Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Nae tycker jag inte, du tittar ju på HP-kurvan isf, inte vridmomentet
Nevermind, jag sätter mig inte i en Volvo ändå. Scania <3

Vridmomentet kommer vid 900, syns rätt tydligt på diagramet.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Nae tycker jag inte, du tittar ju på HP-kurvan isf, inte vridmomentet
Nevermind, jag sätter mig inte i en Volvo ändå. Scania <3

Såg tydligen fel

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk

Rea på Steam, Euro Truck Simulator 2 nu för 3,99€.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ja jag hittar kalender med lastbil av maserfrakt o nån kan fixar skins den ?

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Skrivet av Quadcore:

Ja jag hittar kalender med lastbil av maserfrakt o nån kan fixar skins den ?

https://lh3.ggpht.com/9H-BdFEtgVSgLkh5tBeCyGXaoVX60lB7-3cu_Ds...

Snälla formulera om ditt inlägg.. Vill du ha ett skin med Maserfrakt?

http://ets2.lt/en/maserfrakt-scania-skin/
http://ets2-mods.com/euro-truck-simulator-2-mods-scania-maser...
http://ets2-mods.com/euro-truck-simulator-2-mods-maserfrakt-s...

Eller ska den se ut exakt som på bilden? Då får du nog hitta en lite bättre bild för den där ser man inte mycket av.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

En krash som inte AI i ETS2 kunde lösa (Hade inte orsakat den själv):

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Permalänk
Permalänk

Jag har spelat det lite grann men har har inte spelat det sen jag skaffade ny dator. det var ett kul spel men jag saknade en funktionen "ringa bärgningsbilen" för. Så fort man hamnade i diket,välte om kull eller att trailern fastnade mellan två träd.Så fick man börja om från noll.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet när American Truck Simulator släpps?

Permalänk

@legotoken. Den funktionen finns i ETS2 klicka på f6 eller f7 så får man upp en liten hud som när man klickar på enter så bärgas du till närmaste stad.

@misterv8. ATS har inget datum när release eftersom SCSsoftware själv vet inte när det kommer släppas.
Förövrigt så har dom nyss lagt upp nya bilder på ATS http://blog.scssoft.com/

Permalänk
Skrivet av misterv8:

Är det någon som vet när American Truck Simulator släpps?

Från deras blogg: http://blog.scssoft.com/2014/04/pictures-from-american-truck-...

Citat:

Your questions are coming again and again through all communication channels: "What is the release date for American Truck Simulator? What are the features going to be? Please tell us and show us more!"

Trouble is, we are not exactly sure ourselves, it's a moving target we are working on. Any release date you may see anywhere in the media or coming from the distribution channel are only speculations at this stage. For almost half a year, we have been adjusting and re-adjusting our internal plans, and we may still need to do it again.

Edit: nicklasmp hann före

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Jag kanske hann före men ditt inlägg var mer utförligt

Permalänk

Någon som skulle kunna tipsa om några sköna mods, har inte kört på ca 6 månader.

För tillfället har jag:
Komplett
Inet
CDON
Netonnet
Webhallen

Permalänk
Permalänk

Någon som kan förklara mina förares rankning? Hur går dom upp i rank? Har en anställd på 1,7 i rank och en annan på 3,3

När börjar dom dra in mer pengar? Verkar långsamt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av pineapple:

Någon som kan förklara mina förares rankning? Hur går dom upp i rank? Har en anställd på 1,7 i rank och en annan på 3,3

När börjar dom dra in mer pengar? Verkar långsamt.

Skickades från m.sweclockers.com

De kör allt efter som du själv kör. Ju mer du spelar desto mer går de upp i rank precis som du själv. Men ja, det kan kännas lite långsamt i början. Det kommer igång, bara att trucka på!

Edit: Du kan ju också bestämma lite över deras inlärning och sätta inom vilka sorters laster de ska levla upp först.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Vet inte om detta räknas som "reklam" eller ej, en moderator får ge mig ett rapp med linjalen om så är fallet. Jag har iallafall skrivit ihop en guide om skinning för 50Kedas Scania för er som är sugna på att göra egna skins.

http://www.trucksims.se/forum/index.php?/topic/126-skinning-t...

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Nytt skin under arbete.

Permalänk

så jäkla fint skin bra jobbat

Permalänk
Permalänk

Vad lyssnar ni på när ni är ute och kör?

Permalänk
Skrivet av kallelyra:

Vad lyssnar ni på när ni är ute och kör?

P3, P4 eller annan pratradio. Tycker att det passar bra. Lyssnar i princip aldrig på sånt annars.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Satan vad snygga kärror vissa har =D..
Började spela idag men jag undrar en sak..
Får jag själv ge mina arbetare jobb eller väljer dom själv slumpmässigt eller hur funkar det?
OM jag själv kan sätta jobb åt mina arbete i mitt företag, hur fan gör jag då? :E

Permalänk
Medlem

Jag tycker dock att ha en pirat blandat med en Viking på rutan inte riktigt funkar.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Satan vad snygga kärror vissa har =D..
Började spela idag men jag undrar en sak..
Får jag själv ge mina arbetare jobb eller väljer dom själv slumpmässigt eller hur funkar det?
OM jag själv kan sätta jobb åt mina arbete i mitt företag, hur fan gör jag då? :E

Dina anställda tar jobb slumpat. Däremot kan du välja inriktning på deras utbildning. När de går upp i level så kommer "skillpointsen" att läggas först på det du väljer. Det gör du under förarhantering.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Dina anställda tar jobb slumpat. Däremot kan du välja inriktning på deras utbildning. När de går upp i level så kommer "skillpointsen" att läggas först på det du väljer. Det gör du under förarhantering.

Okej synd, men vi säger att jag tar full skillpoint i distans för dom.
Dom åker ändå inte långa sträckor hela tiden för jag valde så? Eller hur blir det då?
Annars är ju den pointen meningslöst för dom O_o

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Okej synd, men vi säger att jag tar full skillpoint i distans för dom.
Dom åker ändå inte långa sträckor hela tiden för jag valde så? Eller hur blir det då?
Annars är ju den pointen meningslöst för dom O_o

Skickades från m.sweclockers.com

Sannolikheten att de tar långa körningar lär ju öka i alla fall, eftersom de låser upp fler möjliga jobb där.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Inte heller spelat på ett tag, vilken är den "bästa" moden. vill ha en scania med mycket custom, om ni fattar. Hittar inte så mycket när jag söker, vet inte vilka som är bra och stabila mods

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]