Permalänk
Skrivet av godspeed:

Haha ja nu förstår jag bättre, nu är jag med på noterna igen!

Då låter det ju iallafall som att det inte är grafikkorten som strular

Vad för andra saker har du inkopplat, mus, tangentbord endast antar jag, hur många hårddiskar etc osv?

Bra

Mus och tangentbord är inkopplat. Jag har bara en hårddisk just nu, en 120gb samsung ssd. Sen är det inget mer direkt, eller jo, trådlös nätverkskortförlängarsak-alltså den som hängde med modekortet.

Permalänk

Då var modekortet tillbakaskickat, hoppas dom skickar ett nytt och att allt löser sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av doglas2009:

Då var modekortet tillbakaskickat, hoppas dom skickar ett nytt och att allt löser sig!

Inväntar spänt tills du får kortet och du kan prova med det nya!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Fick nu svar från komplett; "Hej,

Tyvärr måste vi meddela att vår tekniker har upptäckt en skada i form av böjda kontaktpinnar samt klibbig vätska i processors
ockeln. Då detta inte kan härledas till ett
ursprungsfel täcks det inte av din produktgaranti, utan bedöms som ett handhavandefel.
Bildunderlag finns tillgängligt för utskick vid önskemål.
Vi returnerar kostnadsfritt produkten utan åtgärd."

Jag som är mycket datorokunnig förstår inte riktigt vad det betyder, men det är väl problem med processorn (enligt dom)?!

Enda anledningen till att jag över huvud taget rörde processorn för för att modekortet hade problem med grafikkortet... Och för att KOMPLETT sa att jag skulle skicka tillbaka modekortet!

Jag har inte haft något problem över huvud taget med processorn, ENDA problemet var att grafikkortet inte funkade i MODEKORTET.

Borde jag inte har rätt till ett nytt modekort?!

Tagit bort skrikande (caps lock)
Permalänk
Medlem

Hej,
Gjorde ni något knas med moderkortet innan ni skickade in det?
Hällde någon vätska, böjde lite pinnar, för att ni trodde att det endå skulle bytas ut?
Det låter på svaret som att dom tror ni förstört moderkortet med flit. Skicka gärna bilden de bifogade, eller skickade ut vid önskemål.

Gör inte sånt här i framtiden själva, om ni är osäkra..

"Borde jag inte har rätt till ett nytt modekort?!"
Om ni har pajjat det när ni tog bort CPU så är det som de säger: "...utan bedöms som ett handhavandefel."

Permalänk
Skrivet av _sandroB:

Hej,
Gjorde ni något knas med moderkortet innan ni skickade in det?
Hällde någon vätska, böjde lite pinnar, för att ni trodde att det endå skulle bytas ut?
Det låter på svaret som att dom tror ni förstört moderkortet med flit. Skicka gärna bilden de bifogade, eller skickade ut vid önskemål.

Gör inte sånt här i framtiden själva, om ni är osäkra..

"Borde jag inte har rätt till ett nytt modekort?!"
Om ni har pajjat det när ni tog bort CPU så är det som de säger: "...utan bedöms som ett handhavandefel."

Nej, självklart gjorde jag inget fel med flit! Processorn har funkat hela tiden.
ENDA anledningen till att jag över huvud taget rörde processorn var för att KOMPLETT sa åt mig att skicka tillbaka modekortet...

EDIT: I vilket fall som helst så var det problem med modekortet redan innan jag rörde processorn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av doglas2009:

Nej, självklart gjorde jag inget fel med flit! Processorn har funkat hela tiden, jag tror dom böjda pinnarna kom när jag satte dit dammskyddet (det är enda förklaringen).

ENDA anledningen till att jag över huvud taget rörde processorn var för att KOMPLETT sa åt mig att skicka tillbaka modekortet...

EDIT: I vilket fall som helst så var det problem med modekortet redan innan jag rörde processorn...

Lägg in bilden som du kunde begära på Önskemål i tråden, så får vi se.

Permalänk
Medlem

Du har alltså kladdat ner cpu sockeln med kylpasta/kylvatten - tolkar jag det som. Samt böjt pins i den, klart de inte kommer skicka dig nytt moderkort då. Även om produkten är trasig måste man vara försiktig med den tills de har avgjort saken.

