Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var ett nice lyft sedan innan, gillar fonten väldigt mycket men skulle vilja att dom hade samma storlek på texten överallt i UI:t

Permalänk
Skrivet av Teh Daniel:

Jag tycker det känns som om den gamla platta 3.11 layouten börjar bli populär igen, bara att man ändrat till ett mörkare tema.
Vem vet, om tio år kanske 3D-borders blir "inne" igen?

Exakt så känner jag med!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Spotifys nya gränssnitt?
Tycker personligen att den nya var riktigt snygg.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Till linux har den inte kommit än :/

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Jag gillar det nya utseendet, men inte alla är lika nöjda...
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18712503.ab

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Jag gillar det nya utseendet, men inte alla är lika nöjda...
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18712503.ab

Jag läste det jag med. Rätt bedrövligt egentligen på ren svenska.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag gillar nya Spotify generelt i stil och allt. Men skulle gärna se ett val med ljusgrå bakgrund och svart text, tycker speciellt den vita texten mot mörkgrått ser oskartp och lite jobbigt läsa.

Och sen vill jag ha tillbaka min Starred-knapp, dock är plusknappen toppen den kommit med nu också, men vill ha det typ Starred i Sök-listor (enkelt välja vad man kanske vill lyssna på) sedan i Starred lägga till permanent i biblioteket... eller nått i den stilen

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Gillar det skarpt! Hade dock velat se lite mindre spacing på element. Men det kanske ändras allt eftersom

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Jag gillar det nya utseendet, men inte alla är lika nöjda...
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18712503.ab

Exakt det jag skrev, saker är mer otydliga.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är bättre men det finns lite saker att jobba på.

För det första, vem tyckte att det var en bra idé att man skulle ändra så artistbilder ska vara runda? Det ser konstigt ut på många bilder eftersom att de bara har beskärt de tidigare bilderna. Värst är det på discover eller My music -> artists där man istället lägger ett transparent overlay på bilden så att det bara ser jättekonstigt och rent fult ut, speciellt eftersom att nästan inga bilder linear upp.

Sen så tycker jag att det känns väldigt konstigt att de typ har stagit bort starred funktionen och istället ersatt den med den nya "save" och My music grejen.

Tycker också att en del element har lite konstiga proportioner, t. ex. sökfältet och play/pause knappen.

Permalänk

Nya UI:t är snyggt men lite för mörkt. Men det stora problemet är ju att Stjärnmärkningen är borta. Tills den kommer tillbaka blir det ingen uppgradering!

Permalänk
Medlem

Tycker det ser helt okej ut, känns som det flyter på bättre nu också.

Tycker även att det ser lite ut som att de har följt Microsoft guide lines av Windows phone och modern apps UI?

Permalänk
Medlem

önskar att man kan få bort feeden som visar vad kompisarna lyssnar på...

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

önskar att man kan få bort feeden som visar vad kompisarna lyssnar på...

View -> Activity Feed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajms:

View -> Activity Feed

jesus.... tack!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Jag blev lite smått arg och chockad när jag öppnade det första gången och tyckte dom hade förstört hela spotify men efter jag har använt det lite nu och vant mig vid det så tycker jag nog att det är lite bättre än det gamla!
Hade ju varit underbart om man själv hade kunnat välja bakgrundsfärg och typsnitt/storlek på text osv

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Tycker om nya versionen men ser ut att deras webb-version buggar. Efter ett tag så ser jag Spotify på Chromium att använda 100% på nån kärna tills jag dödar den.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Det enda egentliga klagomålet jag har är att dom saboterat stjärnmärkningen.

Gamla interfacet stjärnmärka = 1 klick.
Nya interfacet = högerklicka, klicka på add to, klicka på starred = 3 klick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Det enda egentliga klagomålet jag har är att dom saboterat stjärnmärkningen.

Gamla interfacet stjärnmärka = 1 klick.
Nya interfacet = högerklicka, klicka på add to, klicka på starred = 3 klick.

