Nokia Lumia 1520 6.0-tums Full HD Display

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clockers:

Jag tycker det är märkbar skillnad i snabbhet mellan 920 och 1520. Det är ju inte sekunder, men allt känns rappare.
För mig var det lite lättare att välja 1520, hade en 920 och då vi redan har en 1020 i hushållet så ville jag testa något nytt.
Ska även tillägga att jag fick telefonen för 3500 kr. Helt ny

Vilken telefon använder du idag?

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm okej! Jag har en 925 för tillfället som "test telefon" då vi ska börja med windows phone på firman.

Men vill ha en 1520 eller 1020 istället .. har inga vettiga argument 925 -> 1020 .. dubbla ram-minnet o dubbla lagringsminnet kanske

Privat har jag en Samsung S3 i dagsläget men tanken är att gå över till firmatelefonen då abonnemanget löper ut

Om du skulle köpt ny telefon idag, skulle du valt en 1520? dvs du har ingen 1020 hemma

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Hmm okej! Jag har en 925 för tillfället som "test telefon" då vi ska börja med windows phone på firman.

Men vill ha en 1520 eller 1020 istället .. har inga vettiga argument 925 -> 1020 .. dubbla ram-minnet o dubbla lagringsminnet kanske

Privat har jag en Samsung S3 i dagsläget men tanken är att gå över till firmatelefonen då abonnemanget löper ut

Om du skulle köpt ny telefon idag, skulle du valt en 1520? dvs du har ingen 1020 hemma

Jag tror jag hade valt 1520. Då jag inte är foto entusiast räcker kameran på 1520 gott och väl för mig.
Största anledningarna till att jag hade köpt 1520 idag är att den känns mer säker för framtiden. Nu när WP 8.1 kommer att släppas har jag ingen aning om 920, 925 eller 1020 kommer vara lika rappa. Men med 1520 känns det säkrare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu är det officiellt. WP8.1 blev färdigt igår och kommer att annonseras och visas under Build den 2 april.
Nu återstår det lite buggfixade varpå preview kommer att tryckas ut ca en vecka efter Build.
Daniel Rubino har kollen.
http://www.wpcentral.com/windows-pho...finished-today

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

En ny firmware-uppdatering till 1520:an verkar vara på gång. De som har AT&T verkar redan ha fått den.
Här är några förbättringar man lyckats klura ut.

My impressions so far:
1. The auto brightness seems to be fixed. I have not had the dimming problem at all.
2. Weird. I'm finally getting notifications from Facebook Messenger.
3. I'd been having issues with the standalone Xbox Music. Running very smoothly now.
4. Ran a stopwatch and plugged to the charger. 2 seconds to hear the "charging" sound.
5. Touchscreen sensitivity seems better.

Yea the sensitivity is definitely better. Also, the typing is a lot more precise on the keyboard.

Det kom en uppdatering av Exras + Info-appen igår. Istället för att trycka ut en firmware-uppdatering så verkar istället systemappen fixa ovanstående grejor.
Uppdatera och se om den exempelvis fixar den "elaka" buggen där program och annat öppnas när man istället vill scrolla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Det kom en uppdatering av Exras + Info-appen igår. Istället för att trycka ut en firmware-uppdatering så verkar istället systemappen fixa ovanstående grejor.
Uppdatera och se om den exempelvis fixar den "elaka" buggen där program och annat öppnas när man istället vill scrolla.

Uppdaterade och touchen är fortfarande samma. Kan det vara hårdvaran?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

" here city lens" finns inte vid sökning i store, använder ja länk till programmet så får ja felmeddelande vid försök till installation.
Funkar de för nån annan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

" here city lens" finns inte vid sökning i store, använder ja länk till programmet så får ja felmeddelande vid försök till installation.
Funkar de för nån annan?

jag kan inte heller se den men Here Maps har samma funkionalitet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

" here city lens" finns inte vid sökning i store, använder ja länk till programmet så får ja felmeddelande vid försök till installation.
Funkar de för nån annan?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av betan:

jag kan inte heller se den men Here Maps har samma funkionalitet

Skickades från m.sweclockers.com

Konstigt jag ser den både i store och i SysAppPusher.
Har regionsspråk svenska påslaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Konstigt jag ser den både i store och i SysAppPusher.
Har regionsspråk svenska påslaget.

Dyker upp jag söker men inte i Nokia collection. Men får bättre resultat när jag använder Here Maps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Dyker upp jag söker men inte i Nokia collection. Men får bättre resultat när jag använder Here Maps.

" Here City Lens" finns både i store, Nokia Collection och SysAppPusher hos mig.
Jag har både " Here City Lens" och "Here Maps" installerade men har inte testat så noga och kan därför inte uttala mig om vilken som är bäst.

Permalänk
Avstängd

Nu har även jag råkat ut för super-touch. Kom till slut till min 1520 också. Jobbigt då en hel del appar startar då man tar i den i ytterkanten.

Permalänk
Medlem

Nu har det kommit fler läckor från Nokia och precentationen av nya modeller under Build 2014.
http://conversations.nokia.com/2014/04/01/nokia-3310-gets-41-...

Permalänk

Lite ny info om 8.1
http://www.datormagazin.se/artiklar/nyheter/20140403/windows-...

Sedan lite annat kul som att Windows 8 appar till XBOX One. Tycker det låter riktigt bra!
http://www.gamereactor.se/nyheter/152894/Windows+8-appar+%E4v...

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk
Avstängd

Tråden har dött lite tycker jag. Beror nog på att de flesta inte har problem och är nöjda eller väntar på 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Tråden har dött lite tycker jag. Beror nog på att de flesta inte har problem och är nöjda eller väntar på 8.1

Ssskkaakkaar aavvv ffrosssaa kkaaannn iintte sskriiva rriikktigggt. Väääntttarr pppåå 888...111.

Permalänk

Jag har en liten fråga ang kameran. Hur vet jag om jag använder mina 20 mps?? på inställningar för bildtagningsläga så finns det:
(5mp)
(5mp + 16mp)
och (5mp) + DNG (16mp)

Vad är det för skillnad på de två sist nämnda?? någon kunnig?

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sssHUNT3Rsss:

Jag har en liten fråga ang kameran. Hur vet jag om jag använder mina 20 mps?? på inställningar för bildtagningsläga så finns det:
(5mp)
(5mp + 16mp)
och (5mp) + DNG (16mp)

Vad är det för skillnad på de två sist nämnda?? någon kunnig?

DNG är väl sk RAW eller vad man nu brukar säga. Kör 4:3 format så får du dock 19 MP

Dock är det ju lite märkligt att det inte finns flera att välja på. Typ 8, 12 MP exempelvis.
Man kan se det som man måste fota i 5 MP eller så måste man köra högsta möjliga upplösning, den biten är lite ovettig tycker jag.
Något som kommer lösas i samband med 8.1 kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Ssskkaakkaar aavvv ffrosssaa kkaaannn iintte sskriiva rriikktigggt. Väääntttarr pppåå 888...111.

Kan du kolla på du kommer in på store? Min laddar i all oändlighet utan att ansluta till store :(. Efter uppdateringen då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clockers:

Kan du kolla på du kommer in på store? Min laddar i all oändlighet utan att ansluta till store :(. Efter uppdateringen då

Skickades från m.sweclockers.com

Får meddelandet att "Tjänsten inte är tillgänglig"
De vill att jag kollar med felkod 805a01f7.
Kollar man vad den betyder får man:
"This error occurs when there is a temporary service disruption"

Store serven har alltså gått ned, kanske pga. överbelastning, vi får kolla igen i morgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Får meddelandet att "Tjänsten inte är tillgänglig"
De vill att jag kollar med felkod 805a01f7.
Kollar man vad den betyder får man:
"This error occurs when there is a temporary service disruption"

Store serven har alltså gått ned, kanske pga. överbelastning, vi får kolla igen i morgon.

Wpcentral skrev nytt en artikel om att det var nere i markander över hela världen. Bara att ha tålamod. Vad tycker du annars om wp8.1?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tjuter er Telefon?

Fråga,
Om jag håller min telefons högtalare tätt mot örat så hör jag statiskt surr, låter nästan som en fläkt där inne.
Gör ni det med?

Permalänk
Medlem

Står lite om det här som sagt; http://www.wpcentral.com/service-alert-windows-phone-store-do...
Har också 8.1 på min, gillar det, känns som operativet blivit mer komplett. Sen att swype-tangentbordet och Cortana inte finns till svenska än, plus några andra småsaker får man ta antar jag.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Fråga,
Om jag håller min telefons högtalare tätt mot örat så hör jag statiskt surr, låter nästan som en fläkt där inne.
Gör ni det med?

https://www.youtube.com/watch?v=BkfvfeFJUDs

Min gör inte det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nisse-Tuta:

Fråga,
Om jag håller min telefons högtalare tätt mot örat så hör jag statiskt surr, låter nästan som en fläkt där inne.
Gör ni det med?

Min låter inte heller vad jag vet. Slutar det blåsa ute kanske man kan lägga örat till telefonen och prova om man hör något litet ljud

PS
Apropå Windows 8.1 så tänker inte jag gå med i Dev och köra in det innan officiella kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clockers:

Min gör inte det

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av johnjensen:

Min låter inte heller vad jag vet. Slutar det blåsa ute kanske man kan lägga örat till telefonen och prova om man hör något litet ljud

PS
Apropå Windows 8.1 så tänker inte jag gå med i Dev och köra in det innan officiella kommer.

Skumt, har fått höra från flera att de har samma fenomen. Nu blir jag ännu mer nyfiken på vad det beror på.
Tack för svar

Permalänk
Medlem

Hur är eran batteritid på 1520? Min håller från 07-23 typ innan den måste laddas.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Några som upplevt problem efter uppdateringen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Hur är eran batteritid på 1520? Min håller från 07-23 typ innan den måste laddas.

vet inte några exakta klockslag. Men jag går upp 04:10 där av slutar att ladda. Går och lägger mig ca 22:00. På ca 1 1/2mån så har mobilen varnat förlågtbatteri ca 3-5 gånger. Är sjukt nöjd.

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk
Medlem

Jag har uppdaterat min 1520 till 8.1 igår. Om någon har några frågor så fråga på

Permalänk
Avstängd

Någon viktig försämring med WP 8.1? Alltså som kommer tillbaka när Nokia arbetat färdigt med uppdateringen till 1520.