Permalänk
Permalänk
Skrivet av AzzyNoName:

Ser ut som en bang for the buck men låt proffsen döma https://www.inet.se/produkt/6911668/zalman-z11-plus-svart

Följer med 5 fläktar och Blå leds +1

Säkerligen ett gott val. Vad jag brukar göra är att söka på YouTube och se vad tex linustechtips säger om diverse produkter. T ex om man hamnar på extern usb 3 eller annat man kanske vill se upp med.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

frågar du mig var det fult som stryk, men det är du som bestämmer.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Vad hade du tänkt använda datorn till primärt? Speldator, surf, som skrivmaskin eller grafikredigering? Det avgör ganska mycket vilket chassi du ska använda. Så det är svårt att avgöra om det är ett bra chassi. Om det är snyggt kan bara du själv avgöra. Ur prestandasynpunkt så är chassit mest lämpat för surf eller skrivmaskinsdatorer alternativt low - medium speldatorer. Det var den uppfattningen jag fick när jag läste recensionerna hos Inet.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Skrivet av Finlandssvensken:

Säkerligen ett gott val. Vad jag brukar göra är att söka på YouTube och se vad tex linustechtips säger om diverse produkter. T ex om man hamnar på extern usb 3 eller annat man kanske vill se upp med.

Det man ska tänka på är att Linustechtips är en återförsäljare för färdigbyggda system, och gärna vill tala gott om produkter.

Det kan säkert funka, men luras inte för mycket av att det följer med 5 fläktar. Läs det här test, en intressant artikel.
http://www.bit-tech.net/hardware/2012/02/10/the-big-cooling-i...

Permalänk
Avstängd

Ja den skulle ju va fin om man var 12 år och vill att ens dator ser ut som ett stealth-plan.
Stirra dig inte blind på hur det ser ut, du kommer antagligen skämmas över den efter 6mån iaf.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Vad hade du tänkt använda datorn till primärt? Speldator, surf, som skrivmaskin eller grafikredigering? Det avgör ganska mycket vilket chassi du ska använda. Så det är svårt att avgöra om det är ett bra chassi. Om det är snyggt kan bara du själv avgöra. Ur prestandasynpunkt så är chassit mest lämpat för surf eller skrivmaskinsdatorer alternativt low - medium speldatorer. Det var den uppfattningen jag fick när jag läste recensionerna hos Inet.

Skulle nog påstå att den är till för speldatorer med tanke på 7 stycken fläktplatser.

TS prismässigt så är det nog ett bra chassi dock så hitta jag ingen info om vilka fläktar det var så att den kan nog vara ganska högljudd. Sen så har den inte heller dammfilter vid insugen, men är ju bara att ha städat där datorn står och rengöra den från då till då så är det inget problem.

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Corsair Graphite 230T är en 100:- dyrare MEN säkerligen ett betydligt bättre val då det dels är ett Prisat chassi i tester och ser betydligt bättre ut.

https://www.inet.se/jamfor?compare=6911715&compare=6911716&co...

Dock av din signatur att döma så HAR du ju redan ett Z11 Plus... Så varför skapa en sån här tråd i efterhand?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Det man ska tänka på är att Linustechtips är en återförsäljare för färdigbyggda system, och gärna vill tala gott om produkter.

Det kan säkert funka, men luras inte för mycket av att det följer med 5 fläktar. Läs det här test, en intressant artikel.
http://www.bit-tech.net/hardware/2012/02/10/the-big-cooling-i...

Jo, visst är just han det, men det betyder ju inte nödvändigtvis att han ljuger oim vilka egenskaper en produkt har. Själv kollar jag mest för att få produkter enkelt förklarade för mig, eftersom jag tycker det är hans starka sida.

Det finns givetvis andra som inte är återförsäljare av produkter som kan ha andra meningar.

Men de allra, allra flesta av de soim är någorlunda stora på YouTube är sponsrade av företagen bakom produkterna och kommer inte klanka ner på dem oberoende.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Skrivet av Finlandssvensken:

Jo, visst är just han det, men det betyder ju inte nödvändigtvis att han ljuger oim vilka egenskaper en produkt har. Själv kollar jag mest för att få produkter enkelt förklarade för mig, eftersom jag tycker det är hans starka sida.

Det finns givetvis andra som inte är återförsäljare av produkter som kan ha andra meningar.

Men de allra, allra flesta av de soim är någorlunda stora på YouTube är sponsrade av företagen bakom produkterna och kommer inte klanka ner på dem oberoende.

Jag förstod inte riktigt den sista meningen, men jag tror du menar att man kan inte lita på att Youtubekanaler är objektiva. Där håller jag helt med!

Permalänk
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Jag förstod inte riktigt den sista meningen, men jag tror du menar att man kan inte lita på att Youtubekanaler är objektiva. Där håller jag helt med!

Precis, de allra flesta är subjektiva eftersom de ofta får den teknik de recenserar om det nu är det de håller på med. Dessutom är de allra flesta av oss fanboys åt ett eller annat håll, oavsett om vi vill erkänna det eller inte, så det är svårt att få en 100% objektiv syn på allting, även om fakta alltid finns.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AzzyNoName:

Ser ut som en bang for the buck men låt proffsen döma https://www.inet.se/produkt/6911668/zalman-z11-plus-svart

Följer med 5 fläktar och Blå leds +1

Om du skriver vad som ska sättas in i chassit och vad du har för krav så får du nog mer hjälp, tror jag... Många tycker nog det ser väldigt gräsligt ut, men om du tycker om utseendet och inte bryr dig om ljudnivå o.s.v. så kör i vind.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av AzzyNoName:

Ser ut som en bang for the buck men låt proffsen döma https://www.inet.se/produkt/6911668/zalman-z11-plus-svart

Följer med 5 fläktar och Blå leds +1

Alltså jag tycker inte om det men det är ju du som ska ha ett nytt chassi.

Om du gillar sådana chassin så skulle jag personligen tittat på Zalman Z9 Plus istället då det bjuder på fler och bättre funktioner (bl.a. fläktkontroller och termometer) samtidigt som det inte sticker ut så mycket och även är billigare.
Jag tror att du kan tänkas använda det chassit längre

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Oftast är kvalitén på chassin som dessa väldigt låg, får känslan av plastigt och låg kvalité. Själv haft ett liknande och det lät väldigt mycket och kändes som jag sa väldigt plastigt och gick till och med sönder på olika ställen. Då köpte jag ett Fractal design r3 och wow vilken kvalité känsla jag fick och med ljuddämpning i chassit så vart det helt awesome Men vill du ha bling bling så är det ju upp till dig

Visa signatur

Gigabyte Z97P-D3 | Intel Core i7 4790K | G.Skill 16GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance | Maxtor 250GB | OCZ Vertex 2 SSD 60GB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Samsung SSD 840-Series 128GB | 620W HX Corsair | GIGABYTE GTX 970 GAMING | Samsung TFT 24" P2450H Rose Black | BENQ XL2420T