Samsung säljstartar Galaxy S5 i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Nej, de har inte samma specs. De har ju inte ens samma skärmstorlek eller skärmtyp, vilket är något den mest flyktiga jämförelse borde uppfatta.

Det ska komma två versioner av Oppo Find 7. Den som ni pratar om är den som finns ute nu... värstingen kommer till sommaren och kommer att ligga på 3600 spänn. Om vi håller oss till den version av Oppo Find 7 som har de högre specifikationerna ska skärmen vara på 5,5 tum, Det är den första mobilen med skärmupplösningen 2560 x 1440 pixel och pixeldensiteten blir följaktligen 538 ppi. Processorn ska vara Snapdragon 801 på 2,5 GHz. Arbetsminnet är 3 GB, och lagringsminnet 32 GB. Kameran ska kunna spela in 4K-video och slow-motionvideo i 1280 x 720 pixel. Batteriet är på 3000 mAh. Andra detaljer är LTE och Android 4.3. Måtten är 152,6 x 75 x 9,2 millimeter och vikten 171 gram.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReverenD:

Finns väl inget vassare att stoppa i? Snarare utvecklingen av hårdvaran som planar ut och nya telefoner måste ju ut.. Då blir det såhär.
x86 har ju stannat av, rätt väntat att samma händer med ARM.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit. Håller med om att priset är galet, om 2 månader är den billigare. Kostar att ligga på topp.

Sant, men de kunde gott väntat ett par månader på Snapdragon 805, där snackar vi någon slags förbättring.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Keeper of Traditions

Undrar om denna har lika kass skärm som S4:an, med problem som smearing osv. Det hade ju varit extremt pinsamt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Jag ställer mig lite frågande till hur de tänkt kunna ta närmare 2500kr mer för något som endast är en minimal uppgradering över S4+. Skärmen är bara subjektivt bättre dömt av den info jag sett, och SoC:en är samma bara klockad lite högre. Känns som att de medvetet minskar prestandaskillnaderna mellan varje iteration av Galaxy S för att kunna höja vinstmarginalerna. De har tillräckligt med momentum på marknaden för att kunna komma undan med det.

De tar betalt så mycket för att de kan det, skulle du starta ett företag och sälja produkter med noll marginal? Oavsett så är telefonen i princip det bästa du kan ha på marknaden nu (bra SoC, utbytbart batteri, vattentät, bästa skärmen på marknaden(?), minneskortsplats etc) och det är folk beredda att betala för. Kvalitetskänslan tänker jag inte diskutera då det är väldigt subjektivt

Permalänk
Skrivet av Niczo:

Jag ställer mig lite frågande till hur de tänkt kunna ta närmare 2500kr mer för något som endast är en minimal uppgradering över S4+. Skärmen är bara subjektivt bättre dömt av den info jag sett, och SoC:en är samma bara klockad lite högre. Känns som att de medvetet minskar prestandaskillnaderna mellan varje iteration av Galaxy S för att kunna höja vinstmarginalerna. De har tillräckligt med momentum på marknaden för att kunna komma undan med det.

Snabbare soc, vattentät, pulsmätare, ny betydligt skönare baksida, bättre kamera med betydligt snabbare fokus, bättre skärm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tRevz:

Enligt http://www.displaymate.com/Galaxy_S5_ShootOut_1.htm så är ju dock skärmen i S5an jävligt bra.

Det spelar ingen roll hur "bra" den är, om den har sådana färger är det en otänkbar lur för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det spelar ingen roll hur "bra" den är, om den har sådana färger är det en otänkbar lur för mig

Exakt vad för slags färger är det du är ute efter egentligen? Sett till det där testet så kan man ju få både referens kalibrerade färger i princip, samt även bra färger då man drar på mera "vivid" modes för mer kick i färgerna så att säga.

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem

fyfabian vilken dynga den nya s5an ser ut att vara, jag hoppade på smartphone tåget med S2 och aldrig igen samsung säger jag, de är duktiga på att fräsa upp specsen och ha väldigt bra display men i verkligheten vem fan vill ha en "jätte bra" display då det betyder att den äter 100% mer batteri och samsung har även bundlat sina telefoner med den absolut sämsta programvaran på marknaden, jag var snabbt tvungen att köra custom firmware (cyanogenmod) för att få en telefon som såg okej ut i interfacet.

designen ser i fortsatt led värdelös ut, vafan är det där med runda kanter? ser ut som en tvål, extremt fult.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Nä få den har större skärm, i övrigt samma specs i princip. tycker du verkligen att S5:an är värd 3 tusen extra kronor extra?

Jag sade ingenting om värde, det är upp till individen. Det är mer än skärmen som skiljer sig. Kameran är olika, S5:an har mycket mer kommunikationsfeatures, osv. Jag har inte riktigt koll på mjukvaruskillnaderna. Sedan är det upp till varje person att avgöra vilken som är mest värd sina pengar.

Personligen lär jag som sagt inte skaffa någon av dem. Det känns som utvecklingen från S3:an, som jag har nu, är för liten för att motsvara den extra kostnaden just nu. Det gäller övriga tillverkare också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

fyfabian vilken dynga den nya s5an ser ut att vara, jag hoppade på smartphone tåget med S2 och aldrig igen samsung säger jag, de är duktiga på att fräsa upp specsen och ha väldigt bra display men i verkligheten vem fan vill ha en "jätte bra" display då det betyder att den äter 100% mer batteri och samsung har även bundlat sina telefoner med den absolut sämsta programvaran på marknaden, jag var snabbt tvungen att köra custom firmware (cyanogenmod) för att få en telefon som såg okej ut i interfacet.

designen ser i fortsatt led värdelös ut, vafan är det där med runda kanter? ser ut som en tvål, extremt fult.

Vilken telefon har inte runda kanter? Just saying...
Nexus5, S5, Iphone5

Eftersom "ful" är väldigt subjektivt. Till exemepl tycker jag Sony gör de utan tvekan fulaste telefonerna. De är så kantiga att det sticker i ögonen.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

måste hålla med dig om skärmen, aldrig gillat deras skärmar.. är väldigt skarpa och allt det där men färgerna är helt åt helvete i mitt tycke.

Det är många "färg/skärmexperter" i denna tråd ser jag.

Enl. Displaymate.com har galaxy S5 en av dom bästa skärmar dom någonsing testat
http://www.displaymate.com/Galaxy_S5_ShootOut_1.htm

"Our detailed Lab tests show that the Galaxy S5 display is a major improvement over the Galaxy S4 and a significant improvement over the Galaxy Note 3 in almost every single test and measurement category – a good reason to consider upgrading.

Best Smartphone Display: Based on our extensive Lab tests and measurements, the Galaxy S5 is the Best performing Smartphone display that we have ever tested. It has a long list of new records for best Smartphone display performance including: Highest Brightness, Lowest Reflectance, Highest Color Accuracy, Infinite Contrast Ratio, Highest Contrast Rating in Ambient Light, and smallest Brightness Variation with Viewing Angle. The Galaxy S5 has raised the bar for top display performance up by another notch – an impressive achievement for OLED technology!

Most Accurate Colors: The Galaxy S5 Cinema Mode has the most accurate colors for any Smartphone or Tablet display that we have ever measured."

Det är bra att ni kan det här med färgåtergivning och kan dela med er av er djupa kunskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

fyfabian vilken dynga den nya s5an ser ut att vara, jag hoppade på smartphone tåget med S2 och aldrig igen samsung säger jag, de är duktiga på att fräsa upp specsen och ha väldigt bra display men i verkligheten vem fan vill ha en "jätte bra" display då det betyder att den äter 100% mer batteri och samsung har även bundlat sina telefoner med den absolut sämsta programvaran på marknaden, jag var snabbt tvungen att köra custom firmware (cyanogenmod) för att få en telefon som såg okej ut i interfacet.

designen ser i fortsatt led värdelös ut, vafan är det där med runda kanter? ser ut som en tvål, extremt fult.

Man behöver inte köra någon custom rom på någon telefon för att ändra interfacet. Det mesta kan ändras via att skaffa en annan launcher, något jag rekommenderar att titta på även om man kör CyanogenMod, då det finns bättre separata launchers i mitt tycke.

Vad gäller display är det nog rätt många som vill ha en jättebra display. Annars skulle det inte vara så stort fokus på större skärmar och högre upplösning. Batteritiderna går inte direkt nedåt heller då telefonerna tenderar få bättre batterier (större kapacitet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Det är många "färg/skärmexperter" i denna trå ser jag.

Enl. Displaymate.com har galaxy S5 en av dom bästa skärmar dom någonsing testat
http://www.displaymate.com/Galaxy_S5_ShootOut_1.htm

"Our detailed Lab tests show that the Galaxy S5 display is a major improvement over the Galaxy S4 and a significant improvement over the Galaxy Note 3 in almost every single test and measurement category – a good reason to consider upgrading.

Best Smartphone Display: Based on our extensive Lab tests and measurements, the Galaxy S5 is the Best performing Smartphone display that we have ever tested. It has a long list of new records for best Smartphone display performance including: Highest Brightness, Lowest Reflectance, Highest Color Accuracy, Infinite Contrast Ratio, Highest Contrast Rating in Ambient Light, and smallest Brightness Variation with Viewing Angle. The Galaxy S5 has raised the bar for top display performance up by another notch – an impressive achievement for OLED technology!"

Det där var intressant och jag får nog revidera mina uttalanden om utvecklingen i branschen. Det där låter högst intressant om de fått väldigt hög ljusstyrka och bra färgäkthet samtidigt som de behåller den svärta som OLED kan erbjuda.

Permalänk
Medlem

http://mobil.m3.idg.se/m3/1.486470

Plastig copycat indeed.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av tRevz:

Exakt vad för slags färger är det du är ute efter egentligen? Sett till det där testet så kan man ju få både referens kalibrerade färger i princip, samt även bra färger då man drar på mera "vivid" modes för mer kick i färgerna så att säga.

Det jag gillar bäst är dom färgerna som HTC One har, även iPhone fast med iOS7 ser det helt förfärligt ut.
Missade att dom sa att det skulle vara ändrat och förbättrade färger än tidigare modeller
så det får man ju hoppas att det stämmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Sweclockers.com är en svensk webbtidning inriktad på datorer och hårdvara.

Hårdvara hmm (telefoner gjorda av plast?)

Smaken är som baken, dvs delad som vi all redan vet hehe.

Personligen gillar jag Samsungs "plast" för jag är lite klantig av mig och tappar den i backen stup i ett, första gången det hände (landade på ena hörnet) blev jag lite paff för jag trodde den skulle gå sönder men idag efter X antal gånger är jag mäkta imponerad.
Otrolig hur mycket stryk mina "S" lurar har fixat medans kompisar fått punga ut en stålar hit och dit för reparationer av sina Iphones, en Iphone känns bättre i handen och känns överlag som en läcker lur men det fungerar helt enkelt inte för mig som är så klantig.

Dock har Samsung blivit så enormt stora idag så skulle gärna hitta ett altarnativ nästa gång jag byter lur för vill inte ha sån här dominans på marknaden, dessutom varför inte försöka sig på en ny typ av design?

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Det är många "färg/skärmexperter" i denna tråd ser jag.

Enl. Displaymate.com har galaxy S5 en av dom bästa skärmar dom någonsing testat
http://www.displaymate.com/Galaxy_S5_ShootOut_1.htm

"Our detailed Lab tests show that the Galaxy S5 display is a major improvement over the Galaxy S4 and a significant improvement over the Galaxy Note 3 in almost every single test and measurement category – a good reason to consider upgrading.

Best Smartphone Display: Based on our extensive Lab tests and measurements, the Galaxy S5 is the Best performing Smartphone display that we have ever tested. It has a long list of new records for best Smartphone display performance including: Highest Brightness, Lowest Reflectance, Highest Color Accuracy, Infinite Contrast Ratio, Highest Contrast Rating in Ambient Light, and smallest Brightness Variation with Viewing Angle. The Galaxy S5 has raised the bar for top display performance up by another notch – an impressive achievement for OLED technology!

Most Accurate Colors: The Galaxy S5 Cinema Mode has the most accurate colors for any Smartphone or Tablet display that we have ever measured."

Det är bra att ni kan det här med färgåtergivning och kan dela med er av er djupa kunskap.

Ja för det är verkligen fakta som vi påstår att det är? Nej, alla tidigare Samsungs modeller
har äckliga färger tycker jag, om nu S5 har ens i närheten av liknande färger vill jag bara spy över den.
Jag skiter fullständigt i hur hög prestanda skärmen har eller hur snabb processorn är osv,
är det bara det man tittar efter är man sannerligen en blind prestanda-nörd.
Det enda viktiga är att den faktiska prestandan, så som du upplever den, är bra, färger är högst personligt
men som du kanske märkt är det inte få som ogillar Samsungs (i alla fall tidigare) skärmar.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av segen:

Det är många "färg/skärmexperter" i denna tråd ser jag.

Enl. Displaymate.com har galaxy S5 en av dom bästa skärmar dom någonsing testat
http://www.displaymate.com/Galaxy_S5_ShootOut_1.htm

"Our detailed Lab tests show that the Galaxy S5 display is a major improvement over the Galaxy S4 and a significant improvement over the Galaxy Note 3 in almost every single test and measurement category – a good reason to consider upgrading.

Best Smartphone Display: Based on our extensive Lab tests and measurements, the Galaxy S5 is the Best performing Smartphone display that we have ever tested. It has a long list of new records for best Smartphone display performance including: Highest Brightness, Lowest Reflectance, Highest Color Accuracy, Infinite Contrast Ratio, Highest Contrast Rating in Ambient Light, and smallest Brightness Variation with Viewing Angle. The Galaxy S5 has raised the bar for top display performance up by another notch – an impressive achievement for OLED technology!

Most Accurate Colors: The Galaxy S5 Cinema Mode has the most accurate colors for any Smartphone or Tablet display that we have ever measured."

Det är bra att ni kan det här med färgåtergivning och kan dela med er av er djupa kunskap.

Har de löst problemen med smearing?

Artikeln nämner det inte nämligen. Har de inte löst det så spelar det ju ingen roll hur bra skärmen är, den kommer fortfarande inte visa svarta färger rätt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av fark:

Smaken är som baken, dvs delad som vi all redan vet hehe.

Personligen gillar jag Samsungs "plast" för jag är lite klantig av mig och tappar den i backen stup i ett, första gången det hände (landade på ena hörnet) blev jag lite paff för jag trodde den skulle gå sönder men idag efter X antal gånger är jag mäkta imponerad.
Otrolig hur mycket stryk mina "S" lurar har fixat medans kompisar fått punga ut en stålar hit och dit för reparationer av sina Iphones, en Iphone känns bättre i handen och känns överlag som en läcker lur men det fungerar helt enkelt inte för mig som är så klantig.

Dock har Samsung blivit så enormt stora idag så skulle gärna hitta ett altarnativ nästa gång jag byter lur för vill inte ha sån här dominans på marknaden, dessutom varför inte försöka sig på en ny typ av design?

Jag skrev telefoner gjorda av plast som "är dom inte heller hårdvara för det"

Så du förstår mig

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ja för det är verkligen fakta som vi påstår att det är? Nej, alla tidigare Samsungs modeller
har äckliga färger tycker jag, om nu S5 har ens i närheten av liknande färger vill jag bara spy över den.
Jag skiter fullständigt i hur hög prestanda skärmen har eller hur snabb processorn är osv,
är det bara det man tittar efter är man sannerligen en blind prestanda-nörd.
Det enda viktiga är att den faktiska prestandan, så som du upplever den, är bra, färger är högst personligt
men som du kanske märkt är det inte få som ogillar Samsungs (i alla fall tidigare) skärmar.

Färg är inte högst personligt. Det finns korrekt och inkorrekt färgåtergivning. Sedan kan man ha personliga preferenser men det gör inte att färg är en helt subjektiv sak.

Jag vet dock inte om jag ska skratta eller proxyskämmas när jag ser någon skriva att denne bara vill spy över en telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ja för det är verkligen fakta som vi påstår att det är? Nej, alla tidigare Samsungs modeller
har äckliga färger tycker jag, om nu S5 har ens i närheten av liknande färger vill jag bara spy över den.
Jag skiter fullständigt i hur hög prestanda skärmen har eller hur snabb processorn är osv,
är det bara det man tittar efter är man sannerligen en blind prestanda-nörd.
Det enda viktiga är att den faktiska prestandan, så som du upplever den, är bra, färger är högst personligt
men som du kanske märkt är det inte få som ogillar Samsungs (i alla fall tidigare) skärmar.

Du måste verkligen driva med mig när du säger saker som "den faktiska prestandan, så som du upplever den". Faktisk prestanda och din upplevelse av en komponents prestanda är VERKLIGEN inte samma sak!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Har de löst problemen med smearing?

Artikeln nämner det inte nämligen. Har de inte löst det så spelar det ju ingen roll hur bra skärmen är, den kommer fortfarande inte visa svarta färger rätt.

Umm... Svarta färger är ju OLED skärmars huvudnummer! Dom har ingen bakbelysning som LCD och visar riktig bra svarta färger. Så vad är det du pratar om nu?

Permalänk
Medlem

Det spelar tydligen ingen roll om det är en apple telefon eller Samsung, LG, HTC lur... alla trådar som har med telefoner att göra spårar alltid ur. Kan man bara inte läsa artikeln, tänka till om man är intresserad och sen bara låta det vara? Varför måste det spåra ur hela tiden?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av segen:

Umm... Svarta färger är ju OLED skärmars huvudnummer! Dom har ingen bakbelysning som LCD och visar riktig bra svarta färger. Så vad är det du pratar om nu?

Jag pratar om screen smearing, det som totalt förstörde S4:ans skärm, den är helt värdelös på svarta färger. Om det finns kvar även i S5:an så kan den knappast klassas som den bästa skärmen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag pratar om screen smearing, det som totalt förstörde S4:ans skärm, den är helt värdelös på svarta färger. Om det finns kvar även i S5:an så kan den knappast klassas som den bästa skärmen.

Att man kan få inbränningar efter bara några veckor gör att jag inte skulle kalla den för "bäst" heller...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Färg är inte högst personligt. Det finns korrekt och inkorrekt färgåtergivning. Sedan kan man ha personliga preferenser men det gör inte att färg är en helt subjektiv sak.

Jag vet dock inte om jag ska skratta eller proxyskämmas när jag ser någon skriva att denne bara vill spy över en telefon.

Färg är visst personligt, det kan finnas så kallad korrekt eller inkorrekt eller vad det nu än är för färgåtergivning men
det spelar ingen roll, sedan undrar jag om du vet vad uttryck är för något. Om jag säger att jag vill spy över något
för att jag tycker det är dåligt så är det ett uttryck på hur dåligt jag faktiskt tycker det är, du tror väl inte att jag
skulle kräkas på alla Samsung mobiler jag ser eller?

Skrivet av segen:

Du måste verkligen driva med mig när du säger saker som "den faktiska prestandan, så som du upplever den". Faktisk prestanda och din upplevelse av en komponents prestanda är VERKLIGEN inte samma sak!

Den faktiska prestandan ja, på pappret är luren si och så snabb t.ex, men i verkligheten, där även mjukvaran är med
i leken så är det en helt annan sak. Det du upplever är den riktiga prestandan,
som är ett resultat av mjukvara och hårdvara tillsammans

Skrivet av Juicis:

Det spelar tydligen ingen roll om det är en apple telefon eller Samsung, LG, HTC lur... alla trådar som har med telefoner att göra spårar alltid ur. Kan man bara inte läsa artikeln, tänka till om man är intresserad och sen bara låta det vara? Varför måste det spåra ur hela tiden?

Därför att en del har svårt att respektera andras åsikter

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man får telefonen 11/4(imorgon) om man har förbeställt eller veckan därpå?

Visa signatur

i5 3570k 4,5Ghz, ASUS GeForce GTX 670 1200Mhz
Projekt M4INSTR3AM

Söker du en bra TS3 server? Besök då tråden: Chippi.se TS3 [Online 24/7]
Privata kanaler kan fixas i PM eller på TS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Därför att en del har svårt att respektera andras åsikter

En åsikt är inte automatiskt värd respekt. En del verkar ha svårt att greppa detta, och flippa ur om deras åsikter blir ifrågasatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Det är många "färg/skärmexperter" i denna tråd ser jag.

Enl. Displaymate.com har galaxy S5 en av dom bästa skärmar dom någonsing testat
http://www.displaymate.com/Galaxy_S5_ShootOut_1.htm

"Our detailed Lab tests show that the Galaxy S5 display is a major improvement over the Galaxy S4 and a significant improvement over the Galaxy Note 3 in almost every single test and measurement category – a good reason to consider upgrading.

Best Smartphone Display: Based on our extensive Lab tests and measurements, the Galaxy S5 is the Best performing Smartphone display that we have ever tested. It has a long list of new records for best Smartphone display performance including: Highest Brightness, Lowest Reflectance, Highest Color Accuracy, Infinite Contrast Ratio, Highest Contrast Rating in Ambient Light, and smallest Brightness Variation with Viewing Angle. The Galaxy S5 has raised the bar for top display performance up by another notch – an impressive achievement for OLED technology!

Most Accurate Colors: The Galaxy S5 Cinema Mode has the most accurate colors for any Smartphone or Tablet display that we have ever measured."

Det är bra att ni kan det här med färgåtergivning och kan dela med er av er djupa kunskap.

Vet inte hur svårt det är att läsa ett inlägg innan man ytrar sig?

Citat:

"måste hålla med dig om skärmen, aldrig gillat deras skärmar.. är väldigt skarpa och allt det där men färgerna är helt åt helvete i mitt tycke."

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet om det är PenTiL3-matris på denna?

Skickades från m.sweclockers.com