Passar dessa moderkort i mitt chassi?

Permalänk
Förtydligat rubrik
Permalänk
Medlem

Båda moderkorten passar.
Detta: https://www.komplett.se/gigabyte-ga-...019#!tab:extra
Har storleken ATX viket är ett större kort.

Och detta: https://www.komplett.se/msi-b75ma-p4...862#!tab:extra
Har storleken mATX vilket är ett mindre.

Visa signatur

Processor:Intel® i7 2600K, @ 4,3 GHz | Skärm:SAMSUNG S27A950D 120Mz 3D| Chassi:NZXT S340 White| Grafikkort:Gigabyte GTX Titan 6GB | Moderkort:Asus P8Z68-V PRO Z68 GEN 3 | Nätagg: Corsair RM750W | Hårddisk1:SSD Intel 520, 180GB | Hårddisk2:Samsung 500GB | Minne:Corsair Classic 16GB 1600MHz | Mus:Logitech G500 Laser | Musmatta:S&S Steel | Ljudkort:Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | Tangentbord:Logitech G110 | Hörlurar: Q1339

Permalänk

båda 2 går att montera in i chassiet, det är dock stor skillnad på båda modekorten i fråga

edit: stavfel

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Inaktiv

Varför dubbla trådar?!

Permalänk

större chans att man får mer svar

Permalänk
Medlem

Båda går att montera in i chassit, dock är den dyra en ATX, vilket är större, och den billigare är en mATX, vilket är mindre. Dessutom har de två olika kretstyp. Den dyra har Z87 och den billiga har B75. Skillnaden är väl att det går mycket bättre att överklocka med en Z87. Hade själv kört på den dyra, man ska inte snåla på moderkort, om du nu ska överklocka (vilket du säkert kommer göra i framtiden)

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

Båda går att montera in i chassit, dock är den dyra en ATX, vilket är större, och den billigare är en mATX, vilket är mindre. Dessutom har de två olika kretstyp. Den dyra har Z87 och den billiga har B75. Skillnaden är väl att det går mycket bättre att överklocka med en Z87. Hade själv kört på den dyra, man ska inte snåla på moderkort, om du nu ska överklocka (vilket du säkert kommer göra i framtiden)

tack, till dig å dom två andra som gjorde mig något glad nu, klart jag kommer köra på de dyra ;]]

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade*

Skrivet av LundbergxP:

större chans att man får mer svar

Men också större risk att får en moderator på sig

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Välkommen till forumet och lycka till med bygget
Släng gärna ett öga på alla våra regler här.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

*trådar sammanfogade*

Men också större risk att får en moderator på sig

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Välkommen till forumet och lycka till med bygget
Släng gärna ett öga på alla våra regler här.

jo tack jag har hört de, å jag har även fixat den andra tråden