Copyswede vinner mot Sony i Lunds tingsrätt

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Schackmannen:

Rösta på piratpartiet?

Det skulle krävas att väldigt många gör det, och det kommer inte hända.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

avgiften ligger fortfarande fel, ska ligga på musikfilen/cd-skivan när man köper den.

Håller absolut med!

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Discokungen
Skrivet av HurMycket:

Det skulle krävas att väldigt många gör det, och det kommer inte hända.

Inte när du är så negativ!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

http://www.youtube.com/watch?v=TAGbrM-MMRk
the stone went straight up timos ass

the stone - copysweden
timos ass - folket

Hahah. Fick mig ett riktigt god skratt. Tack för länken

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

... Skämtar du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Hoppas Sony drar det till EU domstolen.

Dom lär ju skratta rakt ut åt Copyswede o fråga vad fan dom tror att dom har att säga till om egentligen.

Det är väl ett EU-direktiv att länder som tillåter privatkopiering i lagen skall ha ett kompensationssystem till rättighetsinnehavarna,
vilket ombesörjs av copyswede. Så har jag förstått det.

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Det skulle krävas att väldigt många gör det, och det kommer inte hända.

Känns som att dom bara får fler och fler anhängare och även om dom inte kommer in i riksdagen så kan dom lättare påverka andra partier ju fler dom är så att en ändring sker. Sen så ska man ju inte rösta utifrån vad andra tycker, spelar väl ingen roll om dom man röstar på får 40 000 eller 4 000 000 röster, man röstar ju på dom som man tycker har bäst politik. Och tycker man att ingen har en bra politik röstar man blankt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Flamso:

Inte när du är så negativ!

De allra flesta är ungefär lika intresserade av att rösta på PP som att ersätta kronan med Dogecoin. De skiter totalt i vad Copyswede gör.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Skrattretande att fallet rör en mobil som är hopplöst utdaterad idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foh668:

Skrattretande att fallet rör en mobil som är hopplöst utdaterad idag.

Fast eftersom det är en Walkman brandad telefon så är det ju högre intresse eftersom att det är i så fall just en sådan produkt som copyswede menar att avgiften ska ligga på, alltså en sådan där chansen för privatkopiering är stor.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att Sony förlorade.
Men bra att kostnaderna sänkts.

Men varje år kommer ju större och större minneskort, så då borde ju kostnaderna sänkas?
Tänk om det är samma kostnad när mobiler har minneskort på 4 TB?
Då skulle det ju kosta jättemycket!

Numera kanske man vill lagra musik i okomprimerad FLAC också, inte 128 kbit/s MP3or.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av HurMycket:

De allra flesta är ungefär lika intresserade av att rösta på PP som att ersätta kronan med Dogecoin. De skiter totalt i vad Copyswede gör.

Tyvärr tror väl de flesta att Piratpartiet enbart vill legalisera fildelning. Partiet är så otroligt mycket mer.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Hoppas Sony tar det till EU då dom ändå verkar vara inne på ett vettigt spår just nu i och med datalagringen

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Radiotjänst är väl statligt bolag?

Nej, det är det inte. SVT är inte heller ett statligt bolag. Det var det fram tills att dom sände melodifestivalen med Lotta Engbergs Fyra Bugg och En Coca Cola. Eftersom det ansågs som reklam och man inte fick sända reklam i SVT så var dom tvungna att lägga ner SVT. Problemet var att det inte gick att lägga ner SVT.

Så vilken ägandeform som det är i dag vet man inte. Det ägs verken av staten, eller är privatägt. Det är inte heller ett kooperativ så som Coop eller Folksam är vilket hade varit en bättre lösning för alla medborgare i landet.

Men den bästa lösningen på att bli av med TV-avgiften och CopySwede är att tillräckligt många skapar ett kooperativ eller ett eget parti mot detta.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Schackmannen:

Känns som att dom bara får fler och fler anhängare och även om dom inte kommer in i riksdagen så kan dom lättare påverka andra partier ju fler dom är så att en ändring sker. Sen så ska man ju inte rösta utifrån vad andra tycker, spelar väl ingen roll om dom man röstar på får 40 000 eller 4 000 000 röster, man röstar ju på dom som man tycker har bäst politik. Och tycker man att ingen har en bra politik röstar man blankt.

Precis så! Som tur är så har PP väldigt sunda åsikter i väldigt mycket, speciellt när det kommer till demokratik och öppenhet. Hur mycket händer om vi inte kan lita på våra politiker? Inte ett skit. Vad är vallöften om de inte infrias? Skitsnack. PP har väldigt bra track record i Europaparlamentet i alla fall!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Radiotjänst är väl statligt bolag?

Copyswede och radiotjänst är inte samma.
Copyswede är en ekonomisk intresseförening, av de som vill ha pengarna...

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem

Jag är principiellt helt emot Copyswede. Men skulle gärna träffa dom för att kasta de 8 kr som det blir för min nexus 4 i deras ansikten.

Visa signatur

// Niklas

Permalänk
Medlem

Det värsta är att Copysweden tydligen kan rövknulla vem de vill bara det finns pengar att tjäna.
Själv privatimporterar jag mina diskar, telefoner, spel, u name it, köper inte en pryl i Sverige till dessa vansinniga priser som man tror att konsumenter vill betala.

Löjligt. CS skall inte ha en spänn från mig

Röstar Pirat gör jag inte heller, finns mkt bättre och mer radikala partier om man vill få till en ändring på det här vuxendagiset kallat Sverige!

Fast Pirater över lag är något som jag har full förståelse för, när man tittar på hur hela vårt samhälle ser ut.

Skatter, skatter, skatter, skatter

I USA sänker man ständigt priserna på Xbox One t ex, i Sverige skulle inte förvåna mig om man höjer priset på skiten!

Visa signatur

Mac!

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Flamso:

De används inte ens i huvudsak till att lagra privatkopierad musik... Speciellt inte i det här landet. Jag tror inte de har hört talas om Spotify Premium.

Inte det jag syftar på heller utan precis som hårddiskar inte enbart används för att lagra musik.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Varför inte? Har du ens tittat på partiprogrammet? De har helt fantastiskt sunda åsikter i nästan allting, för de flesta. Men det kanske bara är jag?
http://www.piratpartiet.se/politik/ppfemminuter/

Jo, har läst och följt deras politik flera år, vilket jag gjort med dom allra flesta partier.
Det är trevliga synpunkter, men inget om Hur dom ska lyckas med det dom Vill uppnå, det är sånt jag vill se.

Skämtåsido, det är inget parti för mig helt enkelt bara.

Permalänk
Medlem

Synd att det handlar om en nästan irrelevant mobiltelefon men ändå bra att de lyckades sänka avgiften med så mycket.
Mer än 300% sänkning vilket gör att avgiften blir försumbar.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Titane:

Copyswede och radiotjänst är inte samma.
Copyswede är en ekonomisk intresseförening, av de som vill ha pengarna...

Jag vet att det är inte samma men de gör samma smutsiga saker..
Så någon starta ett bolag och bara kräva pengar av allmänheten och det verkar vara helt okej. Det är ju rena maffiga.. Sjukt ju...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Discokungen
Skrivet av XHI:

Inte det jag syftar på heller utan precis som hårddiskar inte enbart används för att lagra musik.

Det håller jag med om. Det är riktigt sjukt att hårddiskar har den avgiften också. SSDer också, för den delen. Idioti. Vem fan har privatkopierat material på sina hårddiskar? Det sker inte direkt i någon större omfattning.

Skrivet av krilleoh:

Jo, har läst och följt deras politik flera år, vilket jag gjort med dom allra flesta partier.
Det är trevliga synpunkter, men inget om Hur dom ska lyckas med det dom Vill uppnå, det är sånt jag vill se.

Skämtåsido, det är inget parti för mig helt enkelt bara.

De har ju jobbat för att infria sina löften i Europaparlamentet, som sagt. De har kommit väldigt långt där. De är kommunikativa och glömmer inte bort sina löften för att det är bekvämt. Så ja, det är svårt att säga hur man ska genomföra det när det krävs ett par steg, eller hur? De har däremot en rätt tydlig plan på vad de vill förändra.

Absolut! Personligen så känner jag att de förtjänar min röst enbart för att de som enda parti faktiskt fokuserar på demokrati. Inget bra händer om demokratin inte fungerar, och det gör den inte.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Nej, det är det inte. SVT är inte heller ett statligt bolag. Det var det fram tills att dom sände melodifestivalen med Lotta Engbergs Fyra Bugg och En Coca Cola. Eftersom det ansågs som reklam och man inte fick sända reklam i SVT så var dom tvungna att lägga ner SVT. Problemet var att det inte gick att lägga ner SVT.

Så vilken ägandeform som det är i dag vet man inte. Det ägs verken av staten, eller är privatägt. Det är inte heller ett kooperativ så som Coop eller Folksam är vilket hade varit en bättre lösning för alla medborgare i landet.

Men den bästa lösningen på att bli av med TV-avgiften och CopySwede är att tillräckligt många skapar ett kooperativ eller ett eget parti mot detta.

I grunden är det en stiftelse som äger radiotjänst, SVT, SR m.m. bland annat genom ett bolag; RIK AB. En stiftelse ägs per definition inte av någon, den "tjänar sitt syfte" i enlighet med stiftarens syfte vid tidpunkten av skapandet (man kan inte ändra syfte senare, om stiftelsen inte längre kan utöva sitt syfte och det finns ett närbesläktat syfte). Att det är en stiftelse är för att radio och tv ska vara oberoende av statsmakten. Sedan utser Riksdag eller Regeringen (minns inte) ledamöter till stiftelsens styrelse, sätter tv-avgiften m.m. så hur oberoende de faktiskt är är en gråskala beroende efter synvinkel.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem

Varför kan inte Apple, för en gångs skull, använda alla sina advokater till nåt gott??!?!?!?!?!?!!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Rösta på piratpartiet?

Det kommer jag göra i alla fall.
känns som att jag lutar åt det hållet i detta val.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Jag vet att det är inte samma men de gör samma smutsiga saker..
Så någon starta ett bolag och bara kräva pengar av allmänheten och det verkar vara helt okej. Det är ju rena maffiga.. Sjukt ju...

Skickades från m.sweclockers.com

Jupp, då kan jag hålla med.

Tycker vi alla ska gå ihop och starta en ekonomisk intresseförening för små klädtillverkare..
Då borde vi kunna ta betalt i förskott av alla tillverkare som säljer kläder i sverige, för att kunna ersätta våra små klädtillverkare med ersättning för förlorad inkomst för att folk säljer kläder begagnat, på loppis, auktioner osv.

Helt idealt! Så kan vi starta ett litet halsdukstillverkning hemma och ge pengar till oss själva.
Märkligt samhälle.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem

påminner galet mkt om:

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Framgår det hur stor muta Copyswede betalar?

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

Räknas det verkligen som en vinst för copyswede när det sänks så här mycket och båda parter får betala sina egna domstolsutgifter?

Skickades från m.sweclockers.com