Htc One m8 eller vänta på iPhone 6?

Permalänk
Skrivet av Pellepelikan:

Då har du inte lyssnat... Såg en jämförelse mellan en ny iphone 4 (iOS 4 eller vilken version det var) och en med iOS 7 och det skiljde upp till flera sekunder för att starta kamera, gå in i inställningar etc...

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske kan bero på att dom flesta med iphone jag känner köper en ny så fort en släpps typ. Har väl runt 10pers i min "närhet" som använt iphone och aldrig hört/sett att dessa klagar på att telefonen blir seg.
Detta kanske är som du säger, men det kan ju inte bara alls i samma nivå som android?

Skrivet av Sears:

Motorolas senaste lurar är även de riktigt bra. Motorola kör med en mycket lite modifierad version av Android.

ALLA datorsystem segar ner efterhand(speciellt om man installerar program som körs i bakgrunden), men då Nexus får rejält med uppdateringar och har mindre bloat så tenderar de att sega ner mindre än andra Android telefoner.
Det är nog mycket nära iOS när det kommer till det.

Då är det Nexus o Motorolas som är vettiga android lurar just pga detta, om man nu inte ska installera om OS'et o ta bart allt bloat
Min kompis gamla WP7 telefon, en samsung som är 2½ år nu har ingen tendens att sega ner som alla andra mobiler jag/han använt. Antar att WP är väldigt bra på att hantera att just inte så många program körs bakom osv

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Jag röstar på M8, otroligt fin lur!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Ingen som har den som kan bekräfta om den går att använda med en hand eller inte??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Då har du inte lyssnat... Såg en jämförelse mellan en ny iphone 4 (iOS 4 eller vilken version det var) och en med iOS 7 och det skiljde upp till flera sekunder för att starta kamera, gå in i inställningar etc...

Skickades från m.sweclockers.com

det stämmer i realiteten också, min mamma har fått min gamla Iphone 4 och den har jag gett fan i att uppdatera OS på så den flyter på bra fortfarande men hennes OS är ju över två år gammalt på gott och ont. En kollega med iphone 4 som uppdaterade till ios 7 blev tvungen till o skaffa ny telefon

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Defeat^:

Ingen som har den som kan bekräfta om den går att använda med en hand eller inte??

Testa! Beror helt på. Vissa skulle säga ja och andra nej. Själv använder jag inte telefoner med en hand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Kanske kan bero på att dom flesta med iphone jag känner köper en ny så fort en släpps typ. Har väl runt 10pers i min "närhet" som använt iphone och aldrig hört/sett att dessa klagar på att telefonen blir seg.
Detta kanske är som du säger, men det kan ju inte bara alls i samma nivå som android?

Då är det Nexus o Motorolas som är vettiga android lurar just pga detta, om man nu inte ska installera om OS'et o ta bart allt bloat
Min kompis gamla WP7 telefon, en samsung som är 2½ år nu har ingen tendens att sega ner som alla andra mobiler jag/han använt. Antar att WP är väldigt bra på att hantera att just inte så många program körs bakom osv

Precis, Nexus och Motorola är de märkena man ska titta på först när det kommer till Android.

Men det värt att tänka på det att Android ger dig mer frihet, både på gott och ont. Du har mer kontroll över ditt system så du kan ändra lite vad du vill, men denna frihet tillåter dig även att göra fler misstag som gör din upplevelse sämre.
Jag gillar personligen friheten(som den nörd jag är :3), men jag förstår även att alla inte gör det.

Permalänk
Skrivet av Sears:

Precis, Nexus och Motorola är de märkena man ska titta på först när det kommer till Android.

Men det värt att tänka på det att Android ger dig mer frihet, både på gott och ont. Du har mer kontroll över ditt system så du kan ändra lite vad du vill, men denna frihet tillåter dig även att göra fler misstag som gör din upplevelse sämre.
Jag gillar personligen friheten(som den nörd jag är :3), men jag förstår även att alla inte gör det.

Jao precis Därför tycker jag man ska välja OS först, sen mobil. Jag var också väldigt mycket för "friheten" som android gav, men nu så nöjer jag mig med smidigheten med windowsphone. Var lite "krångligt" första dagen då man fick fixa kontakter osv, men nästa WP lur jag skaffar så kommer jag bara behöva logga in så är allt färdigt. Smidigt som fan.
Sen app-utbudet är det som skiljer mycket också, men oftast är det bara första månaden man sitter o tankar massa random appar sen använder man bara telefonen till det man brukar göra

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Defeat^:

Går den att använda med en hand och får den plats i vanliga byxfickor utan problem??