Detta är det jag stör mig på! Jag använder knappt Playlist utan jag körde på starred listan... Antingen ta tillbaka starred eller göra så man kan synca "my music grejen" (om det nu inte redan går? Inte hittat ett sätt iaf...) Fattar inte funktionen med att spara? Vart sparas låtarna? På min dator? Som alltid är ansluten till nätet? XD...*lost *

Sen e de nya utseendet lite väl mörkt nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Spotify borde erbjuda olika teman. Personligen gillar jag det nya skarpt. Lätt att vila ögonen på och man blir inte trött.
Jag förstår ju dock att folk som har problem med synen inte gillar det lika mycket så det borde åtminstone erbjudas ett högkontrast-tema.

Permalänk
Medlem

Tycker Spotify borde öppna upp för folk att skapa egna skins (som Winamp hade på den gamla "goda" tiden)

Det här nya UI:t har ju massor av brister. T.ex. att "starred" är utbytt mot en bock. Jag tycker det är fruktansvärt otydligt med en lista med plus-tecken och bockar som har samma färg, jmf med en gul stjärna som sticker ut ur en annars grå bakgrund. HUR FAN TÄNKTE DE DÄR??!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Raxxa:

Tycker Spotify borde öppna upp för folk att skapa egna skins (som Winamp hade på den gamla "goda" tiden)

Det här nya UI:t har ju massor av brister. T.ex. att "starred" är utbytt mot en bock. Jag tycker det är fruktansvärt otydligt med en lista med plus-tecken och bockar som har samma färg, jmf med en gul stjärna som sticker ut ur en annars grå bakgrund. HUR FAN TÄNKTE DE DÄR??!!!

Starred är inte utbytt mot en bock. Det är en helt ny funktion, "my Music", som jag personligen tycker är mycket bättre än stjärnmärkningen av låtar...som dock ändå finns kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Trivs bra med nya utseendet på datorn - men på iphone var det skit. Långsamt och segt som fan så var tvungen att nedgradera.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Starred är inte utbytt mot en bock. Det är en helt ny funktion, "my Music", som jag personligen tycker är mycket bättre än stjärnmärkningen av låtar...som dock ändå finns kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo stjärnan är utbytt mot en bock, det är jag HELT SÄKER PÅ! Jag snackar UI här, inte funktion.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Raxxa:

Jo stjärnan är utbytt mot en bock, det är jag HELT SÄKER PÅ! Jag snackar UI här, inte funktion.

ja, det är en bock där istället. Men när du klickar dit bocken läggs låten till i "my music", inte bland stjärnmärkta låtar. helt ny funktion.
stjärnmärkningen kommer man åt på annat sätt nu.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Nya gränssnittet på PC-klienten suger åsnep*ng!

Främst av en enda anledning: onödigt stort radavstånd i spellistan vilket gör att man ser hälften så många låtar på en gång och därmed måste scrolla dubbelt så mycket.

Jag är en sådan där tekniknörd som skiter fullständigt i om det är "snyggt" eller inte bara det fungerar bra och är snabbt (vilket Spotify klienten inte heller är).

Permalänk
Inaktiv

Skönt med nått nytt!

Permalänk
Inaktiv

En ändring jag avskyr är att dom tog bort möjligheten att dra en låt till en vän (som finns i högersidan) i spotify. Nu måste man högerklicka på en låt, välja share och sen skriva början av namnet för att det ska komma upp.
Gillar heller inte att man inte kan ändra hur inboxlistan ser ut. Vill man ha låtarna som en lista borde man kunna få ha det!
Nu är det ju stora blider för varje låt så man får ingen överblick alls. + allt skickat och mottaget finns i på samma ställe!

Permalänk

Radhöjden i spellistor är alldeles för stor. Har inte hittat något sätt att modifera detta.

Oklara rader i xml-filerna:

/A/S/C/R/views $ pwd /Applications/Spotify.app/Contents/Resources/views /A/S/C/R/views $ cat * | egrep "christer|kossa" data.profile_picture = "http://divage.files.wordpress.com/2011/02/christer_pettersson..." data.email = "kossa@spotify.com"

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Nu efter jag använt det nya gränssnittet så saknar jag det gamla VÄLDIGT mycket! Det var klart snyggare och mer praktiskt!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB