Permalänk
Medlem

Reset Quests

Halloj!
Denna frågan har säkert ställts tidigare, men ja kunde inte hitta ngt bra svar.

Jag kom nyligen upp till lvl70 paragon 20 med min DH. Jag spelar just nu på expert, men det är inte helt smärtfritt för att jag har rätt kassa vapen och armor...

Hursomhelst. Om jag reset quests för min DH, och helt enkelt startar om spelet, kommer min DH fortfarande ha lvl70+20? Det jag är ute efter är ju självklart att få lite extra XP och gold för "first time" quest. Men jag vill ju inte resetta hans stats, för d är den enda karaktären jag har.
Sen undrar ja oxå ifall jag resettar, kommer jag inte kunna spela adventure mode tills ja spelat igenom hela spelet igen? Lr är det bara första gången man behöver låsa upp det?

Sen kan ni ju alltid slänga in bra tips på farming routes o så för o hitta lite bra vapen, vill ju spela lite tuffare svårighetsgrad, men jag har inte grejjer för det :-/

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Adventure mode låses upp när du spelat igenom alla acts en gång. Därefter är det upplåst för alla dina karaktärer vare sig du resettar quests eller ej.
Att göra bounties i adventure mode är garanterat det snabbaste sättet att levla enligt min erfarenhet.

När det gäller att geara upp, då är det bara att spela vidare på den högsta svårighet grad du känner att du klarar av effektivt.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Det är inga stats eller gear som blir reset. Det är bara quests.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Okej, lite synd för jag har svårt o hitta bra gear, trots att det jag har är rätt"illa" eller är det bara en känsla jag har? Låter det kasst o ha svårt med expert när man lr lvl70/20..lr är det normalt?

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Okej, lite synd för jag har svårt o hitta bra gear, trots att det jag har är rätt"illa" eller är det bara en känsla jag har? Låter det kasst o ha svårt med expert när man lr lvl70/20..lr är det normalt?

Level i sig har ingen betydelse då fienderna ändrar sig efter det. Utan det är din utrustning som har betydelse. Om expert känns svårt så gå ner ett läge och kör bounties där tills du fått lite uppgraderingar och testa gå upp ett steg då.
Även om du kör på lägre svårighetsgrad så har du högre chans för legendarys när du kör rifts i adventure mode.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Okej, lite synd för jag har svårt o hitta bra gear, trots att det jag har är rätt"illa" eller är det bara en känsla jag har? Låter det kasst o ha svårt med expert när man lr lvl70/20..lr är det normalt?

Helt normalt. Innan du gearar upp kan det vara svårt ibland. Själv fick jag sätta ner svårighetsgraden till normal första gången jag dödade Malthael.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Halloj!
ja ngt .

lvl70. Hursomhelst. Om jag reset quests DH ha lvl70+20? resetta, d
ja oxå resettar, Lr

o så för o grejjer för det :-/

Detta är vad jag läste.

Tips för framtiden är att vara lite mer ordentlig när du skriver nya trådar, det är så mycket trevligare att läsa när det inte ser ut som ett sms från en 14åring. No offence, jag skriver likadant när jag chattar

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Hahaha tack för feedback!
Jag har en tendens o skriva så när jag skriver på ipaden, sorry för det.

Tack för dom andra svaren också. Jag fick bara för mig att man har större chans att få bättre loot på högre nivåer, så det är mest därför jag försöker köra på expert, men det kanske inte är någon skillnad på det mellan Hard/Expert? Förutom då den ganska goa Gold/XP bonusen som är en ganska bra skillnad.

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av bobani:

Hahaha tack för feedback!
Jag har en tendens o skriva så när jag skriver på ipaden, sorry för det.

Tack för dom andra svaren också. Jag fick bara för mig att man har större chans att få bättre loot på högre nivåer, så det är mest därför jag försöker köra på expert, men det kanske inte är någon skillnad på det mellan Hard/Expert? Förutom då den ganska goa Gold/XP bonusen som är en ganska bra skillnad.

Ingen ide att köra expert. Tips är att köra bounties på normal tills du fått bättre gear så du effektivt kan farma Tornament 1.

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Kan för övrigt säga att jag inte hade en endaste suck på Malthael ens på normal med min gear.. Att få ner honom till 75% tog typ tio minuter, och dom 5-6 gångerna ja provade var det svårt att överleva så länge eftersom ja spamma mina egenskaper och fick slut på sätt att springa ifrån honom..
Tog hjälp av en kompis för att klara honom och få tillgång till adventure mode.

Jag behöver verkligen nya prylar! Haha. Doch verkar det faktiskt som min legendary båge är rätt hyffsad när man kollar på andras DPS.. Min ligger på 2553 om ja minns rätt. Det är väl rätt ok?

