The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Har en kompis som har lite FPS-problem och orkar verkligen inte sätta mig in i EOS helt då jag inte spelar det själv.

i5-2500k @ stock
HD6850/70, vet inte exakt vilket.

4 gb ram.

Jag antar att det är processor och ram där skorna klämmer?

Han vill lira på ultra och hålla sig utan fryslagg som han har nu.

Vad menar han med fryslagg? Jag vet att jag och vissa andra har problem med tillfälliga frysningar. Ibland hänger sig allt i någon eller några sekunde och sedan flyter det på som vanligt ett tag. Jag har dock inget problem med lag. Stänger jag ner onödiga processer, inklusive launchern, löser det sig dock och jag kan spela timmar utan problem.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

4 gig ram??? Jag har i5 2500k och har inga problem. Ram eller graffe är problemet.

Misstänker också det.
Tror jag har några stickor han kan få låna och testa med och se hur det blir.
Skulle gissa på att han har en vanlig 7200rpm disk som spelet ligger på, han köpte datorn innan SSD blev mer standard.

Här är exakt det han skrev som felbeskrivning, inte överdrivet lätt att felsöka på via distans.

där det är mkt folk så hackar det fast var femte sekund typ
om jag rör mig
den är fett seg också när jag har ESOoch andra saker uppe

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Någon annan som inte kommer in?
Kommer inte till charcter, knappar in mitt lösen. Sen Login timeout error

Hade precis samma skitfel. Provade det ena och andra utan att det hjälpte. Skulle precis köra en repair, då hoppar en download på nångra mb igång sen funka det.

Så starta launhern och låt det sega skrället hinna söka efter uppdateringar

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Har en kompis som har lite FPS-problem och orkar verkligen inte sätta mig in i EOS helt då jag inte spelar det själv.

i5-2500k @ stock
HD6850/70, vet inte exakt vilket.

4 gb ram.

Jag antar att det är processor och ram där skorna klämmer?

Han vill lira på ultra och hålla sig utan fryslagg som han har nu.

Har en 2500k, r9 290 och 8 GB RAM flyter fint

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Det stämmer inte.

I det senaste stresstestet fick vi prova på den absolut nyaste patch versionen 0.892, vilken är nyare än PTS versionen som är 0.831.

Antar att ni spelar på EU servern, hur får jag en invite? Kör lite lätt då och då och är bara lvl 7 hittils men men.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Rätt så negativa första intryck på RPS: http://www.rockpapershotgun.com/2014/04/07/impressions-the-el...

Vad tycker ni som spelar? Har inte själv köpt spelet eftersom betan jag spelade inte var övertygande alls, men intrycken av spelet nu är minst sagt varierande.

Permalänk

Lyckades spela nån minut efter patchen. Hamnade i en endless loading screen, alt+f4, nu kräver spelet nån Access Code för att jag ska kunna logga in igen, ska tydligen få den i mailet.. Nope. Blir tydligen inget ESO lirande denna måndag. -_-

EDIT: stängde ner launchern, stängde av Windows brandvägg och försökte igen. Fick koden direkt.

Permalänk

Kan logga in men av någon anledning får jag "An Unkown Error Has Occured" när jag försöker ladda min karaktär.

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Skrivet av S-FighterPilot:

Kan logga in men av någon anledning får jag "An Unkown Error Has Occured" när jag försöker ladda min karaktär.

Okej, fixen för mig blev följande:

1. Tillåt spelet helt och hållet i brandväggen.
2. Gå in i cmd och rensa namncachen: ipconfig /flushdns

Hoppas att detta hjälper vissa.

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

Frugan var snäll nog och åkte och hämta ut samlar utgåvan så nu kan jag lira igen och slipper vänta tills jag är hemma från jobbet onsdag kväll!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Har en 2500k, r9 290 och 8 GB RAM flyter fint

Du kör den stock och allt på ultra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Du kör den stock och allt på ultra?

Missade grejen med Ultra, kör på High för att inte få onödiga fpsdrop i pvp. men kan testa ikväll och dra upp allt på max.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur de lvl'ar guilds så som mage/ fighters guild?

Jag har valt att fokusera på pve hittills men guild-lvl går knappt upp då. Jag funderar därför över om guild lvl's går upp i pvp? Någon som har hunnit labba och lägga märke till vad som ger effekt?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Någon som har koll på hur de lvl'ar guilds så som mage/ fighters guild?

Jag har valt att fokusera på pve hittills men guild-lvl går knappt upp då. Jag funderar därför över om guild lvl's går upp i pvp? Någon som har hunnit labba och lägga märke till vad som ger effekt?

Är inte helt säker, men om jag har förstått det rätt så får du xp för de olika guildsen när du gör deras questar. Ungefär som att du får xp för soul magic när du gör main story questarna.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Någon som har koll på hur de lvl'ar guilds så som mage/ fighters guild?

Jag har valt att fokusera på pve hittills men guild-lvl går knappt upp då. Jag funderar därför över om guild lvl's går upp i pvp? Någon som har hunnit labba och lägga märke till vad som ger effekt?

Fighters guild levlar du genom att göra quests, döda undead/daedra och även för att göra anchors.

Håller på att försöka fixa rank 10 i fighters guild för ultimate men tar tid som fan, blir väldigt många anchors

Permalänk

Finns det något shysst guild man kan gå med i när man är Nord Ebonpact på EU???

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av iBigs:

Är inte helt säker, men om jag har förstått det rätt så får du xp för de olika guildsen när du gör deras questar. Ungefär som att du får xp för soul magic när du gör main story questarna.

Mina skills lvl'ar på fint men inte lvl i själva trädet.

Skrivet av Matenrou:

Fighters guild levlar du genom att göra quests, döda undead/daedra och även för att göra anchors.

Håller på att försöka fixa rank 10 i fighters guild för ultimate men tar tid som fan, blir väldigt många anchors

Ok!

Jag är faktiskt mer intresserad av att få tag på ability nr 2. Ser ut som en bra söld man kan köra på ett av sina 2 actionbars som dessutom är super mot vamps, varulvar osv.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Finns det något shysst guild man kan gå med i när man är Nord Ebonpact på EU???

Spelar Aldmeri Dominion så just på Ebonheart Pact vet jag ej, men blir väll att man får dra igång en Sweclockers guild för alla tre allianser så vi på Sweclockers kan snacka skit med varandra

Permalänk
Medlem

Spelade betan i ett par timmar, och kom fram till att Elder Scrolls spelen fortfarande aldrig kommer att tilltala mig.

/Väntar på Fallout 4

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Skrivet av Matenrou:

Spelar Aldmeri Dominion så just på Ebonheart Pact vet jag ej, men blir väll att man får dra igång en Sweclockers guild för alla tre allianser så vi på Sweclockers kan snacka skit med varandra

Ok. Synd... Aja får leta vidare, men verkar bara vara massa guld spam i zone chatten. Inte guild letande.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Inaktiv

Någon mer som har probelm med att spelet bara använder 1 kärna på processorn effektivt? 1 kärna ligger och sniffar på 90% medan de andra tuffar på i runt 10-20%. Trodde spel 2014 använde åtminstone 2-4 kärnor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Missade grejen med Ultra, kör på High för att inte få onödiga fpsdrop i pvp. men kan testa ikväll och dra upp allt på max.

Gärna.

Självklart var fryslaggen pga att han hade för lite ram, smällde i en av mina 8 gb stickor och det flöt på perfekt, dock bara runt 30ish fps i städer så nytt grafikkort lades också till på listan för honom.

Ett 290 känns lite overkill men kan vara intressant att höra vad du landar på för någon fps och hur det flyter.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med questet "Talk to the groundskeeper" och vet hur man ska lösa det ? Kan inte prata med npc:n och det blockerar hela progressen i spelet, rätt störande haha...

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Ok. Synd... Aja får leta vidare, men verkar bara vara massa guld spam i zone chatten. Inte guild letande.

Jag och två andra polare startade upp en guild inom Ebonheart som vi för tillfället inte har något fokus för, utan mest ser om en plats för lite vänligt folk mm. Du kan dra iväg ett ingame mail till Sylvande så kan jag skicka dig en invite

Tycker verkligen att spelet blir mycket bättre ju längre man kommer. Var rätt imponerad av grafiken i starten men när jag sedan utforskade The Rift igår så var det som ett nytt spel.

Angående prestanda, min dator drar för det mesta spelet i runt 60-70 FPS utanför städer och 45-55 i städer. Detta med 290X och 2600k @ 4.5GHz, CPU verkar även flaska då GPU även ute i vildmarken ligger runt 75% load. Spelet verkar dock utnyttja 4 kärnor på CPU till viss del fast det verkar alltid vara en som ligger på 100%.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Gärna.

Självklart var fryslaggen pga att han hade för lite ram, smällde i en av mina 8 gb stickor och det flöt på perfekt, dock bara runt 30ish fps i städer så nytt grafikkort lades också till på listan för honom.

Ett 290 känns lite overkill men kan vara intressant att höra vad du landar på för någon fps och hur det flyter.

Se her for de tester Tom's hardware gjort på grafikk kort i ultra!

Link

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigantrix:

Se her for de tester Tom's hardware gjort på grafikk kort i ultra!

Link

Thank you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Rätt så negativa första intryck på RPS: http://www.rockpapershotgun.com/2014/04/07/impressions-the-el...

Vad tycker ni som spelar? Har inte själv köpt spelet eftersom betan jag spelade inte var övertygande alls, men intrycken av spelet nu är minst sagt varierande.

Kände samma som du, körde betan men tyckte inte om det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Finns där några bra guilds inom Daggerfall man kan gå med i? lvl 9 night blade atm.

Tycker för övrigt spelet är grymt kul. Mycket att sätta sig in i dock, även om jag spelade betan. Spelet flyter på bra på min rigg tycker jag. Spelar med allting på high och lyckas hålla 70+ fps i de flesta situationer @1440p.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk

Jag spelar Ebonheart pact på EU, Jag är med i en guild som heter Super Important den är helt okay

Visa signatur

NZXT H440 Razer ||ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix ||Intel I7-6700K|| ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ||Hyper X Fury DDR4 2133MHz 16GB || https://spelfokus.blogspot.se/

Permalänk
Avstängd

Hur är spelet i dagsläget? Sugen på att hoppa på en gratis månad då spelet kostar under trehundralappen på diverse butiker. Jag var med i CB några stunder och både gillade/ogillade spelet. Det kändes välpolerat och faktiskt rätt kul, speciellt hur bra questerna var. Man kände värkligen som om man var i Elder Scrolls. Jag tyckte dock combaten var lite konstig. Klumpig, på något vis. Har det förbättrats?