Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Tackar så mkt för era svar! EN sista fråga som egentligen intresserar mig mest är batteritid! Det sägs runt 2h (antar starkt att d e video d menas!). Men hur många bilder blir d? Svårt o krångligt o svara på men jag tänkte göra timelapse och då borde d väl räcka låt oss säga 24h (1 bild per min.) Totalt 1440 bilder! Vad tror ni som har isaw? Hoppas på svar snart för annars är risken stor att jag tappar suget

Tror du får titta på en extern strömförsörjning oavsett vilken kamera du väljer. USB-power bank tex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

TACK! <3 Enligt test väldigt prisvärd kamera, så värt och testa!

Skrivet av p0pe:

Jag la en beställning + 32GB Class 10 SD-kort + rabattkod Mecenat 100:- = tot. 1400:-

Pangpris, får se hur den står sig.
Hört klagomål om flimmer och mörk skärm.
Men, men..!

Skrivet av nacud:

Är det någon här som har köpt en ISAW camcorder från CDON? Isf undrar jag om ni är nöjda? berätta gärna vad ni tycker för jag e sugen på en sådan!

Skrivet av nacud:

ni som har ISAW Extreme Action Camera, vad tycker ni om den? Skärmen skarp? bilden skarp? osv...

Den filmar riktigt bra, och har mycket vettiga finesser. WiFi-funktionen fungerar väl sådär, ibland bra, ibland inte alls bra.
Skärmen är mycket mörk, inget att ha i solljus, men fungerar bra annars.

MEN:

Fick skicka tillbaka min idag, ska bli intressant att se hur den behandlas, en del länder har tydligen direkt-SWAP till ny enhet

Kameran hängde sig vid små, små stötar. Hade den som dashcam, men flera gånger hängde den sig fast den satt i en mobilhållare som fjädrar ganska bra.
Jag som tänkte ha den till motocross, vattenskidåkning och annat våldsamt i sommar. Hoppas bara det var mitt ex som var känsligt.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Skrivet av Scalp:

Den filmar riktigt bra, och har mycket vettiga finesser. WiFi-funktionen fungerar väl sådär, ibland bra, ibland inte alls bra.
Skärmen är mycket mörk, inget att ha i solljus, men fungerar bra annars.

MEN:

Fick skicka tillbaka min idag, ska bli intressant att se hur den behandlas, en del länder har tydligen direkt-SWAP till ny enhet

Kameran hängde sig vid små, små stötar. Hade den som dashcam, men flera gånger hängde den sig fast den satt i en mobilhållare som fjädrar ganska bra.
Jag som tänkte ha den till motocross, vattenskidåkning och annat våldsamt i sommar. Hoppas bara det var mitt ex som var känsligt.

Har testat min både på RC-buggy och på min BMX, hade inga problem som helst med varken terräng i bilen eller tricks och hopp på cykeln, så det är väl från enhet till enhet.

Skrivet av nacud:

Tackar så mkt för era svar! EN sista fråga som egentligen intresserar mig mest är batteritid! Det sägs runt 2h (antar starkt att d e video d menas!). Men hur många bilder blir d? Svårt o krångligt o svara på men jag tänkte göra timelapse och då borde d väl räcka låt oss säga 24h (1 bild per min.) Totalt 1440 bilder! Vad tror ni som har isaw? Hoppas på svar snart för annars är risken stor att jag tappar suget

Jag TROR att det kommer vara som med gopron - ca 8 timmar timelapse, så du får väl ansluta den till en strömkälla. Har inte testat, så kan vara bättre/sämre än så.

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem

Hur bra är en Windows Surface RT som Elgiganten har bra pris på idag? Om man tänker sig att man har den primärt för att titta på film och kanske läsa/skriva mail och e-böcker/pdf? Batteritid? Wifi-hastighet?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergling:

Hur bra är en Windows Surface RT som Elgiganten har bra pris på idag? Om man tänker sig att man har den primärt för att titta på film och kanske läsa/skriva mail och e-böcker/pdf? Batteritid? Wifi-hastighet?

Utan att ha provat den så är min känsla sådär, för en platta 2014 är upplösningen lite väl låg och så tegra 3 som inte ens var snabb när den kom.
Men byggkvalitén är det säkert inget fel på och priset är rätt okey iom det rör sig om en 64GB variant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Skrivet av Bergling:

Hur bra är en Windows Surface RT som Elgiganten har bra pris på idag? Om man tänker sig att man har den primärt för att titta på film och kanske läsa/skriva mail och e-böcker/pdf? Batteritid? Wifi-hastighet?

