Permalänk

Min mus fryser sig (Qpad 5k Gaming Mouse)

Hej!

Vad kan det beror på när min mus börja frysa lite då och då? Datorn fungera som vanligt men musen stanna typ hela tiden och kommer samma ljud som när jag dra ut en USB kabel från datorn.
När jag börja flytta musen så stanna den, vet ej om det är datorn eller min mus som är sönder eller någon annat hårdvara.

OS: Windows 7 32bit Ultimate.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Spontant, det låter som glapp någonstans...

Kolla om det blir bättre i en annan USB-kontakt eller om du kan vicka på sladden närmast musen och se om det ballar ur då med.
Eventuellt, det kanske kan vara fler grejer på den usbhubben (den blir överberlastad typ), sätt musen någon helt annanstans, eller ta bort så mycket det går som i övrigt går på USB.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Jag har redan testa det med flytta över andra USB kontakter, testade just nu med att vicka på sladden och röra musen lite.
Nu när jag har vickigt sladden på närmaste musen så fungera den som den ska.
Lite konstigt tycker jag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Rena skitmusen enligt mig! Fick inte ens knapparna på sidan att fungera på den. Sen kändes den laggig. Skickade tillbaka den och köpte en Logitech G400s. Kan starkt rekomendera den musen btw!

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min och det kvar kabelen som glapp.

Vicka på sladden där den går ut från musen och se om lampan under scrollen slocknar.

Fixade det på min genom att skruva isär den( Måste byta skatez då) och flytta in kabeln in i musen en bit.
Är så att kabeln är "av" "glapp" innanför tyg skalet och glappar när man vickar på den.

Permalänk
Inaktiv

Min mus fryser ungefär en gång om dagen, och man hör att den "pluggas in" igen efter en 5-10 sekunder.

Jag tror mitt problem är att jag har slagit den i bordet ett par gånger för mycket ...

Permalänk
Medlem

Men du kan inte få den att krångla? För det låter som att den kopplas ur när den glappar.
Mitt fel var exakt som ditt och det gick att tvinga fram glappet om du viker kabeln åt varsit håll där den går ur musen.

Men i vilket fall, har du tänkt att skruva isär och titta på det eller blir det en ny?