Här har ni mig.. Ngr tips?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Bobani-2671/hero/39782609

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk

Dina ringar borde ha CC+CD+AS (Critchance + critdmg + attack speed) Är bra att sikta mot. I alla fall CC på båda ringarna det samma gäller Head, bracers, gloves. en rerolla för en socket på din båge!

Vill inte påstå ett dugg att min demonhunter är bra! http://eu.battle.net/d3/en/profile/CebitZero-2820/hero/105654... men du kan ju sträva efter liknade stats men mycket bättre

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Kan för övrigt säga att jag inte hade en endaste suck på Malthael ens på normal med min gear.. Att få ner honom till 75% tog typ tio minuter, och dom 5-6 gångerna ja provade var det svårt att överleva så länge eftersom ja spamma mina egenskaper och fick slut på sätt att springa ifrån honom..
Tog hjälp av en kompis för att klara honom och få tillgång till adventure mode.

Jag behöver verkligen nya prylar! Haha. Doch verkar det faktiskt som min legendary båge är rätt hyffsad när man kollar på andras DPS.. Min ligger på 2553 om ja minns rätt. Det är väl rätt ok?

Här har ni mig.. Ngr tips?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Bobani-2671/hero/39782609

Angående bågen så måste du sätta socket i den om den ska vara hyffsad, har du inte ekonomin för att göra socket i legendary items så ta hellre en lägre DPS båge med socket och sätt en så hög Emerald du kan i den, det kommer du tjäna rejält på.

Sen din amulett, jag gissar att du inte har råd att lägga ut 1 miljon per omrullning som det ju faktiskt kostar (om du inte har massa imperial gems du inte använder) då du behöver en flawless imperial gem per craft, så du skulle tjäna på att byta ut den mot en rare med dex, crit chans och crit damage. Har du möjlighet att rulla om den du har så rulla bort antingen life on hit eller socketen och gör till crit damage.

Dina handskar är visserligen trifect, men de har styrka och statsen på själva trifecten är väldigt låga, så du skulle tjäna på att köra en handske med dex och enbart hög crit chans och crit damage, men tills vidare kan du rulla om strength till dex.

Din vänstra ring skulle jag rullat om vitality till crit chans, den högra skulle jag bytt ut helt och hållet mot en rare med dex, crit chans och crit damage.

Byxorna borde du ganska enkelt kunna hitta bättre, kan du inte det så sätt iaf 2 sockets i dem, rulla bort armor för detta.

Samma med chesten, rulla bort armor eller vitality för 3 sockets.

Bracers, rulla bort vitality för crit chans.

Hjälmen rulla bort armor för crit chans.

Dessa ändringar bör minst fördubbla din dps.

Det här är min DH http://eu.battle.net/d3/en/profile/Tias-2939/hero/8835971 , den är på inget sätt särskilt bra, utan det var mest att jag levlade till 70 som en del av att göra en av varje klass till lvl 70 för achievement, har kört på den i någon timme på 70 bara och craftat lite items.
Men du kan iaf se på ett ungefär hur du bör gemma och hur du ska rulla om dina items.

Båge, quiver, boots och shoulders är craftade, båda ringarna samt gloves, bracers och hjälm är köpta med blood shards. Chesten är från A2 bounties (du kan spamma dessa på normal, får själv 5-6 legs per timme om jag kör normal plus eventuella legs från horadric cache. Byxor, bälte och amulett är legacy items, dvs sen innan patch 2.0

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Joina Adventure mode på Normal och kör Split farming, dvs att alla tar varsin Act och rensar alla bounties så får du enorma mängder gold exp och stor chans för legendarys i bounty bagsen som man får efter varje act är completed.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Joina Adventure mode på Normal och kör Split farming, dvs att alla tar varsin Act och rensar alla bounties så får du enorma mängder gold exp och stor chans för legendarys i bounty bagsen som man får efter varje act är completed.

Detta är också ett bra tips, och har du svårt att hitta folk att köra med så tryck shift-O inne i spelet för att få upp Communities, joina Split Bounty Farming och skriv i den chatten att du letar efter grupp så kommer du vara igång på nolltid. (du kan vara med i flera Communities samtidigt, dessa ska inte förväxlas med klaner)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

1. Spela på normal tills du har fått bra gear.
2. Se över dina skills.
- Rapid fire är enligt mig ingen höjdare. Jag föredrar Cluster Arrow med Loaded for Bear. Frost arrow kan funka också då du kör cull the weak.
- Jag föredrar Vault med Tumble.
- Rain of Vengeance och Caltrops är inte så nödvändigt. Testa med Smoke screen och healing vapors om du behöver survivability istället för traps. RoV kan du nog byta mot Marked for Death med Grim reaper, det ger mer i längden imo (markera ett target och skjut på den, så tar alla mobs inom området också skada).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Okej, tack så jättemycket för tipsen, ska börja hålla utkik efter dom statsen när jag lootar!