Permalänk
Skrivet av dabman:

Du har alltså kladdat ner cpu sockeln med kylpasta/kylvatten - tolkar jag det som. Samt böjt pins i den, klart de inte kommer skicka dig nytt moderkort då. Även om produkten är trasig måste man vara försiktig med den tills de har avgjort saken.

Nej, det har jag inte gjort. Jag lyfte processorn rätt upp och la sedan dit skyddet och klämde åt den där "spärren/haken" och la ner det i påsen som följde med och sen ner i kartongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doglas2009:

Nej, det har jag inte gjort. Jag lyfte processorn rätt upp och la sedan dit skyddet och klämde åt den där "spärren/haken" och la ner det i påsen som följde med och sen ner i kartongen.

Hur förklarar du böjda pins och kladd?

Permalänk
Skrivet av dabman:

Hur förklarar du böjda pins och kladd?

Det gör jag inte, det är frågetecknet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doglas2009:

Det gör jag inte, det är frågetecknet.

Bara köpa nytt och vara mer försiktig framgent.
Och hoppas du inte har kladd på kontaktytorna på CPU får då kommer ditt nästa moderkort ryka också (och CPU) då kylpasta är extremt ledande.

Permalänk
Medlem

Länka bilden plz

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk

Har inte fått bilden än.

Permalänk
Medlem

Låter som att det inte blir någon bild..

Permalänk
Skrivet av _sandroB:

Låter som att det inte blir någon bild..

Jodå, när jag väl har fått den...

Permalänk
Permalänk

Jag har råkat ut för samma bekymmer med en 1366-sockel. Alltså det är jävligt lätt hänt med Intels processorsocklar. Dock inget 'kladd', men EN böjd pin. Jag såg det absolut inte utan skickade tillbaka kortet för att datorn startade för att direkt stängas av, hela tiden. Komplett skickade tillbaka kortet och sa det var handhavandefel och jag fick bilder.

Sen köpte jag mig ett stort jävla förstoringsglas och försiktigt böjde tillbaka 'pinnen' med en tandpetare, satte ihop allt och VIPS så funkade datorn prima. Testa om du har möjlighet och försök försiktigt, försiktigt rengöra kladdet om det sitter på 'pinsen'.

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Skrivet av Kinabatang:

Jag har råkat ut för samma bekymmer med en 1366-sockel. Alltså det är jävligt lätt hänt med Intels processorsocklar. Dock inget 'kladd', men EN böjd pin. Jag såg det absolut inte utan skickade tillbaka kortet för att datorn startade för att direkt stängas av, hela tiden. Komplett skickade tillbaka kortet och sa det var handhavandefel och jag fick bilder.

Sen köpte jag mig ett stort jävla förstoringsglas och försiktigt böjde tillbaka 'pinnen' med en tandpetare, satte ihop allt och VIPS så funkade datorn prima. Testa om du har möjlighet och försök försiktigt, försiktigt rengöra kladdet om det sitter på 'pinsen'.

Tack för svaret!

Jag är ganska säker på att min är 1150, jag kan dock vara ute och cykla. Tyvärr är det inte ett alternativ att böja tillbaka pinnarna då modekortet redan var "sönder" från början (det funkade inte ihop med mitt grafikkort), det är det som stör mig något fruktansvärt, att det var sönder redan när jag fick det...

"Kladdet" ser jag inte ens... På vilken bild syns det bäst?

Permalänk
Skrivet av doglas2009:

Tack för svaret!

Jag är ganska säker på att min är 1150, jag kan dock vara ute och cykla. Tyvärr är det inte ett alternativ att böja tillbaka pinnarna då modekortet redan var "sönder" från början (det funkade inte ihop med mitt grafikkort), det är det som stör mig något fruktansvärt, att det var sönder redan när jag fick det...

"Kladdet" ser jag inte ens... På vilken bild syns det bäst?

Det spelar ingen roll om det är 1366 eller 1150 sockel, är det en böjd pin så kommer datorn att strula på ett eller annat sätt. I mitt fall lös dram-dioden på moderkortet så jag trodde det var fel på något minne. Men som sagt var det en böjd pin. Jag tror absolut den böjda pinnen på ditt moderkort gör så att grafikkortet strular. Har du kvar moderkortet tycker jag absolut du ska testa böja tillbaka. Du har inget att förlora, eller hur?

Nu skriver jag via mobilen, men kladdet tycker jag mer ser ut som restprodukt från lödprocessen från fabrik. Typ torkat flussmedel. Ser du inget på pinsen eller i sockeln är det inga problem. Allt funkade bra innan du monterade i grafikkortet, eller??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem
Skrivet av doglas2009:

"Kladdet" ser jag inte ens... På vilken bild syns det bäst?

Tycker det syns tydligt på denna bild2 (1).JPG https://imageshack.com/i/ne8jpoj
På kanten av sockeln, ser väldigt misstänkt ut att det även kan vara nere i sockeln också.

Permalänk
Medlem

Kanske lite offtopic men vill bara upplysa om att det heter moderkort (med ett r), inte modekort. Rätt oviktig egentligen men ju förr man lär sig desto bättre ..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av doglas2009:

Tack för svaret!

Jag är ganska säker på att min är 1150, jag kan dock vara ute och cykla. Tyvärr är det inte ett alternativ att böja tillbaka pinnarna då modekortet redan var "sönder" från början (det funkade inte ihop med mitt grafikkort), det är det som stör mig något fruktansvärt, att det var sönder redan när jag fick det...

"Kladdet" ser jag inte ens... På vilken bild syns det bäst?

http://imgur.com/a/AkYv7

Vätskan är svårt att bedömma på bild men kan vara något med socker eller om det nu är något från lödningen, snarare det första. Sedan så är det böjda pins. Finns inte en chans om moderkortet kom till Komplett i det skicket att Komplett kommer byta det, vilket de gör rätt i.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Kinabatang:

Det spelar ingen roll om det är 1366 eller 1150 sockel, är det en böjd pin så kommer datorn att strula på ett eller annat sätt. I mitt fall lös dram-dioden på moderkortet så jag trodde det var fel på något minne. Men som sagt var det en böjd pin. Jag tror absolut den böjda pinnen på ditt moderkort gör så att grafikkortet strular. Har du kvar moderkortet tycker jag absolut du ska testa böja tillbaka. Du har inget att förlora, eller hur?

Nu skriver jag via mobilen, men kladdet tycker jag mer ser ut som restprodukt från lödprocessen från fabrik. Typ torkat flussmedel. Ser du inget på pinsen eller i sockeln är det inga problem. Allt funkade bra innan du monterade i grafikkortet, eller??

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte den böjda pinnen som gör att grafikkortet strular, den böjda pinnen uppstod med största sannolikhet när jag satte dit "dammskyddet".
Ja, datorn funkade utmärkt enda tills jag satte i grafikkortet.

Om jag skulle böja tillbaka pinnen och jag sätter i processorn så misstänker jag att processorn kan gå sönder om något är lite snett... Har ändå beställt nytt modekort nu.

Skrivet av Kiane:

Kanske lite offtopic men vill bara upplysa om att det heter moderkort (med ett r), inte modekort. Rätt oviktig egentligen men ju förr man lär sig desto bättre ..

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för det, har faktiskt funderat på vad det heter.

Skrivet av Commander:

http://imgur.com/a/AkYv7

Vätskan är svårt att bedömma på bild men kan vara något med socker eller om det nu är något från lödningen, snarare det första. Sedan så är det böjda pins. Finns inte en chans om moderkortet kom till Komplett i det skicket att Komplett kommer byta det, vilket de gör rätt i.

Vad kladdet är fattar jag inte. Socker är det med 900% säkerhet inte, händerna var mycket noga tvättade innan jag satte fingrarna där i...

I vilket fall fick jag hem modekortet nu, ska själv kolla på det...

Har nu kollat på det och såg att det var en pinn som var böjd, och det bruna kladdet (som inte är socker) låg inte nere i det viktiga utan bara på kanten.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad, inlägg sammanfogade, bump borttagna*

Har sammanfogat ett antal inlägg. Observera att tråden läst blir väldig svårläst ifall man postar nytt inlägg för varje citat. Dessutom uppfattas det lätt som s.k. bumpning.

Dvs. ska man t.ex. citera 3 inlägg klickar man på "citera flera" på inlägg 1 och 2 och sedan avslutar man vid att klicka på "citera".

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...