Först och främst får du vara medveten om att detta är windows i RT versionen, som är väldigt begrändsad. Om detta är ok, så tänk just på skärmen. Lågupplöst och inte den bästa. Jag har bytt från gamla iPad Mini, till nya bara för skärmens skull. Om du tänker läsa - gör dig själv en tjänst och köp något med högre PPI. Att titta på film, lyssna på musik, och kanske kolla mejlen en gång om dagen är den ganska ok till, men om du tänker läsa tidningar, artiklar, böcker etc i större mängder, så är det väl inget att rekommendera. Det enda som är bra med plattan i min åsikt är minnet på 64GB, annars inget bra. Men bestämma får du ju själv

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

Har testat min både på RC-buggy och på min BMX, hade inga problem som helst med varken terräng i bilen eller tricks och hopp på cykeln, så det är väl från enhet till enhet.

Jag TROR att det kommer vara som med gopron - ca 8 timmar timelapse, så du får väl ansluta den till en strömkälla. Har inte testat, så kan vara bättre/sämre än så.

Ja, det är ju det man är ute efter. Denna hängde sig om den välte när den stod på bordet.

Se bara till att minnet inte blir fullt, blir minnet fullt stänger den av och sparar inte det den filmat hittills innan den stänger av.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bergling:

Hur bra är en Windows Surface RT som Elgiganten har bra pris på idag? Om man tänker sig att man har den primärt för att titta på film och kanske läsa/skriva mail och e-böcker/pdf? Batteritid? Wifi-hastighet?

Inget vidare, lägg pengar på annat

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Tror du får titta på en extern strömförsörjning oavsett vilken kamera du väljer. USB-power bank tex?

Skrivet av Scalp:

Den filmar riktigt bra, och har mycket vettiga finesser. WiFi-funktionen fungerar väl sådär, ibland bra, ibland inte alls bra.
Skärmen är mycket mörk, inget att ha i solljus, men fungerar bra annars.

Skrivet av two4player:

Har testat min både på RC-buggy och på min BMX, hade inga problem som helst med varken terräng i bilen eller tricks och hopp på cykeln, så det är väl från enhet till enhet.

En fråga till er som har ISAW, ska batteriet klicka in när man trycker in den i batteriplatsen eller ligger den löst i platsen och hålls kvar av batterilocket?

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om Logitech f540 för 399 kr? Läste lite om den och tydligen ska den medvetet lida av "sidetone", alltså att man hör sig själv. Osäker på hur jobbigt det skulle vara, antagligen vänjer man sig väl. Ganska skönt med wireless.

Permalänk
Medlem

Något bra erbjudande på in-ear lurar för typ 300 spänn?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggad:

Vad tror ni om Logitech f540 för 399 kr? Läste lite om den och tydligen ska den medvetet lida av "sidetone", alltså att man hör sig själv. Osäker på hur jobbigt det skulle vara, antagligen vänjer man sig väl. Ganska skönt med wireless.

Tydligen kan man "stänga" av sidetone med att koppla in en 2.5mm kabel(bara kontakten dvs).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Tydligen kan man "stänga" av sidetone med att koppla in en 2.5mm kabel(bara kontakten dvs).

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju en väldigt liten peng så jag hade nog prövat den. Funderar själv på att göra det (du kan ju alltid skicka tillbaka den)

Permalänk
Skrivet av Scalp:

Ja, det är ju det man är ute efter. Denna hängde sig om den välte när den stod på bordet.

Se bara till att minnet inte blir fullt, blir minnet fullt stänger den av och sparar inte det den filmat hittills innan den stänger av.

Kameran sparar visst klippet den filmar när batteriet tar slut. Den använder sista procenten till att spara filen

Skrivet av Santia:

En fråga till er som har ISAW, ska batteriet klicka in när man trycker in den i batteriplatsen eller ligger den löst i platsen och hålls kvar av batterilocket?

Batteriet hålls bara av batterilocket, trodde också att det var ett fel från början, men det ska tydligen va så!

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem

Borde inte: http://cdon.se/hemelektronik/crucial/crucial-m500-240gb-ssd-r...

Klassas som ett fynd?

SSD 240GB crucial m500. Stabil och hyffsat snabb, till ett pris av 990:- med fri frakt. Har man 50:- kod blir det änn billigare och som student får man den för 890:- med 100:- rabatt vid köp över 1000:- (om man lägger till något billigt för 10:- eller mer, typ en hyrfilm)

priset per GB blir lägsta pris på prisjakt, oavsett storlek! (3.7kronor per GB för studenter)

EDIT: nu är det inte längre fri frakt visst men det känns fortfarande mycket prisvärt. Intels 240GB disk ligger ju prismässigt på runt 1200:- som lägst när det är kampanj.

Permalänk
Medlem

Vet någon om Nokian är låst till Telia eller inte?

Skrivet av NoNamesWayne:

Elgiganten kör lite bra priser igen på Windowsprodukter.
Telia har även Nokia Lumia 625 för 995kr.
Otroligt prisvärd. Ska även vara olåst.

http://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner/produkt/nokia-l...

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Den är olåst. Jag kollade med Telias kundtjänst och de har inte låsta mobiler numera.

"Vet någon om Nokian är låst till Telia eller inte?
Citat:
Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne Visa inlägg
Elgiganten kör lite bra priser igen på Windowsprodukter.
Telia har även Nokia Lumia 625 för 995kr.
Otroligt prisvärd. Ska även vara olåst.

http://www.telia.se/privat/telefoni/...-lumia-625-8GB"

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

Kameran sparar visst klippet den filmar när batteriet tar slut. Den använder sista procenten till att spara filen

Ytterligare ett fel på den jag hade då. Körde en time lapse på gatan nedanför och den hade inte spelat in något på morgnarna, bara svart lysande skärm och tokvarm. Provade 3 nätter. Antog att det var minnet som tagit slut. Körde den på extern ström.

Kör du fw 2.0.9b?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scalp:

Ytterligare ett fel på den jag hade då. Körde en time lapse på gatan nedanför och den hade inte spelat in något på morgnarna, bara svart lysande skärm och tokvarm. Provade 3 nätter. Antog att det var minnet som tagit slut. Körde den på extern ström.

Kör du fw 2.0.9b?

Ni pratar om olika saker. Two4Player skriver när batteriet tar slut. Inte minnet. Så han läste troligtvis fel när han svarade dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av n1nja:

Ni pratar om olika saker. Two4Player skriver när batteriet tar slut. Inte minnet. Så han läste troligtvis fel när han svarade dig

Och jag läste fel i min tur. Snygg man är Skyller på åldersdemens.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Skrivet av nzt:

Rätt schysst pris på Powercolor R9 280X TurboDuo från webbhallen igen. Repris från i vintras.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/197309-powerc...

Även lite schysstare priser på andra Amd kort.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/kampanjer/pow...

Detta är 280, inte 280x.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Frull3:

Tänkt på att det är 280(7950) som kostar 2k. och 280X(7970) kostar 2.3k.

Svårt att hålla sig till diskussionstråden?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompo:

Detta är 280, inte 280x.

Stämmer väldigt bra. Ber om ursäkt för den felaktiga tipset. Inte bra och försöka tipsa om fynd när man varit vaken för länge.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Är Gtx780 erbjudandet något att tveka på när man sitter på ett gammalt 560ti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuge:

Är Gtx780 erbjudandet något att tveka på när man sitter på ett gammalt 560ti?

http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-780-vs-GeForce-GTX-560-Ti

KÖR!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Slog till på ett innan. Hoppas jag blir nöjd

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Patabata:

Ja, de var ju lika "explosiva" som Dustins "superdupermegareor" brukar vara...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Asustor har ett par NASar som har inbyggt XBMC, kika på dem! De dyrare modellerna har även Boxee som man kan ladda ner!

Skickades från m.sweclockers.com

Har hittat bättre variant: en nas som bara klarar Plex är lagom, eller vilken nas som helst, så länge den kan ha Plex media server installerad.

Förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, de var ju lika "explosiva" som Dustins "superdupermegareor" brukar vara...

Tycker det är massvis här som fyndar på Dustins olika weekend rush.
Men folk gillar o klaga, dom vill väl ha 80%+ alltid.

The greeeeeeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Tycker det är massvis här som fyndar på Dustins olika weekend rush.
Men folk gillar o klaga, dom vill väl ha 80%+ alltid.

The greeeeeeed

Kräver inte 80%, men iaf en prissänkning, vilket ofta inte är fallet när Dustin har "rea"

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist