Någon Med erfarenhet av Xilence (Billiga PSU)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Någon Med erfarenhet av Xilence (Billiga PSU)

Är i full fart att bygga 2 datorer på en mycket tajt budget till mina bröder och hittade dessa nätagg:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/kampanjer/xil...

Är lite sugen på att få höra om någon har erfarenhet kring de billigare nätaggen (sub-400kr)?

Annars är mina alternativ FSP Group 400W för 290kr, Bequiet Kraft 400W för 400kr och möjligen CX430M för 430kr.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

FSP skulle jag nog köra på här. Bequiet gör inte ens Kraft själva och CX serien har inte så bra rykte det senaste.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ctrl:

FSP skulle jag nog köra på här. Bequiet gör inte ens Kraft själva och CX serien har inte så bra rykte det senaste.

Fast Att Bequiet inte för Kraft är exakt samma sak som att Corsair inte gör några av sina nätagg... CXM är dock välansedda om man ser till priset.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hade definitivt inte köpt dem, finns knappt någon information och för bara lite extra får man ett nätaggregat från en ordentlig välkänd tillverkare. Kolla på XFX Core Ed. 450W, väldigt bra nätaggregat för priset. Vidare jag kommer ihåg är det ett Seasonic bygge av ganska bra kvalité vilket alltid är bra.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=961030

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Av de föreslagna aggen: FSP.

Det är låg-budget, men förhållandevis välkonstruerat.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av JohanFalk:

Hade definitivt inte köpt dem, finns knappt någon information och för bara lite extra får man ett nätaggregat från en ordentlig välkänd tillverkare. Kolla på XFX Core Ed. 450W, väldigt bra nätaggregat för priset. Vidare jag kommer ihåg är det ett Seasonic bygge av ganska bra kvalité vilket alltid är bra.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=961030

Den tar vi sa Polisen.

(Hade för mig att dessa XFX var dyrare). Stämmer, XFX använder endast Seasonic i samtliga prisklasser.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Bästa för priset här är fsp men för ynka 100 lappen lite drygt hittar du xfx 450w som är skottsäkert!

Edit Jag hade helt klart valt xfx 450 / 550w om man letar prisvärt nätagg med kvalite

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DavidtheDoom:

Är i full fart att bygga 2 datorer på en mycket tajt budget till mina bröder och hittade dessa nätagg:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/kampanjer/xil...

Är lite sugen på att få höra om någon har erfarenhet kring de billigare nätaggen (sub-400kr)?

Annars är mina alternativ FSP Group 400W för 290kr, Bequiet Kraft 400W för 400kr och möjligen CX430M för 430kr.

Xilence för bästa sprakande effekt. FSP för ett helt okej nätagg. Rekommenderar annars XFX som säljer fantastiska nätagg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Xilence för bästa sprakande effekt. FSP för ett helt okej nätagg. Rekommenderar annars XFX som säljer fantastiska nätagg.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med här, Xilence har fått urusla recensioner och hör absolut inte hemma i en dator man vill förvänta sig lite livslängd på

Dessutom förstår jag mig inte på att välkända butiker ens väljer att sälja skräpagg när det finns billiga och bra agg att tillgå

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Nätagg ska man inte snåla med!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Nätagg ska man inte snåla med!

Grejen är väl att man kan snåla lite på nätaggregat nuförtiden, är inte som 5-10 år sedan när ett kvalitativt nätaggregat kostade 2-3 gånger jämfört med nu. Dock ska man självklart inte snåla för mycket, nätaggregatet är ju komponenten som är mest sannolik att göra skada till datorn.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Det blev ett Corsair CX430M köpt begagnat för 300kr och det andra lutar mot ett XFX 450W Core för 400kr.
Eventuellt att jag plockar mitt nuvarande Bequiet Kraft 400 från datorn och ger bort när jag slutar Mine:a.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ingen 80+ certifikation = skräp

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av friskybob:

Ingen 80+ certifikation = skräp

Fast Kraft har ingen cert pga den saknar 110/120V på primärsidan. Inte för att den är dålig, kvalitén bör vara i par med Corsairs CX serie om inte högre, vem är senaste CX serien byggd av?
Kraft är ju tillverkade av FSP och bygger på FSPs väl ansedda Aurum serie men med just 110/120V på primärsidan och endast 230V på primärsidan.
Dvs en avskalad variant av ett guldcertat nätagg av en väl ansedd tillverkare, Corsairs CX som är just 80+ Brons är ett budget nätagg av en budget tillverkare...
Har mycket hellre en icke 80+ klassad Kraft 400 än ett CX 430 i min burk. Pratar man om den modulära varianten av CX dvs CXM så är det andra bullar dock.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Fast Kraft har ingen cert pga den saknar 110/120V på primärsidan. Inte för att den är dålig, kvalitén bör vara i par med Corsairs CX serie om inte högre, vem är senaste CX serien byggd av?
Kraft är ju tillverkade av FSP och bygger på FSPs väl ansedda Aurum serie men med just 110/120V på primärsidan och endast 230V på primärsidan.
Dvs en avskalad variant av ett guldcertat nätagg av en väl ansedd tillverkare, Corsairs CX som är just 80+ Brons är ett budget nätagg av en budget tillverkare...
Har mycket hellre en icke 80+ klassad Kraft 400 än ett CX 430 i min burk. Pratar man om den modulära varianten av CX dvs CXM så är det andra bullar dock.

Det är ofta kondningar som ger sig i ett nätagg kraft och cx är inget och ha tyvär xfx är skit bra för priset

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av pompa_kumla:

Det är ofta kondningar som ger sig i ett nätagg kraft och cx är inget och ha tyvär xfx är skit bra för priset

Det säger jag inget kring, men personligen har jag inte haft någon erfarenhet mellan kinesiska/taiwainesiska kondingar mot Japanska, känns som det är precis som med kylpasta, folk lever med det som var aktuellt för 5-10år sen. Har fortfarande inte sett en enda källa som faktiskt konkret berättar vad som gör de japanska så mycket bättre med empiriska bevis.
Tills dess så skiter jag nog i skillnaden mellan de olika nationaliteterna på kondingarna.

Det slutade iaf med en CX430M och en Kraft 400W. Totalkostnad 620kr för båda nätaggen. Det ger möjlighet att bekosta en stor del av det andra som måste has t ex hårddiskarna.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin