gold
Mycket roligare att göra sina egna kablar än att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nex3r:

Haha, jo jag vet temat börjar bli lite uttjatat... Old but gold
Mycket roligare att göra sina egna kablar än att köpa.

Jag personligen hade gillat den om du iallafall bytt färgtema. Rödsvart är och förblir de mest uttjatade temat just nu. Och ännu mer tjatigt med corsairs röda tema med slutet vattensystem.

Men detta är ju inte ditt fel. Ditt bygge är otroligt snyggt gjort, men jag stör mig på det uttjatande temat, de får tyvärr ditt välbyggda system att kännas icke-unikt...

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt! Fina bilder oxå, snyggt taget! (:

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Jag personligen hade gillat den om du iallafall bytt färgtema. Rödsvart är och förblir de mest uttjatade temat just nu. Och ännu mer tjatigt med corsairs röda tema med slutet vattensystem.

Men detta är ju inte ditt fel. Ditt bygge är otroligt snyggt gjort, men jag stör mig på det uttjatande temat, de får tyvärr ditt välbyggda system att kännas icke-unikt...

Ah det håller jag faktiskt med om.
Har lite planer om ett nytt bygge/update och då kommer det inte att vara röd-svart. När jag har tid/pengar vet jag dock inte.

Skrivet av Tandborste:

Snyggt byggt! Fina bilder oxå, snyggt taget! (:

Tack! Är faktiskt helt "nybörjare" på att fotografera. Kul att se att tiden jag la ner på det hjälpte!

Permalänk

Redigt nice, du! Har själv lite rödsvartigt i mitt bygge, tyvärr har jag 2st Noctua fläktar som förstör ALLT :c

5/5