32 Gig ram, storlek på Pagefile?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Har aldrig hört talas om detta. Vilka program menar du då?

Om datorn skulle få BSOD och man vill få en dumpfil för att kunna se orsaken är det nödvändigt att ha en växlingsfil på samma partition som Windows, om man inte installerar en särskild uppdatering:
http://www.sysnative.com/forums/bsod-kernel-dump-analysis-deb...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CeciliaB:

Om datorn skulle få BSOD och man vill få en dumpfil för att kunna se orsaken är det nödvändigt att ha en växlingsfil på samma partition som Windows, om man inte installerar en särskild uppdatering:
http://www.sysnative.com/forums/bsod-kernel-dump-analysis-deb...

Det vet jag. Det var inte det jag frågade efter.

Permalänk
Medlem

Spelat många spel på min dator utan växlingsfil och inte märkt något som fungerat sämre. Kör även bild och videoredigering på samma burk och inget problem. Möjligt att det finns några speciella program som kommer klaga men inget jag märkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200213:

Har aldrig hört talas om detta. Vilka program menar du då?

De jag kommer på på rak arm är GTA IV, någon Need For Speed inkarnation och Photoshop

Permalänk
Medlem

Har en fast page på 2gb då vissa av mina spel vägrar starta utan en pagefile aktiverad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twilighter:

Har en fast page på 2gb då vissa av mina spel vägrar starta utan en pagefile aktiverad

Vilka spel?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Damodred:

De jag kommer på på rak arm är GTA IV, någon Need For Speed inkarnation och Photoshop

GTA IV kan jag inte uttala mig om, men Photoshop fungerar perfekt utan swap, så det stämmer inte.

Permalänk
Medlem

Stäng av pagefile om du har 32gb ram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dakke:

Stäng av pagefile om du har 32gb ram

Som sagt är det inte rekommenderat. Stäng inte av den!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200213:

GTA IV kan jag inte uttala mig om, men Photoshop fungerar perfekt utan swap, så det stämmer inte.

du har rätt, det var äldre versioner av Photoshop som inte fungerade utan swap av den anledning att back in the days så kunde vi ha 1gb ram och betydligt större bilder. Alla versioner av Photoshop, upp till 7.0 varnade för detta tror jag