Permalänk

Vilken cherry mx brytare?

Som rubriken lyder så ska jag införskaffa ett mekanisk tangentbord men jag är osäker på vilka brytare jag ska ha.

Så vilka cherry mx bryter använder/föredrar ni för gaming?

Permalänk
Medlem
Skrivet av macke0010:

Som rubriken lyder så ska jag införskaffa ett mekanisk tangentbord men jag är osäker på vilka brytare jag ska ha.

Så vilka cherry mx bryter använder/föredrar ni för gaming?

Val av brytare är verkligen en smaksak. Det bästa du kan göra är att gå ut och prova och trycka på så många olika varianter du kan i affärer innan du bestämmer dig.

Jag har själv kört på svarta MX brytare under lång tid, men bytte i slutet på förra året till Cherry MX green, då jag verkligen gillar mer motstånd i mina knappar plus det där underbara klickande ljudet som blåa har, detta gör att Cherry MX green är helt rätt för mig. Jag skriver mycket och spelar en hel del också.

Men de vanligaste folk använder för att spela är Black, Red och Brown samt Blue.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Sök i forumet, frågan har tagits upp MÅNGA gånger tidigare. Red eller Brown är väl de i regel mest rekommenderade. Har ägt blacl, blue och brown och föredrar brown som allround men i game så var black best.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Röd såvitt jag förstått.

Permalänk

Är det bara för gaming hade jag kört svarta eller röda. Själv kör jag bruna men jag skriver/kodar en hel del också.

Permalänk

jag har röda, men jag hade nog kört bruna idag eftersom jag tycker att dom är rätt så all-round. Sen ibland kan jag sakna mina gamla rubber-dome, mjuka o sköna...

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk

Har både röd och brun hemma, men föredrar nästan bruna.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Röda, hade velat köra blåa men då blir jag utkastad av tjejen.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Bruna är väldigt all-round av sig, passar både till spel och skrivning. Annars hade jag nog valt svarta eller röda, det jag absolut aldrig hade valt är blå eftersom de låter som en jävla...

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar gröna brytare för gaming. Gillar motståndet dom har och det grymt härliga klickljudet är bara en ren(dock ack så underbar) bonus.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Kolla den här guiden, mycket utförligare beskrivning av de olika brytarna finns inte!

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1105286-m...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar bruna. De passar till gaming och att skriva. Väldigt sköna att använda till allt möjligt, men som sagt det är ju personligt vilka brytare man gillar. Bruna är min favorit i alla fall.

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk

Bruna är det som gäller för min del, skriver en massa om dagarna, både kod och dokumentation av miljöer + en del spelande, men i princip bara D3.

Har även skaffat O-ringar från WASD, tog de röda, och ångrar inte det en sekund! Fortfarande samma känsla men mycket tystare vilket min kära fästmö uppskattade ^^

Men som många andra sagt, res dig från stolen och åk ut och prova! Det är det som gäller.

Permalänk

Jag kör på blåa och är supernöjd, både till spel och skriverier. Tyvärr är dessa brytare inget man kan läsa sig till, utan ta dig till en affär, eller utnyttja din 14 dagars ångerrätt du har vid distansköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psy_Lover:

Bruna är det som gäller för min del, skriver en massa om dagarna, både kod och dokumentation av miljöer + en del spelande, men i princip bara D3.

Har även skaffat O-ringar från WASD, tog de röda, och ångrar inte det en sekund! Fortfarande samma känsla men mycket tystare vilket min kära fästmö uppskattade ^^

Men som många andra sagt, res dig från stolen och åk ut och prova! Det är det som gäller.

Haha, sitter i exakt samma situation som dig!

Köpte också O-ringar, rekommenderas starkt om man vill hålla nere ljudnivån! Sambon instämmer!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Detta är ett alltid lika intressant ämne och det är alltid lika intressant att se vad folk rekommenderar. Jag skulle vilja börja med att säga att brytare är högst personligt. Du kommer inte bli en bättre spelare för att du har bruna istället för röda eller blåa istället för att du har svarta. Det är upp till var och en till vilken och varför man använder en brytare.

Personligen skulle jag vilja slå ett slag för den blåa brytaren. Detta är, enligt många, en brytare som man ska skriva med. Det känns lite som att vi blåa krigare är en utdöende ras då detta tangentbord inte passar på kontoret och många "gamers" inte är för förtjust i det. Jag älskar det, känslan eller "feedbacken" man får från att klicka på en tangent är underbar. Därför tycker jag att du i alla fall ska testa ett tangentbord med blåa switchar.

Om det går bort från dig så är det vanligaste bland personer som spelar röda switchar. Det är inte samma "klick" i denna brytaren men det kan, enligt många, vara bättre för att snabbt sitta och "spamma" på en knapp.

Avslutningsvis så vill jag verkligen slå ett slag för hur viktigt det är att du går och testar de olika switcharna. Det är helt omöjligt för oss att sitta och beskriva för dig vilken som är bäst och så vidare! Lycka till i tangentbordsträsket.

Edit: Alternativt att du vill göra slut med sambon men inte riktigt vet hur du ska säga det, köp blåa brytare och problemet är löst.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Edit: Alternativt att du vill göra slut med sambon men inte riktigt vet hur du ska säga det, köp blåa brytare och problemet är löst.


Detta är det stora minuset med blå brytare, bor man med någon eller har riktigt tunna väggar kommer de antagligen börja hata dig inom några veckor.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Körde först svarta. Tog inte lång tid innan jag bytte till blåa ist, som jag är mkt nöjd med. Nu har jag tänkt testa bruna istället

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Haha, sitter i exakt samma situation som dig!

Köpte också O-ringar, rekommenderas starkt om man vill hålla nere ljudnivån! Sambon instämmer!

Oringar i all ära, testa även att dämpa mellan tangentbordet och bordet. Det säker också ljudnivån avsevärt. Te.x möbeltassar under tangentbordet, eller bara vika en handduk.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT