Apple lanserar Iwatch och större Iphone under 2014 uppger analytiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomDaMuffin:

Som vanligt kommer alla mainstream konsumenter köpa en så fort dom finns tillgängliga, och alla andra (troligtvis) bättre alternativ kommer skuggas

Allt kan säljas med mördande reklam. Kom och köp, konserverad gröt.

Allvarligt talat så är Appels marknadsföringsavdelning oerhört duktig. Man har skapat mer än en produkt utan en hel produktgrupp som ger användaren en identitet. De är starkt jobbat. Dessutom är de duktiga på förpacka tekniken. Även om de inte är längst fram så får man den känslan... för de är nya och senaste Apple. Som på något sätt är något annat än andra telefoner. Mycket bra gjort.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk

Rätt sugen på 5.5" iPhonen som släpps vid årsskiftet.
Fast än så länge håller min note 3 väldigt bra.

Permalänk
Medlem

För try-hard design. De bör lära sig av Moto360 som gjort en jävligt stilren, men funktionell klocka. Shape up, designers.

Permalänk
Skrivet av md7:

Nja, stjäl idéer vet jag väl inte om jag håller med om, däremot kopierar/efterliknar lite väl mycket vilket jag tycker är fel. Några exempel på vad Samsung har apat efter Apple kan du se här (inte för att jag håller med allt som står på sidan, men ändå): http://samsungcopiesapple.tumblr.com (tre sidor)

Finns ju ännu mer än vad som står på den sidan när det gäller Samsungs apande.

Som om inte apple kopierar ideer, är väl lika mycket åt båda hållen. Men verkar som apple är bra på att "buhu dom har snott våran idé"
Rolig länk, jag reagera på http://www.forbes.com/sites/richardsaintvilus/2013/01/11/appl...
Är ju en mikrofonsymbol. Är väl inte apple som kommit på den symbolen? Har sett sådan symbol för mikrofon massa gånger

Sen att samsung "snott" deras guld ide, har inte apple snott nokias färglada telefoner ide då? va något jag reagera på 5C, oh så många färger, nytänkande... *host* nokia lumia

Sen inspelningsappen ser ju inte ett dugg lik ut -.-'
Sen att det finns svart o vit samsung galaxy som iphone är ju bara för att det är just dom färgerna som går hem. Är ju inte precis så att iphone har hittat på dom färgerna

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Inaktiv

Påminner något om det föreslagna armbandet för vapenägare i USA som neutraliserar användaren med en elchock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7Patrik:

Jag hoppas det också! för det är behagligt att kunna sms:a och mail:a med en hand samtidigt som man håller i en dryck exempelvis på tåget.

Det har jag inga problem med på min HTC One, och jag kan inte påstå att jag har mer än normalstora händer.

Ang. iWatch så skulle jag aldrig köpa den om det nu är så den kommer se ut, men det kommer den antagligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Som om inte apple kopierar ideer, är väl lika mycket åt båda hållen. Men verkar som apple är bra på att "buhu dom har snott våran idé"
Rolig länk, jag reagera på http://www.forbes.com/sites/richardsaintvilus/2013/01/11/appl...
Är ju en mikrofonsymbol. Är väl inte apple som kommit på den symbolen? Har sett sådan symbol för mikrofon massa gånger

Sen att samsung "snott" deras guld ide, har inte apple snott nokias färglada telefoner ide då? va något jag reagera på 5C, oh så många färger, nytänkande... *host* nokia lumia

Sen inspelningsappen ser ju inte ett dugg lik ut -.-'
Sen att det finns svart o vit samsung galaxy som iphone är ju bara för att det är just dom färgerna som går hem. Är ju inte precis så att iphone har hittat på dom färgerna

