Säkerhetsforskare lurar fingeravtrycksläsaren i Samsung Galaxy S5

Permalänk

Är det verkeligen så svårt att komma ihåg en 4-siffrig pin kod?

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Inaktiv

Värsta James Bond-tricket! Någon vidare "säkerhetsforskning" tycker jag inte det krävs...räcker ju med att ha sett en av ovannämnda agentfilmer för att hänga med.

Sen går det ju (åtminstone i iPhone vad jag vet) vad den biometriska avläsningen ska användas till.

Lite som köp i appar som så många inte kan hantera eller ställa in.

Ger man sig i kast med en sådan här funktion så räcker det inte med att bara aktivera den - det ska konfigureras ordentligt också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

herregud! vem är mission impossible hemma och kan göra kopior på fingeravtryck diskret utan att personen märker det?

Permalänk
Medlem

s"om sägs ge hög säkerhet i kombination med god användarvänlighet."

är det inte allmänt känt att det är urusel säkerhet redan? Dom har ju kommit förbi super-dyra hightech-läsare på mythbusters med superenkla metoder bland annat. Dom började ju genom att köra latexmetoder precis som dessa i artikeln, men det visade sig efter att det räckte att skriva ut fingeravtrycket på papper.

Skrivet av eatyourdog:

Är det verkeligen så svårt att komma ihåg en 4-siffrig pin kod?

Snarare jobbigt att skriva in 4 siffror varje gång man ska låsa upp mobilen.

Skrivet av 007onex:

herregud! vem är mission impossible hemma och kan göra kopior på fingeravtryck diskret utan att personen märker det?

Om du har mobilen så är det ju bara att dra fingeravtrycket från läsaren och printa ut också är du inne i telefonen.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Så blir det när man kopierar apple. (Skojar bara.)

Undrar hur dom tänkte på FIDO när dom kände att fingeravtryck var en bra idé.

Sen att det krävt tid, kunskap, utrustning samt tillfälle att stjäla ditt fingeravtryck och att det troligen är många gånger enklare att fiska ditt lösen är en annan historia

Är det inte jättelätt att bara ta fingeravtrycket från skärmen eller baksidan på mobilen man snott?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sedman:

Vem är tillverkaren till denna fingeravtrycksläsare?

Får för mig att det INTE är svenska Fingerprintcards, någon som har uppgifter på detta?

Citera tack!

Det är Validity, eller Synaptics som köpte Validity som står för denna sensorn. Samma tillverkare som gjorde sensorn till HTC Max.

Visa signatur

Thinkpad - Ubuntu

Permalänk
Medlem

Var inget wow när Apple släppte det och ännu mindre wow när samsung gör som vanligt och svansar efter Apple. Finns ingen som helst anledningen imho att sätta en fingeravtrycks läsare på en mobil och om mot förmodan man gör det ska användnings området vara väldigt begränsat och inte knutet till nåt som kan kosta pengar.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av eatyourdog:

Är det verkeligen så svårt att komma ihåg en 4-siffrig pin kod?

Nä men jobbigt att skriva in den varje gång.

4-siffrig kod är ju inte heller så säkert då alla som befinner sig i närheten (t.ex. folk man jobbar med) kan se vad koden är när man skriver in den och komma åt allt på mobilen om den lämnas utom synhåll, med fingeravtrycken så måste man ha intakt fingeravtryck från rätt finger, något pulver som gör avtrycket synligt, ta foto på avtrycket och sist ha speciell utrustning för att trycka ut avtrycket i 3D.
Men om man ska använda fingeravtryck som säkerhet så ska man ha högst 3 försök innan man måste skriva in ett lösenord och aldrig använda det för betaltjänster eller känslig data.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Var inget wow när Apple släppte det och ännu mindre wow när samsung gör som vanligt och svansar efter Apple. Finns ingen som helst anledningen imho att sätta en fingeravtrycks läsare på en mobil och om mot förmodan man gör det ska användnings området vara väldigt begränsat och inte knutet till nåt som kan kosta pengar.

Du kanske inte vet att Motorola Atrix var några år före Apple med fingeravtrycksläsare på mobil, så ta och coola ner dig lite...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Är det bara jag som reagerar på att han använder pekfingret som riktig "nyckel" medan han använder tumavtrycket för att lura fingeravtrycksläsaren? Dessutom undrar jag hur det fungerar med spegelvändning av fingeravtrycken? Jag menar, när han först trycker fingret på kletet och sedan för kletet över fingeravtrycksläsaren så blir det ju spegelvänt jämfört med om han hade dragit fingret direkt.

Om du lyssnar på vad han säger i videon, så säger han att de tog kort på fingeravtrycket och sedan printade det på den där plast biten.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 Blackout | MB: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING | CPU: AMD Ryzen 7 5800X | RAM: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB/3600MHz/DDR4/CL16 | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 Ti 8GB STRIX GAMING | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Seagate BarraCuda 2TB 7200rpm 64MB | PSU: Corsair RM750X V2 750W | CPU Cooler: Fractal Design Celsius S24 240mm | |O/S: Windows 10 Pro 64-Bit |

Permalänk
Medlem

fattar inte, du måste fortfarande ha det "riktiga" fingeravtrycket ju. Och hur fan får man tag i det? Inte så att man tar någons fingeravtryck när man blir rånad, eller att nån hinner ta ditt fingeravtryck, länsa ditt paypal acc, medans du bara ska göra något snabbt...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

fattar inte, du måste fortfarande ha det "riktiga" fingeravtrycket ju. Och hur fan får man tag i det? Inte så att man tar någons fingeravtryck när man blir rånad, eller att nån hinner ta ditt fingeravtryck, länsa ditt paypal acc, medans du bara ska göra något snabbt...

Fingeravtryck lämnar du överallt, inklusive på mobilen. Krävs såklart att du inte torkat bort det eller liknande.

Fingeravtryck på pekfingrarna finns även lagrat på ditt pass, som också går fint att sno.

Läs artikeln, där hittar du följande för att hjälpa till –

Citat:

Tyska Security Research Labs demonstrerar hur det går till i en video på Youtube. Genom att använda en vanlig mobilkamera fotograferas ett fingeravtryck från telefonens skärmpanel. Därefter överförs avtrycket till ett latexbaserat material som fingeravtrycksläsaren misstar för ett mänskligt finger.

Permalänk
Entusiast

Som andra redan varit inne på, felet är inte en fingeravtryckläsare utan hur man använder den. Jag hade gärna haft en för skärmlåset för just nu har jag inget lås alls. Jag orkar helt enkelt inte med att låsa upp telefonen med en kod eller med ett mönster varje gång jag ska ta upp den. Har testat flera gånger men inom ett par veckor får jag spel och tar bort det igen. Att läsa av fingeravtrycket låter som den perfekta lösningen för att på ett enkelt sätt låsa telefonen utan att det blir jobbigt att låsa upp. Aldrig i livet att jag skulle använda det till Paypal eller banktjänster. Skärmlåset är ju inte tänkt att vara supersäkert eller ett effektivt skydd för attacker utan bara ett sätt att hindra folk från att snoka. Om någon snor telefonen så kan jag låsa den eller blåsa den via internet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av deadich:

Om du har mobilen så är det ju bara att dra fingeravtrycket från läsaren och printa ut också är du inne i telefonen.

Ja, bara! Hahaha....
Drar man inte över knappen? Hur menar du att fingeravtrycket kommer se ut då?
På skärmen gäller bara att personen i fråga använder pekfingret och att senaste gången han använde så lämnade han ett perfekt fingeravtryck. Så nej, det är inte så bara.
Tycker att hela diskussionen är löjlig! Knapplåset skulle jag gärna ha fingeravtrycksläsare till då det skulle säkert göra det smidígare, betalningar osv gör jag hemma inte på mobilen.
För allt som tjuven måste gå igenom för att få tag i fingeravtryck så är det nog bara högprofil brott som är värt att göra så här. För mobilstöld eller andra småbrott kommer knappast småtjuvarna gå igenom allt det här för.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

herregud! vem är mission impossible hemma och kan göra kopior på fingeravtryck diskret utan att personen märker det?