Jag har aldrig rerollat ngt tidigare, men om man gör det, får man bestämma vilken stat man vill rerolla till? Te om du säger tex sätt en socket i den, jag vet ju att du får välja vilken stat du vill rerolla bort, men kan du även välja vilken ny sak du vill ha, o sen bara att själva staten blir random? Lr kan det bli så att man måste rerolla något 10gånger innan man får fram en socket?

Jag har typ bara 1.4 miljoner så vill inte slänga allt för mkt

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Btw.. Ska man inte sätta en hög ruby i vapnen? Det trodde jag.. Tjänar man bättre på en emerald alltså?

Jag har förresten en annan båge i mitt stash.. Men den sate ja en ruby i..en ganska hög en men blev inte så bra som ja hoppats. Finns det ngt sätt o se hela effekten av en gem innan man sätter i den? För ja har nog inte helt förstått hur man ska räkna..för en ruby som bara ökar dps är väl inte heela sanningen?

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Okej, tack så jättemycket för tipsen, ska börja hålla utkik efter dom statsen när jag lootar!

Jag har aldrig rerollat ngt tidigare, men om man gör det, får man bestämma vilken stat man vill rerolla till? Te om du säger tex sätt en socket i den, jag vet ju att du får välja vilken stat du vill rerolla bort, men kan du även välja vilken ny sak du vill ha, o sen bara att själva staten blir random? Lr kan det bli så att man måste rerolla något 10gånger innan man får fram en socket?

Jag har typ bara 1.4 miljoner så vill inte slänga allt för mkt

Precis, du kan rerolla vissa stats bara som kan bli sockets och det är inte säkert du får det på 10 försök äns så spara på goldet.
Det finns en Info knapp bredvid varje stat när du lägger in den i enchanting sloten som du kan klicka på och se vad du kan enchanta om den staten till.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Skrivet av bobani:

Btw.. Ska man inte sätta en hög ruby i vapnen? Det trodde jag.. Tjänar man bättre på en emerald alltså?

Jag sätter alltid en emerald i vapnet. Kanske är mer värt med ruby om man har låg crit chance dock (har inte testat).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Okej, tack så jättemycket för tipsen, ska börja hålla utkik efter dom statsen när jag lootar!

Jag har aldrig rerollat ngt tidigare, men om man gör det, får man bestämma vilken stat man vill rerolla till? Te om du säger tex sätt en socket i den, jag vet ju att du får välja vilken stat du vill rerolla bort, men kan du även välja vilken ny sak du vill ha, o sen bara att själva staten blir random? Lr kan det bli så att man måste rerolla något 10gånger innan man får fram en socket?

Jag har typ bara 1.4 miljoner så vill inte slänga allt för mkt

Det är random vilka du kommer få, men om du sätter i itemet i mysticen så kommer du se vad det kostar och trycker på ? som sitter brevid varje stat så kommer du se vad du kan få, gula items är sällan värda att rulla allt för många gånger då det oftast är ganska lätt att hitta nya. Men rullar du max 3-4 ggr per item så kommer det inte kosta allt för mycket och du har hyffsat stor chans att få det du vill ha.

Du kan t.ex aldrig rulla en sekundär stat och få en primär, utan vill du ha en primär så måste du rulla om en primär.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Btw.. Ska man inte sätta en hög ruby i vapnen? Det trodde jag.. Tjänar man bättre på en emerald alltså?

Skrivet av dysenteri:

Jag sätter alltid en emerald i vapnet. Kanske är mer värt med ruby om man har låg crit chance dock (har inte testat).

Man ska ha väldigt låg crit chans om detta ska löna sig, och då snackar vi under 15% eller ännu lägre, i det här fallet kan det löna sig tills alla stats är omrullade, men det är lika bra att köra på emerald från början och utgå från att rätt stats kommer inom kort, speciellt då det är dyrare att plocka ur ett gem än det är att rulla om items

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Kört massor med bounties med min DH, speccade till en infinite strafe+speed och körde normal tills jag uppgraderat min gear för T1.
Kan göra en bounty bag på några få minuter och dessutom döda alla elite packs och trash jag stöter på.
Kräver hyffsat hög hatred regen så leta rätt på sådan gear till att börja med.

