R9 280x fläktar som fan :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av oliverkalthoff:

Jag förstår det nu i efterhand, men visste inte riktigt vad som menades med referenskylare förrän nu så det var därför :/

Det är inga problem med att skruva o byta pasta, men försvinner inte garantin då ifall det inte skulle lösa problemet?

Det verkar vara något fel på ditt kort, reklamera det istället för att börja greja med det - du riskerar att bli av med garantin om du gör ingrepp själv.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

var det ens värt att byta från 660Ti till ett 280x från början? Är inte prestandaskillnaden väldigt liten?

Skiljer ca 25% i prestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av oliverkalthoff:

Jag förstår det nu i efterhand, men visste inte riktigt vad som menades med referenskylare förrän nu så det var därför :/

Det är inga problem med att skruva o byta pasta, men försvinner inte garantin då ifall det inte skulle lösa problemet?

Jo, garantin försvinner om du gör ingrepp i hårdvaran som inte faller under normal skötsel. Så jag tror inte att man får montera bort kylningen men är inte riktigt säker, kanske någon annan vet. Men prova att gå tillbaka med det till affären där du köpte det. Du kan ju först höra av dig till Asus och fråga vilken temp och fläkthastighet som är normalt för det kortet.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro