Permalänk
Medlem

Asus R9 280x DC2T och Matrix

Hej!

Har två stycken r9 280x. Ett styck Directcu II top och ett Matrix-kort som jag har börjat mine'a med.
Använder Afterburner för att klocka korten. Fungerar jättebra, men det enda jag inte kan göra är att ändra volten på directcu kortet. Verkar som att detta bara går att göra i asus gpu tweak.. Problemet är att man inte kan ställa in olika inställningar på olika kort i asus gpu tweak. Samma inställningar hamnar alltså på båda korten. Ett stort problem eftersom att korten går att klocka väldigt olika.
Finns det något sätt att kunna ändra volten i Afterburner på dc2 kortet? Kortet blir nämligen väldigt varmt när jag mine'ar, mellan 80-90 grader med 100% fläkthastighet medans Matrix-kortet ligger på 65 grader med 70% fläkthastighet (undervoltat).

Har testat att ändra i Afterburners .cfg fil men utan resultat..

Någon som har någon lösning på detta?

Mvh

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen som har en blekaste aning?

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av tunling:

Hej!

Har två stycken r9 280x. Ett styck Directcu II top och ett Matrix-kort som jag har börjat mine'a med.
Använder Afterburner för att klocka korten. Fungerar jättebra, men det enda jag inte kan göra är att ändra volten på directcu kortet. Verkar som att detta bara går att göra i asus gpu tweak.. Problemet är att man inte kan ställa in olika inställningar på olika kort i asus gpu tweak. Samma inställningar hamnar alltså på båda korten. Ett stort problem eftersom att korten går att klocka väldigt olika.
Finns det något sätt att kunna ändra volten i Afterburner på dc2 kortet? Kortet blir nämligen väldigt varmt när jag mine'ar, mellan 80-90 grader med 100% fläkthastighet medans Matrix-kortet ligger på 65 grader med 70% fläkthastighet (undervoltat).

Har testat att ändra i Afterburners .cfg fil men utan resultat..

Någon som har någon lösning på detta?

Mvh

Använd programmet VBE7. Du kan byta till vilken spänning du vill direkt via bios.

Kolla här för mer info.
http://www.techpowerup.com/forums/threads/vbe7-vbios-editor-f...

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Använd programmet VBE7. Du kan byta till vilken spänning du vill direkt via bios.

Kolla här för mer info.
http://www.techpowerup.com/forums/threads/vbe7-vbios-editor-f...

Ser lovande ut!

Om man lyckas "bricka" kortet, så borde det inte vara några problem att "un-bricka" det? Ursäkta svengelskan

http://www.overclock.net/t/593427/how-to-unbrick-your-bricked...

Har ju som sagt två kort, så borde kunna utnyttja det andra kortet att fixa det första om det blir brickat?

Tack för hjälpen!

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Skrivet av tunling:

Ser lovande ut!

Om man lyckas "bricka" kortet, så borde det inte vara några problem att "un-bricka" det? Ursäkta svengelskan

http://www.overclock.net/t/593427/how-to-unbrick-your-bricked...

Har ju som sagt två kort, så borde kunna utnyttja det andra kortet att fixa det första om det blir brickat?

Tack för hjälpen!

Jag har flashat alla mina kort och har någon gång råkat flasha på fel bios men sedan löst det genom att flasha in ett som passade igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tunling:

Hej!

Har två stycken r9 280x. Ett styck Directcu II top och ett Matrix-kort som jag har börjat mine'a med.
Använder Afterburner för att klocka korten. Fungerar jättebra, men det enda jag inte kan göra är att ändra volten på directcu kortet. Verkar som att detta bara går att göra i asus gpu tweak.. Problemet är att man inte kan ställa in olika inställningar på olika kort i asus gpu tweak. Samma inställningar hamnar alltså på båda korten. Ett stort problem eftersom att korten går att klocka väldigt olika.
Finns det något sätt att kunna ändra volten i Afterburner på dc2 kortet? Kortet blir nämligen väldigt varmt när jag mine'ar, mellan 80-90 grader med 100% fläkthastighet medans Matrix-kortet ligger på 65 grader med 70% fläkthastighet (undervoltat).

Har testat att ändra i Afterburners .cfg fil men utan resultat..

Någon som har någon lösning på detta?

Mvh

Att använda Afterburner Beta brukar oftast funka för mig, annars får du flasha om till ett annat bios på korten

Permalänk
Medlem
Skrivet av tunling:

Ser lovande ut!

Om man lyckas "bricka" kortet, så borde det inte vara några problem att "un-bricka" det? Ursäkta svengelskan

http://www.overclock.net/t/593427/how-to-unbrick-your-bricked...

Har ju som sagt två kort, så borde kunna utnyttja det andra kortet att fixa det första om det blir brickat?

Tack för hjälpen!

Det går att lösa oftast. Spara bara en kopia på original bioset någonstans.

Återkom gärna med resultaten om du flashar korten.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Det går att lösa oftast. Spara bara en kopia på original bioset någonstans.

Återkom gärna med resultaten om du flashar korten.

Angående VBE7, vilka parametrar är det jag egentligen behöver ändra på? Volten kan ju ändras på väldigt många olika ställen i programmet. Min gissning är att det är "#0 Core VDDC" under Performance? Eller är jag helt ute och cyklar? Behöver jag ändra något annat?

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av tunling:

Angående VBE7, vilka parametrar är det jag egentligen behöver ändra på? Volten kan ju ändras på väldigt många olika ställen i programmet. Min gissning är att det är "#0 Core VDDC" under Performance? Eller är jag helt ute och cyklar? Behöver jag ändra något annat?

Du kan ändra på båda ställena. Det stämmer. Vddc är där du skriver in spänningen. Du får prova dig fram vad du ska välja för spänning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Du kan ändra på båda ställena. Det stämmer. Vddc är där du skriver in spänningen. Du får prova dig fram vad du ska välja för spänning.

Skickades från m.sweclockers.com

Efter att ha flashat några gånger och lyckats få till några riktigt härliga clocks så hamnade tempen på 78° (tidigare 90°) och min nya hash rate är 785Kh/s (tidigare 750Kh/s)

VDDC: 1.256mV -> 1.162mV
Core: 1090Mhz -> 1135Mhz
Mem: 1750Mhz (samma som tidigare)

Tack för hjälpen!

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av tunling:

Efter att ha flashat några gånger och lyckats få till några riktigt härliga clocks så hamnade tempen på 78° (tidigare 90°) och min nya hash rate är 785Kh/s (tidigare 750Kh/s)

VDDC: 1.256mV -> 1.162mV
Core: 1090Mhz -> 1135Mhz
Mem: 1750Mhz (samma som tidigare)

Tack för hjälpen!

Kul och höra. Så lite så.
Jag tror för övrig att du köpte Usb Risers av mig : )

EDIT: Jo det gjorde du. Kollade mina PM. Kände även igen din avatar.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

Har ett DCU2T och ett matrix i för närvarande, det går utmärkt att klocka dom olika i gpu tweak, iaf med CF aktiverat. Se till att sync all cards inte är aktiverat bara..

Kör du utan CF kan du ju använda gpu tweak till att ställa volten och något annat program till att ställa klocksen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Har ett DCU2T och ett matrix i för närvarande, det går utmärkt att klocka dom olika i gpu tweak, iaf med CF aktiverat. Se till att sync all cards inte är aktiverat bara..

http://piclair.com/data/zt1fh.jpg

Kör du utan CF kan du ju använda gpu tweak till att ställa volten och något annat program till att ställa klocksen.

Kan inte välja mellan kort 1 eller 2 som du kan. Den rutan med 1, 2 och Sync all cards finns inte ens i mitt program..

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Skrivet av tunling:

Kan inte välja mellan kort 1 eller 2 som du kan. Den rutan med 1, 2 och Sync all cards finns inte ens i mitt program..

Det syns bara om CF är aktiverat. Du kanske inte kör CF iom att du kör mining på ena.