Det är ju inte sånt vi menar. Om du använder fingeravtryck för att kunna köpa appar och komma åt
konton osv så kan någon stjäla din telefon och sedan enkelt få tillgång till dina konton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Som andra redan varit inne på, felet är inte en fingeravtryckläsare utan hur man använder den. Jag hade gärna haft en för skärmlåset för just nu har jag inget lås alls. Jag orkar helt enkelt inte med att låsa upp telefonen med en kod eller med ett mönster varje gång jag ska ta upp den. Har testat flera gånger men inom ett par veckor får jag spel och tar bort det igen. Att läsa av fingeravtrycket låter som den perfekta lösningen för att på ett enkelt sätt låsa telefonen utan att det blir jobbigt att låsa upp. Aldrig i livet att jag skulle använda det till Paypal eller banktjänster. Skärmlåset är ju inte tänkt att vara supersäkert eller ett effektivt skydd för attacker utan bara ett sätt att hindra folk från att snoka. Om någon snor telefonen så kan jag låsa den eller blåsa den via internet.

Och när fingrarna blir lata så kommer vi behöva ögonscanner

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av JDM:

Och när fingrarna blir lata så kommer vi behöva ögonscanner

Skickades från m.sweclockers.com

Glöm inte dom som tänker lite innovativt och släpper en rektalscanner

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yzov:

Om du lyssnar på vad han säger i videon, så säger han att de tog kort på fingeravtrycket och sedan printade det på den där plast biten.

Haha! Sant. Jag måste ha lyssnat dåligt.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JDM:

Och när fingrarna blir lata så kommer vi behöva ögonscanner

Skickades från m.sweclockers.com

Nja tror inte det är ett smidigt sätt att sköta input med tanke på hur våga ögon och hjärna fungerar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Var inget wow när Apple släppte det och ännu mindre wow när samsung gör som vanligt och svansar efter Apple. Finns ingen som helst anledningen imho att sätta en fingeravtrycks läsare på en mobil och om mot förmodan man gör det ska användnings området vara väldigt begränsat och inte knutet till nåt som kan kosta pengar.

Det är rätt smidigt att bara trycka på hemknappen och hålla kvar tummen i en halvsekund (knappt så det behövs ibland) och så låser telefonen upp sig. Inget pin-knappande som annars hade varit kravet på företagstelefonen, det fungerar grymt bra, speciellt sen iOS 7.1.

Sweclockers: Var är källan där det visas att det är "relativt enkelt" att knäcka 5s' fingeravtrycksläsare? Jag vill minnas jag läste att det krävdes rejält mycket jobb för att lura den, något som beskrevs som "för komplicerat" för att vara värt det i de allra flesta fallen.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Du kanske inte vet att Motorola Atrix var några år före Apple med fingeravtrycksläsare på mobil, så ta och coola ner dig lite...

Nu sa inte den du citerade något annat heller... Troligtvis menar personen att Apple körde med fingeravtrycksläsare på sin senaste mobil. Då väljer samsung att hoppa på det spåret också för att inte vara sämre. Känns väl rätt rimligt att tro att S5 inte hade haft fingeravtrycksläsare om inte senaste iPhone hade fått det. Ganska vanligt att konkurrenter härmar varandra med nya funktioner till en viss grad.

Fan vad folk som du ska vara snabba med att komma med applehat så fort de nämns i en tråd. Gärna genom att misstolka vad som skrivs.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik4boss:

En smart-telefon ska ha en medel stor skärm. Ska vara i prisklassen av en Nexus 5 och komma utan bloatware och skitiga fingeravtrycksläsare.

