Importera bilder från kamera i windows 8.1

Permalänk
Medlem

Importera bilder från kamera i windows 8.1

Installera windows 8.1 på min fars dator. För när han kopplade in sin kamera i datorn (xp) så laddades alla bilder över till datorn automatiskt. Men nu under 8.1 så kommer photo import appen upp. Går det att få det som för?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Var kanske något RAW program som fixade det ?
Ganska säker på att alla kamera tillverkare har något eget sådant program.
Kolla om han har någon cd-skiva som följde med kameran.

Permalänk
Medlem

Har gjort precis som jag gjorde för, men 8.1 startar bara import appen

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

Sorry för ev lite offtopic.. Jag har supportat mina föräldrar med fotoimport från deras digitalkamera så länge de har haft dator. De är inga datorgenier precis, men importverktygen lämnar en hel del att önska ang användarevänlighet om man är nybörjare. Nån som vet nån fiffig ersättare måntro?

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Som jag hade det innan så kopplade de bara in kameran, den förde över alla bilder till deras "mina bilder" sedan raderades alla bilder på kameran.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Sorry för ev lite offtopic.. Jag har supportat mina föräldrar med fotoimport från deras digitalkamera så länge de har haft dator. De är inga datorgenier precis, men importverktygen lämnar en hel del att önska ang användarevänlighet om man är nybörjare. Nån som vet nån fiffig ersättare måntro?

Adobe Lightroom kan du få att importera direkt, misstänker att det går att ställa in i DxO, CaputureOne eller Corel AfterShot.
men inget av dom är gratis program, men kan ju vara värt att ha något foto editerings program.
Hade något gratis program från Sony som ville sköta importen, tror Nikon har ett eget också som man borde få med kameran.

Permalänk
Medlem

Hittade detta, ska prova det nästa gång jag kommer till mina föräldrar

Citat:

There is a simple solution to add the autoplay option to Windows 8 and Windows 8.1.
Just go to the new Start Menu (Windows key), then type ‘cmd’ and click on the first entry with the right mouse button and select ‘run as administrator’.
After this type ‘cd “C:\Program Files\Windows Photo Viewer”‘ (for 64-Bit System), press enter.
After that type: ‘regsvr32 PhotoAcq.dll’, press enter and then
‘regsvr32 PhotoViewer.dll’ and enter again.
After this procedure, you will be able to select the old photo import assistent (as in Windows 7) from the autoplay list.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Importera bilder windows 10

Hej, jagade en lösning för att importera bilder i nya windows 10 och nedanstående hack fungerar perfekt för att få tillbaka den gamla importfunktionen från windows 7 - tack!!
Obs för nybörjaren, var uppmärksam på sökvägen under c, den kan se olika ut.

Skrivet av storPutte:

Hittade detta, ska prova det nästa gång jag kommer till mina föräldrar
There is a simple solution to add the autoplay option to Windows 8 and Windows 8.1.
Just go to the new Start Menu (Windows key), then type ‘cmd’ and click on the first entry with the right mouse button and select ‘run as administrator’.
After this type ‘cd “C:\Program Files\Windows Photo Viewer”‘ (for 64-Bit System), press enter.
After that type: ‘regsvr32 PhotoAcq.dll’, press enter and then
‘regsvr32 PhotoViewer.dll’ and enter again.
After this procedure, you will be able to select the old photo import assistent (as in Windows 7) from the autoplay list.