Tips på bra och hyfsat billiga bilspel?

Permalänk

Tips på bra och hyfsat billiga bilspel?

Tja. Har en ratt och pedaler till pcn. skulle gärna vilja ha lite tips om bilspel som ger en bra känsla med ratt. något i stil med dirt3 typ. tack

Permalänk

bara ett plus om det finns i steam eller inte behöver använda cd!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

GRID och GRID 2 kan vara något? GRID 2 blev däremot något sämre än GRID.

Permalänk
Medlem

Jag personligen gillar rally-spel, så skulle väl säga WRC 4 (http://store.steampowered.com/app/256330/) men kan inte säga hur väl den fungerar med ratt/pedaler då jag endast kör med Xbox-kontroll.

Permalänk
Inaktiv

Next car game kanske? Fortfarande under utveckling dock...

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak Dirt 3 .......

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

LFS - Live for speed.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

http://www.bundlestars.com/all-bundles/extreme-sims-2/ Race, pole position och massa andra steam spel för under 40 spänn.

Permalänk
Medlem

F1 2013, också gjort av codemasters...

Permalänk
Medlem

GRiD 2 är väl det jag kan rekommendera på rak arm som är hyfsat nytt med fortfarande aktiva spelare online och så finns det split-screen.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Pc har inte lika många bra bilspel att erbjuda som konsolerna så det är lite fel plattform. Dirt 3 är det som är bäst av dem tycker jag men det låter lite som att du redan har spelat det...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Skrivet av hersses:

Pc har inte lika många bra bilspel att erbjuda som konsolerna så det är lite fel plattform. Dirt 3 är det som är bäst av dem tycker jag men det låter lite som att du redan har spelat det...

ja jag har ju det. har alla dirt på ps3an och kört ut dem. tröttnat lite. men grid ska jag nog testa!

Permalänk
Medlem

Har du testat dirt 2? Det är rätt roligt!

Du kanske kunde kolla upp assetto corsa också.. är en simulator men förbannat kul!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Grid 1 var underbart kul, kan absolut rekommendera det. Ska nog installera och spela det igen, det var sjukt kul

Permalänk
Medlem

Assetto Corsa! Riktigt nice!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk

Trackmania Nations (gratis)
euro truck simulator 2

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

NFSUG2 hade jag sagt! Du kan ändra din bil hur du vill när det gäller motor, mappa, tune setup, kaross modifieringar och vill du byta ut dom bilar som finns så finns massor på www.nfscars.net och fiins även en util som du kan göra om bilar från 4x4 rwd fwd you name it.

Jag har en skyline r32 diesel med 270kw och 600nm i vrid varvar upp till 5k rpm sen är den rätt död. Inget varvstopp heller och turbo diesel tjutet finns där!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

NFSUG2 hade jag sagt! Du kan ändra din bil hur du vill när det gäller motor, mappa, tune setup, kaross modifieringar och vill du byta ut dom bilar som finns så finns massor på www.nfscars.net och fiins även en util som du kan göra om bilar från 4x4 rwd fwd you name it.

Jag har en skyline r32 diesel med 270kw och 600nm i vrid varvar upp till 5k rpm sen är den rätt död. Inget varvstopp heller och turbo diesel tjutet finns där!

de är väl inget vidare för någon med ratt ändå om det är kul och kan köras med xbox 360 kontroll med lite moddar sen är det ju 10 år gammalt och börjar bli lite smått slitet i grafiken

tycker dock gamecube versionen är roligast av det spelet även om grafiken är hemsk och det är mycket tack vare kontrollen tror jag?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Richard Burns rally
Rallisport Challange
Grid 1 och 2
LFS

Kommer inte på fler i skrivandets stund

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Pc har inte lika många bra bilspel att erbjuda som konsolerna så det är lite fel plattform. Dirt 3 är det som är bäst av dem tycker jag men det låter lite som att du redan har spelat det...

Det beror på vilken typ av bilspel som man är ute efter. När det kommer till simulatorer så har PC betydligt bättre bilspel, vill man spela arkadspel så är konsol bättre det kan jag hålla med om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarky:

Det beror på vilken typ av bilspel som man är ute efter. När det kommer till simulatorer så har PC betydligt bättre bilspel, vill man spela arkadspel så är konsol bättre det kan jag hålla med om.

Ne jag menar generellt. Det finns inte jättemånga bra bilspel till PC oavsett om det är arkad eller simulatorer - de är väldigt få. Jag skickade för övrigt ett brev för ett tag sen till Gamereactors redaktion om just tips på bra bilspel till PC. Det är inte många bra de kan tipsa om... och då ingår det i deras arbetsbeskrivning att spela spel så de borde ju veta om de som finns.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Kan helt klart rekommendera GRID 2. Riktigt kul, snyggt och en bra mix mellan sim och arkad. Vet dock inte hur det är med online längre om det fortfarande är folk som spelar det.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

de är väl inget vidare för någon med ratt ändå om det är kul och kan köras med xbox 360 kontroll med lite moddar sen är det ju 10 år gammalt och börjar bli lite smått slitet i grafiken

tycker dock gamecube versionen är roligast av det spelet även om grafiken är hemsk och det är mycket tack vare kontrollen tror jag?

Själv vill jag inte lira nfs ug2 med kontroller.. pajar mycket då de är bra mycket roligare med ratt!

Sen kör jag textur modd och annan himmel och lite högre upplösning (1920x1200) så det ser fint ut för att vara 10år gammalt!

Bra spel enl mig med alla modds m.m!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Ne jag menar generellt. Det finns inte jättemånga bra bilspel till PC oavsett om det är arkad eller simulatorer - de är väldigt få. Jag skickade för övrigt ett brev för ett tag sen till Gamereactors redaktion om just tips på bra bilspel till PC. Det är inte många bra de kan tipsa om... och då ingår det i deras arbetsbeskrivning att spela spel så de borde ju veta om de som finns.

Om du är ute efter simulatorer så är PC det enda alternativet enligt mig. iRacing och rFactor spelar i en helt annan liga jämfört med Forza och Gran Turismo när det kommer till simulation. Svenska Simbin har också släppt ett par grymma racingspel till PC genom åren. Project CARS som redan har nämnts i denna tråd ser lovande ut till konsol, men det är inte släppt ännu.

Är man ute efter mer semi-sim, arkad eller vad man nu vill kalla det, så tycker jag att Codemasters släpper bra spel till PC. Grid, Dirt och F1 serien är alla underhållande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ck3h:

Säger bara en sak Dirt 3 .......

Där håller jag med dig, bättre känsla i ett rallyspel har jag aldrig hittat.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Burnout Paradise är en klassiker som jag kan rekommendera!

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Medlem

Asseto Corsa om du vill vara lite alfa testare.

Raace 07 + expansioner håller alla dagar i veckan och det tävlas friskt online. Spelet + expansioner finns på http://www.bundlestars.com/

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

R-factor 2 är fortfarande i betastadiet, men verkar riktigt grymt!

Permalänk
Medlem

Just det.... du kan ju kolla upp wrc spelen. tycker det känns mäh att köra med ratt men du kanske är duktigare på att hitta rätt inställningar än mig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.