Råkade radera "explorerframe.dll" :(

Permalänk
Inaktiv

Råkade radera "explorerframe.dll" :(

Satt och läste samt fipplade lite och skulle göra ett tema i windows. då kom jag till en punkt där man skulle byta namn på explorerframe.dll och sätta in den "explorerframe.dll". men efter jag bytt namn så stod det att jag skulle lägga in den nya explorerframe.dll sedan starta om datorn. men jag glömde lägga in den nya explorerframe.dll. så nu när jag ska starta så står det typ "fel 100c, kontakta hp support". finns det något jag kan göra? jag har provar F10 osv men det funkar ej. kan jag kanske lägga in någon form av fabriksåterställning på en usb eller någe?

Permalänk
Medlem

Sätta in disken i en annan dator och lägga in filen?
Windowsreparation?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Testat felsäkert läge? Tryck F8 innan "Windows startar" kommer upp.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Kommer du in i Windows kan du köra sfc /scannow i Kommandotolken.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Superlight:

Kommer du in i Windows kan du köra sfc /scannow i Kommandotolken.

tråkigt nog gör jag inte det

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZaInT:

Testat felsäkert läge? Tryck F8 innan "Windows startar" kommer upp.

har provat det med men kommer ändå till den "fel 100c" rutan.

Permalänk
Medlem

Du kan komma åt filsystemet från en installationsskiva, reparationsskiva eller liknande. Reparationsskiva kan du skapa från en annan dator. Antingen kopierar du rätt fil till platsen eller kör sfc /scannow. Det bör fixa det.

Permalänk
Sötast

Om du har åtkomst till en annan maskin och eller en vän så är det enkelt fixat!

Lägg in valfri livedist av linux (ubuntu går bra) på ett USB minne samt dll filen du saknar. (Alternativt bränn ut på CD)
Sätt i USBminnet i datorn och starta från USB(Alternativt CD), navigera till mappen där filen saknas och flytta över den.
Starta om och dra en djup suck

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Allexz:

Om du har åtkomst till en annan maskin och eller en vän så är det enkelt fixat!

Lägg in valfri livedist av linux (ubuntu går bra) på ett USB minne samt dll filen du saknar. (Alternativt bränn ut på CD)
Sätt i USBminnet i datorn och starta från USB(Alternativt CD), navigera till mappen där filen saknas och flytta över den.
Starta om och dra en djup suck

vart kan jag få tag i .dll filen?

Permalänk
Sötast
Skrivet av anon192230:

vart kan jag få tag i .dll filen?

http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?explorerfra...

Har 4 olika versioner, 32/64 till vista/win7, kan inte själv svära för hur tillförlitlig den sidan är, men den lär nog fungera bättre än ingen alls.

Om du har 64bit win7 så kan jag maila min till dig om så vill

Har du en skiva till ditt operativsystem i närheten så lär du kunna packa upp filen därifrån också.

Även möjligt att du kan : http://support.microsoft.com/kb/929833 genom att köra räddningsmjukvaran på skivan.