Dagens sanning.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Marinlik:

Nu sa inte den du citerade något annat heller... Troligtvis menar personen att Apple körde med fingeravtrycksläsare på sin senaste mobil. Då väljer samsung att hoppa på det spåret också för att inte vara sämre. Känns väl rätt rimligt att tro att S5 inte hade haft fingeravtrycksläsare om inte senaste iPhone hade fått det. Ganska vanligt att konkurrenter härmar varandra med nya funktioner till en viss grad.

Fan vad folk som du ska vara snabba med att komma med applehat så fort de nämns i en tråd. Gärna genom att misstolka vad som skrivs.

"... när samsung gör som vanligt och svansar efter Apple."

Det är rätt uppenbart hur tonen i inlägget var. Om man vill kommentera på mobiltillverkarnas förmåga att inspireras av varandras funktioner så uttrycker man sig inte på det viset. Personen slängde ur sig trollmat och folk nappade och personen förtjänar därför inte att försvaras. Hade det varit ett mer nyanserat inlägg så hade jag varit på din sida men nu var det bara ute efter att provocera och inget annat.

Angående fingeravtrycksläsare så är det inte helt säkert att det inte hade dykt upp utan Apple. Det har funnits på många bärbara datorer innan så det var bara en tidsfråga. Det dök ju upp ett par företag som sålde produkter för telefoner lite lägligt där så det är möjligt att både Samsung och Apple bara väntade på att få tag på rätt teknik. Ungefär som att den långa raden tidigare iterationer av surfplattor och smarta telefoner misslyckades eftersom en tillräckligt snabb strömsnål plattform och en tillräckligt bra touchskärm inte fanns.

Hur som helst tycker jag det är synd att vara emot en funktion bara för att någon annan var först. I så fall hade teknikutvecklingen stannat totalt. Vi hade varken haft Windows eller OSX som de ser ut idag eftersom Xerox var först med ett GUI baserat på fönster. Sen kan man göra det på olika snygga sätt också. Det är ju lite klantigt att öppet håna vissa designbeslut från konkurrenterna och sedan använda sig av dem (större telefoner och mindre surfplattor). Framförallt ska man nog vara lite försiktig med att vara så aggressiv i kriget mot påstod intrång på formskydd när man själv snor design åt höger och vänster (mycket design från Braun återfinns hos Apple men det var tydligen en hyllning. Se även användandet av den klassiska klockan från Schweiziska järnvägen).

Men som sagt, om olika företag inte hämtade inspiration från varandra så hade det blivit väldigt tråkigt. Android hade blivit tvingade att köra med fysiskt tangentbord om nu inte det skulle vara låst till Blackberry. Apple hade inte fått använda multitasking eller mappar eller för den delen iMessenger. Spel hade varit helt galet tråkiga eftersom FPS fortfarande bara hade varit Wolfenstein.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Det vet i fan, bjud på munkar och servera dricka ur glas och voila perfekta fingera av tryck på allt!

Polisen själva kommer vara svårt drabbade...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köper en Samsung S5 dirr! Verkar va en grym telefon, skiter fullständigt i fingerprinst skiten.. Aldrig fattat vinkeln

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

själv väntar man på deras premium telefoner kommer som ska ha metal casing :3

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

De gå näst intill alltid att lura ett fingeravtrycksläsare eller vad som helst, men bara man ha en hjärna som kan, alla ha inte de eller jo om man plugga sig igenom det. Fast vem vill kolla mormors bilder/video? kan va något som man inte helst vill se.

Känns att just säkerhet frågan är en svår uppgift för mobilindustrin m,m

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk

varför är jag inte förvånad?

Permalänk
Medlem

Jo fingeravtrycksläsare har aldrig varit det bästa för dom har alltid gått att lura.
Men det måste fortfarande finnas en "kopia" på användarens fingeravtryck och det kanske inte är så lätt att få tag i. Dom finns säkert över hela telefonen, men dom ska gå att använda också vilket dom inte alltid gör.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Meh..fortsätter vänta på att iPhone 6 och se vad den har att erbjuda.