Du missade poängen helt. Alla tar idéer från varandra. Det jag riktar kritik mot Samsung är att de är väldigt förtjusta i att kopiera/efterlikna väldigt mycket från Apple. Att de gör en svart, vit eller guldmobil är skitsamma, att de gör en mikrofon som påminner om Apples är skitsamma, att de gör en kontakt som liknar Apples kontakt är skitsamma osv. Däremot när man lägger till ALLT de har kopierat/efterliknat från Apple då börjar det spåra ut enligt min åsikt. Att man tar en idé, till exempel att Apple tog idén från Android angående notification bar, eller att Android tog idén från Apple angående Siri är helt ok. Men enligt min åsikt så är inte det det enda Samsung gör, tar lite idéer här och där. Det kopierar/efterliknar väldigt mycket från ett företag, Apple i detta fall, vilket är väldigt fel, enligt min åsikt igen naturligtvis. Du kan ju börja fundera på om det hade varit tvärtom, ifall Apple hade kopierat/efterliknat Samsung lika mycket som Samsung kopierar/efterliknar Apple, och börja fundera på hur du hade reagerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallkotten:

Nej det vet ja, kanske uttryckte mig lite dåligt.

Men många aktörer som använder sig utav Android har inte riktigt brytt sig om designen tycker jag. Jag ser att detta börjat lossa lite grann nu i mobil-marknaden men Pebble smartwatch var ju bland det fulaste jag sett. Moto 360 är väl den snyggaste hittills.

Nu är ju inte Pebble en Android smartklocka, bara så du vet. Desssutom fungerar den faktiskt bäst till en iPhone ...

Pebble Steel tycker jag är rätt snygg, dock är skärmen så dålig att den blir ful. Men jag kommer defenitivt köpa mig en Moto360 när den kommer. Sen får jag väl köpa en 3:e telefon eftersom mina andra två ej är Android och Moto360 kommer bara fungera med Android.

Skrivet av jonathan82:

Rätt sugen på 5.5" iPhonen som släpps vid årsskiftet.
Fast än så länge håller min note 3 väldigt bra.

Vad är det du vet som ingen annan vet? Det är ju än så länge rykten bara ... Till och med Aftonbladet har ju en artikel angående detta rykte.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Apple's Steve Jobs: 'no one's going to buy' a big phone.

---

Skrivet av Tallkotten:

Om det ligger någon sanning i bilden till artikeln så måste jag säga att designen var sjukt snygg. Fattar inte varför det ska ta så långt tid för aktörer som använder sig av Android att skaffa modeinriktade designer på sin hårdvara..

Edit: förtydligande.

Googla Moto360. Där är en snygg smartwatch.

Sen finns det hur många snygga Android mobiler som helst, grymt mycket snyggare än iPhone dessutom i mitt tycke.

Permalänk
Skrivet av md7:

Du missade poängen helt. Alla tar idéer från varandra. Det jag riktar kritik mot Samsung är att de är väldigt förtjusta i att kopiera/efterlikna väldigt mycket från Apple. Att de gör en svart, vit eller guldmobil är skitsamma, att de gör en mikrofon som påminner om Apples är skitsamma, att de gör en kontakt som liknar Apples kontakt är skitsamma osv. Däremot när man lägger till ALLT de har kopierat/efterliknat från Apple då börjar det spåra ut enligt min åsikt. Att man tar en idé, till exempel att Apple tog idén från Android angående notification bar, eller att Android tog idén från Apple angående Siri är helt ok. Men enligt min åsikt så är inte det det enda Samsung gör, tar lite idéer här och där. Det kopierar/efterliknar väldigt mycket från ett företag, Apple i detta fall, vilket är väldigt fel, enligt min åsikt igen naturligtvis. Du kan ju börja fundera på om det hade varit tvärtom, ifall Apple hade kopierat/efterliknat Samsung lika mycket som Samsung kopierar/efterliknar Apple, och börja fundera på hur du hade reagerat.

Då missade du min poäng, mycket av det som "apple kopierat" är ju något som funnits innan också. Som nu tex mikrofon ikonen, är ju inget dom kommit på själva?
Mycket som snackas om att "samsung har snott från apple" har ju apple inte själva kommit på heller.

Annars att företag tar ideer från varandra har det alltid varit, men när apple släpper något så är det bra att säga "oh nytänkande, revulotinerande" osv. När samsung gör något så är det "snor ideer"... Samma med nokia o deras färglada mobiler, det vara bara töntigt hörde man massa om, sen när apple gör det så är det "coolt o nytt"

Har inte emot Apple i sig, har emot all som hyllar apple så mycket som dom gör när dom släpper "något nytt"

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Det där har en möjlighet att verkligen bli ett klassiskt uttalande. Oerhört trång- och kortsynt från någon som ofta haft fina visioner.

Det ska dock bli mer kul att följa fansen som tidigare sagt att det var helt värdelöst med telefoner större än 3.5" och se hur de först accepterar 5:an och nu kanske ännu större hopp i storlek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Då missade du min poäng, mycket av det som "apple kopierat" är ju något som funnits innan också. Som nu tex mikrofon ikonen, är ju inget dom kommit på själva?
Mycket som snackas om att "samsung har snott från apple" har ju apple inte själva kommit på heller.

Annars att företag tar ideer från varandra har det alltid varit, men när apple släpper något så är det bra att säga "oh nytänkande, revulotinerande" osv. När samsung gör något så är det "snor ideer"... Samma med nokia o deras färglada mobiler, det vara bara töntigt hörde man massa om, sen när apple gör det så är det "coolt o nytt"

Har inte emot Apple i sig, har emot all som hyllar apple så mycket som dom gör när dom släpper "något nytt"

Nä, jag missade inte din poäng. Jag har inte sagt något om att Apple inte kopierar eller att allt Apple gör är något som de själva har kommit på. Tvärtom så tar de idéer från andra också, precis som alla andra företag. Jag är dock relativt säker på att Apple inte har kopierat/efterliknat så mycket från ett enskilt företag som Samsung har kopierat/efterliknat från Apple. Jag kan såklart ha fel, men det är min åsikt tills jag blir överbevisad.

Angående det där med nytänkande och revolutionerande har jag inte hört så mycket av de sista åren, inte på seriösa sidor i alla fall. Är mest från Android-fanboy (inte riktat mot dig nu) jag har hört som tar upp det.

Och angående Nokia så har inte jag läst något om att det skulle vara töntigt, inte på de sidor jag har besökt i alla fall.

Men oavsett så är hela det här fanboy-kriget rätt tramsigt, enligt min åsikt. Däremot, när det gäller Samsung så anser jag att de har gått över gränsen ett antal gånger, vilket jag inte har sett bland andra mobiltillverkare.

Permalänk
Skrivet av Tallkotten:

Om det ligger någon sanning i bilden till artikeln så måste jag säga att designen var sjukt snygg. Fattar inte varför det ska ta så långt tid för aktörer som använder sig av Android att skaffa modeinriktade designer på sin hårdvara..

Edit: förtydligande.

Motorola 360 är ljusår snyggare än det i denna artikel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av md7:

Du missade poängen helt. Alla tar idéer från varandra. Det jag riktar kritik mot Samsung är att de är väldigt förtjusta i att kopiera/efterlikna väldigt mycket från Apple. Att de gör en svart, vit eller guldmobil är skitsamma, att de gör en mikrofon som påminner om Apples är skitsamma, att de gör en kontakt som liknar Apples kontakt är skitsamma osv. Däremot när man lägger till ALLT de har kopierat/efterliknat från Apple då börjar det spåra ut enligt min åsikt. Att man tar en idé, till exempel att Apple tog idén från Android angående notification bar, eller att Android tog idén från Apple angående Siri är helt ok. Men enligt min åsikt så är inte det det enda Samsung gör, tar lite idéer här och där. Det kopierar/efterliknar väldigt mycket från ett företag, Apple i detta fall, vilket är väldigt fel, enligt min åsikt igen naturligtvis. Du kan ju börja fundera på om det hade varit tvärtom, ifall Apple hade kopierat/efterliknat Samsung lika mycket som Samsung kopierar/efterliknar Apple, och börja fundera på hur du hade reagerat.

Det med att Samsung gör en kontakt som som liknar Iphone stämmer ju inte heller. Dom använder mini-usb som är standard på mobiler idag. Alla utom iphone följer den?!? Det är för att minska utsläpp och förorening. Apple var ju inte först med fingeravtryck tex, Finns många saker Apple har tagit från andra och hypat det så att det verkar vara deras "uppfinning". Sen handlar det inte om att kopiera, det är vad kunden vill ha. Vill kunden ha en viss funktion då är det ju klart man lägger till en sån funktion för att sälja!

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Motorola 360 är ljusår snyggare än det i denna artikel.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med dig om att Moto 360 är galet snygg. Men hur snyggt en sak/tjej/kille/det osv är, är oerhört individuellt

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av md7:

Men oavsett så är hela det här fanboy-kriget rätt tramsigt, enligt min åsikt. Däremot, när det gäller Samsung så anser jag att de har gått över gränsen ett antal gånger, vilket jag inte har sett bland andra mobiltillverkare.

Kan du förklara lite mer? Förstår inte rikigt, det enda jag kan komma på som dom har "kopierat" är fingeravtrycksläsaren. Vilket jag tycker är en jättebra funktion så man slipper använda sig av koder eller mönster som någon lätt kan se. Det finns nog många som vill ha den funktionen men som kanske inte gillar ios. Jag är inte så jätte insatt!

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]

Permalänk
Avstängd

Har en arbets kollega som sa när han såg min pebble: jag ser inte behovet av en smart klocka. Han är en Apple fan boy. Får se vad som sitter på han arm när dom lanserat iwatch. Han kommer nog med en bull shit förklaring varför han köpte den sen. Han är inte världens ödmjukaste kilme dock. När väl Apple har släppt en smart watch kommer det bli en riktigt bom med klockor. En sak om apples produkter. Dom vet ju att världens befolking är ganska pantade när det kommer till teknik, gör det enkelt så att andvända så även panatade människor kan använda skiten.

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7Patrik:

Det blir ju en aningen intressant om de som sa att de inte skulle köpa en iPhone pga av storleken. Kommer dessa att ändra sig nu?
(att de har så små skärmar)

(skälv blir jag lite orolig då jag har små händer..)

Gillar storleken på min Iphone 5. Har även en Nexus 4 som jag tycker är för stor för en hand.
För mina händer går nog gränsen vid 4.3-4.5" ungefär så Apple får gärna öka storleken ngt.
Bara de inte drar till med 5" eller ngt sånt och helt skippar den storleken de har nu.

Ngn iWatch är totalt ointressant för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolixe:

Det med att Samsung gör en kontakt som som liknar Iphone stämmer ju inte heller. Dom använder mini-usb som är standard på mobiler idag. Alla utom iphone följer den?!? Det är för att minska utsläpp och förorening. Apple var ju inte först med fingeravtryck tex, Finns många saker Apple har tagit från andra och hypat det så att det verkar vara deras "uppfinning". Sen handlar det inte om att kopiera, det är vad kunden vill ha. Vill kunden ha en viss funktion då är det ju klart man lägger till en sån funktion för att sälja!

Här har du kontakterna som jag syftar på: http://9to5mac.files.wordpress.com/2011/09/screen-shot-2011-0...

Det har inget med själva gränssnittet att göra. Och angående att Apple inte följer standarden, jag tror att ett antal miljoner människor skulle bli ganska förbannade om de bytte ut sin kontakt till en mini-usb vilket skulle få till följd att alla tredjeparts-tillbehör, som fanns innan mini-usb blev standard, skulle sluta att fungera tillsammans med iPhone.

Det är skillnad på att lägga till en funktion och att kopiera/efterlikna. Det är helt ok, enligt min åsikt, att lägga till funktioner/idéer som redan finns, det är inte ok att lägga till dessa funktioner/idéer och försöka utforma dessa funktioner/idéer så att de ska efterlikna, både till utseende och funktion, från ett visst företag. Särskilt inte när man väljer att kopiera/efterlikna från i stort sett ett och samma företag hela tiden, vilket jag anser att Samsung har gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av md7:

Här har du kontakterna som jag syftar på: http://9to5mac.files.wordpress.com/2011/09/screen-shot-2011-0...

Det har inget med själva gränssnittet att göra. Och angående att Apple inte följer standarden, jag tror att ett antal miljoner människor skulle bli ganska förbannade om de bytte ut sin kontakt till en mini-usb vilket skulle få till följd att alla tredjeparts-tillbehör, som fanns innan mini-usb blev standard, skulle sluta att fungera tillsammans med iPhone.

Det är skillnad på att lägga till en funktion och att kopiera/efterlikna. Det är helt ok, enligt min åsikt, att lägga till funktioner/idéer som redan finns, det är inte ok att lägga till dessa funktioner/idéer och försöka utforma dessa funktioner/idéer så att de ska efterlikna, både till utseende och funktion, från ett visst företag. Särskilt inte när man väljer att kopiera/efterlikna från i stort sett ett och samma företag hela tiden, vilket jag anser att Samsung har gjort.

Dom kontakterna du visar där är ju vanliga USB-kontakter. Då kan du ju lika gärna basha på Nokia, LG, Motorola, BlackBerry för dom allihoppa använder också en vanlig USB-kontakt i strömbulan ...
Förövrigt så kan du även ta med alla moderkortstillverkare som även dom har exakt likadana USB-kontakter på sina moderkort. Eller påstår du att det var Apple som var först med USB-kontakten?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Dom kontakterna du visar där är ju vanliga USB-kontakter. Då kan du ju lika gärna basha på Nokia, LG, Motorola, BlackBerry för dom allihoppa använder också en vanlig USB-kontakt i strömbulan ...
Förövrigt så kan du även ta med alla moderkortstillverkare som även dom har exakt likadana USB-kontakter på sina moderkort. Eller påstår du att det var Apple som var först med USB-kontakten?

Han menar ju iofs såklart plasten, inte själva USB-kontaktdonet.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolixe:

Kan du förklara lite mer? Förstår inte rikigt, det enda jag kan komma på som dom har "kopierat" är fingeravtrycksläsaren. Vilket jag tycker är en jättebra funktion så man slipper använda sig av koder eller mönster som någon lätt kan se. Det finns nog många som vill ha den funktionen men som kanske inte gillar ios. Jag är inte så jätte insatt!

Själv så anser jag inte att Samsung har "kopierat" fingeravtrycksläsaren. Är helt ok att implementera en sådan funktion. Däremot, om de nu hade (vilket de inte har gjort) inte bara nöjt sig med att implementera fingeravtrycksläsaren utan även gjort att den i stort sett fungerat på samma sätt som Apples fingeravtrycksläsare, inklusive design, tillvägagångssätt, placering etc så hade de gått över gränsen. Då hade de efterliknat/kopierat för mycket, enligt mitt tycke.

Du kan själv se några exempel på denna sida: http://samsungcopiesapple.tumblr.com

Den är på tre sidor (klicka på pilen längst ner till höger för att komma till nästa sida). Vissa saker på sidan tycker jag är strunt samma, vissa andra saker tycker jag inte är strunt samma. Denna sida tar inte heller upp precis allt, utan det finns även andra saker som Samsung har tagit efter Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Dom kontakterna du visar där är ju vanliga USB-kontakter. Då kan du ju lika gärna basha på Nokia, LG, Motorola, BlackBerry för dom allihoppa använder också en vanlig USB-kontakt i strömbulan ...
Förövrigt så kan du även ta med alla moderkortstillverkare som även dom har exakt likadana USB-kontakter på sina moderkort. Eller påstår du att det var Apple som var först med USB-kontakten?

Ibland undrar jag....

Hulle har förstått vad jag syftar på.

Skrivet av Hulle:

Han menar ju iofs såklart plasten, inte själva USB-kontaktdonet.
/hulle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av md7:

Ibland undrar jag....

Hulle har förstått vad jag syftar på.

Skrivet av Hulle:

Han menar ju iofs såklart plasten, inte själva USB-kontaktdonet.

/hulle.

Jag trodde det också, men då borde du uttrycka dig lite bättre. Kontakt och höljet på en strömadapter aka strömbula är två helt olika saker.
Apple exempelvis kallar sin strömadapter för nätadapter. Hur får du det till en kontakt?

Ibland undrar jag ...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wolixe:

Det med att Samsung gör en kontakt som som liknar Iphone stämmer ju inte heller. Dom använder mini-usb som är standard på mobiler idag. Alla utom iphone följer den?!? Det är för att minska utsläpp och förorening. Apple var ju inte först med fingeravtryck tex, Finns många saker Apple har tagit från andra och hypat det så att det verkar vara deras "uppfinning". Sen handlar det inte om att kopiera, det är vad kunden vill ha. Vill kunden ha en viss funktion då är det ju klart man lägger till en sån funktion för att sälja!

Apple använder ju Lightning för att det är snabbare än USB. Visst, båda finns som USB 3.0 idag, men Lightning stödjer redan USB 3.1. Men många bashar på Apple för att de avviker i standarden bara för att de är längre fram i tekniken än andra tillverkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Apple använder ju Lightning för att det är snabbare än USB. Visst, båda finns som USB 3.0 idag, men Lightning stödjer redan USB 3.1. Men många bashar på Apple för att de avviker i standarden bara för att de är längre fram i tekniken än andra tillverkare.

Dom använder ju även sin Lightning för att USB inte har lika många ledare som Lightning. 9 är mer än 5 eller 4 (beror på)
Tydligen behöver dom så många.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Jag trodde det också, men då borde du uttrycka dig lite bättre. Kontakt och höljet på en strömadapter aka strömbula är två helt olika saker.

Ibland undrar jag ...

Trodde det skulle vara självklart vad jag syftade på efter att ha länkat till bilden. Men så var inte fallet. Ska se till vara övertydlig nästa gång så att det inte kan bli några missuppfattningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av md7:

Trodde det skulle vara självklart vad jag syftade på efter att ha länkat till bilden. Men så var inte fallet. Ska se till vara övertydlig nästa gång så att det inte kan bli några missuppfattningar.

Har inget med övertydlig att göra, det handlar enbart om att ha rätt namn till rätt saker. Men du har rätt, en bild säger mer än tusen ord. Du ska nog börja kommunicera med bilder istället

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av car2ns:

Dom använder ju även sin Lightning för att USB inte har lika många ledare som Lightning. 9 är mer än 5 eller 4 (beror på)
Tydligen behöver dom så många.

Precis, för bland annat hastighet, men även funktioner som inte stödjs av "vanlig" usb. Lightning har inte användning för sin fulla potential ännu, Apple har bara framtidssäkrat lösningen just nu. I förlängningen kommer vi att se Lightning-kablar som har Lightning i båda ändarna när det blir vanligare att detta finns på datorerna. Då har Apple redan arbetat in standarden hos alla tillbehörstillverkare, medan de andra sitter kvar på sitt föråldrade USB-mini gränssnitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Precis, för bland annat hastighet, men även funktioner som inte stödjs av "vanlig" usb. Lightning har inte användning för sin fulla potential ännu, Apple har bara framtidssäkrat lösningen just nu. I förlängningen kommer vi att se Lightning-kablar som har Lightning i båda ändarna när det blir vanligare att detta finns på datorerna. Då har Apple redan arbetat in standarden hos alla tillbehörstillverkare, medan de andra sitter kvar på sitt föråldrade USB-mini gränssnitt.

Jaha det visste jag inte. Men jag ser det nog som att när det väl har blivit standard då har dom andra tillverkarna också bytt. I dagsläget har iaf jag inte en mobil så länge att det skulle göra något. För något blir ju inte en standard över en natt, det tar ju tid.

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]