Det beror på hur stora händer och byxor du har. Jag har rätt små händer skulle jag säga, och jag kan använda den lätt med en hand, och den får lätt plats i fickan.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Har det läckt ut några som helst specifikationer för iPhone 6 än så man vet vad som väntar?? När förväntas den komma till butiker i Sverige t.ex?

Vad är telefonernas för- och nackdelar enligt er?

Skrivet av bluppblupp:

Iphone 6 lär väl presenteras på WWDC i juni, och hittar troligtvis till Sverige något senare. Sjukt svårt att sia om när och vad den kommer innehålla, men troligtvis blir det större skärm i alla fall.

iOS 8 visas troligen upp på WWDC, telefonen brukar inte presenteras förrän ett eget event på hösten.
Men större skärm verkar det bli ja, skulle gissa aningen snabbare processor, AC-nät och någon vidareutveckling av M7-chippet för träning.
Möjligen 4G för hela världen i samma modell.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

det stämmer i realiteten också, min mamma har fått min gamla Iphone 4 och den har jag gett fan i att uppdatera OS på så den flyter på bra fortfarande men hennes OS är ju över två år gammalt på gott och ont. En kollega med iphone 4 som uppdaterade till ios 7 blev tvungen till o skaffa ny telefon

Morsan är supernöjd med sin iphone 4 med senaste iOS7 jag tycker den är lite slöare än min femma men inte alls farligt.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

iOS 8 visas troligen upp på WWDC, telefonen brukar inte presenteras förrän ett eget event på hösten.
Men större skärm verkar det bli ja, skulle gissa aningen snabbare processor, AC-nät och någon vidareutveckling av M7-chippet för träning.
Möjligen 4G för hela världen i samma modell.

iPhone 5s känns ju ganska gammal annars, plus att den är i minsta laget numera (jävligt smidig enligt mig dock, jag hatar phablets). Känns som apple borde släppa en telefon lite tidigare än vanligt för att hänga med?

Skrivet av SimpanDirr:

Morsan är supernöjd med sin iphone 4 med senaste iOS7 jag tycker den är lite slöare än min femma men inte alls farligt.

Konstigt. Jag brukar hjälpa morsan att lägga över ljudböcker med mera och det är instant migrän när jag ska hålla på med hennes iPhone 4. Menyerna laggar något fruktansvärt och det tar ibland flera sekunder innan den reagerar. Den är dessutom fabriksåterställd nyss. Dessutom blir det oftast nåt sync-fel med itunes när man försöker få över något.. Huvudverk är bara förnamnet!

Jag beställde htc one m8 för 349kr från tele 2 precis. Jag kan ju känna på den i en vecka och lämna tillbaka den annars. Är mest rädd att den ska vara för stor!

Permalänk
Inaktiv

iPhone 5s, iPhone 6(?)
LG G2
LG G3
Oppo Find 7

Dessa är de enda intressanta telefonerna. Jag rekommenderar LG G2, den är bättre än S5, Z2 och M8 och hälften så dyr (!).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

iPhone 5s, iPhone 6(?)
LG G2
LG G3
Oppo Find 7

Dessa är de enda intressanta telefonerna. Jag rekommenderar LG G2, den är bättre än S5, Z2 och M8 och hälften så dyr (!).

Htc har ju en tändes att slut uppdatera alla mobiler utom deras flaggskepp (htc one s var ju en mobil i övre skiktet, den sket dom i), vilket får en att tänka om ett antal gånger innan man köper htc. LG är ju ännu värre på detta. Har haft väldigt dålig erfarenhet av LG. Dessutom ska en telefon som kostar över 2000kr inte vara tillverkad i samma material som en skurhink..

Permalänk
Hjälpsam

Det finns som sagt några funktioner man utgår ifrån för val av smartphone.

OS - som de flesta sagt är steg 1
Särskilda funktioner, tex kamera - steg2

En särskild funktion som jag bara älskar och har haft nytta av är vattentät, verkar vara en trend att det kommer på allt fler mobiler nu. Men kan säga att det är trevligt att kunna ha telefonen i en Goretex jacka och åka skidor utan att den dör, kunna prata när det duggregnar utan att vara orolig eller ha den i byxfickan när det pissregnar utan att vara rädd.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

iPhone 5s känns ju ganska gammal annars, plus att den är i minsta laget numera (jävligt smidig enligt mig dock, jag hatar phablets). Känns som apple borde släppa en telefon lite tidigare än vanligt för att hänga med?

Vad är det som känns gammalt?
Lite märkligt påstående på en telefon som har hårdvara som ingen av konkurrenterna har.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Jag har haft 3 samsung i rad nu, samma "fel" på alla, dom har blivit segare o segare tills man inte orkar med dom mer. Ungefär samma problem med syrrans samsung, flicvkänens htc. Och hört om samma "problem" bland många kompisar o släktingar osv till dom.
Detta hör man aldrig från iphone användare.

Intressant. Jag tycker detta är det enda jag hör från iphone användare. Har aldrig hört det från android användare dock.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Det finns som sagt några funktioner man utgår ifrån för val av smartphone.

OS - som de flesta sagt är steg 1
Särskilda funktioner, tex kamera - steg2

En särskild funktion som jag bara älskar och har haft nytta av är vattentät, verkar vara en trend att det kommer på allt fler mobiler nu. Men kan säga att det är trevligt att kunna ha telefonen i en Goretex jacka och åka skidor utan att den dör, kunna prata när det duggregnar utan att vara orolig eller ha den i byxfickan när det pissregnar utan att vara rädd.

Jag gillar både android och iOS, men föredrar iOS om jag ska vara ärlig. Är inte så kräsen angående kamera, bara bilderna ser bra ut på en datorskärm (vilket jag tycker de flesta moderna mobiler klarar). Vattentäthet är ju trevligt, men jag har å andra sidan aldrig haft en telefon som blivit fuktskadad (till och med tappat en telefon i sjön). Iphone 5s klarar ju 5 minuter under vatten vad jag sett.

Skrivet av Json_81:

Vad är det som känns gammalt?
Lite märkligt påstående på en telefon som har hårdvara som ingen av konkurrenterna har.

Är iPhone 5s processor och grafikdel snabbast i nuläget?? Jag menade mer att det känns gammal, eftersom den är så lik alla andra iPhones, inte så mycket nytt. Skaffar jag en iphone igen så gör jag det när en ny kommer (skippar "s"-modellerna)

Skrivet av MaloW:

Intressant. Jag tycker detta är det enda jag hör från iphone användare. Har aldrig hört det från android användare dock.

Iphone 4 blev ju seg eftersom apple släppte iOS 7 till den. Tycker nog de skulle skippat den uppdateringen. Däremot har jag vart med om att massor av android-telefoner segar ned sig efter ett tag.

Jag beställde hur som helst en HTC one m8. Får hoppas att den inte är för stor. Orkar inte vänta till september när nästa iphone kommer:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Htc har ju en tändes att slut uppdatera alla mobiler utom deras flaggskepp (htc one s var ju en mobil i övre skiktet, den sket dom i), vilket får en att tänka om ett antal gånger innan man köper htc. LG är ju ännu värre på detta. Har haft väldigt dålig erfarenhet av LG. Dessutom ska en telefon som kostar över 2000kr inte vara tillverkad i samma material som en skurhink..

HTC har lovat att uppdatera sina flaggskepp två år efter lansering, detta gäller bara USA men jag skulle gissa på att det kommer bli samma sak för övriga världen.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

HTC har lovat att uppdatera sina flaggskepp två år efter lansering, detta gäller bara USA men jag skulle gissa på att det kommer bli samma sak för övriga världen.

Det var väl nyligen de gick ut med det dock? Ett snabbt sätt att försöka ta tillbaka lite av allt förtroende de tappat. De brukar hålla sina absoluta flaggskepp uppdaterade någorlunda i alla fall så jag är inte så orolig.

De släpper ju massa budget mobiler med 14 olika chipsets som kör senaste sense. Hade det inte varit bättre att utrusta dessa med samma cpu som One s, så hade de ju fått en gratis uppdatering för One s med? Istället kör de med budget-quadcores..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Är iPhone 5s processor och grafikdel snabbast i nuläget??

Nepp. Jag tror Snapdragon 800 var ungefär i linje med Apples A7, så Snapdragon 801 är snäppet vassare. Ingen stor skillnad dock, då 801 är en up-hottad 800.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Defeat^;14529313"]
Är iPhone 5s processor och grafikdel snabbast i nuläget?? Jag menade mer att det känns gammal, eftersom den är så lik alla andra iPhones, inte så mycket nytt. Skaffar jag en iphone igen så gör jag det när en ny kommer (skippar "s"-modellerna)

Skrivet av Sears:

Nepp. Jag tror Snapdragon 800 var ungefär i linje med Apples A7, så Snapdragon 801 är snäppet vassare. Ingen stor skillnad dock, då 801 är en up-hottad 800.

Precis. Jag har inte lusläst ARM-arkitekturer, men A7 låg iaf i topp för några månader sen trots att den är dualcore och relativt lågt klockad.
Jag menade inte på att den är snabbast, men ingen annan har 64-bits arkitektur, så återigen är det här med kännas gammal lite konstigt.

Och jag förstår inte riktigt känns lik alla andra iphones, alla androids känns väldigt lika med? Budgetmodell med liten skärm eller highend med storskärm är väl det som skiljer utöver vilken version av android som släpps till luren?
Det är väl snarare en styrka med tanke på hur usla androidtillverkarna är på att uppdatera mjukvaran...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Det var väl nyligen de gick ut med det dock? Ett snabbt sätt att försöka ta tillbaka lite av allt förtroende de tappat. De brukar hålla sina absoluta flaggskepp uppdaterade någorlunda i alla fall så jag är inte så orolig.

De släpper ju massa budget mobiler med 14 olika chipsets som kör senaste sense. Hade det inte varit bättre att utrusta dessa med samma cpu som One s, så hade de ju fått en gratis uppdatering för One s med? Istället kör de med budget-quadcores..

Precis, de gick ut med det på lanseringen av M8, detta kommer gälla för M8.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

iPhone 6 utan tvekan, eller 5S, om du inte tvunget måste ha större än 4tums skärm.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

har m8 slow motion video kamera ?

Permalänk
Medlem

Iphone röstar jag på. Du får nog bilda en egen åsikt om du föredrar Android eller iOS, och en egen åsikt om du föredrar bättre specs eller högre prislapp för sämre specs, och en egen åsikt om du föredrar App Store eller Play Butiken.

Personligen tycker jag Play Butiken är alldeles hemskt plottrig med massa skit, medan App Store har många bra appar som är lätta och hitta, många som jag spenderat pengar på, och att de sämre specsen i en iPhone inte spelar någon roll då apparna och iOS optimeras för det. Skärmstorleken på en iphone 5 tycker jag är helt perfekt, så jag känner mig inte lockad av de större skärmarna på android marknaden.

Om du har tur kommer det ett jailbreak till iOS 8 så kan du ju ändra utseende på iOS osv, om det är sånt som lockar i android.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Iphone röstar jag på. Du får nog bilda en egen åsikt om du föredrar Android eller iOS, och en egen åsikt om du föredrar bättre specs eller högre prislapp för sämre specs, och en egen åsikt om du föredrar App Store eller Play Butiken.

Personligen tycker jag Play Butiken är alldeles hemskt plottrig med massa skit, medan App Store har många bra appar som är lätta och hitta, många som jag spenderat pengar på, och att de sämre specsen i en iPhone inte spelar någon roll då apparna och iOS optimeras för det. Skärmstorleken på en iphone 5 tycker jag är helt perfekt, så jag känner mig inte lockad av de större skärmarna på android marknaden.

Om du har tur kommer det ett jailbreak till iOS 8 så kan du ju ändra utseende på iOS osv, om det är sånt som lockar i android.

Precis som du säger spelar specsen absolut ingen roll längre. Alla nya flaggskepp har mer än bra prestanda varesig de är Android, iPhone eller WP8.

Som alla säger är vilket OS du vill ha prio ett. Om du inte har så stor skillnad så är väl skärmstorlek efter det, det lättaste att gallra flera enheter. Vattentät, kamera och telefonmaterial är några som även de skiljer sig en bit.

I princip alla flaggskepp är ju mycket bra och varför olika personer säger att vissa är bättre är ju mera personliga preferenser än något annat. Pris är ju ganska stor skillnad då android har några topend telefoner på 3000sek som G2 och nexus 5 om man vill spara lite. På android gör bloatware inte så stor skillnad om du orkar roota din telefon eller köra en annan ROM för att få den lite mera alert.

Så välj den som passar DIG bäst, efter dina behov och efter vad du tycker om.

Och sen till sist. Om att telefoner känns sega efter ett tag. SJÄLVKLART säger jag bara då, mer mjukvara som både startar med OS eller efteråt kommer sega ner till telefon oavsett OS. Gör en enkel ren ominstallation en gång om halvåret eller liknande och du kommer ha en telefon som känns rapp och snabb hela tiden oavsett OS. Det funkar ju precis likadant för en vanlig dator, hur svårt kan de vara?

Permalänk
Inaktiv

Köp inte LG G2. Min bror har den och programvaran är katastrofal. Det blev värre med Android KitKat men där ligger en del av skulden hos Google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av callawayno1:

har m8 slow motion video kamera ?

Har inte kollat men det antar jag, alla HTCs har haft det i två år typ, min HTC one s har det iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Köp inte LG G2. Min bror har den och programvaran är katastrofal. Det blev värre med Android KitKat men där ligger en del av skulden hos Google.

Hur? O.o
Google sköter inte mjukvaran för G2...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sears:

Hur? O.o
Google sköter inte mjukvaran för G2...

Google har hand om Android. Många modeller som uppdaterats till Android 4.4 KitKat har fått enorma problem.

Symptom: buggar, katastrofal batteritid, överhettning, lagg, frysningar och omstarter.

Även Nexus-enheter har drabbats.