Skills:
Strafe+Drifting Shadows (För snabbt döda/förstöra allt på normal)
Vault+Tumble för att snabbt ta sig fram (speciellt med tactical advantage passive)
Rain of Vengence+Dark Cloud (Extra DPS mot bossar + elit packs)
Companion+Bat Companion (Extra Hatred, kom ihåg att använda aktiva skill-delen också)
Vengeance+Seethe (Extra hatred+DPS på bossar + elit packs)

Passiva:
Blood Vengence (Mer hatred+Hatred från Globes)
Hot Pursuit (Snabbare movment nästan hela tiden med strafe)
Ambush (Lite extra DPS första hitten för att ta ut trash snabbt med strafe)
Tactical Advantage (Snabbare efter vault)

P.S.
Använd Templar med inspire för extra hatred.

P.P.S.
Denna build fungerar inte på högre nivåer såkart, men väldigt bra på att farma lägre nivåerna.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Kan för övrigt säga att jag inte hade en endaste suck på Malthael ens på normal med min gear.. Att få ner honom till 75% tog typ tio minuter, och dom 5-6 gångerna ja provade var det svårt att överleva så länge eftersom ja spamma mina egenskaper och fick slut på sätt att springa ifrån honom..
Tog hjälp av en kompis för att klara honom och få tillgång till adventure mode.

Jag behöver verkligen nya prylar! Haha. Doch verkar det faktiskt som min legendary båge är rätt hyffsad när man kollar på andras DPS.. Min ligger på 2553 om ja minns rätt. Det är väl rätt ok?

Här har ni mig.. Ngr tips?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Bobani-2671/hero/39782609

Vet inte vad dem andra skrivit men, Socket i vapen, CRIT HIT CHANCE + CRIT HIT DAMAGE är bästa du kan ha. Reforgea hos Mystik för att få det du vill.
Farma Normal bounties tills du kan köra torment 1+ för då har du chans till nya legendaries.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av WarWolf.667:

Kört massor med bounties med min DH, speccade till en infinite strafe+speed och körde normal tills jag uppgraderat min gear för T1.
Kan göra en bounty bag på några få minuter och dessutom döda alla elite packs och trash jag stöter på.
Kräver hyffsat hög hatred regen så leta rätt på sådan gear till att börja med.

Skills:
Strafe+Drifting Shadows (För snabbt döda/förstöra allt på normal)
Vault+Tumble för att snabbt ta sig fram (speciellt med tactical advantage passive)
Rain of Vengence+Dark Cloud (Extra DPS mot bossar + elit packs)
Companion+Bat Companion (Extra Hatred, kom ihåg att använda aktiva skill-delen också)
Vengeance+Seethe (Extra hatred+DPS på bossar + elit packs)

Passiva:
Blood Vengence (Mer hatred+Hatred från Globes)
Hot Pursuit (Snabbare movment nästan hela tiden med strafe)
Ambush (Lite extra DPS första hitten för att ta ut trash snabbt med strafe)
Tactical Advantage (Snabbare efter vault)

P.S.
Använd Templar med inspire för extra hatred.

P.P.S.
Denna build fungerar inte på högre nivåer såkart, men väldigt bra på att farma lägre nivåerna.

Lät som en rätt rolig spec, måste testas ikväll :). Skönt med omväxling från cluster-spammandet.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Tusen tack för alla tips!
Ska hem o kika lite ikväll vad ja kan göra!

Måste säga att jag haft en förkärlek till att ha gear med extra XP/Kill..vilket gör att man levlar upp lite snabbare, men dit kommer man ju ändå

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Tusen tack för alla tips!
Ska hem o kika lite ikväll vad ja kan göra!

Måste säga att jag haft en förkärlek till att ha gear med extra XP/Kill..vilket gör att man levlar upp lite snabbare, men dit kommer man ju ändå

Fast tänker man efter så tjänar man inte jättemycket på det.
Testade precis att döda 1 ensam liten zombie i A1, visserligen på T1 men den gav nästan 100k xp, om man då har en massa gear som ger 100 extra xp per kill så är det ändå bara en droppe i havet
Vill du absolut ha gear som ger extra XP så in med en ruby i hjälmen, fixa cain settet, en hellfire ring samt leorics signet.

Kan ju säga att även utan XP gear så drar jag med 300 paragon ändå en level i timmen genom normal bounty split farmning.
Pool of reflection funkar även på quest xp så man drar in en hel del där.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Ja precis.. I början gjorde det stor skillnad, nu är det ju faktiskt inget o ha när jag tänker på det. Så ska ändra det när jag kommer hem.

När man tänker så är det ju lite synd att man sålt o craftat bort chest med 3 sockets som va nästan lika bra som den jag har

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34